بر اساس جدیدترین پیش‌بینی مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر اپل، مک‌بوک با نمایشگر تاشو اپل که شایعات بسیاری پیرامون آن مطرح شده، به دلیل چالش‌های فنی، تا پیش از پایان سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به بازار عرضه نخواهد شد. پیش از این گزارش‌هایی از طرف منابع مختلف مطرح شده بود که در این گزارش‌ها به ساخت مک‌بوک با نمایشگر ۱۸.۸ یا ۲۰.۲ اینچی اشاره شده.

شایعات حاکی از آن بود که این لپ‌تاپ در حالت تاشده دارای یک صفحه‌کلید مجازی است که به‌طور کامل با نمایشگر ادغام شده و تجربه تایپ را بهبود می‌بخشد. همچنین، در حالت باز، این دستگاه به عنوان یک مانیتور استاندارد عمل می‌کند و با اتصال یک صفحه‌کلید اکسترنال، به یک سیستم دسکتاپ با نمایشگری بزرگ تبدیل می‌شود.

در ماه می، «کو» اعلام کرده بود که ال‌جی دیسپلی قصد دارد تولید انبوه پنل‌های نمایشگر این مک‌بوک تاشو را با اندازه ۱۸.۸ اینچ یا ۲۰.۲ اینچ در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ آغاز کند. اما در آخرین پست خود در X (توییتر)، او اشاره کرد که اپل طرح ۲۰ اینچی را کنار گذاشته و اکنون بر روی نمایشگر ۱۸.۸ اینچی تمرکز کرده است. کو همچنین اضافه کرد که برخی انتظار داشتند اپل یک آی‌پد تاشو را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند، اما بررسی‌های زنجیره تامین نشان می‌دهد که چنین محصولی در حال حاضر در برنامه‌های اپل نیست. احتمالاً این موضوع به این دلیل است که برخی مک‌بوک تاشو را با آی‌پد تاشو اشتباه گرفته‌اند.

مک‌بوک تاشو

اپل در حال حاضر در حال آزمایش دستگاه‌های مختلفی با نمایشگرهای تاشو است، از جمله یک آی‌پد و یک مک‌بوک با نمایشگر تاشو. در ژوئیه ۲۰۲۲، راس یانگ اشاره کرد که اپل ممکن است نوعی لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو را در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به بازار عرضه کند. هنوز مشخص نیست که چنین دستگاهی به عنوان یک مک، یک آی‌پد یا محصولی مابین این دو طبقه‌بندی خواهد شد.

یکی دیگر از افشاگران به نام جف پو، در گزارشی در ماه می بیان کرد که اولین دستگاه‌های تاشوی اپل در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به تولید انبوه خواهند رسید. این امر با توجه به شواهد فزاینده‌ای از دستگاه‌های تاشو در زنجیره تامین اپل مطرح شد. در آن زمان، پو معتقد بود که اپل احتمالاً یک آی‌پد یا مک‌بوک تاشوی بزرگ را قبل از عرضه آیفون تاشوی مورد انتظار در اواخر سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد.

هرچند در ابتدا پو پیش‌بینی کرده بود که تولید یک دستگاه تاشوی اپل با صفحه نمایش ۲۰.۳ اینچی در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود، ولی بعدها اعلام کرد که اپل به دلیل مشکلات مرتبط با دوام نمایشگر، عرضه این دستگاه را تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۶ به تأخیر می‌اندازد. این نشان‌دهنده تلاش اپل برای تکمیل طراحی یک دستگاه تاشو است. به نظر می‌رسد که اپل همچنان در مرحله نمونه‌سازی این محصول است.

۴۵,۱۹۹,۰۰۰

تومان

۵۵,۰۹۰,۰۰۰

تومان

منبع: MacRumors

source

توسط chehrenet.ir