فهرست مقاله

  1. مهارت هفت گانه آرایش و پیرایش شامل چیست؟

عاشق آرایشگری هستید و دوست دارید در این زمینه مشغول به کار شوید؟ آیا می خواهید یک آرایشگر همه فن حریف باشید و سالن زیبایی خودتان را داشته باشید؟ پس وقت را هدر ندهید و با شرکت در دوره های آموزش آرایشگری قدمی مهم به سوی آینده حرفه ای خود بردارید. اما آیا می دانید که کدام رشته را باید انتخاب کنید؟ همانطور که می دانید آرایشگری زنانه هنری وسیع و جذاب است که رشته های مختلفی را در بر می گیرد. اما شما نمی توانید با مدرک همه این رشته ها برای تاسیس سالن زیبایی اقدام کنید. تنها رشته ای که به شما این شانس را می دهد که مهارت هفت گانه آرایشگری را بیاموزید و بتوانید آرایشگا خودتان را افتتاح کنید، دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه است.

آموزش فیبروز ابرو(میکروبلیدینگ)



ثبت نام و مشاوره رایگان

مهارت هفت گانه آرایش و پیرایش شامل رشته های مهم و پایه ای مانند اصلاح صورت و ابرو، رنگ مو، کوتاهی و … است که هر آرایشگری باید به آن ها تسلط کافی داشته باشد. اگر می خواهید بیشتر درباره این رشته بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما شما را با این هفت رشته مهم آرایشگری آشنا می کنیم.

مهارت هفت گانه آرایش و پیرایش شامل چیست؟

اگر آرایشگاه های قدیمی را به خاطر بیاورید، یک آرایشگر و یک دستیار تمام نیازهای مشتری های خود را برآورده می کردند. در واقع آرایشگر در ابرو برداشتن، بند انداختن، کوتاه کردن و رنگ کردن مو، میکاپ کردن و حتی شینیون مو مهارت داشت و یک آرایشگر تمام عیار بود. به زبان ساده، مهارت های هفت گانه آرایشگری شما را برای تبدیل شدن به چنین آرایشگری آماده می کند. در ادامه با این مهارت ها بیشتر آشنا می شوید.

رشته اصلاح ابرو و صورت

مهارت اول: اصلاح ابرو و صورت

اولین و پایه ای ترین مهارتی که یک آرایشگر باید داشته باشد، اصلاح ابرو و صورت است. شما می توانید اصول حرفه ای این رشته را هم در دوره آموزش اصلاح و ابرو و هم در دوره آرایش و پیرایش بیاموزید. روش هایی که برای اصلاح صورت باید بیاموزید شامل اصلاح با بند، وکس و همچنین برداشتن، قرینه سازی، رنگ کردن و فرم دهی به ابروهاست.

همچنین برای اینکه بتوانید بهترین مدل ابرو را برای مشتری های خود انتخاب کنید، نیاز است که انواع فرم چهره و ابرو را بشناسید و در تشخیص مدل ابروی متناسب با هر چهره مهارت لازم را کسب کنید.

رشته کوتاهی موی زنانه

مهارت دوم: کوتاهی مو

کوتاهی موی زنانه یکی از مهم ترین بخش های آرایشگری است. امروزه روش های بسیار متنوعی برای کوتاه کردن مو وجود دارد که با گذراندن دوره آموزشی می توانید به تمام آن ها مسلط شده و بتوانید به تمام نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید. شرکت در دوره آموزش کوتاهی مو به شما این امکان را می دهد که در آزمون فنی و حرفه ای این رشته شرکت کنید و مدرک بین المللی خود را دریافت کنید و در آرایشگاه ها مشغول به کار شوید.

در پایان دوره آموزشی در انجام انواع روش های کوتاهی مانند پیکسی، قارچی، باب، فارا، کرنلی و … و همچنین پیتاژ مو، موخوره گیری، و تکنیک های حجم دهی به مو ماهر می شوید و می توانید کار حرفه ای خود را آغاز کنید.

هفت مهارت آرایشگری- رشته شینیون مو

مهارت سوم: شینیون مو

شینیون مو روشی است که برای جمع کردن مو پر پشت سر و با مدل های مختلف و زیبایی انجام می شود. این روش آرایشگری مو بیشتر برای مجالس و جشن های رسمی و مهم مانند عروسی کاربرد دارد. علاقه مندان با شرکت در دوره شینیون مو در اجرای انواع تکنیک های شینیون مانند شینیون بسته، باز، نیمه باز، شینیون اروپایی و … استاد می شوند و توانایی اجرای مدل های شینیون ژورنالی را نیز کسب می کنند.

از جمله مهارت هایی که باید برای اجرای یک شینیون حرفه ای داشته باشید می توان به آماده سازی مو، سشوار کشیدن و براشینگ، سنجاق زدن و محکم کردن پایه مو، استفاده درست و به موقع از محصولات مو مانند اسپری و ژل، استفاده از اکستنشن مو و در نهایت اجرای صحیح و اصولی شینیون اشاره کرد.

مهارت های هفت گانه آرایشگری

مهارت چهارم: رنگ و مش

رنگ مو را می توان چالش برانگیزترین و حساس ترین رشته آرایشگری دانست. شما در این حرفه با رنگ ها و مواد شیمیایی مختلفی کار می کنید. از این رو باید در کارتان دقت و ظرافت بسیار بالایی داشته باشید تا به موهای مشتری آسیب نرسانید و بتوانید انتظار او را به بهترین شکل برآورده کنید. از طرفی دنیای رنگ ها دنیای بسیار بزرگ و پیچیده ای است و برای اینکه بتوانید به یک رنگ کار حرفه ای تبدیل شوید، باید به رنگ شناسی و اصول ترکیب رنگ ها تسلط کافی داشته باشید.

شما در دوره آموزش رنگ مو با رنگ های پایه ای آشنا می شوید، طریقه کاتالوگ خوانی رنگ مو را می آموزید و در ترکیب کردن رنگ ها مهارت کامل را بدست می آورید. همچنین نحوه اصولی انواع روش های رنگ و لایت مو مانند بالیاژ، آمبره و سامبره، دکلره، رفله گیری و … را به طور کامل یاد می گیرید.

مهارت هفت گانه آرایشگری- مانیکور و پدیکور ناخن

مهارت پنجم: مانیکور و پدیکور ناخن

یکی دیگر از مهارت های هفت گانه آرایشگری مانیکور و پدیکور ناخن نام دارد. این مهارت به طور جداگانه نیز تحت عنوان دوره کاشت ناخن، طراحی ناخن و دوره آموزش کاشت ژل و همچنین پدیکور و پارافین تراپی نیز برگزار می شود که به طور مجزا و تخصصی به آن ها می پردازد که در پایان می توانید مدرک جداگانه آرایشگری ناخن را دریافت کنید.

اما شما در دوره آرایش و پیرایش نیز با تمام مباحث مهم و اصولی مربوط به مانیکور ناخن، روش های کاشت ناخن، و همچنین مدل ها و تکنیک های طراحی ناخن آشنا می شوید. نحوه استفاده از تمام ابزارهای مورد نیاز این حرفه را یاد می گیرید و در نهایت به یک ناخن کار حرفه ای تبدیل می شوید.

هفت مهارت آرایشگری زنانه

مهارت ششم: آرایش صورت

آرایش و گریم صورت یکی از رشته های بسیار پرکاربرد و پردرآمد در دنیاست که نه تنها برای مجالس و مهمانی ها، بلکه برای عکاسی در آتلیه ها، سینما، سالن های مد و همچنین کلیپ های موسیقی و … نیز از آن استفاده می شود. این مهارت آرایشگری شما را با انواع لوازم و ابزارهای آرایشی آشنا می کند و نحوه صحیح استفاده از آن ها را به شما می آموزد.

علاوه بر این، هنرجویان به طور اصولی با انواع فرم چهره، رنگ و نوع پوست آشنا می شوند، روش آماده سازی پوست قبل از آرایش را یاد می گیرند، و می آموزند که چه فرم و رنگ آرایشی برای کدام فرم چهره و رنگ پوستی مناسب است. از دیگر مواردی که در این مهارت می آموزید می توان به کانتورینگ چهره، مژه گذاری، اصول طراحی ابروها و … اشاره کرد.

دوره مهارت های هفت گانه آرایشگری

مهارت هفتم: پاکسازی صورت

پاکسازی صورت مهارتی است که در چند سال اخیر پا به دنیای آرایشگری گذاشته و در این مدت کم به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین لاین های آرایشگری تبدیل شده است. شما در این دوره با تمام روش های پاکسازی و فیشیال پوست آشنا شده و طریقه استفاده از انواع ماسک صورت گیاهی و شیمیایی و همچنین نحوه کار با دستگاه های فیشیال مانند اتوی صورت، میکرودرم، هیدرودرم و … را می آموزید.

فیشیال صورت یک مهارت جامع و مهم است که در یک دوره جداگانه در دو سطح مبتدی و پیشرفته برگزار می شود. هنرجویان پس از پایان دوره می توانند در سالن های زیبایی، اسپاها و همچنین کلینیک های زیبایی مشغول به کار شوند.

شما هنرجویان عزیز می توانید در تمام این دوره ها به صورت مجزا شرکت کرده و مدرک فنی و حرفه ای مربوط به هر رشته را دریافت کنید. اما برای اینکه بتوانید سالن زیبایی خود را تاسیس کنید، لازم است که حتما تمام این مهارت ها را در دوره آرایش و پیرایش آموزش ببینید و مدرک آرایش و پیرایش زنانه را از سازمان فنی و حرفه ای اخذ کنید.

source

توسط chehrenet.ir