اینستاگرام با افزودن یک ویژگی تازه به کاربران امکان میدهد تا آهنگهای مورد علاقهشان را به طور مستقیم در پروفایل خود به اشتراک بگذارند.
با استفاده از قابلیت جدید و البته نوستالژیک اینستاگرام که یادآور روزهای فعالیت شبکهی اجتماعی «مایاسپیس» (MySpace) است، ارائه میکند و به کاربران اجازه میدهد تا آهنگهای مورد علاقهشان را در پروفایلهایشان برجسته کنند.
بر اساس پست اخیر متا در X (توییتر پیشین) این ویژگی جدید به کاربران امکان میدهد تا آهنگهای مورد علاقهی خود را مستقیماً در بخش بیو پروفایل اضافه کنند. این آهنگها تا زمانی که خود کاربر آنها را تغییر ندهد، در پروفایل باقی میمانند. با این حال، برخلاف ویژگی پخش خودکار در MySpace، افرادی که از پروفایل شما بازدید میکنند، میتوانند آهنگ را هر زمانی که بخواهند پخش یا متوقف کنند.
پیش از این کاربران میتوانستند پروفایلهای خود را با نام، عنوان، توضیحات بیو، لینکها و بنرها شخصیسازی کنند. اما متنهای ثابت و لینکها، پروفایل را کمی کسلکننده میکردند. بهروزرسانی تازه با افزودن موسیقی به پروفایلها، جذابیت دیگری به آنها میبخشد و میتوان آن را راهی جالب برای نمایش شخصیت و سلیقهی موسیقیایی کاربران در این اپلیکیشن متعلق به متا دانست.
۹,۸۴۰,۰۰۰ تومان
کتابخانهی اینستاگرام شامل مجموعهای از آهنگهای هنرمندان مختلف است که کاربران میتوانند از بین آنها انتخاب کنند و برای افزودن به پستها و ریلها نیز در دسترس است. برای افزودن به پروفایل اما کاربران میتوانند قطعهای ۳۰ ثانیهای از موسیقی را برای ارائه در پروفایل خود برش دهند و اینستاگرام در حال حاضر موسیقی در نمایه را به همین بخش کوتاه محدود میکند.
برای افزودن آهنگ به پروفایل خود، اینستاگرام را باز کنید، به قسمت «ویرایش پروفایل» و سپس به بخش جدید «موسیقی» (Music) بروید. روی آن ضربه بزنید و سپس هنرمند یا آهنگ مورد علاقهتان را جستوجو و انتخاب کنید.
اینستاگرام این ویژگی تازه را با همکاری «سابرینا کارپنتر» (Sabrina Carpenter) ستارهی پاپ، راهاندازی کرده است که در تابستان امسال موفق به انتشار موسقی پرمخاطب «اسپرسو» (Espresso) شد. از امروز، پروفایل رسمی اکنون اینستاگرام کارپنتر شامل یک تیزر از آهنگ جدید «تیست» (Taste) است که امروز به طور رسمی منتشر خواهد شد.
منابع: The Verge, Tech Crunch
source