شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرده که بازی FANTASIAN Neo Dimension در ۵ دسامبر (۱۵ آذر) برای پلی استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۴، سوییچ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه‌های فیزیکی برای پلی استیشن ۵ و سوییچ در دسترس خواهند بود. این بازی ابتدا برای Apple Arcade در دو مرحله در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

برای بسیاری از طرفداران ژانر نقش‌آفرینی، هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi) یک نام آشنا به حساب می‌آید. ساکاگوچی که به لطف کارش روی ۱۰ اثر اول اصلی سری بازی‌های فاینال فانتزی (Final Fantasy) به عنوان «پدر فاینال فانتزی» شناخته می‌شود، بازی‌های کالت زیادی را خلق کرده است، از جمله Blue Dragon ،Lost Odyssey و Terra Battle که توسط شرکت او یعنی Mistwalker Corporation ساخته شده‌اند. بازی Fantasian Neo Dimension به عنوان بازی بعدی ساکاگوچی عمل می‌کند که بازی تحسین‌شده‌ی او یعنی Fantasian را به مخاطبان بیشتری می‌رساند. این بازی با ویژگی‌های جدیدی مانند صداپیشگی انگلیسی و ژاپنی، گزینه‌های دشواری افزوده شده و پشتیبانی از رزولوشن ۴K عرضه خواهد شد. این اثر همچنین نشان‌دهنده‌ی بازگشت مشارکت ساکاگوچی با استودیوی اسکوئر انیکس (Square Enix) پس از تقریبا ۲۰ سال است.

برای افرادی که با این اثر ناآشنا هستند، این بازی پروتاگونیست داستان شخصیتی به نام لئو (Leo) را دنبال می‌کند که برای بازیابی خاطرات از دست رفته‌ی خود و کشف راز‌های پنهان پشت یک آلودگی مکانیکی عجیب که دنیای او را تهدید به نابودی می‌کند، وارد یک ماجراجویی چندبعدی می‌شود. در یک جهان منحصربه‌فرد که از بیش از ۱۵۰ دایورامای زیبا و با دست طراحی شده، تشکیل شده است، این بازی پیچشی سرگرم‌کننده و استراتژیک در مکانیک‌های نبردهای نوبتی سنتی ارائه می‌دهد. این اثر همچنین دارای موسیقی‌هایی از آهنگساز مشهور، نوبوو اوئماتسو (Nobuo Uematsu) است که به خاطر آثارش در سری بازی فاینال فانتزی شناخته شده است است.

ساکاگوچی در مورد آوردن این بازی موبایلی به کنسول‌های جدید گفته است:

وقتی این بازی ابتدا در اپل آرکید منتشر شد، می‌دانستیم که دستگاه‌های تلفن همراه مقصد اصلی بازی خواهند بود. با این حال، این بازی باید با مک و اپل تی‌وی نیز سازگار می‌شد. بنابراین از نظر فنی ابزار‌هایی برای بازی در یک صفحه نمایش بزرگ با یک کنترلر وجود داشت و همیشه قصد من این بود که افراد در مقطعی بتوانند آن را در آن فرمت تجربه کنند.

دارایی‌های سه‌بعدی و تمام مدل‌هایی که ما آماده کرده بودیم به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بتوانند با این نوع رسانه‌ها سازگار باشند. اما متاسفانه، تصاویر ۴K که ما ایجاد کرده بودیم، به دلیل محدودیت‌های اندازه و ذخیره‌سازی دستگاه‌های تلفن همراه مختلف، به اجبار کوچک شدند. در حالی که در پلی‌استیشن ۵ شما می‌توانید این بازی را همانطور که من تصور می‌کردم تجربه کنید، بدون اینکه نگران هر نوع محدودیت باشید. به همین دلیل است که صداپیشگان انگلیسی و ژاپنی نیز وجود خواهد داشت. بنابراین، من Fantasian Neo Dimension را به‌ اصطلاح نسخه‌ی کارگردان این بازی در نظر می‌گیرم و بسیار خوشحالم که می‌توانم آن را به همه ارائه دهم.

بازیکنانی که این اثر را پیش‌خرید می‌کنند، می‌توانند Vibran Secret Stone را به عنوان یک آیتم درون بازی دریافت کنند تا تجربه‌ بهتری با شخصیت‌های خود داشته باشند. این آیتم برای اثری که به دلیل نبردهای استراتژیک و چالش‌برانگیزش شناخته شده، مفید خواهد بود.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir