در دنیای آرایش و زیبایی هیچ چیزی محبوب‌تر از رژ لب قرمز نیست. این رنگ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای رژ است و همیشه جایگاه خاصی در بین علاقه‌مندان به آرایش داشته است. اما استفاده از رژ قرمز به خاطر رنگ متمایز و جالب توجهی که دارد، اصول و قواعدی هم دارد. در ادامه در مورد اصول استفاده از رژ قرمز، نکات آرایشی و نکاتی که باید در مورد ست کردن لباس با این آرایش بدانید، بیشتر بخوانید.

 سابقه‌ی محبوبیت رژ لب قرمز

سابقه‌ی رنگ کردن لب‌ها به رنگ قرمز به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. زمانی که خانواده‌های سلطنتی در بین النهرین باستان از مخلوطی از مواد معدنی قرمز خرد شده برای رنگ دادن به لب‌های خود استفاده می‌کردند. تا به امروز، لب‌های قرمز نمادی از اعتماد به نفس، قدرت و پیچیدگی است و با وجود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در خانواده‌ی زرشکی، قرمز، آلبالویی و… رژ لب قرمز تقریباً برای همه با هر سلیقه و رنگ پوستی وجود دارد.

با این وجود برای اینکه لب‌هایی داشته باشید که واقعا خیره‌کننده و جذاب باشند، باید رنگ مناسب را انتخاب کنید، آن را درست روی لب‌های خود استفاده کنید، به سایر قسمت‌های آرایش صورت خود توجه کنید و در مجموع اصولی را رعایت کنید. از آماده کردن لب‌ها تا خط کشیدن دور لب، تفاوت‌های بسیار ریزی در نوع آرایش کردن وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر نهایی لب دارد.

با توجه به اینکه رنگ قرمز کاملا متمایز است و تفاوت قابل توجهی با پوست دارد، موقع استفاده از آن باید دقت کنید و ظرافت را در نظر بگیرید.

سابقه رژ لب قرمز

۱۵۰,۰۰۰

۱۰۹,۰۰۰

تومان

بهترین رنگ رژ لب قرمز کدام است؟

برندهای مختلف رژ لب و محصولات آرایشی انواع رژ با رنگ قرمز در طیف‌های مختلف تولید می‌کنند. رژها ممکن است ته‌رنگ گرم یا ته‌رنگ سرد داشته باشند. اینکه کدام رنگ را انتخاب کنید به رنگ پوست، ته‌رنگ، موقعیت و علاقه‌ی شخصی شما در زمینه‌ی آرایش و استایل بستگی دارد.

رنگ پوست شما عمق کلی رنگدانه در پوست شما است و معمولاً در سه دسته‌ی روشن، متوسط ​​یا تیره طبقه‌بندی می‌شود. این رنگ می‌تواند کمی با فصول تغییر کند (مثلاً اگر برنزه شده‌اید)، اگرچه معمولاً در طول زمان کم و بیش ثابت می‌ماند. در عین حال، ته رنگ به رنگدانه‌ی زیرین پوست شما اشاره دارد و برخلاف رنگ پوست، هرگز تغییر نمی‌کند.

راحت‌ترین راه برای مشخص کردن ته‌رنگ و رنگ پوست توجه کردن به رنگ رگ‌های دست در قسمت داخلی مچ است. اگر رگ‌های شما آبی و متمایل به بنفش دیده می‌شوند، در نتیجه پوست شما ته‌رنگ سرد دارد و اگر رگ‌های شما سبز رنگ دیده می‌شود، پوست شما دارای ته‌رنگ گرم است.

اگر رگ‌های شما هم آبی و هم گاهی سبز و بنفش دیده می‌شود، شما ته‌رنگ خنثی دارید.

در مجموع برای اینکه ظاهری جذاب‌تر داشته باشید بهتر است رژی را انتخاب کنید که رنگ آن مکمل رنگ پوست و ته‌رنگ پوست باشد. پس رژهای قرمز با ته‌رنگ سرد مثلا آلبالویی برای کسانی مناسب است که پوست آن‌ها ته‌رنگ سرد دارد. اما رنگ‌هایی که متمایل به نارنجی هستند برای کسانی مناسب است که ته‌رنگ پوست آن‌ها گرم است.

اگر پوست خنثی دارید می‌توانید هر رنگی را انتخاب کنید و تمام طیف‌های رنگ قرمز به صورت شما می‌آیند. رنگ‌های قرمز کلاسیک مثلا زرشکی هم تقریبا برای همه مناسب است.

رژهای قرمز مکن است مات یا براق باشند. انتخاب مات و براق بودن رژ به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و البته با توجه به آرایش سایر قسمت‌های صورت هم می‌توانید آن را انتخاب کنید. در نهایت بهترین رنگ رژ قرمز رنگی است که بیشتر از همه دوست دارید و با زدن آن حس می‌کنید که در بهترین حالت خود قرار دارید.

انتخاب رنگ رژ لب قرمز

۱۴ نکته درباره‌ی استفاده از رژ لب قرمز

بعد از انتخاب کردن رنگ مناسب برای رژ، لازم است که چند نکته را در مورد آرایش چهره که متناسب با رژ لب قرمز باشد یاد بگیرید. همچنین باید یاد بگیرید که چطور مثل یک حرفه‌ای رژ قرمز بزنید.

۱. لایه‌برداری از لب

اگر در استفاده از رژ لب مشکل دارید و نمی‌توانید رژ یکدست و کاملی بزنید، فارغ از اینکه رنگ رژ چه رنگی باشد، احتمالا یک مرحله‌ی مهم را قبل از رژ زدن فراموش می‌کنید. این مرحله لایه‌برداری است. برای لایه‌برداری از یک اسکراب مخصوص لب استفاده کنید. این اسکراب را به آرامی روی لب‌ها ماساژ دهید. با این کار سلول‌های مرده از روی لب پاک می‌شوند. اگر اسکراب لب در دسترس ندارید، به آرامی با یک دستمال نرم و تمیز و مرطوب، روی لب‌های خود را ماساژ دهید و این کار هم پوست‌های مرده‌ی لب را جدا می‌کند.

دقت کنید که لایه‌برداری لب باید به آرامی و با لطافت انجام شود. چون پوست لب بسیار حساس و نازک است و نمی‌خواهید باعث آسیب دیدن پوست لب شوید. اگر کار لایه‌برداری را درست انجام دهید، یک لب صاف و بدون پوسته دارید که برای رژ زدن آماده است.

لایه برداری برای رژ لب قرمز

۲. آماده کردن پوست

همیشه برای آرایش کردن قسمت‌های مختلف صورت باید آن را آماده کنید. برای لب با استفاده از یک بالم لب مرطوب‌کننده لب را آماده کنید و یک پایه‌ی نرم و یکدست برای زدن رژ ایجاد کنید. بعضی از محصولات مخصوص مثلا انواع پرایمر لب هم وجود دارد که چین و چروک و فرورفتگی‌های لب را پر می‌کند. این مرحله برای رژ لب‌هایی که رنگ‌های پررنگ و متمایز دارند بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر صاف کردن سطح لب، پرایمر یک کار مهم دیگر هم انجام می‌دهد و آن بهتر نشان دادن رنگ رژ است.

۳. امتحان کردن محصولات مختلف

در بازار، محصولات مختلف و رژ لب‌های متفاوتی با فرمولاسیون متفاوت وجود دارد. هر کدام ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارند. رژ لب های براق احساس نرمی و لطفات به لب می‌دهند و باعث می‌شوند که لب‌ها برجسته‌تر دیده شوند و یک ظاهر براق دارند که برای آرایش‌های مخصوص شب مناسب است. رژهای مات برق ندارند ولی یک بافت مخملی روی لب ایجاد می‌کنند که معمولا دوام بیشتری هم دارد.

گاهی اوقات رژهای مات احساس خشکی روی لب ایجاد می‌کنند. البته اگر رژ خوب از برندهای معتبر بخرید، حتی مات‌ترین رژلب‌ها هم لب‌های شما را خشک نمی‌کنند.

۴. استفاده از خط لب

با رژ لب قرمز همیشه از خط لب استفاده کنید. استفاده از خط لب اهمیت دارد چون رژ لب را در جای درست قرار می‌دهد و آن را حفظ می‌کند. برای اینکه آرایش بهتری داشته باشید با یک خط لب هم‌رنگ با رژ دقیقا روی خط طبیعی لب‌ها را خط بکشید. نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که ظاهر نهایی خط لب و رژ لب قرمز باید مثل هم باشد. یعنی یا هر دو مات یا هر دو براق باشند تا در نهایت ظاهری یکدست روی لب ایجاد کنند.

در واقع خط لب قرار نیست متمایز از خود لب باشد. فقط قرار است محدوده‌ی استفاده از رژ را مشخص کند. پس، هم از نظر رنگ و هم مات و براق بودن باید دقیقا مطابق رژ لب قرمز باشد.

۶۵,۰۰۰

۲۶,۳۰۰

تومان

۵. بیرون نزدن از خط طبیعی لب

یک تکنیک آرایشی وجود دارد که در آن با خط لب، لب‌ها را کمی بیرون‌تر از خط طبیعی آن می‌کشند. با این تکنیک لب‌ها کمی بزرگ‌تر از حالت عادی دیده می‌شوند. اما یک مرز باریک بین استفاده از این روش و زیاده‌روی کردن در بیرون زدن از خط لب وجود دارد. در رژ‌هایی که رنگ‌های تیره و متمایز دارند باید در استفاده از این تکنیک بسیار محتاط باشید.

سعی کنید خط لب را دقیقا روی خط طبیعی لب‌ها بکشید یا برای استفاده از این تکنیک، فقط کمی بیرون‌تر از خط طبیعی لب این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ظاهر نهایی کار اصلا زیبا و چشم‌نواز نخواهد بود.

۶. تاکید بیشتر روی کمان کوپید

کمان کوپید به قوس بالای لب بالایی است. وقتی روی این بخش از لب تاکید کنید و آن را دقیق‌تر و واضح‌تر نشان دهید، لب‌های شما پرتر و بزرگ‌تر دیده می‌شوند.

خط لب خود را بردارید و یک X بکشید که از بالاترین نقطه‌ی مرکز لب بالا شروع می‌شود و از آن نقطه به صورت مورب به سمت پایین کشیده می‌شود. اگر کمان کوپید شما به طور طبیعی مشخص نیست، خط لب طبیعی خود را دنبال کنید، فقط کمی خارج از خطوط طبیعی لب خط بکشید تا این کمان واضح‌تر دیده شود.

رنگ های مختلف رژ لب قرمز

۷. استفاده از قلم‌موی مخصوص لب

اگر می‌خواهید بیشترین رنگ رژ را روی لب ببینید، بهتر است که برای استفاده از آن روی لب از قلم‌موی مخصوص رژ لب استفاده کنید. علاوه بر رنگ زیاد، اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی رژ داشته باشید و خط‌های صاف‌تر و تمیزتری بکشید از قلم‌مو استفاده کنید.

برای شروع از مرکز لب شروع کنید و رژ را کم کم به اطراف هدایت کنید. دقت کنید که رژ لب قرمز یک رنگ پررنگ و متمایز از رنگ پوست است. پس برای استفاده از آن باید خیلی دقیق باشید و وقت بذارید. این کار را با عجله انجام ندهید. هر خط باریکی که خارج از محدوده‌ی لب روی صورت بکشید، کاملا واضح و قابل دیدن است. پس دقت کنید که رژ لب قرمز را باید با دقت بیشتری نسبت به رنگ‌های دیگر بزنید.

اگر اشتباه کردید و بخشی از رژ لب از خط طبیعی لب خارج شد، با استفاده از کانسیلر یا پاک‌کننده‌ی آرایش، آن قسمت را پاک کنید.

۸. استفاده از برق لب

اگر می‌خواهید لب‌های شما نرم‌تر، مرطوب‌تر و برجسته‌تر دیده شود، از برق لب استفاده کنید. برق لب را می‌توانید جداگانه روی رژ بزنید یا اینکه از رژلب‌های براق استفاده کنید. معمولا رژهای براق و استفاده از برق لب برای آرایش‌های مخصوص شب و مهمانی مناسب است.

رژ لب قرمز براق

۹. ساده نگه داشتن آرایش

وقتی رژ لب قرمز می‌زنید بقیه قسمت‌های آرایش صورت خود را ساده‌تر نگه دارید و از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. بقیه‌ی قسمت‌های آرایش شما باید مینیمال باشد چون آرایش بیش از حد در تمام قسمت‌های صورت باعث می‌شود رنگ‌های متفاوت روی چهره با هم رقابت کنند و در نهایت هیچ بخشی از چهره‌ی شما متمایز از بقیه‌ی قسمت‌ها نباشد.

برای آرایش چشم رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید و آرایش ساده‌ای داشته باشید. پوست صورت را طوری آرایش کنید که تمیز و باطراوت دیده شود. در استفاده از رژ گونه اغراق نکنید. در مجموع وقتی آرایش لب شما واضح و پررنگ است، سایر قسمت‌های صورت باید ساده باشد.

آرایش ساده با رژ لب قرمز

۱۰. بررسی کردن دندان‌ها

قبل از اینکه از خانه خارج شوید حتما دندان‌های خود را بررسی کنید تا آن‌ها هم بی‌نقص و زیبا دیده شوند. رژ لب قرمز بسیار واضح و جالب توجه است و اگر با دندان‌های سفید همراه شود، جذابیت آن چند برابر می‌شود. همچنین دقت کنید که موقع آرایش کردن دندان‌های خود را کثیف نکرده باشید. اگر دندان‌های شما کثیف شده از یک دستمال کاغذی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. قبل از آرایش کردن حتما مسواک بزنید و دندان‌های خود را تمیز کنید.

برای اینکه دندان‌های سفید و تمیز شما رنگ رژ را به خود نگیرد، یک دستمال کاغذی را تا کنید و بین لب‌های خود بگذارید. لب‌ها را به آرامی فشار دهید تا رنگ اضافه‌ی روی لب پاک شود و به دندان‌هایتان نمالد. با این روش، رژ لب دیگر باعث کثیف شدن دندان‌های شما نمی‌شود.

۱۱. نمالیدن لب‌ها به هم

موقع رژ زدن لب‌ها را به هم نمالید. اگر رژ لب شما زیاد قرمز شده یا بیش از حد براق است و مقدار زیادی رژ روی لب‌های شما قرار دارد، سعی نکنید با مالیدن لب‌ها به هم آن را کمتر کنید. برای برداشتن حجم اضافه‌ی رژ، از همان تکنیک دستمال کاغذی استفاده کنید. دستمال کاغذی را تا کنید و بین لب‌های خود بگذارید و کمی لب‌ها را به هم فشار دهید.

اگر لب‌ها را بمالید، خط‌های ظریفی که با دقت زیاد دور لب ها کشیده‌اید خراب می‌شود و ظاهر نهایی لب را خراب می‌کند.

۱۲. ترکیب کردن رنگ‌ها

اگر رنگ رژ موردعلاقه‌ی خود را پیدا نمی‌کنید می‌توانید طیف‌های مختلف رنگ قرمز را با هم ترکیب کنید. با این روش خودتان می‌توانید رنگ قرمز مناسب خود را بسازید؛ رنگی که کاملا متفاوت از طیف‌های موجود باشد. برای این منظور می‌توانید پالت‌های رژ را تهیه کنید. پالت‌های رژ ترکیبی از رنگ‌های مختلف هستند که می‌توانید آن‌ها را با قلم‌مو با هم ترکیب کنید و یک رنگ جدید بسازید.

۱۳. ست کردن رنگ لب و ناخن

رژ قرمز زمانی که با لاک قرمز همراه شود جذابیت استایل شما را چند برابر می‌کند. سعی کنید رنگ رژ و لاک خود را با هم ست کنید. دقت کنید که هم رژ و هم لاک از یک طیف و یک رنگ باشند.

۱۴. انتخاب لباس مناسب

وقتی رژ قرمز می‌زنید بهتر است لباسی انتخاب کنید که توجه بیننده را به سمت چهره‌ی شما جلب کند. برای این منظور سعی کنید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. مثلا رنگ‌های بژ، سفید و طوسی برای این کار مناسب است. پیراهن مشکی و رژ قرمز هم با هم تناسب دارند و ظاهری خیره‌کننده و جذاب برای شما می‌سازند. به همین دلیل است که این ترکیب کلاسیک و جذاب، در طول زمان محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد و همیشه زیبا است.

برای انتخاب لباس از رنگ‌هایی مثل سرخابی و قرمز اجتناب کنید. اگر دنبال رنگ مکمل قرمز هستید می‌توانید لباس سبز انتخاب کنید.

جمع‌بندی

رژ لب قرمز یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین رژها است. ولی استفاده از این رنگ به خاطر اینکه پررنگ و واضح است، باید با دقت خاصی همراه باشد. موقع استفاده از رژ لب قرمز حتما به این نکته‌ها توجه کنید تا یک آرایش بی‌نقص داشته باشید.

منبع: Lorealparisusa

سوالات رایج درباره‌ی استفاده از رژ لب قرمز

با رژ لب قرمز چه آرایشی مناسب است؟

چون رژ لب قرمز بسیار متمایز و جالب توجه است، بهتر است آرایش سایر قسمت‌های صورت، ساده و با رنگ‌های خنثی باشد.

با رژ لب قرمز چه لباسی مناسب است؟

با رژ قرمز می‌توانید لباس‌هایی با رنگ خنثی بپوشید. اگر رنگ های پررنگ‌تر را ترجیح می‌دهید، مشکی و سبز انتخاب خوبی است.

بهترین رنگ رژ لب قرمز کدام است؟

بهترین رنگ رژ قرمز را باید با توجه به رنگ و ته رنگ پوست انتخاب کنید.

source

توسط chehrenet.ir