به تازگی اطلاعاتی از گوشی شیائومی ۱۵ اولترا منتشر شده که نشان می‌دهد غالب تمرکز شیائومی در ساخت این گوشی روی دوربین منعطف خواهد بود.

۹,۵۶۰,۰۰۰

تومان

۴,۹۲۹,۰۰۰

تومان

شیائومی در سال‌های اخیر یکی از شرکت‌های برتر در زمینه دوربین موبایل بوده و توانسته پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشد. از شیائومی ۱۳ اولترا گرفته تا شیائومی ۱۴ اولترا، این گوشی‌ها به سرعت در میان کاربران محبوب شدند و حالا به گزارش Smartprix، شیائومی قصد دارد با ارتقاء دوربین شیائومی ۱۵ اولترا، تجربه عکاسی و فیلم‌برداری را در پرچم‌دارهایش به شکل قابل توجهی ارتقا دهد.

همکاری دوباره سونی و شیائومی برای خلق شاهکاری جدید

شیائومی و سونی در سال‌های اخیر همکاری‌های متعددی در زمینه دوربین داشته‌اند که یکی از نتایج برجسته این همکاری، سنسور ۱ اینچی IMX989 بود. در شیائومی ۱۵ اولترا، این همکاری به ارتقاء سنسور Sony LYT-900 منجر شده است. سنسور جدید عملکرد بهتری در شرایط نور کم دارد و شیائومی امیدوار است با این ارتقاء، تجربه عکاسی در شب را به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشد.

یکی دیگر از قابلیت‌های هیجان‌انگیز در دوربین شیائومی ۱۵ اولترا، حالت سینماتیک ۴K خواهد بود. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای سینماتیک با کیفیت بسیار بالا ضبط کنند. این در حالی است که در شیائومی ۱۴ اولترا این قابلیت محدود به کیفیت ۱۰۸۰P بود. یک ارتقای مشابه را در حالت اسلوموشن هم شاهد خواهیم بود. تغییری که به لطف  ارتقای پردازش تصویر و همچنین سرعت و قدرت بالای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ممکن خواهد شد.

دوربین تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری فضایی

در حال حاضر شیائومی ۱۴ اولترا امکان زوم ۵ برابری را به شما می‌دهد؛ ۰.۵، ۱، ۲، ۳.۲ و ۵. اما ظاهرا مدل ۱۵ اولترا یک حالت ۱۰ برابری را هم به این ۵ گزینه اضافه خواهد کرد. این توانایی حیرت‌انگیز در زوم به لطف سنسور تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی ممکن خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست. ظاهرا شیائومی برای دستیابی به چنین میزان زومی، از قابلیت زوم درون‌سنسور دوربین اصلی نیز در کنار توانایی‌های سنسور تله‌فوتو استفاده خواهد کرد.

شیائومی همچنین قرار است در گوشی پرچم‌دار بعدی خود دوربین سلفی را هم ارتقا دهد. دوربین سلفی طی چند سال گذشته پاشنه آشیل مجموعه دوربین‌های گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی بوده است. اما انتظار می‌رود مدل جدید، از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به جای ۳۲‌ مگاپیکسلی در ۱۴ اولترا بهره ببرد.

سایر قابلیت‌های شیائومی ۱۵ اولترا

از جمله سایر قابلیت‌های شیائومی ۱۵ اولترا در کنار دوربین های جذاب می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴، نمایشگر ۲K خمیده از چهار طرف، باتری پرظرفیت‌تر از گذشته و بدنه‌ی سرامیکی و چرمی اشاره کرد. این گوشی قرار است در دو ماه نخست ۲۰۲۵ وارد بازار چین شود. اما اینکه چه زمانی در بازار جهانی در دسترس قرار می‌گیرد مشخص نیست.

منبع: Smartprix

source

توسط chehrenet.ir