چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که روی صورت یا پوست بدن خود متوجه لک‌های قهوه‌ای کوچکی شوید که شاید تا پیش از این وجود نداشته‌اند. لک‌هایی که گرچه عوارض خاصی ندارند اما ممکن است به تدریج رو به افزایش رفته و ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار دهند.
از آنجا که لک‌های تیره یکی از مشکلات رایج پوستی به حساب می‌آیند و با تابش آفتاب این روزهای تابستان، اغلب افراد را به خود درگیر کرده‌اند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از این عارضه پوستی صحبت کرده و به شما بگوییم که برای برطرف کردن آن می‌توانید چه کارهایی انجام دهید.

علت لکه های قهوه ای روی صورت

علت به وجود آمدن لک های قهوه ای صورت

پیش از هر چیز بد نیست که دلایل ایجاد لک های قهوه ای در ناحیه صورت را بشناسید و به طور دقیق بدانید که منشا پیدایش این لک‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد:

ژنتیک

اولین و مهم‌ترین دلیل پیدایش لک قهوه ای صورت و سایر مشکلات پوستی، ژنتیک است. اگر در میان خانواده شما افرادی با کک و مک و لک‌های تیره پوست وجود دارند، احتمال دارد که پوست شما نیز مستعد ایجاد لک و تیرگی باشد.




تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی معمولا به دلایل مختلفی از جمله بلوغ، بارداری و … رخ می‌دهد. ایجاد لک و کک و مک از جمله عوارض تغییرات هورمونی است که ممکن است در برخی افراد رخ دهد.

نور خورشید

نور فرابنفش خورشید تولید ملانین یا همان رنگدانه‌های پوستی را افزایش داده و به تدریج باعث ایجاد لک و تیرگی می‌شود. فراموش نکنید که قرار گرفتن در معرض نور سولاریوم و سایر دستگاه‌های برنزه کننده نیز می‌تواند احتمال بروز لک های قهوه ای صورت را افزایش دهد.

وجود اختلالات داخلی در بدن

نارسایی غدد کلیه، مشکلات کبدی و اختلالات تیروئیدی از جمله بیماری‌های داخلی هستند که علائم و عوارض خود را به صورت لک‌های تیره نشان می‌دهند.

سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

کمبود ویتامین

اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از ویتامین‌های B۱۲ و اسید فولیک استفاده نمی‌کنید، این احتمال وجود دارد که با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، شاهد بوجود آمدن لک های قهوه ای صورت باشید.

جای جوش و آکنه

ممکن است که در طول زمان جای آکنه، زخم، جراحت، سوختگی و بریدگی روی پوست شما به صورت لک قهوه‌ای دیده شود.

عوارض دارویی

یکی دیگر از عوامل بروز لک های قهوه ای صورت، استفاده از داروهای هورمونی مانند مانند قرص‌های ضد بارداری است.

بهتر است بخوانید:

بهترین کرم ضد لک صورت چیست؟

پوست بسیار روشن

اگر پوست بسیار روشنی دارید، به این معنی است که در برابر آفتاب و سایر عوامل محیطی آسیب پذیرتر هستید. تحقیقات نشان داده است که احتمال بروز لک های قهوه ای صورت در افراد با پوست روشن بسیار بیشتر از افراد با پوست معمولی است.

افزایش سن

لک های قهوه ای صورت از جمله عوارض افزایش سن و نشانه‌های پیری هستند. به همین دلیل ممکن است که با گذر زمان، متوجه افزایش تیرگی‌های پوست خود شده باشید.

آلودگی هوا

نفوذ ذرات آلوده هوا در منافذ باز می‌تواند باعث تحریک پوست شده و به ایجاد رنگدانه‌های تیره منجر شود. در حقیقت دوده موجود در هوا احتمال بروز لک‌های تیره را تا ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

لایه برداری بیش از حد پوست

استفاده بیش از حد از لایه بردارهایی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) و بتا هیدروکسی اسید (BHAs) هستند، باعث تحریک پوست شده و لک‌ها و تیگری‌های صورت را افزایش می‌دهند.

درمان خانگی لکه های قهوه ای روی صورت

روش درمان سریع لک قهوه ای صورت

اگر به تازگی متوجه لک های قهوه ای روی پوست خود شده‌اید نگران نباشید. ما در ادامه به چند راهکار سریع و فوری برای درمان آنها اشاره می‌کنیم:

ایجاد یک روتین پاکسازی ضد لک صورت؛ تمام آنچه که نیاز دارید

اولین و سریع‌ترین روش برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت این است که خودتان را ملزم به اجرای یک روتین حرفه‌ای روزانه کنید. این رویتن روزانه شامل شستشوی صورت به شوینده‌های ضد لک، استفاده از تونرهای روشن کننده و کمک گرفتن از سرم‌ها و مرطوب کننده‌های مناسب پوست لک دار است.
تنها کافی است تا صورت خود را دو بار در روز با شوینده مخصوص پاکسازی کنید. بعد از آن مقداری تونر ضد لک روی یک پذ پنبه‌ای ریخته و به آرامی آن را روی پوست ماساژ دهید. سپس از یک سرم ضد لک که حاوی ویتامین C و آربوتین است کمک بگیرید و بعد از جذب سرم، با یک مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید و نیاسینامید سطح پوست خود را آبرسانی نمایید.

بهتر است بخوانید:

سرم آلفا آربوتین،ضد لک محبوب که نمی‌شناسید

استفاده از کرم‌های ضد لک؛ سریع‌تر روش برای روشن کردن پوست

خوشبختانه در بازار محصولات بهداشتی و مراقبتی، کرم‌های تخصصی متعددی برای کاهش تولید ملانین و رفع لک و تیرگی‌های پوست وجود دارد. می‌توانید با مشورت یک پزشک یا متخصص، کرم ضد لک مخصوص پوست خود را تهیه کرده و آن را با توجه به دستورالعمل درج شده مورد استفاده قرار دهید.
فراموش نکنید که اغلب کرم‌های ضد لک معتبر از ترکیباتی مانند ویتامین C، نیاسینامید، هیدروکینون و آربوتین تشکیل شده‌اند.

استفاده از ماسک‌های خانگی، ارزان و مقرون به صرفه

یکی دیگر از روش‌های ارزان و اقتصادی برای درمان لک های قهوه ای صورت، درست کردن ماسک‌های خانگی است. اغلب ماسک های خانگی ضد لک دستورالعمل بسیار ساده‌ای دارند و به راحتی با موادی که در اغلب خانه‌ها وجود دارد آماده می‌شوند:

بهتر است بخوانید:

ویتامین برای روشن شدن پوست

ماسک لیمو و سفیده تخم مرغ برای لک صورت

لیمو حاوی ویتامین C است و تاثیر شگفت انگیزی در روشن کردن لک‌ها و تیرگی‌های پوست می‌گذارد. سفیده تخم مرغ نیز با داشتن مواد مغذی و پروتئین‌ها به روشن‌تر شدن رنگدانه‌ها و بافت تیره پوست کمک می‌کند.
برای تهیه این ماسک کافی است تا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و آن را با یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه ترکیب کرده و آن را تا جایی هم بزنید که کف کند. ترکیب بدست آمده را به کمک برس روی صورت پخش کرده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک عسل و شیر، ترکیب معجزه آسا برای درمان لک

عسل از گذشته به عنوان ماده‌ای معجزه آسا برای ترمیم پوست شناخته می شده است. شیر نیز از اسید لاکتیک و ترکیبات پروتئینی تشکیل شده است و بهترین گزینه برای روشن کردن پوست به حساب می‌آید. ترکیب این دو ماده در کنار هم می‌تواند به کاهش تدریجی لک های تیره صورت کمک نماید.
برای درست کردن این ماسک باید یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل را با یکدیگر تا جایی ترکیب کنید که مخلوط بدست آمده یکدست شود. سپس آن را روی پوست قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت خانگی

استفاده منظم از ضد آفتاب‌های ضد لک

استفاده روزانه از ضد آفتاب‌های ضد لک روش دیگری است که نه تنها باعث روشن‌تر شدن لک های تیره صورت می‌شود، بلکه پوست را از ایجاد تیرگی و لک‌های جدید در امان نگه می‌دارد. اغلب ضد آفتاب‌های ضد لک دارای SPF حداقل ۳۰ هستند و از ترکیباتی مانند زینک اکسید و تیتانیوم دی‌اکسید تشکیل شده‌اند.
فراموش نکنید که حداقل ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کرده و آن را هر دو ساعت یکبار تمدید نمایید.

لایه‌برداری ملایم پوست

به کمک لایه برداری منظم پوست، سلول‌های مرده و آسیب دیده از سطح صورت پاکسازی می‌شوند. لایه‌برداری همچنین جیان خون در لایه‌های زیرین پوست را افزایش داده و از این طریق باعث تولید سلول‌های جدید می‌شود. به همین دلیل می‌توان از لایه‌برداری ملایم پوست به عنوان روشی موثر جهت رفع لک های قهوه ای صورت کمک گرفت.
همانطور که گفتیم لایه برداری بیش از اندازه نیز باعث تحریک پوست شده و احتمال ایجاد التهاب و لک را افزایش می‌دهد بنابراین بسیار مهم است که از محصولات لایه بردار تنها با نظارت متخصص و دستورالعمل درج شده روی محصول استفاده کنید. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب پس از لایه‌برداری را فراموش نکنید.




بهترین کرم برای از بین بردن لک قهوه ای صورت

استفاده از کرم ضد لک در روتین مراقبت از پوست، از جمله راهکارهای مناسب جهت رفع تیرگی و لک های قهوه ای صورت است. در ادامه به برخی از بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار اشاره می‌کنیم:

کرم ضد لک قوی و روشن کننده پوست آربوتین آردن

اگر پوست خشک و کم آبی دارید و در عین حال با لک‌های تیره صورت دست و پنجه نرم می‌کنید، بهترین محصول برای شما کرم ضد لک و روشن کننده پوست آربوتین آردن است. این محصول یک کرم آبرسان و ضد لک است که با متوقف کردن رنگدانه سازی پوست، از ایجاد هرگونه لک و تیرگی در ناحیه صورت جلوگیری کرده و به کمرنگ شدن لک‌های قدیمی کمک می‌کند.
کرم ضد لک آردن حاوی ترکیبات روشن کننده مانند آربوتین و عصاره لیکوریس است و اندازه و شدت لکهای تیره را کاهش می‌دهد. به کمک وجود اسید هیالورونیک، گلیسیرین و ویتامین های E ،A و C در این محصول، پوست رطوبت از دست رفته خود را باز میابد و ظاهری شفاف، لطیف و یکدست به خود می‌گیرد.




سایر مزایا
پیشگیری از ایجاد چین و چروک و علائم افزایش سن
ترمیم و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست
مناسب انواع پوست به ویژه پوست‌های خشک و کم آب
فاقد هیدروکینون

کرم روشن کننده بایومارین مدل Aqua Tone

اگر لک‌های صورت شما به دلیل زخم، جای جوش، جراحات قدیمی، تغییرات هورمونی، اختلالات پوستی و تغییر رنگ سولاریوم ایجاد شده است، استفاده از این کرم می‌تواند تا حد زیادی به کمرنگ شدن آنها کمک نماید. کرم ضد لک بایومارین قدرت روشن کنندگی بالایی دارد و به خوبی لک‌ها و تیرگی‌های کوچک و بزرگ صورت را کاهش می‌دهد.
این کرم همچنین می‌تواند در درمان و کمرنگ کردن لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی نیز موثر باشد. کرم روشن کننده بایومارین برای استفاده در نواحی صورت، گردن و دکلته طراحی شده است و در زمانی کوتاه باعث یکدست و یکنواخت شدن رنگ پوست می‌شود.




سایر مزایا
مرطوب کننده و آبرسان
التیام دهنده، ویتامینه و تقویت کننده پوست
کمک یکنواخت سازی رنگ پوست
حاوی عصاره گل بلیس پرنسس، خزه دریایی و کلاژن هیدرولیز شده جهت کاهش ملانین و رنگدانه‌های تیره
فاقد تست حیوانی

کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل مدل White Active

کرم ضد لک و روشن کننده از برند ژاک آندرل یک محصول جوانساز است که با آبرسانی عمقی پوست، مانع از ایجاد لک، چین و چروک و خشکی پوست می‌شود. این کرم از آربوتین، شی باتر، تری اتانول آمین و ویتامین‌های C و E تشکیل شده است و در صورت تداوم استفاده، لک‌ها و تیرگی‌های صورت، دست و بدن را به خوبی از بین می‌برد.
می‌توان از این کرم در دوران بارداری و یا برای تکمیل درمان لک توسط لیزر نیز کمک گرفت.




سایر مزایا
روشن کننده عمقی پوست، برطرف کننده لک و تیرگی
کاهش ایجاد رنگدانه‌های تیره
رطوبت رسانی عمقی به پوست
پیشگیری از پیری زودرس پوست
مناسب تکمیل درمان لک با لیزر
قابل استفاده در دوران بارداری
مناسب استفاده در روز

ژل کرم صورت ویتالیر مدل Vitamin C

این محصول یک کرم فوق العاده سبک است که بافت ژلی دارد و بدون ایجاد چربی یا سنگینی، در منافذ باز نفوذ کرده و روند رنگدانه سازی پوست را به تعویق می‌اندازد. ژل کرم صورت ویتالیر با داشتن هیالورونیک اسید، ویتامین C، گلیسیرین و روغن‌های آووکادو، آرگان و شی باتر، به کمرنگ شدن لک‌ها و کک و مک‌های قدیمی کمک کرده و باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود.
این کرم ضد لک همچنین خاصیت جوانسازی دارد و با مرطوب نگه داشتن پوست، روند پیری و ایجاد چین و چروک‌ها را به تعویق می‌اندازد.




سایر مزایا
مناسب انواع پوست
شفاف کننده و ضد پیری
کمک به کاهش چین و چروک
افزایش ساخت کلاژن و الاستین
آنتی اکسیدان و خنثی سازی رادیکالهای آزاد
کمک به بازسازی سریع پوست
کاهش لک و اسکار ناشی از جوش و آکنه

کرم روشن کننده پرایم مدل Intensive

این کرم برای افراد با پوست خشک و معمولی تولید شده است و ضمن آبرسانی عمقی پوست، تاثیر چشمگیری در کمرنگ شدن لک های قهوه ای صورت و گردن می‌گذارد. کرم روشن کننده پرایم مدل Intensive غنی از سدیم پی سی آ، تیتانیوم دی اکساید و عصاره شی باتر است و ضمن کاهش لک‌های صورت، تاثیر معجزه آسایی در شفافیت و درخشندگی پوست می‌گذارد.
می‌توان از این کرم برای کاهش و برطرف کردن لک های ناشی زخم، تغییرات هورمونی و اختلالات پوستی استفاده کرد.




سایر مزایا
ضد لک و روشن کننده صورت
آبرسان و مرطوب کننده پوست
حاوی فیلتر ضد آفتاب و ترکیبات مرطوب کننده
شفاف کننده
مناسب انواع پوست (به جز افراد با پوست بسیار چرب و آکنه دار)

کرم روشن کننده هیدرودرم حاوی آربوتین

کرم روشن کننده هیدرودرم با ایجاد اختلال در روند رنگدانه سازی پوست، از تولید ملانین جلوگیری کرده و مانع از ایجاد لک‌ های قهوه ای صورت می‌شود. این محصول همچنین با داشتن ترکیبات روشن کننده‌ای مانند ویتامین C، آربوتین و آلفا هیدروکسی اسید ۱۰%، به طرز چشمگیری به کاهش و کمرنگ شدن لک های قدیمی کمک می‌کند.




سایر مزایا
مناسب استفاده انواع پوست
کاهش لک های قهوه ای صورت
روشن کننده
تقویت پوست و کاهش چین و چروکهای سطحی
بازسازی و تحریک تولید کلاژن
افزایش مقاومت پوست در برابر آسیبهای محیطی

کرم تخصصی روشن کننده و ضد پیری ویتامین سی ۱۰% ایویم

این کرم یک محصول درمانی است که به طور تخصصی برای رفع لک های قهوه ای صورت و جوانسازی پوست فرموله شده است. کرم روشن کننده و ضد پیری ایویم با افزایش تولید کلاژن، خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست را بهبود بخشیده و مانع از ایجاد لک های پیری صورت می‌شود.
این کرم همچنین مقاومت و استحکام پوست را افزایش داده و با ایجاد یک سد دفاعی، از آن در برابر عوامل آسیب زای محیطی محافظت می‌کند.




سایر مزایا
روشن و شاداب کننده پوست
رفع چین و چروک‌های سطحی صورت
خاصیت آنتی اکسیدانی
جوانساز
محافظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد
آبرسان و افزایش دهنده رطوبت پوست
فاقد پارابن و ترکیبات مضر شیمیایی

کرم روشن کننده سی گل مدل Herbal

کرم روشن کننده سی گل یک محصول کاملا گیاهی است که با داشتن ویتامین‌های C، A ، E، عصاره گیاه رومکس، روغن‌های طبیعی و آربوتین، به روشن شدن تدریجی پوست و از بین بردن لک های قهوه ای صورت کمک می‌کند. در فرایند تولید این محصول از تکنولوژی لیپازیوم استفاده شده است. این تکنولوژی باعث نفوذ پذیری بهتر ترکیبات در پوست شده و اثرگذاری آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
علاوه بر این کرم روشن کننده سی گل خاصیت آبرسانی دارد و با مرطوب نگه داشتن طولانی مدت پوست، احتمال بروز چین و چروک‌های سطحی صورت را به حداقل می‌رساند.
سایر مزایا
مناسب انواع پوست
کاهش تدریجی لک های پوستی
مرطوب کننده و جوان کننده
کاهش لک های پوستی
حفاظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد
جلوگیری از پیری صورت
بهره‌مندی از فناوری لیپوزوم جهت افزایش عملکرد و نفوذ پذیری ترکیبات به کار رفته

کرم ضد لک و روشن کننده فیس دوکس سری پیگمازوم آلفا

اگر آکنه‌ و جوش‌های قدیمی صورت شما باعث ایجاد لک و تیرگی شده‌اند، می‌توانید به کمک کرم روشن کننده فیس دوکس باعث کمرنگ شدن آنها شوید. این محصول یک کرم تخصصی ضد لک است که با یکدست کردن رنگدانه‌های پوستی، به کوچکتر و کمرنگ شدن لک‌ های قهوه ای صورت می‌پردازد.
کرم پیگمازوم آلفا فیس دوکس تناژ پوست را روشن کرده و با مهار هورمون آلفا ملانوسیت، مانع از بروز انواع لک و کک و مک می‌شود. این محصول با تحریک تولید کلاژن، به جوانسازی پوست کمک کرده و از این طریق احتمال بروز لک های جدید را به حداقل می‌رساند.




سایر مزایا
ترمیم ضایعات پوستی، آکنه و لک ناشی از جوش
برطرف کننده انواع لک
تخریب ملانوزوم‌های لک و جدا شدن آنها از پوست
مهار آنزیم تیروزیناز و پیشگیری از ایجاد لک جدید
کمک به ساخت کلاژن و پوست بدون لک
حاوی آلفا آربوتین، گلایکولیک اسید و سلول های بنیادی ویتیس وینیفرا

کرم روشن کننده نئودرم مدل Vitamin C Plus

این کرم غنی از ویتامین C است و باعث روشن شدن پوست و کاهش لک‌های ناشی از آفتاب می‌شود. کرم روشن کننده نئودرم همچنین از ترکیبات جوانسازی مانند روغن جوجوبا، بیزابولول و ویتامین‌های A و E تشکیل شده است و تاثیر چشمگیری در آبرسانی، لطافت، تحریک تولید کلاژن و افزایش استحکام بافت پوست می‌گذارد.
سایر مزایا
مناسب برای انواع پوست
جوان کننده پوست
ضد التهاب
کاهش لکهای ناشی از آفتاب
جلوگیری از پیری زودرس پوست
افزایش استحکام بافت پوست
تحریک کننده‌ سلول‌های پوستی جهت بازسازی کلاژن
فاقد پارابن
افزایش ‌دهنده‌ کلاژن پوست
ضد آلودگی و رادیکال‌های آزاد

کرم روشن کننده ویتامین C سینره

یکی دیگر از پرفروش‌ترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار، کرم روشن کننده ویتامین C سینره است که با مهار آنزیم تیروزیناز، از تولید ملانین در پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش لک، روشن شدن و شفافیت صورت می‌شود. این کرم با نفوذ عمقی ویتامین C به سلول‌های آسیب دیده، فرایند کلاژن سازی را افزایش داده و روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد.
سایر مزایا
مناسب استفاده در نواحی صورت و گردن
شاداب کننده پوست‌های خسته و کدر
خاصیت آنتی اکسیدانی
کاهش تولید ملانین
افزایش ساخت کلاژن
ضد چین و چروک
محافظت از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال های آزاد
فاقد تست حیوانی

سوالات متداول سریع ترین روش از بین بردن لک های قهوه ای صورت

سریع ترین راه برای از بین بردن لکه های قهوه ای صورت چیست؟

داشتن یک روتین پوستی منظم، استفاده از ماسک‌های خانگی و تهیه کرم‌های ضد لک برخی از سریع ترین روش‌ها برای از بین بردن لک های قهوه ای صورت به حساب می‌آیند.

بهترین کرم ضد لک صورت چیست؟

ژل کرم صورت ویتالیر مدل Vitamin C، کرم ضد لک و روشن کننده فیس دوکس سری پیگمازوم آلفا و کرم روشن کننده سی گل مدل Herbal برخی از بهترین کرم های ضد لک موجود در بازار به شمار می‌روند.

 

 

source

توسط chehrenet.ir