این روزها بسیاری از پزشکان و متخصصان، استفاده از کرم‌های آبرسان را یک مرحله ضروری در روتین مراقبت از پوست می‌دانند. اما چرا مصرف این محصول تا این اندازه مهم است و باید از کرم‌ آبرسان به صورت منظم استفاده کرد؟ در این مطلب با شما از اهمیت کرم‌های آبرسان صحبت کرده و برخی از بهترین محصولات در این زمینه را معرفی می‌کنیم:

همه چیز درباره کرم آبرسان صورت

اجازه دهید تا پیش از هرچیز به برخی از سوالات متداول درباره کرم‌های آبرسان پاسخ دهیم و به شما بگوییم که اصلا این کرم آبرسان چیست و چه ترکیباتی دارد!
آبرسان‌ محصولی برای مراقبت از پوست است که اغلب به شکل کرم، سرم، ژل و یا اسپری طراحی و فرموله می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، کرم آبرسان به مرطوب و هیدارته نگه داشتن پوست کمک می‌کند و مانع از خشکی و کم آبی آن می‌شود.




کرم‌های آبرسان دو وظیفه اصلی را برعهده دارند: آنها آب و رطوبت مورد نیاز پوست را از محیط بیرون و یا داخل بدن، به سطح پوست کشانده و باعث مرطوب نگه داشتن صورت می‌شوند. آبرسان‌ها همچنین با انتقال مواد مغذی و رطوبت به لایه‌های زیرین صورت، خشکی، زبری و دهیدراته شدن پوست را از بین می‌برند.
کرم‌های اغلب حاوی اسید هیالورونیک، گلیسیرین و ویتامین‌های ضروری هستند و با استفاده منظم تاثیر چشمگیری در کاهش چین و چروک، ساخت کلاژن و جوانسازی پوست می‌گذارند.

تاثیر کرم آبرسان بر لک صورت

چرا از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با وجود کرم‌های مرطوب کننده، باید از محصولات آبرسان نیز استفاده کرد. پیش از هر چیز باید بگوییم که کرم‌های مرطوب کننده عملکردی متفاوت از کرم‌های آبرسان دارند. مرطوب کننده‌ها با ایجاد یک لایه نازک، از تبخیر رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کنند. در حالی که کرم‌های آبرسان باعث جذب رطوبت از هوا یا لایه‌‎های دیگر پوست شده و مواد مغذی خود را به پوست انتقال می‌دهند.
عملکرد کرم‌های آبرسان تاثیر بیشتری در ساخت کلاژن و جوانسازی پوست می‌گذارد. محصولات آبرسان همچنین خاصیت کشسانی و انعطافی پوست را افزایش داده و از این طریق روند پیری و ایجاد چین و چروک‌ها را به تعویق می‌اندازند.

بهتر است بخوانید:

تفاوت سرم آبرسان و کرم آبرسان

فواید کرم آبرسان

اگر هنوز قانع نشده‌اید که در کنار مرطوب کننده از کرم آبرسان نیز استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که فواید این کرم را با دقت بخوانید و با تاثیرات معجزه‌آسای آن روی پوست آشنا شوید.

جلوگیری از دهیدراته شدن پوست با کرم آبرسان

اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه کرم آبرسان، جلوگیری از خشکی و دهیدراته شدن پوست است. خشکی پوست از جمله مشکلات رایجی است که عوارض متعددی را همراه دارد! از زبری و پوسته پوسته شدن صورت بگیرید تا بروز اگزما و درماتیت و بیماری‌های شایع پوستی، همگی به دلیل کم آبی و خشکی سلول‌های پوستی اتفاق می‌افتند.
شما با استفاده از آبرسان نه تنها خشکی پوست خود را بهبود می‌بخشید، بلکه از آن در برابر بروز بیماری‌های شایع پوستی نیز محافظت می‌کنید.

آبرسان‌ها و کاهش چین و چروک صورت

این روزها مراجعه به پزشکان زیبایی و انجام تزریقات مختلف برای تغییرات پوستی به شدت افزایش یافته است. بگذارید تا به شما بگوییم که با استفاده منظم از کرم‌های آبرسان، دیگر نیازی به متخصص زیبایی ندارید! کرم‌های آبرسان با نفوذ به عمیق‌ترین لایه‌های پوست، سلول‌های خشک و آسیب دیده را تغذیه و رطوبت رسایی می‌کنند و از این طریق باعث کاهش چین و چروک‌های سطحی صورت می‌شوند.
کرم‌های آبرسان همچنین پوست را به مدت طولانی مرطوب نگه می‌دارند و با افزایش نرمی و لطافت آن، عمق خطوط قدیمی صورت را کاهش داده، احتمال بروز چین و چروک‌های جدید و علائم پیری را به تعویق می‌اندازند.

بهتر است بخوانید:

معرفی بهترین سرم آبرسان پوست خشک و حساس

تقویت سد دفاعی پوست به کمک کرم آبرسان

پوست در طول روز با عوامل مخرب متعددی مانند آلودگی هوا، اشعه‌های مضر آفتاب، رادیکال‌های آزاد و … در تماس است. کرم‌های آبرسان با تقویت سد دفاعی پوست، میزان اثرگذاری این عوامل مخرب را کاهش داده و آن را در طول روز ایمن نگه می‌دارند.

کرم‌های آبرسان و کاهش لک‌های تیره

کرم‌های آبرسان در طولانی مدت، باعث درخشش و شفافیت پوست شده و به تدریج باعث کمرنگ شدن لک‌ های قهوه ای و تیره صورت می‌شوند.

بهتر است بخوانید:

بهترین آبرسان پوست چرب کدام است؟

کرم آبرسان پوست خشک

افراد با پوست خشک بهتر از هر فرد دیگری نیاز به استفاده از کرم‌های آبرسان را درک می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین محصولات آبرسان برای پوست خشک اشاره می‌کنیم:

کرم آبرسان ۶ کاره موزیلا حاوی روغن آرگان

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کرم‌های آبرسان برای پوست خشک، کرم آبرسان ۶ کاره برند موزیلا است که بافت غیر چرب و جذب بالایی دارد و با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست، به مرطوب نگه داشتن طولانی مدت آن کمک می‌کند. این کرم از ترکیبات غنی مانند روغن هسته آرگان، هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا، موم زنبور عسل، زینک و ویتامین E تشکیل شده است و ضمن تغذیه پوست، باعث شفافیت و شادابی آن می‌شود.
این کرم عمق خطوط و چین و چروک‌های صورت را کاهش داده و از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند.




سایر مزایا
مناسب استفاده پوست‌های خشک و حساس
آنتی اکسیدان و روشن کننده
جوانساز و ضد پیری
افزایش ماندگاری آب در بافت پوست
کمک به تقویت سیستم محافظتی پوست
فاقد پارابن و سایر ترکیبات مضر شیمیایی

کرم آبرسان ژیناژن مناسب پوست خشک

کرم آبرسان ژیناژن با استفاده از تکنولوژی Patch2O فرموله شده است و با یک بار استفاده، خشکی و کم آبی پوست را به طرز چشمگیری برطرف می‌کند. این کرم با انتقال مواد ضد پیری و پروتئین ضروری به بافت خشک و کم آب صورت، قرمزی، زبری و خارش پوست را از بین برده و باعث تسکین التهابات می‌شود.
کرم آبرسان ژیناژن فاقد الکل، سولفات، پارابن و هرگونه اسانس است، بافت بسیار سبکی دارد و می‌تواند برای افراد با پوست بسیار حساس نیز مورد استفاده قرار بگیرد.




سایر مزایا
قابل استفاده برای دست و صورت
تسکین دهنده پوست‌های خشک و بسیار حساس
تنظیم ترشح چربی پوست
جلوگیری از چین و چروک و پیری زودرس پوست
مرطوب کننده عمقی
حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین C لیپوزومال، سرامید، جینکوبیلوبا و گلیسیرین

کرم بازسازی‌ کننده و آبرسان صورت PHA 5% پرایم

اگر پوست حساسی دارید و در طول روز با خشکی، خارش و زبری آن دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از کرم بازسازی‌ کننده و آبرسان پرایم برای رفع این مشکلات کمک بگیرید. این کرم به طور تخصصی برای آبرسانی پوست‌های خشک و حساس فرموله شده است و به طرز معجزه آسایی کم آبی و دهیدراته بودن پوست را از بین می‌برد.
کرم بازسازی‌ کننده و آبرسان صورت پرایم خاصیت لایه برداری بسیار ملایمی دارد و با برطرف کردن لایه‌های خشک و سلول‌های مرده صورت، به تولید سلول‌های جدید و ایجاد پوستی لطیف و درخشان کمک می‌کند. این کرم همچنین از ترکیبات موثری مانند ۵ درصد گلوکونولاکتون، لاکتوبیونیک اسید و سدیم هیالورونات تشکیل شده است و پوست را به مدت طولانی نرم و لطیف نگه می‌دارد.




سایر مزایا
قابل استفاده برای نواحی صورت و گردن
جوانساز و درخشان‌ کننده پوست
ضد پیری
لایه‌ بردار بسیار ملایم
ایجاد لطافت و نرمی در پوست
تنظیم روند بازسازی سلول‌های پوستی

ژل کرم آبرسان کامان مدل آلوئه ورا

برای افرادی که به دنبال یک آبرسان صد درصد گیاهی هستند، ژل کرم آبرسان کامان محصولی ایده‌ال است. این ژل کرم با داشتن ترکیبات طبیعی و موثری مانند ویتامین C و عصاره آلوئه ورا، به آبرسانی پوست‌های خشک و حساس می‌پردازد و هرگونه آسیب دیدگی مانند ترک‌های پوستی، اگزما، جای سوختگی، خراشیدگی، رد به جا مانده از بخیه، زخم و بریدگی، نیش حشرات و لک‌های بوجود آمده از جوش را ترمیم می‌کند.
ژل کرم آبرسان کامان همچنین خاصیت جوانسازی دارد و با تحریک تولید کلاژن، مانع از ایجاد چین و رچوک و علائم پیری پوست می‌شود. می‌توان از این ژل کرم در نواحی صورت، دست، گردن و حتی پاها استفاده کرد.
سایر مزایا
مرطوب کننده و آبرسان قوی
التیام بخشو ترمیم کننده پوست‌های خشک و حساس
کاهش التهابات آفتاب سوختگی
حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان جهت جلوگیری از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد
ضد حساسیت، سوزش و قرمزی
سبک و بدون ایجاد حس سنگینی

بهتر است بخوانید:

آبرسان طبیعی پوست چیست؟

کرم آبرسان پوست چرب

برخلاف تصور بسیاری از افراد، پوست چرب نیز به کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارد. برخی از بهترین کرم‌های آبرسان برای پوست چرب به شرح زیر هستند:

کرم آبرسان وچه مناسب پوست چرب و مستعد آکنه

این آبرسان گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که پوستی با منافذ باز دارند و به دنبال محصولی فاقد روغن و چربی می‌گردند.کرم آبرسان وچه با تنظیم و کنترل چربی صورت، پوست را مات و یکدست می‌کند و در عین حال باعث مرطوب نگه داشتن و آبرسانی آن می‌شود.
به کمک روغن هسته انگور، مواد آنتی اکسیدانی، ویتامین C ,E و امگا ۶ موجود در این محصول، گردش خون در لایه‌های زیرین صورت افزایش یافته و از این طریق پوست با سرعت بیشتری به تولید کلاژن می‌پردازد.




سایر مزایا
کاهش خشکی و التهابات پوست
حفظ کلاژن و الاستین صورت
کمک به آبرسانی عمقی لایه‌های مختلف پوست
کنترل کننده چربی، مات کننده پوست
آبرسانی عمیق و سریع و رفع چین و چروک‌های سطحی صورت
مناسب استفاده روزانه
مناسب برای زیرساز آرایش
بدون ایجاد حساسیت، ضد قارچ و باکتری
فاقد مواد مضر سیلیکون و پارابن
فاقد تست حیوانی

فواید کرم آبرسان

کرم آبرسان فاقد چربی ژوت مدل Hydracne مناسب پوست های جوشدار

کرم آبرسان فاقد چربی ژوت برای پوست‌های جوش دار، مستعد آکنه و چرب فرموله شده است و بهترین گزینه برای کاهش منافذ باز شناخته می‌شود. این آبرسان بافت سبکی دارد، بدون ایجاد سنگینی و چربی به سرعت در پوست جذب شده و باعث رفع خشکی و کم آبی صورت می‌شود.
کرم آبرسان فاقد چربی ژوت غنی شده از زینک، روغن دانه چای و شی باتر است و ضمن کاهش جوش‌های سرسیاه و چرکی، ظاهری مات و یکدست به پوست می‌بخشد.




سایر مزایا
مرطوب کننده و آبرسان
بافت سبک، جذب سریع
بدون ایجاد سنگینی و چربی روی پوست
تسکین دهنده
ضد التهاب و کمک به کاهش انواع جوش و آکنه
تنظیم و کنترل چربی صورت

کرم آبرسان صورت ژنوبایوتیک مناسب پوست های آکنه ای و مستعد آکنه

این کرم بدون مسدود کردن منافذ باز، در پوست نفوذ کرده و لایه‌های خشک آن را به طور عمقی آبرسانی می‌کند. کرم آبرسان ژوت همچنین چربی صورت را تنظیم و کنترل کرده و سد دفاعی پوست را در برابر بروز انواع جوش و آکنه افزایش می‌دهد.
این کرم تاثیر چشمگیری در کوچکتر شدن منافذ باز می‌گذارد و با یکدست کردن بافت صورت، پوستی شادابی و باطراوت را به ارمغان می‌آورد.




سایر مزایا
جذب سریع
بدون ایجاد حس چربی و سنگینی روی پوست
کوچک کننده منافذ باز
آبرسان و مرطوب کننده عمیق پوست
افزایش توان سیستم ایمنی پوست برای مقابله با آکنه و پیشگیری از بروز آن

کرم مرطوب کننده و آبرسان شاربوت مناسب پوست های چرب

کرم آبرسان شاربوت یک محصول همه کاره است که علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، باعث چربی صورت و کاهش منافذ باز می‌شود. این کرم با داشتن ترکیبات آنتی باکتریالی، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و جوش‌های قدیمی و التهابات پوست را برطرف می‌کند.
به کمک روغن بادام، زینک و هیالورونیک اسید موجود در این محصول، تولید کلاژن پوست افزایش یافته و چین و چروک‌های صورت به طرز چشمگیری کاهش میابند. این کرم فاقد پارابن، الکل و هرگونه ماده حساسیت زا است و می‌تواند برای پوست دست و صورت مورد استفاده قرار بگیرد.
سایر مزایا
کاهش تولید چربی پوست
بهبود آکنه و ترمیم زخم و التهابات صورت
تسکین قرمزی، اگزما و درماتیت
رطوبت رسان عمیق ۲۴ ساعته پوست
کوچک کننده منافذ
بافت سبک و جذب بالا

بهتر است بخوانید:

معرفی بهترین کرم برای جای بخیه

کرم آبرسان پوست مختلط

اگر پوست معمولی یا مختلطی دارید، می‌توانید برای آبرسانی آن از محصولات زیر استفاده کنید:

کرم آبرسان آدرا حاوی هیالورونیک اسید

در فرایند ساخت این محصول از دو ترکیب معجزه آسای هیالورونیک اسید و عصاره خیار استفاده شده است. این ترکیبات با آبرسانی عمقی پوست، خاصیت ارتجاعی و انعطافی صورت را افزایش می‌دهند و بافت خشک و آسیب دیده آن را ترمیم و بازسازی می‌کنند.
سایر مزایا
مناسب انواع پوست به ویژه پوست‌های معمولی و خشک
دارای بافت کرم ژلی و فوق العاده سبک
جوان کننده و شاداب کننده پوست
کمک به ترمیم بافت پوست
افزایش خاصیت الاستیته پوست
حفظ کلاژن و الاستین
فاقد پارابن

کرم آبرسان و تقویت کننده الارو حاوی ویتامین E مناسب انواع پوست

اگر در نواحی صورت و گردن دچار خشکی شده‌اید و علائمی مانند احساس کشیدگی پوست، زبری، خارش و قرمزی را مشاهده می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت از کرم آبرسان و تقویت کننده الارو استفاده کنید. این کرم از ترکیبات مرطوب کننده مانند ویتامین E و هیالورونیک اسید تشکیل شده است و در زمانی کوتاه نرمی و لطافت را به پوست باز میگرداند.
کرم آبرسان و تقویت کننده الارو همچنین علائم خشکی پوست مانند قرمزی و التهاب را برطرف کرده و قوام و استحکام آن را افزایش می‌دهد. به دلیل خاصیت جوانسازی این محصول، می‌توان از این کرم برای کاهش چین و چروک‌های سطحی صورت نیز کمک گرفت.




سایر مزایا
آبرسانی پوست
مرطوب نگه داشتن طولانی مدت صورت
افزایش خاصیت کشسانی پوست و ضد پیری
ضد التهاب و برطرف کننده قرمزی صورت
فاقد پارابن و ترکیبات مضر شیمیایی

کرم آبرسان و جوان کننده صورت مورینگا امو مناسب انواع پوست

این کرم یک بمب آبرسان است که با انتقال مواد مغذی و ترکیبات آنتی اکسیدانی به پوست، خشکی و کم آبی صورت را برطرف کرده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. کرم آبرسان و جوان کننده صورت مورینگا همچنین ترشح چربی پوست را به تعادل رسانده و از خشکی یا چرب شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند. بهبود حالت کشسانی و کاهش چین و چروک‌های صورت از دیگر مزایای این کرم آبرسان به شمار می‌روند.




سایر مزایا
دارای خواص آنتی اکسیدانی
بازیابی سلامت و جوانی پوست با تغذیه و آبرسانی موثر
کاهش علائم پیری صورت
بهبود خاصیت کشسانی پوست
متعادل کننده میزان چربی و رطوبت طبیعی پوست
کوچک کننده سایز منافذ باز پوست
بافت سبک
ضد آلودگی محیطی
پایه مناسب برای آرایش سبک و مناسب

تاثیر کرم آبرسان بر لک صورت

کرم‌های آبرسان علاوه بر هیالورونیک اسید و مواد نرم کننده، حاوی ترکیبات دیگری مانند سالیسیلیک اسید، رتینول و اسید لاکتیک هستند. این ترکیبات در کنار مرطوب نگه داشتن پوست، خاصیت لایه برداری بسیار ملایمی دارند و بدون ایجاد پوسته ریزی یا هرگونه التهاب، به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند.
به همین دلیل استفاده از کرم‌های آبرسان به شکل منظم می‌تواند به مرور زمان باعث کاهش و کمرنگ شدن لک‌های تیره شود. کرم‌های آبرسان همچنین با تحریک تولید کلاژن و جوانسازی پوست، احتمال ایجاد لک‌های ناشی از بالا رفتن سن را به حداقل می‌رسانند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

بهترین سن و زمان استفاده از کرم آبرسان

استفاده از کرم‌های آبرسان محدود به سن خاصی نیست و تمام افراد می‌‎توانند از این محصولات برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنند. با این حال بهترین سن شروع استفاده از کرم‌های آبرسان و سایر محصولات مراقبت پوستی، از سن بلوغ است. همچنین توصیه می‌شود که افراد بالای ۳۰ سال، افراد دارای پوست خشک و سایر کسانی که در محیط خشک و آفتابی زندگی می‌کنند، استفاده از کرم‌های آبرسان را حتما در روتین پوستی روزانه خود بگنجاند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

استفاده از کرم آبرسان کاملا شبیه به کرم مرطوب کننده است. پیش از هرچیز باید پوست خود را با شوینده مخصوص به خوبی پاکسازی کنید. بعد از خشک کردن صورت، وقت تونر است. مقداری تونر روی یک پد پنبه‌ای ریخته و آن را به آرامی روی پوست بکشید.
بعد از خشک شدن تونر، از کرم آبرسان در نواحی پیشانی، گونه‌ها چانه و بینی خود استفاده کنید. کرم را با حرکات ملایم انگشت و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. می‌توانید بعد از کرم آبرسان، از کمی مرطوب کننده نیز برای آبرسانی کامل پوست خود کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره زمان و نحوه استفاده از کرم آبرسان

در این مقاله تمام اطلاعاتی را که باید درباره کرم‌های آبرسان داشته باشید در اختیارتان گذاشتیم و درباره طرز استفاده از این محصولات نیز با شما صحبت کردیم. با این حال اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید آن را در قسمت نظرات از کارشناسان الانزا بپرسید و منتظر پاسخ آن‌ها بمانید:

فرق آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

مرطوب کننده‌ها با ایجاد یک لایه نازک، از تبخیر رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کنند. در حالی که کرم‌های آبرسان باعث جذب رطوبت از هوا یا لایه‌‎های دیگر پوست شده و مواد مغذی خود را به پوست انتقال می‌دهند.

بهترین کرم آبرسان برای جوش صورت چه برندی است؟

کرم آبرسان وچه، کرم فاقد چربی ژوت، کرم صورت ژنوبایوتیک و کرم آبرسان شاربوت از جمله بهترین محصولات آبرسان موجود در بازار به حساب می‌آیند.

کرم آبرسان کی بزنیم؟

بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان بعد از شستشوی کامل پوست و پاک کردن صورت با تونر است.

source

توسط chehrenet.ir