اگر شما در این چند روز اخبار دنیای گیمینگ را دنبال کرده باشید، می‌دانید که یک شرکت جدید قصد دارد تا بازی فلپی برد (Flappy Bird) را دوباره زنده کند. طبق چیزی که این شرکت اعلام کرده بود امتیاز بازی فلپی برد از سازنده اصلی خریداری شده و قرار است بازی دوست داشتنی ابتدای دوران گوشی‌های هوشمند دوباره زنده شود.

این خبر برای طرفداران قدیمی پلتفرم موبایل بسیار هیجان انگیز بود. به دلیل اینکه فلپی برد یکی از قدیمی‌ترین عناوین پلتفرم موبایل است و چندین سال است که در دنیای گیمینگ حضور دارد. نکته اینجاست که شرکت اصلی سازنده این بازی در سال ۲۰۱۷ فلپی برد را از فروشگاه‌های بازی حذف کرد و در نتیجه فلپی برد از دسترس طرفداران خارج شد.

با گذشت زمان نسخه‌های مختلفی از بازی فلپی برد توسط شرکت‌های مختلف طراحی شدند که همگی ویژگی‌های خاص خود را داشتند اما هیچ کدام به خوبی بازی اصلی نبود. به نوعی در بازی اصلی یک سادگی و زیبایی وجود داشت که در هیچ بازی دیگری نبود و در نتیجه همواره جای خالی فلپی برد احساس می‌شد. در نتیجه این خبر عرضه دوباره مجموعه فلپی برد برای طرفداران بسیار خوشایند بود.

حال طبق اخباری که اعلام شده این بازی جدید فلپی برد هم واقعی نیست و در اصل یک بازی بر اساس کریپتو بوده و شرکت سازنده بازی اصلی هم دخالتی در طراحی آن ندارد. شرکت Dong Nguyen که سازنده اصلی بازی فلپی برد است در یک توییت اعلام کرده که هیچ ارتباطی با شرکت سازنده بازی جدید فلپی برد نداشته و هیچ چیزی را نفروخته است! از طرفی این شرکت اعلام کرده که از کریپتو در دنیای بازی پشتیبانی نمی‌کند.

بازی جدید Flappy Bird سازنده اصلی

بازی اصلی فلپی برد توانست موفقیت بسیار زیادی در پلتفرم موبایل بدست بیاورد و جایگاهی را کسب بکند که به سختی قابل جبران است. از طرفی این بازی با حذف ناگهانی باعث شد که دنیای موبایل همواره به دنبال آن بگردد.

بازی فلپی برد در سال ۲۰۱۳ روی فروشگاه‌های بازی در موبایل عرضه شد و توانست موفقیت بسیار خوبی کسب بکند. در سال ۲۰۱۴ بازی فلپی برد به حدی موفق شد که برای شرکت سازنده روزانه درآمد هزاران دلاری داشت و به همین دلیل توانست این شرکت را به جایگاه خاصی در دنیای گیمینگ برساند.

تیمی که اخیراً اعلام کرده قصد دارد بازی فلپی برد را بازسازی کند، تیم Flappy Bird Foundation است که متشکل از تعدادی از طرفداران این بازی است. نکته اینجاست که این افراد حق استفاده از شخصیت اصلی و موارد دیگر بازی را از شرکت Gametech Holding خریداری کردند که امتیاز این موارد را داشت. به دلیل اینکه Nguyen نتوانست این امتیازها را به صورت سالانه تمدید کند و در نتیجه آن‌ها را از دست داد.

حال این شرکت جدید با خرید امتیاز از Gametech Holding توانسته بازی فلپی برد را دوباره بسازد ولی قصد دارد در آن تغییرات زیادی ایجاد کند. همینطور اینکه این شرکت اعلام کرده که از کریپتو در بازی فلپی برد استفاده خواهد کرد که با واکنش‌های بسیاری در دنیای بازی روبرو شده است.

بازی فلپی برد جدید در سال ۲۰۲۵ میلادی برای پلتفرم آی‌او‌اس و اندروید عرضه خواهد شد. این بازی دارای چندین حالت جدید در کنار طراحی خاص و مرحله‌ای بوده و از کریپتو در موارد مختلف پشتیبانی خواهد کرد. همانطور که گفته شد این بازی توسط سازندگان اصلی فلپی برد طراحی نشده و یک کپی مدرن از آن است.

منبع: VGC

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir