استودیوی بایوور (Bioware) اعلام کرده که بازی Dragon Age: The Veilguard از هیچ نوع فناوری مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) مجزایی از جمله دنوو (Denuvo) استفاده نمی‌کند.

این خبر بدون شک در بین بازیکنان رایانه‌های شخصی مورد استقبال قرار خواهد گرفت اما فقدان فناوری مدیریت حقوق دیجیتال تاثیر مهمی دارد که مانع از پریلود داده‌های بازی برای بازیکنان رایانه‌های شخصی می‌شود. در نتیجه بازی Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه در ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) روی رایانه‌های شخصی قابل دانلود و اجرا خواهد بود. البته کاربران ایکس‌باکس سری ایکس/اس در حال حاضر می‌توانند فایل‌های بازی را دانلود کنند تا در هنگام عرضه بلافاصله وارد بازی شوند و از طرفی کاربران پلی‌استیشن ۵ نیز در ۲۹ اکتبر (۸ آبان) قادر به دریافت فایل‌های بازی خواهند بود.

دنوو یک سیستم بحث‌برانگیز است که توسط توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌های ویدیویی برای جلوگیری از موج دزدی‌های بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود و استودیوها با استفاده از آن امیدوارند که انتشار نسخه‌های کرک شده‌ی بازی‌های خود را گاهی هفته‌ها، شاید ماه‌ها و در برخی موارد به‌طور نامحدودی به عقب بیندازند. از دیدگاه ناشران، دنوو کمک می‌کند تا فروش و درآمد بازی‌ها بیشتر شود زیرا بازیکنان که به دنبال نسخه‌ی کرکی آن هستند، احتمالا مجبور به خرید بازی‌ها خواهند شد.

بازی Veilguard

با این حال، دنوو اغلب توسط بازیکنان رایانه‌های شخصی به دلیل تاثیر بالقوه‌اش بر پرفورمنس بازی‌های ویدیویی و حتی کاهش طول عمر حافظه‌ی SSD مورد انتقاد قرار می‌گیرد که البته دنوو بار‌ها این ادعا‌ها را رد کرده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، کارشناسان دیجیتال فاندری (Digital Foundry) دریافتند که نسخه‌ی کرک شده‌ی بازی رزیدنت اویل ویلج (Resident Evil Village) در واقع پرفورمنس بازی را بهبود بخشیده است و بعدها کپ‌کام (Capcom) به همین خاطر پچ‌هایی برای بازی منتشر کرد.

بایوور برای بازی‌ بعدی سری دراگون ایج، با کاربران رایانه‌های شخصی به نوعی دوستانه عمل کرده است و در ماه جولای، Dragon Age: The Veilguard را یک اثر بومی سرویس استیم معرفی کرد، به این معنی که برنامه‌ی EA برای اجرای بازی در پلتفرم بازی ولو (Valve) لازم نیست. گفتنی است که در گذشته اکثر بازی‌های ویدیویی منتشر شده توسط الکترونیک آرتز برای اجرا در استیم به برنامه‌ی EA که در سال ۲۰۲۲ جایگزین Origin شد، نیاز داشتند که این باعث آزرده شدن بسیاری از بازیکنان رایانه‌های شخصی شده بود.

بازی Dragon Age: The Veilguard در ۱۰ آبان برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: IGN

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir