حالت روح تلگرام چیست و چطور می‌توان با فعال کردن حالت روح تلگرام در گوشی اندروید و آیفون، تیک نخوردن پیام در تلگرام اتفاق بیفتد؟ در این مطلب تلاش می‌کنیم زیر و بم تلگرام با حالت روح را توضیح دهیم.

حالت روح تلگرام چیست؟

حالت روح تلگرام راهی جدید برای خصوصی و ایمن نگه داشتن چت‌های شماست. با فعال کردن حالت روح تلگرام، تاریخچه‌ی چت و پیام‌های شما از دید هر کسی که رمز عبور شما را نمی‌داند پنهان می‌شود. حتی اگر شخصی به دستگاه شما دسترسی پیدا کند، سابقه چت یا پیام‌های شما را نخواهد دید. حالت شبح برای ایمن نگه داشتن چت‌های شما عالی بوده و همچنین برای کاربران آگاه به حریم خصوصی که می‌خواهند مطمئن شوند چت‌هایشان همیشه خصوصی است عالی به نظر می‌رسد.

۹,۳۹۹,۰۰۰

۹,۳۰۰,۰۰۰

تومان

۷,۵۹۹,۰۰۰

تومان

نحوه فعال کردن حالت روح تلگرام اندروید

برای استفاده از این ویژگی باید مراحل زیر را پس از نصب تلگرام روی گوشی انجام دهید:

تلگرام حالت روح دار

۱. نرم افزار تلگرام را باز کرده و به منوی تنظیمات بروید.

۲. روی گزینه‌ی Privacy and Security ضربه بزنید.

۳. به سمت پایین صفحه آمده و روی Ghost Mode ضربه بزنید و دکمه‌ی مربوط به این حالت را روشن کنید.

۴. حالا هر پیامی که شما ارسال کنید در حالت روح خواهد بود. روی دکمه‌ی Off ضربه بزنید.

۵. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که حالت روح به طور خودکار در هر صفحه‌ی چت روشن شود. تنها باید گزینه‌ی Automatically Activate Ghost Mode in new chats را در منوی تنظیمات Privacy فعال کنید.

نحوه فعال کردن حالت روح تلگرام آیفون

برای فعال‌سازی حالت روح‌ تلگرام در آیفون باید از همان مراحل بالا استفاده کرد که برای سیستم عامل اندروید توضیح داده‌ایم. به همین دلیل از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم.

مزایای استفاده از حالت Ghost Mode در تلگرام

هنگامی که از تلگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید از حالت روح استفاده کنید. این حالت باعث می‌شود که پیام‌های شما پس از مدت زمان مشخصی از بین بروند. این رویه می‌تواند به دلایل متعددی سودمند باشد.

تیک نخوردن پیام در تلگرام

  • اگر اطلاعات حساسی را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید مطمئن باشید که پس از مدت زمان مشخصی برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود. این پروسه می‌تواند به شما آرامش خاطر دهد که بدانید اطلاعات شما امن است.
  • استفاده از حالت روح می‌تواند به شما در صرفه‌جویی فضای دستگاهتان کمک کند. اگر می‌دانید که نیازی به نگه ‌داشتن یک پیام برای همیشه ندارید، می‌توانید آن را روی حالت خود تخریبی تنظیم کنید و نگران نباشید که فضای ارزشمندی در تلفن یا رایانه شما اشغال کند.
  • حالت روح همچنین می‌تواند برای خصوصی نگه داشتن پیام‌های شما استفاده شود. اگر نمی‌خواهید دیگران آنچه را که می‌گویید ببینند، می‌توانید پیام‌های خود را روی حالت خود تخریبی تنظیم کنید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ کاربری جز گیرنده‌ی مورد نظر پیام‌های شما را نخواهد دید.
  • همچنین می‌توانید از حالت روح استفاده کنید تا از ارسال تصادفی پیام به شخص اشتباه جلوگیری کنید. اگر نگران ارسال پست به یک کاربر اشتباه هستید، می‌توانید آن را روی حالت خود تخریبی تنظیم کنید تا فقط برای شخصی که برایش در نظر گرفته‌اید قابل مشاهده باشد.
  • از حالت روح می‌توان برای اطمینان از اینکه به طور تصادفی پیامی را پشت سر نمی‌گذارید استفاده کرد. اگر نگران گذاشتن پیامی در دستگاهی هستید که دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت، می‌توانید آن را روی حالت خود تخریبی تنظیم کنید تا پس از مدت زمان مشخصی از بین برود.
  • در نهایت، استفاده از حالت روح می‌تواند به شما کمک کند سازماندهی کنید. اگر می‌دانید که فقط برای مدت کوتاهی به یک پیام نیاز دارید، می‌توانید به جای اینکه بعدا آن را حذف کنید، آن را روی حالت خود تخریبی قرار دهید. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند پیام‌های خود را مرتب و به راحتی پیدا کنید.

البته مزیت‌های دیگری نیز می‌توان برای این حالت معرفی کرد اما مهم‌ترین مزایا مواردی بود که به آنها اشاره کرده‌ایم.

چند نکته‌ی جذاب دیگر درباره حالت روح برنامه تلگرام

به طور کلی چند نکته‌ی جالب دیگر هم برای این ویژگی کاربردی تلگرام وجود دارد:

برداشتن تیک دوم تلگرام در ایفون

  • تلگرام یک برنامه‌ی پیام رسان محبوب با کاربران وفادار است.
  • یکی از ویژگی‌های کلیدی که تلگرام را از سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متمایز می‌کند، حالت روح آن به شمار می‌رود.
  • حالت روح به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌ها را به صورت ناشناس بدون افشای هویت خود ارسال کنند.
  • این قابلیت می‌تواند برای موقعیت‌هایی مفید باشد که می‌خواهید به کسی پیامی بدهید، اما نمی‌خواهید او بداند از چه کسی است.
  • همچنین می‌توان از آن برای شوخی‌های اینترنتی استفاده کرد یا عنصر رمز و راز را به مکالمات خود اضافه کرد.
  • چه برای مقاصد جدی یا ساده از آن استفاده کنید، حالت روح یک ویژگی سرگرم کننده و منحصر به فرد تلقی می‌شود که تلگرام آن را ارائه می‌دهد. دفعه‌ی بعد که در برنامه به کسی پیام دادید، آن را امتحان کنید!

به طور کلی حالت روح در تلگرام، یک تجربه‌ی جذاب به حساب می‌آید.

تجربه‌ی کاربری بهتر با حالت روح تلگرام

تلگرام به عنوان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان دارای ویژگی های مختلفی است که آن را منحصر به فرد می کند. یکی از این ویژگی ها حالت روح‌ محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا مدت زمان نمایش پیام‌هایشان در چت را کنترل کنند. این قابلیت می‌تواند به ویژه برای کسانی مفید باشد که می‌خواهند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند یا می‌خواهند از ذخیره‌ی پیام‌های خود توسط برنامه جلوگیری کنند. در اینجا نحوه فعال سازی Ghost Mode در تلگرام می‌تواند تجربه‌ی تلگرام شما را بهبود بخشد. البته با حذف اکانت تلگرام شما باید مجدد تنظیمات مربوط به حالت روح را فعال کنید.

حالت روح تلگرام ایفون

۹,۳۹۹,۰۰۰

۹,۳۰۰,۰۰۰

تومان

۷,۵۹۹,۰۰۰

تومان

وقتی قابلیت مذکور فعال باشد، حالت شبح تضمین می‌کند که پیام‌های شما فقط برای زمانی که مشخص می‌کنید در چت قابل مشاهده خواهند بود. پس از آن، پیام‌ها بدون هیچ اثری ناپدید می‌شوند. این مکانیسم برای اطلاعات حساس یا چت‌هایی که نمی‌خواهید برای همیشه ذخیره شوند عالی تلقی می‌شود. همچنین به این معنی است که لازم نیست نگران باشید که کسی از پیام‌های شما اسکرین شات بگیرد و بعدها آنها را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی و کنترل بیشتر بر تجربه‌ی تلگرام خود هستید، حالت روح‌ یک گزینه عالی به حساب می‌آید. استفاده از آن ساده بوده و با دانستن این موضع که پیام‌های شما فقط توسط افرادی که می‌خواهید آنها را ببینید، به شما آرامش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر این قابلیت فعال کرده و ببینید که چگونه می‌تواند تجربه‌ی تلگرام شما را افزایش دهد.

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوال و جواب‌های رایج

حالت روح تلگرام چیست؟

با فعال کردن حالت روح تلگرام، تاریخچه‌ی چت و پیام‌های شما از دید هر کسی که رمز عبور شما را نمی‌داند پنهان می‌شود.

source

توسط chehrenet.ir