موهای فر بسیار زیبا هستند و چهره دوست داشتنی و خاصی را در شما ایجاد می کنند. اما این نوع موها بسیار خشک و شکننده هستند و مراقبت از آن ها ممکن است به یک چالش برای شما تبدیل شود. اگر موهای فرفری دارید حتما تا کنون انواع ماسک مو برای موهای خشک و وز، شامپوها و محصولات مراقبت از موی بسیاری را امتحان کرده اید که بتواند رطوبت و چربی مورد نیاز موهایتان را تامین کند. اما آیا تا کنون از ماسک موی فر استفاده کرده اید؟ این ماسک ها به طور خاص برای موهای مجعد ساخته شده اند و می توانند نیازهای موی شما را برآورده کنند.

آموزش صافی و احیای مو



ثبت نام و مشاوره رایگان

شرکت های سازنده محصولات آرایشی بهداشتی ماسک های مختلفی را برای انواع موها تولید می کنند. اما اگر موهای شما فر و خشک است، باید محصولی را انتخاب کنید که به طور خاص برای این نوع موها فرموله شده و حاوی روغن های طبیعی باشد تا به آبرسانی موهای شما کمک کند. البته در میان برندها و مارک های مختلف انتخاب بهترین ماسک موی فر بسیار دشوار است. بنابراین ما در این مقاله سعی داریم بهترین مارک های ایرانی و خارجی ماسک برای موهای مجعد و خشک را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع مارک های ماسک موی فر

برای انتخاب بهترین ماسک برای موی فر، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید. به عنوان مثال ترکیبات، ارگانیک بودن، سازگاری با محیط زیست، قیمت، سهولت در استفاده و موارد دیگر که در نظر گرفتن آن ها به یک خرید به صرفه و مطمئن کمک می کند. بیایید به انواع ماسک موی فر ایرانی و خارجی نگاهی بیندازیم.

بهترین ماسک موی فر

 ماسک موی فر پنتن (Pantene)

ماسک موی پنتن مدل PANTENE PRO-V بهترین ماسک موی فر خارجی است که حالت مشخص و زیبایی به فرموهای شما می دهد و در عین حال موخوره را کنترل می کند. این محصول فرانسوی فاقد چربی اضافه بوده و احساس سنگینی در موها ایجاد نمی کند. همچنین به دلیل وجود ویتامین ها، دکسپانتنول و روغن آرگان، تار موهای شما را عمیقا تغذیه و آبرسانی می کند.

از ویژگی های این ماسک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بافت: کرمی

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: ندارد

قابل استفاده روی: موهای نیمه مرطوب و خشک

مناسب برای: همه انواع مو، موهای مجعد، فر، وز

فواید اصلی: فرم دادن و تقویت فر موها، کاهش وزی مو، رفع موخوره، تغذیه و آبرسانی مو، محافظت و تقویت مو

ویتامین: دارد

روغن: آرگان

مبدا برند: فرانسه

بهترین ماسک موی فر ایرانی

ماسک موی فر سریتا (Cerita)

سریتا یک برند ایرانی با کیفیت است که ماسک موی فر آن طرفدارهای بسیاری دارد. این ماسک در بسته بندی تیوپی ارائه شده و می تواند موهای وز و خشک شما را نرم و لطیف کند. اگر پس از استحمام با شانه کردن موهایتان مشکل دارید، این محصول کاملا برای شما مناسب است. فرمولاسیون ماسک موی سریتا حاوی کراتین هیدرولیز شده، روغن ماکادمیا و ویتامین ب۵ است که علاوه بر تغذیه و آبرسانی موهای شما، به تقویت و بازسازی آن نیز کمک می کند. برخی از مهم ترین ویژگی های این ماسک عبارتند از:

 بافت: کرمی

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: دارد

مناسب برای: همه انواع مو، موهای مجعد، موهای فر و وز

فواید اصلی: مراقبت از مو،‌آبرسانی، نرم کنندگی، تقویت کنندگی، رفع شکنندگی، حفظ حالت فر موها، بهبود شانه پذیری موها

ویتامین: B5

روغن: ماکادمیا

مبدا برند: ایران

بهترین ماسک موی فر داخل حمام

ماسک موی فر مورینگا (Moringa)

اگر به دنبال یک ماسک موی فر خوب ایرانی می گردید، ما برند مورینگا امو مدل ۶ را به شما توصیه می کنیم. قیمت مناسب، کیفیت خوب، و تاثیرگذاری بالای این محصول می تواند آن را به یک انتخاب همیشگی برای موهای فر و خشک شما تبدیل کند. از ویژگی های بارز این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بافت: شامپو

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: دارد

مناسب برای: موهای فر و مجعد

فواید اصلی: آبرسانی، نرمی و لطفات مو، رفع خشکی و وزی مو، جلوگیری از آسیب های آفتاب و آلاینده های محیطی، تغذیه مو، حفط حالت فر مو

ویتامین: A و E

روغن: روغن های گیاهی آرگان، مورینگا، هسته انگور و دانه آفتاب ‌گردان

مبدا برند: ایران

ماسک موی خوب برای موهای فر

ماسک موی فر آلتر هیر (Alter Hair)

یک ماسک موی خوب برای موهای فر علاوه بر داشتن ویژگی های اصلی مانند آبرسانی و نرم کنندگی موها، باید به فکر سلامت موها و محیط زیست نیز باشد. از این رو برند آلترهیر دست به کار شده و محصولی تولید کرده که فاقد پارابن و سولفات است. بنابراین افرادی که موهای خود را رنگ کرده اند یا به محافظت از محیط زیست اهمیت می دهند، می توانند این محصول ایتالیایی معروف و باکیفیت را انتخاب کنند. در ادامه مهم ترین ویژگی های این ماسک مو را لیست کرده ایم:

بافت: کرمی

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: دارد

مناسب برای: موهای فر، مجعد، خشک، و موهای کراتین و رنگ شده

فواید اصلی: آبرسانی عمیق، خاصیت آنتی اکسیدانی،‌ رفع موخوره، خشکی، شکنندگی و وزی موها، ترمیم و تقویت موها، بهبود گره خوردگی، درخشندگی و لطافت موها

ویتامین: E

روغن: آرگان

مبدا برند: ایتالیا

بهترین مارک ماسک برای موی فر

ماسک موی فر اچ اس لاین (HS Line)

یک ماسک موی دیگر از یک برند ایتالیایی. اچ اس لاین بهترین مارک ماسک برای موی فر محسوب می شود که هیچونه احساس سنگینی در موهای شما ایجاد نمی کند. این ماسک در دو اندازه بزرگ (۱۰۰۰ میل) و کوچک (۵۰۰ میل) به بازار عرضه می شود. در ادامه ویژگی های این ماسک موی فوق العاده را مشاهده می کنید:

بافت: کرمی

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: دارد

مناسب برای: موهای فر و وز

فواید اصلی: آبرسانی، تغذیه و تقویت مو، رفع وزی مو، افزایش درخشندگی، بهبود خاصیت ارتجاعی مو، رفع الکتریسیته ساکن مو، کاهش گره خوردگی موها، عدم ایجاد سنگینی

ویتامین: ندارد

روغن: آرگان

مبدا برند: ایتالیا

بهترین ماسک موی فر و وز

ماسک موی فر بیول (Biol)

یک ماسک موی متفاوت با رایحه دلپذیر هلو از برند ایرانی بیول می تواند جایگاه بهترین ماسک موی فر داخل حمام را به خود اختصاص دهد. تاثیرگذاری فوق العاده این ماسک در مقابل قیمت پایین آن می تواند یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه را برای شما رقم بزند. این محصول حاوی روغن آرگان، پروتئین گندم، گلیسیرین، کراتین هیدرولیز شده و غنی از ویتامین است که علاوه بر رفع خشکی و وزی موهای شما، آن ها را تغذیه و تقویت می کند. از مهم ترین ویژگی های ماسک موی فر بیول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بافت: کرمی

بسته بندی: پمپی

نیاز به آبکشی: دارد

مناسب برای: موهای مجعد و فر

فواید اصلی: آبرسانی قوی، محافظت از تار موهای آسیب دیده، تغذیه و تقویت مو، شادابی و درخشندگی مو، رفع خشکی و وزی موها

ویتامین: A، E، B، C

روغن: آرگان

مبدا برند: ایران

بهترین مارک موی فر و مجعد

ماسک موی شکننده و وزدار فولیکا (Fulica)

یک ماسک موی خوب می تواند موهای وز شما را صاف و نرم کند و با تقویت ساختار تار موها شکنندگی آن را کاهش دهد. ماسک موی شکننده و وزدار فولیکا تمام این ویژگی ها را دارد و علاوه بر رفع کامل وزی موها، به حالت دهی و شانه پذیری آن نیز کمک می کند. مشخصات این محصول فوق العاده و مقرون به صرفه ایرانی را در ادامه مشاهده کنید:

بافت: کرمی

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: ندارد

قابل استفاده روی: موهای نیمه مرطوب و خشک

مناسب برای: موهای مجعد و وزدار

فواید اصلی: آبرسانی، رفع وزی موها، صاف و حالت پذیری موها، رفع الکتریسیته مو، تغذیه و تقویت مو، بهبود شانه پذیری مو

ویتامین: B5

روغن: آرگان

مبدا برند: ایران

بهترین ماسک موی فر خارجی

ماسک موی فر آرگان میداس (Arganmidas)

برند میداس بهترین ماسک موی فر بعد از حمام خود را به بازار ارائه کرده است. این محصول بی نظیر ساخت کشور کاناداست و می تواند تمام نیازهای موهای فر و مجعد شما را برآورده کند. این مدل ماسک موی آرگان میداس نیاز به آبکشی ندارد و به راحتی بعد از حمام قابل استفاده است. از ویژگی های بارز این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بافت: کرمی

بسته بندی: تیوپی

نیاز به آبکشی: ندارد

قابل استفاده روی: موهای نیمه مرطوب و خشک

مناسب برای: موهای فر و وزدار

فواید اصلی: آبرسانی، حفظ حالت فر موها، تقویت و تغذیه موها، بهبود حالت پذیری مو، افزایش نرمی، لطافت و درخشندگی موها

ویتامین: E

روغن: آرگان

مبدا برند: کانادا

ویژگی های بهترین ماسک موی فر

بهترین ماسک موی فر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای اینکه بتوانید بهترین ماسک موی فر را تهیه کنید، باید این ویژگی ها را در نظر بگیرید:

آبرسانی خوبی داشته باشد

از آنجایی که موهای فر ذاتا بافت خشکی دارند، استفاده از محصولی که بتواند تار موها را عمیقا آبرسانی کند و رطوبت را در سطح تار مو به دام بیندازد، ضروری است. هیدراته کردن موها از شکنندگی موها جلوگیری می کنند و شادابی و طراوت را به آن ها بازمی گرداند.

حاوی روغن باشد

صرف نظر از اینکه موهای ضخیم یا نازکی دارید، بهترین ماسک موی فر باید بتواند چربی مورد نیاز موهای شما را تامین کند. چربی به اندازه تا جایی که موهای شما را سنگین نکند، می تواند به بهبود حالت فر موها، نرم شدن، شانه پذیری آسان و جلوگیری از آسیب به موها کمک کند.

انواع ماسک موی فر

موها را تغذیه کند

فرمولاسیون ماسک موی شما باید حاوی ویتامین ها و پروتئین های مغذی مو باشد تا به ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت آن ها کمک کند. معمولا برندهای خوب و باکیفیت ماسک های خود را با ویتامین ها ضروری برای مو و همچنین پروتئین کراتین غنی می کنند.

فاقد سیلیکون و پارابن باشد

برخی از محصولات روی تار موها تجمع می کنند و باعث سنگین شدن و در نتیجه سستی تار موها می شوند. یک ماسک موی فر خوب موهای شما را سنگین نمی کند. فاقد سیلیکون و پارابن است و به طور ویژه برای سلامت و شادابی موهای شما طراحی شده است.

ماندگاری بالایی داشته باشد

بهترین ماسک مو باید ویژگی های خود را تا شست و شوی بعدی حفظ کند. به دنبال ماسکی باشید که روی آن به ماندگاری بالا اشاره کرده باشد. در این صورت می توانید مطمئن باشید که در فاصله بین دو حمام موهای هیدراته، سالم و زیبایی خواهید داشت.

استفاده از ماسک موی فر

نحوه استفاده از ماسک موی فر داخل حمام

ماسک موها بر اساس فرمولاسیونی که دارند می توانند در داخل حمام یا بعد از حمام استفاده شوند. محصولاتی که برای داخل حمام فرموله شده اند نیاز به آبکشی دارند و برای استفاده از آن ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید

قبل از هر چیز موهای خود را با شامپوی همیشگی خودتان کاملا بشویید تا تمام آلودگی های آن پاک شود. دفت کنید که حتما از شامپوهای ملایم و مخصوص موهای فر استفاده کنید تا موهای شما بیش از این خشک نشوند.

آب موهایتان را بگیرید

پس از شستشو و آبکشی شامپو، آب اضافی موهایتان را با حوله بگیرید. زیرا برای استفاده از ماسک موی فر نباید موهای شما خیلی خیس و یا خیلی خشک باشد.

استفاده از ماسک موی فر داخل حمام

موهایتان را تقسیم کنید

برای اینکه مطمئن شوید ماسک به تمام تار موهای شما می رسد، بهتر است که موهای خود را به دسته های کوچک تقسیم کنید.

موهایتان را به ماسک آغشته کنید

مقداری از ماسک را با دستتان بردارید و به موهایتان بمالید. به آرامی موهایتان را ماساژ‌ دهید تا ماسک کاملا به همه تارهای مو برخورد کند.

منتظر بمانید و آبکشی کنید

مدت زمانی که باید ماسک روی موهایتان بماند به برندی که تهیه می کنید بستگی دارد. دستورالعمل روی بسته بندی را با دقت بخوانید و طبق زمان بندی آن عمل کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

سوالات متداول

انتخاب بین ماسک موی داخل حمام و
بعد از حمام به انتخاب شخصی شما بستگی دارد. در واقع از نظر اثربخشی فرقی بین این دو نوع ماسک نیست. بلکه نکته مهم
برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، استفاده درست از آن هاست.

خیر. ماسک مو نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلکه
موها را تقویت کرده و از شکنندگی و ریزش آن ها جلوگیری می کند. اما برای جلوگیری از هرگونه عارضه جانبی ضروری است که
طبق دستورالعمل آن مصرف شود.

source

توسط chehrenet.ir