قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو ۷۰۰ دلار است و در زمان معرفی آن در سپتامبر سال جاری، بسیاری را شوکه کرد. حال توشی آئوکی (Toshi Aoki)، طراح پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای جدید گفته که این قیمت تا حدی قابل توجیه است زیرا برای همه نیست. او در مصاحبه‌ای بیان کرد:

این کنسول مخصوص گیمرهای مشتاق است یعنی بازیکنانی که بیشترین زمان خود را صرف بازی می‌کنند که می‌توانند اولین مشتریان ما باشند که پلی‌استیشن ۵ را نیز خریداری کرده‌‌اند. همچنین، افرادی که هنوز به سمت پلی‌استیشن نیامده‌اند، شاید با دستگاه‌های دیگر بازی می‌کنند اما مایل‌اند که در صفحه‌نمایش‌های بزرگ و تلویزیون‌های خود نیز بازی کنند. ما دقیقا دارندگان فعلی پلی‌استیشن ۵ هدف قرار نمی‌دهیم زیرا پلی‌استیشن ۵ پرو بیشتر برای علاقه‌مندانی به بازی است که می‌خواهند تجربه‌ی بهتری از گیم‌پلی را داشته باشند که می‌تواند کاربران جدیدی نیز باشد.

آئوکی همچنین گفته که تفاوت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۵ پرو یعنی حافظه‌ی SSD دو ترابایتی، بهبود وای‌فای ۷ و فناوری‌های جدیدی که مرتبط با بهبود گیم‌پلی هستند، قیمت بالای آن را توجیه می‌کنند. در استرالیا قیمت این کنسول از ۱۲۰۰ دلار استرالیا شروع می‌شود. او خاطرنشان کرد که این کنسول بیشتر شبیه یک پکیج کامل است که تجربه‌ای استثنایی را به بازیکنان می‌دهد.

پلی‌استیشن 5 پرو

در مورد این که پلی‌استیشن ۵ پرو کنسولی دیجیتالی و با یک دیسک درایو به قیمت ۸۰ دلار باشد، آئوکی گفت که این موضوع به ترجیح بازیکنان مربوط می‌شود. او می‌گوید:

ما معتقدیم که پلی‌استیشن ۵ پرو به عنوان یک پکیج کامل برای اکثر بازیکنان ارائه می‌شود. در مورد دیسک درایو، این به خود بازیکنان مربوط است زیرا برخی بازیکنان دیسک ندارند، اما ما این گزینه را داریم که بتوانیم آن را برای آن دسته از بازیکنان اضافه کنیم. بنابراین فکر می‌کنم ما داریم به اندازه‌ی هزینه‌ی پیشنهادی کنسول، ویژگی‌های متناسبی را ارائه می‌کنیم.

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، یکی از تحلیلگران صنعت بازی، معتقد است که قیمت این کنسول برای مخاطبان مشتاق و گیمرهای دوآتیشه مشکلی نخواهد بود و بازار این کنسول تنها مختص بخش بسیار کوچکی از کل طرفداران پلی‌استیشن است. در نهایت گفتنی است که پیش‌ فروش کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو از روز ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) آغاز شده و در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: GameSpot

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir