به تازگی و در آستانه‌ی رونمایی از سری آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو اطلاعات مهمی راجع به پردازنده، دوربین و شکل ظاهری این گوشی‌ها منتشر شده است.

۴۱,۷۲۹,۰۰۰

تومان

۴۵,۳۵۹,۰۰۰

تومان

دوربین‌های جدید با امکان ضبط ویدیوی ۸K در سری آیفون ۱۶ پرو

با رونمایی از سری آیفون ۱۶، انتظار می‌رود که اپل توجه ویژه‌ای به بهبود دوربین این دستگاه‌ها داشته باشد. بر اساس گزارش‌ها، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس مجهز به حسگر اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتوی ۵ برابری خواهند بود. همچنین اپل با افزودن قابلیت‌های جدیدی مانند کاهش پخش نور لنز و دکمه شاتر خازنی، تجربه‌ی عکاسی و فیلمبرداری کاربران را بهبود می‌بخشد.

از دیگر قابلیت‌های چشمگیر این سری، امکان فیلمبرداری با کیفیت ۸K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه است. این ویژگی‌ها، در کنار استفاده از تصاویر lossless با فرمت JPEG-XL، به کاربران حرفه‌ای این امکان را می‌دهد تا از تجربه‌ای بسیار بهتر و حرفه‌ای‌تر در ضبط ویدئوها و عکس‌ها برخوردار شوند. در حال حاضر هیچ گوشی اپل یا اندرویدی قادر به ضبط چنین ویدیوهای باکیفیتی نیست (جز S24 اولترا که آن هم نمی‌تواند در وضوح ۸K@60 فیلمبرداری کند) و باید دید آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس با این قابلیت چه جایگاهی را در بخش دوربین تصاحب می‌کنند.

این تغییرات از آن جهت حائز اهمیت هستند که اپل می‌خواهد در این بخش با سامسونگ و گوگل رقابت کند گوشی‌های این دو شرکت هم امکان ضبط ویدیوی ۸K@60 را ندارند.

پردازنده قدرتمند A18 با معماری جدید

اپل در سری آیفون ۱۶ از پردازنده‌ی قدرتمند A18 استفاده کرده که با بهره‌گیری از معماری ARM V9، تحولی بزرگ در عملکرد پردازشی این گوشی‌ها ایجاد کرده است. این تراشه با استفاده از فناوری‌های جدید، عملکرد بهینه‌تر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌دهد. اپل با همکاری بلندمدت خود با ARM، تراشه‌های اختصاصی خود را بر پایه این معماری توسعه داده و اکنون با A18، قدرت پردازشی بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

استفاده از معماری ARM V9 نه تنها به اپل کمک می‌کند تا عملکرد گوشی‌هایش را بهبود بخشد، بلکه به ARM نیز اجازه می‌دهد که جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان فناوری‌های پردازشی در بازار جهانی تقویت کند. این همکاری طولانی‌مدت با اپل برای ARM نیز بسیار سودآور بوده است و می‌توان انتظار داشت که در آینده نیز ادامه پیدا کند.

کاهش حواشی و بهبود طراحی ظاهری آیفون 16 پرو و پرو مکس

کاهش حواشی و بهبود طراحی ظاهری آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس

طراحی ظاهری سری آیفون ۱۶ هم با تغییرات مهمی همراه خواهد بود. طبق گزارش‌های مارک گورمن، خبرنگار ارشد بلومبرگ در حوزه فناوری، حواشی صفحه آیفون ۱۶ پرو حدود ۳۳ درصد نسبت به مدل قبلی کاهش خواهد یافت (بین ۱.۳ تا ۱.۴). علاوه بر این، اندازه صفحه نمایش این مدل‌ها به طور قابل توجهی افزایش می‌باید و به ۶.۳ اینچ برای آیفون ۱۶ پرو و ۶.۹ اینچ برای آیفون ۱۶ پرو مکس می‌رسد. در مدل آیفون ۱۶ پرو مکس هم حاشیه‌های صفحه به ۱.۱۵ میلی‌متر کاهش خواهد یافت که این رقم کوچکترین حاشیه‌ در میان گوشی‌های هوشمند امسال به شمار می‌آید. این تغییر باعث می‌شود که نمایشگر این مدل‌ها بزرگتر به‌نظر برسد و تجربه‌ی بصری کاربران بهبود یابد.

در حال حاضر، باریک‌ترین حواشی در میان گوشی‌های هوشمند مربوط به آیفون ۱۶ پرو مکس است. در دو سال گذشته، اندازه حواشی در مدل‌های پرو آیفون به طور قابل توجهی کاهش یافته و از ۳.۵ میلی‌متر در آیفون ۱۴ پرو به حدود ۲ میلی‌متر در آیفون ۱۵ پرو رسیده است.

منبع: NotebookCheck ,PhoneArena

source

توسط chehrenet.ir