پاکسازی پوست یا فیشال به روش های حرفه ای و تخصصی مراقبت از پوست گفته می شود که به جوانسازی، آبرسانی، و برطرف کردن مشکلاتی مانند جوش، لک، خشکی و چین و چروک های صورت کمک می کند. این حوزه زیبایی پوست با کمک تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی در چند سال اخیر داشته و محبوبیت زیادی را در میان طرفداران زیبایی پیدا کرده است. به همین دلیل می توان گفت که بازار کار و درآمد پاکسازی پوست در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر به یکی از بالاترین درآمدها در حوزه بیوتی تبدیل شده است و شما می توانید با راه اندازی سالن پاکسازی پوست یا کار در مراکز زیبایی و سلامت پوست به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

آموزش پاکسازی پوست صورت



ثبت نام و مشاوره رایگان

مشکلات مختلف پوستی و همچنین علاقه روز افزون مردم به داشتن پوستی بی عیب و نقص و زیبا باعث شده است که مراجعه کنندگان به متخصص پاکسازی پوست بیشتر و بیشتر شود و درآمد قابل توجهی را برای آن ها رقم بزند. اما اگر می خواهید به طور دقیق تر درباره بازار کار پاکسازی پوست در ایران بیشتر بدانید، این مطلب را از دست ندهید. ما شما را درباره درآمد این شغل و عوامل موثر بر درآمد شغل فیشیال پوست آشنا می کنیم.

پاکسازی پوست چیست؟

فیشال به درمان غیر تهاجمی پوست گفته می شود که شامل پاکسازی، مرطوب‌کنندگی و آبرسانی، لایه‌برداری و سایر مواردی است که با توجه به نوع و نیازهای پوست شما انجام می‌ شود. پاکسازی پوست توسط متخصصان دارای مدرک فنی حرفه ای انجام می شود و هدف آن عبارتند از:

  • برطرف کردن نگرانی های پوستی
  • ارتقاء سلامت کلی پوست
  • آرام و ریلکس شدن شما

فیشیال در واقع مانند یک منبع آب بزرگ برای پوست شما عمل می کند که پس آن، پوست شما سالم، مرطوب و درخشان به نظر می رسد.

مزایای شغل پاکسازی پوست

مزیت هایی که برای شغل فشیال و پاکسازی پوست می توان نام برد عبارتند از:

۱. یک صنعت در حال رشد است

صنایع زیبایی و مراقبت از پوست در حال حاضر بسیار پرمتقاضی و در حال رشد هستند. بنابراین، اگر به زیبایی علاقه دارید، در دوره خوبی زندگی می کنید و می توانید از این فرصت استفاده کنید. این صنعت پولساز می تواند شرایط را برای رشد، کسب درآمد بالا و خلافیت متخصصین این حوزه فراهم کند.

بازار کار پاکسازی پوست

۲. فرصت های شغلی متنوعی دارد

یکی دیگر از مزایای بی نظیر شغل پاکسازی پوست این است شما فرصت های شغلی متنوعی را پیش روی خود دارید. می توانید مطمئن باشید که پس از گذراندن دوره آموزشی و گرفتن مدرک خود، می توانید در زمینه های مختلفی فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنید. چند نمونه از فرصت های شغلی پاکسازی پوست عبارتند از:

  • تکنسین فیشیال در سالن های پاکسازی یا کلینیک های زیبایی پوست
  • مدرس دوره های پاکسازی پوست
  • کار در اسپاها
  • مشاور پاکسازی و مراقبت از پوست
  • تاسیس و مدیریت سالن پاکسازی پوست

۳. برنامه های کاری آن انعطاف پذیر است

برخلاف سایر حرفه‌ ها، متخصصین پاکسازی پوست مجبور نیستند در ساعات اداری منظم و از پیش تعیین شده سر کار بروند. شما به عنوان یک متخصص فیشیال ساعات کاری منعطفی دارید و می توانید زمان کارتان را خودتان مشخص کنید. البته اگر کلینیک یا سالن های زیبایی دیگران با حقوق استخدام شوید، ممکن است کارفرما از شما بخواهد به زمان بندی خاصی متعهد باشید.

۴. امکان یادگیری و رشد مستمر وجود دارد

پس از پایان دوره های آموزشی، فرصت های رشد در این حرفه به پایان نمی رسد. اگر دوست دارید یادگیری را ادامه دهید و در کار خود حرفه ای تر شوید، مطمئناً می توانید در دوره های پیشرفته ای که در ایران یا در کشورهای خارجی برگزار می شوند، شرکت کنید و مدارک معتبر بین المللی بیشتری را دریافت کنید.

۵. درآمد بالایی دارد

درست است که در شروع کار ممکن است درآمد متوسط یا پایینی داشته باشید، اما با گذشت زمان و کسب تجربه می توانید به یک متخصص ماهر با درآمد بالا تبدیل شوید. به طور کلی پتانسیل رشد و گزینه های کسب درآمد در این حرفه بسیار بالا و متنوع است و شما می توانید دستمزد بیشتر از کارفرما درخواست کنید یا به صورت درصدی کار کنید و درآمد بیشتری بدست بیاورید.

درآمد پاکسازی پوست

عوامل مهم در میزان درآمد پاکسازی پوست

مهمترین عواملی که در میزان درآمد پاکسازی پوست تأثیر می‌ گذارند عبارتند از:

مهارت های تخصصی: به میزانی که یک متخصص پاکسازی پوست در کار خود حرفه ای تر باشد و در انجام کار با دستگاه های پیشرفته فیشیال مانند میکرودرم ابریژن، لیزر و … مهارت بیشتری داشته باشد، می تواند مشتری های بیشتری را جذب کند.

تجربه کاری: علاوه بر اهمیت آموزش در تربیت نیروهای ماهر، داشتن تجربه نیز نقش مهمی در موفقیت شما ایفا می کند. هر چقدر سال های بیشتری در این حرفه فعالیت کرده باشید و چالش های بیشتری را پشت سر گذاشته باشید، میزان رضایت مشتری ها و در نتیجه درآمد شما افزایش پیدا می کند.

منطقه فعالیت: فعالیت در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و همچنین قرار گرفتن مرکز زیبایی شما در مناطقی با سطح درآمد بالا یا نزدیک به مراکز خرید و مناطق لوکس می تواند جمعیت بیشتری را به سمت شما بکشاند.

تنوع خدمات: ارائه خدمات متنوع مانند ماساژ صورت، پاکسازی های عمقی، درمان های جوانسازی و … به مشتریان فرصت انتخاب بیشتری می دهد و میزان رضایت آن ها را بالا می برد.

تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته: استفاده از دستگاه های پیشرفته و روش های نوین در پاکسازی و درمان های پوستی باعث می شوند مشتریان حاضر باشند مبالغ بیشتری را برای داشتن پوستی زیباتر هزینه کنند.

تبلیغات و بازاریابی: حضور فعال در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، صرف هزینه برای تبلیغات هدفمند، و ارائه طرح های تشویقی و تخفیف های مناسبتی می تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند و درآمد شما را افزایش دهد.

رقابت در بازار: اگر در منطقه مورد نظر شما تعداد متخصصین و مراکز پاکسازی پوست کم باشد، بنابراین رقابت نیز کمتر است و می توانید امیدوار باشید که مشتریان بیشتری را جذب کنید.

بازار کار پاکسازی پوست

سایر موارد مانند شهرت نام متخصص یا سالن پاکسازی پوست یا مرکز زیبایی که در آن کار می کنید، نحوه ارتباط با مشتری و ارائه خدمات مشتری محور و همچنین فیدبک های مثبت مشتریان می تواند به مرور زمان مشتری ها و به دنبال آن پول بیشتری را به سمت شما روانه کند.

درآمد پاکسازی پوست در ایران چقدر است؟

درآمد شغل فیشیال صورت بسته به میزان تجربه و مهارت شما، میزان تقاضا در محل زندگی شما، سطح زندگی و میزان درآمد مردم، استانداردهای حرفه ای، و میزان رقابت در هر شهر یا کشور متفاوت است. اما به طور میانگین متخصصان پاکسازی پوست تازه کار در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز می توانند ماهانه درآمدی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان داشته باشند و این عدد برای افراد حرفه ای و باتجربه در مراکز زیبایی لوکس و پرمشتری به مراتب بیشتر است.

اما اگر بخواهیم میزان درآمد فیشیال پوست را به تفکیک روش های مختلف پاکسازی در نظر بگیریم، می توانید به طور میانگین و با توجه به سطح مهارت خود، اعداد زیر را انتظار داشته باشید:

فیشیال

  • مبتدی: بین ۲ تا ۳ میلیون تومان
  • متوسط: ۵ میلیون تومان
  • حرفه ای: بیش از ۱۰ میلیون تومان

میکرودرم آبریژن

  • مبتدی: ۵ میلیون تومان
  • متوسط: بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان
  • حرفه ای: بیش از ۱۰ میلیون تومان

لیزر درمانی

  • مبتدی: بین ۴ تا ۵ میلیون تومان
  • متوسط: ۱۰ میلیون تومان
  • حرفه ای: ۱۲ میلیون تومان
درآمد شغل پاکسازی پوست

میکرونیدلینگ

  • مبتدی: ۸ میلیون تومان
  • متوسط: ۱۰ میلیون تومان
  • حرفه ای: بین ۲۱ تا ۵۱ میلیون تومان

فرصت های شغلی پاکسازی پوست

فرصت های شغلی در زمینه پاکسازی پوست در ایران و سایر کشورها بسیار متنوع است. افرادی که دوره های پاکسازی پوست را گذرانده و مدرک فنی حرفه ای آرایشگری خود را در رشته پاکسازی پوست دریافت کرده اند، می توانند در زمینه های مختلفی مشغول به کار شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

۱. متخصص پاکسازی پوست (اسکین کر تراپیست)

شما با داشتن تخصص در زمینه پاکسازی پوست می توانید به عنوان تکنسین و کاربر فیشیال در سالن های پاکسازی پوست، مراکز زیبایی و درمانی، اسپاها و … خدماتی از جمله پاکسازی پوست، جوانسازی، تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند لک و آکنه و … به مشتریان ارائه دهید.

۲. مشاور پوست

یکی دیگر از مشاغلی که متخصصین پاکسازی می توانند از طریق آن کسب درآمد کنند، کار در فروشگاه های محصولات زیبایی و آرایشی، داروخانه ها، مراکز زیبایی و … به عنوان مشاور در زمینه محصولات مراقبتی است.

۳. مدرس دوره های پاکسازی پوست

اگر مایل هستید که دانسته های خود را در اختیار دیگران قرار دهید و از آموزگاری لذت می برید، پیشنهاد می کنیم که در زمینه مربی گری دوره های پاکسازی پوست نیز شانس خود را امتحان کنید. برای اینکه به یک مربی حرفه ای تبدیل شوید، بهتر است که ابتدا یک دوره آموزش پداگوژی را نیز بگذرانید تا با اصول آموزش و کلاس داری بیشتر آشنا شوید.

بازار کار پاکسازی پوست در ایران

۴. مدیریت سالن‌ های زیبایی

یک گزینه محبوب دیگر برای افرادی که به خوداشتغالی علاقه مند هستند، تاسیس یک سالن پاکسازی پوست است. شما می توانید با این کار با یک تیر دو نشان بزنید. هم خودتان به درآمدهای بالا دست پیدا کنید، هم اشتغال زایی کنید و فرصت های شغلی بیشتری را برای افراد جویای کار فراهم کنید. یکی دیگر از مزایای این کار این است که می توانید وام اشتغال زایی فنی حرفه ای دریافت کنید تا بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید.

مقایسه بازار کار پاکسازی پوست در ایران و دیگر کشورها

پاکسازی پوست بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت محسوب می شود. اما اگر می خواهید بدانید درآمد شما در سایر کشورها به چه صورت است، باید از قبل در این باره تحقیق کنید. برای مقایسه بازار کار پاکسازی پوست در ایران و سایر کشورها باید عوامل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی، هزینه زندگی، میزان تقاضا، استانداردهای حرفه ای و همچنین میزان رقابت در آن کشورها را مد نظر قرار دهید. در ادامه به اختصار میزان درآمد و هزینه های خدمات زیبایی در ایران و چند کشور دیگر را بررسی می کنیم:

بازار کار پاکسازی پوست در ایران

میزان درآمد: همانطور که گفته شد، درآمد شغل پاکسازی پوست در شهرهای بزرگ و برای افراد حرفه ای در ایران ۱۰ میلیون تا بیش از ۳۰ میلیون تومان است که در مقایسه با سایر رشته های آرایشگری رقم قابل توجهی است.

هزینه: هزینه خدمات زیبایی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته کمتر است. اما با توجه به متوسط درآمد جامعه، جزو خدمات لوکس و شغل های پولساز به شمار می رود.

بازار کار پاکسازی پوست در ترکیه

میزان درآمد: یک متخصص پاکسازی پوست در استانبول و سایر شهرهای بزرگ ترکیه می تواند درآمدی بین ۱۵۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ لیر (۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار) داشته باشد. در مناطق کوچک تر این عدد به ۵۰۰۰ (۱۸۰ دلار) لیر کاهش می یابد.

هزینه: در ترکیه نیز مانند ایران، هزینه خدمات پاکسازی پوست در مقایسه با کشورهای آمریکایی و اروپایی کمتر است، اما در نهایت و با توجه به سطح درآمد و هزینه های زندگی در ترکیه می توان گفت که فیشیال جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شود.

بازار کار پاکسازی پوست در ترکیه

بازار کار فیشیال پوست در آمریکا

میزان درآمد: درآمد شغل پاکسازی پوست در آمریکا نسبت به سایر کشورها به مراتب بالاست. بر اساس آمارها، میانگین درآمد سالانه متخصصان این حوزه حدود ۳۵۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ دلار است که این عدد در شهرهای بزرگ مانند نیویورک یا لس آنجلس به ۷۰,۰۰۰ دلار و حتی بیشتر نیز می رسد.

هزینه: برخلاف ایران و ترکیه، هزینه خدمات فیشیال در آمریکا بسیار بالاست و قیمت هر جلسه درمان به ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار یا بیشتر نیز می رسد. اما با توجه به متوسط درآمد، به ویژه در شهرهای بزرگ، استانداردهای حرفه ای بالا در این کشور و همچنین اهمیت و توجه مردم به زیبایی پوست خود، شرایط را برای کسب درآمد از این حرفه مساعد می کند.

بازار کار پاکسازی پوست در اروپا (آلمان و انگلستان)

میزان درآمد: متوسط درآمد متخصصان فیشیال در انگلستان سالانه ۲۲۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ دلار و در آلمان ۳۲۰۰۰ تا ۵۱۰۰۰ دلار تخمین زده می شود که بسته به میزان تجربه، مهارت، و مکان فعالیت می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

هزینه: به طور کلی هزینه خدمات در کشورهای اروپایی بالاست. پاکسازی پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست و جزو خدمات لوکس محسوب می شود. به عنوان مثال پاکسازی صورت ساده در آلمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ یورو، میکرودرم ابریژن ۸۰ تا ۱۵۰ یورو و درمان های جوانساز بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ یورو یا بیشتر هزینه دارد.

بازار کار پاکسازی پوست در کانادا و استرالیا

میزان درآمد: متخصصان پاکسازی پوست در کانادا سالانه بین ۲۲۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار آمریکا درآمد دارند و این عدد در استرالیا به ۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار آمریکا افزایش می یابد. فیشیال در کانادا و استرالیا پردرآمدترین رشته در حوزه زیبایی محسوب می شود و می تواند شما را به درآمدهای بالا برساند.

هزینه: در کانادا و استرالیا نیز دقیقا مانند سایر کشورهای توسعه یافته هزینه های خدمات زیبایی مانند پاکسازی پوست بالاست. اما استاندارهای بالا، تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته و همچنین سطح زندگی و درآمد بالا در این کشورها بستر مناسبی را برای کسب درآمد متخصصان این حوزه فراهم کرده است.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله مطرح کردیم، می توان گفت که پاکسازی پوست یک حرفه و صنعت در حال رشد، پویا و پولساز است که این روزها افراد زیادی را به سمت خود کشانده است. اما برای تخمین میزان درآمد این شغل باید عوامل مختلفی مانند تجربه، تخصص، موقعیت جغرافیایی و …. را در نظر بگیریم. همچنین بازار کار این رشته در ایران و سایر کشورها بسیار عالی است و می تواند یک هدف مهاجرتی با چشم انداز صحیح و قابل دسترس باشد. اگر شما هم به مشاغل زیبایی علاقه مند هستید، می توانید با ثبت نام در دوره های پاکسازی پوست، قدمی مثبت و مهم در رسیدن به این هدف خود بردارید.

source

توسط chehrenet.ir