حدود ۱۰ سال پیش بود که یک بازی به نام شبیه‌ساز بز (Goat Simulator) توانست توجه دنیای گیمینگ را به خود جلب کند. این بازی که به طور کامل با چیزی که گیمرها از یک بازی انتظار داشتند تفاوت داشت به حدی موفق عمل کرد که شرکت سازنده تصمیم گرفته تا یک بازی دیگر از آن بسازد و شبیه‌ساز بز را به یک مجموعه تبدیل کند.

اگر شما از طرفداران این بازی باشید می‌دانید که بازی اصلی یک عنوان بسیار خاص بود. زمانی که عرضه شد شما با یک بازی بسیار عجیب روبرو بودید که تجربه منحصر به فردی را به شما ارائه می‌داد. مشکل اینجاست که وقتی یک بازی بسیار خاص باشد، عناوین بعدی دیگر منحصر به فرد بودن آن را نداشته و تبدیل به یک بازی تکراری می‌شوند. به همین دلیل اصالت بازی اصلی ارزش زیادی دارد.

حال شرکت Coffee Stain اعلام کرده که بازی شبیه‌سازی بز را به صورت ریمستر شده برای کنسول‌های نسل نهمی و کامپیوتر عرضه خواهد کرد. این نسخه ریمستر شده تمامی بسته‌های الحاقی بازی شبیه‌ساز بز را با خود داشته و یک بازی کامل را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. نکته جالب اینجاست که محتوای اضافه شده به این بازی در نسخه موبایلی هم وجود خواهد داشت و در قالب یک به روزرسانی در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.

ریمستر بازی Goat Simulator

خارج از چارچوب بودن بازی شبیه‌ساز بز باعث شد تا موفقیت بسیار زیادی در دنیای گیمینگ بدست بیاورد.

در نسخه ریمستر شده بازی شبیه‌ساز بز بسیاری از عناصر بازی تغییر کرده است. برای مثال شما برای تغییر بز مورد نظر نیازی به بستن و باز کردن بازی نخواهید داشت و می‌توانید در میانه مسیر خود این کار را انجام دهید. همینطور اینکه بازی از لحاظ جزئیات و نورپردازی بهتر شده و از آنجایی که یک ریمستر است تغییرات گرافیکی گسترده‌ای نداشته است. به نوعی فقط بهبود پیدا کرده است.

بازی شبیه‌ساز بز هرگز خودش را جدی نگرفته است و این نکته بسیار جالب است. حتی شرکت سازنده تصمیم نگرفت تا شماره ۲ را بسازد و به طور ناگهانی شبیه‌ساز بز ۳ را عرضه کرد. همین موضوع باعث شد تا طرفداران خاصی داشته باشد. به حدی که هر کاربر این بازی را برای بامزه بودن هم شده دانلود کرده و برای مدت کوتاهی تجربه می‌کرد.

همین بامزه بودن بازی باعث شد تا موفقیت زیادی در سبک مستقل (Indie) کسب بکند. نکته اصلی هم همینجاست که سبک مستقل فضا را برای خلاقیت گیمرها محیا می‌کند و شرکت‌های مختلف نیز بسیار خارج از چارچوب در این سبک عمل می‌کنند. حال بازی شبیه‌ساز بز از هر چارچوبی خارج بوده و یک بازی بسیار خاص در سبک مستقل بود. چیزی که حتی در سبک مستقل هم عجیب است.

منبع: GameSpot

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir