یکی از دغدغه های حسابداران برای مهاجرت به کشورهای خارجی، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت است که این امر می تواند بسته به ترجیحات و اهداف هر شخص متفاوت باشد. از این رو در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران صحبت کنیم تا شما عزیزان بتوانید شناخت جامعی نسبت به شرایط شغل حسابداری در کشورهای مختلف پیدا کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟ در این قسمت از مقاله بهترین کشورهای مهاجرت تحصیلی با رشته حسابداری (مهاجرت تحصیلی رشته حسابداری) را بررسی خواهیم کرد. اگر با این رشته آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله رشته حسابداری چیست را مطالعه کنید.

پس از خواندن این مقاله دلیل مهاجرت حسابداران به کانادا و آمریکا و همچنین مهاجرت با مدرک حسابداری به استرالیا و نیوزلند را خواهید دانست و متوجه خواهید شد که شرایط بازار کار حسابداران در کشورهای مختلف متفاوت است که باید آن ها را با شرایط خود انطباق دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید یادگیری حسابداری را از پایه شروع کنید و به دنبال بهترین و کاربردی ترین دوره آموزش حسابداری هستید، پیشنهاد می کنیم از دوره حسابداری آریا تهران دیدن کنید. با شرکت در دوره حسابداری مقدماتی فنی حرفه ای آریا تهران می توانید پایه و اصول حسابداری را به طور کامل و جامع یاد بگیرید و آمادگی های لازم را جهت ورود به بازار کار کسب کنید.

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهنتان ایجاد شود این است که کدام کشور ها به حسابدار نیاز دارند؟ رشته ی حسابداری برای مهاجرت یکی از بهترین گزینه هاست که برای افراد علاقه مند به این رشته می تواند فرصت بی نظیری باشد.

به طور کلی کشورهای اروپایی مقصد جذابی برای متقاضیان مهاجرت حسابداری می‌ باشند. مثلا آلمان با توجه به داشتن اقتصادی سالم و پویا از بهترین گزینه ها است و میانگین درآمد این کشور سه هزار و پانصد دلار است. البته این رقم ثابت نیست و می ‌تواند با توجه به توانایی ها و سابقه کار تغییر کند و افزایش قابل ملاحضه ای داشته باشد.

بعد از آلمان، اتریش، سوئد و اسکاندیناوی با فرهنگ جذاب و محیط آرام و درآمد بالای حسابداری می‌ تواند قابل تامل باشد. برای مهاجرت با حسابداری به سوئد باید تجربه کاری، مدرک حسابداری برای مهاجرت و همینطور تسلط به زبان این کشور را داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه: یکی از مهارت هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید با بهرتین فرصت های شغلی روبرو شوید، مهارت تخصصی زبان حسابدرای است. جهت یادگیری صفر تا صد این مهارت کاربردی، دوره آموزش زبان تخصصی حسابداری را از دست ندهید. آموزشگاه حسابداری آریا تهران برگزار کننده بهترین و کامل ترین دوره های آموزش حسابداری از صفر تا صد می باشد که زیر نظر اساتید متخصص این حوزه برگزار می شود و در پایان دوره می توانید علاوه بر کسب مهارت های لازم، مدرک معتبر نیز دریافت کنید.

اگر به دنبال مهاجرت با رشته حسابداری نی نی سایت هستید، در ادامه بهترین کشور برای مهاجرت با رشته حسابداری را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و پردرآمدترین شغل های رشته حسابداری هستید، حتما مقاله شغل های رشته حسابداری را مطالعه کنید.

مهاجرت به آمریکا با رشته حسابداری

حسابداران در امریکا با توجه به نوع کار و محیطی که در آن کار می‌ کنند درامد متفاوتی دارند. کار اصلی آنان مثل همه حسابداران دنیا تهیه اسناد مالی و ارائه توضیح یافته هایشان به مدیر است.

رشته حسابداری در امریکا به چند دسته تقسیم می‌ شوند. حسابدار مدیریت که اطلاعات مالی شرکت را تهیه می‌ کند، حسابدار عمومی که برای شرکت های حسابداری در آمریکا کار می‌ کند و حتی می تواند کارمند هیچ شرکتی هم نباشد و مستقل کار می‌ کند.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید صفر تا صد حسابداری با اکسل را یاد بگیرید و از این طریق مهارت های خود را افزایش دهید، حتما از دوره آموزش حسابداری در اکسل آریا تهران استفاده کنید.

حسابداران دولتی که با شرکت های دولتی کار می‌ کنند و کارشان رسیدگی به امور مالیاتی و مالی شرکت های دولتی است. بسته به میزان قراردادی که هر حسابدار با مدیر امضا می‌ کند حقوق دریافتی متفاوت است.

پیشنهاد ویژه: ما بعنوان بهترین سایت حسابداری و معتبرترین دپارتمان حسابداری در ایران، تحت نظر بهترین حسابداران جهان، در محیط آموزشی آرام و پر نشاط آماده ارائه خدمات آموزشی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید با شرکت در آزمون آنلاین حسابداری آریا تهران، مهارت های خود را ارزیابی کنید و برای ورود به بازار کار آماده شوید.

درآمد رشته حسابداری در آمریکا

درآمد حسابدار در آمریکا چقدر است؟ حسابدارانی که قصد مهاجرت کاری با رشته حسابداری مدیریت را دارند، آمریکا هم می‌ تواند یکی از کشورهایی باشد که در زمره بهترین کشور برای مهاجرت رشته اقتصاد و مهاجرت حسابداران قرار بگیرد، زیرا طبق جدیدترین آمار حقوق حسابداری در آمریکا حداقل ۵۵ هزار دلار در سال یا تقریبا معادل ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که این مبلغ با توجه به سمت و میزان سابقه افراد می‌ تواند متفاوت باشد.

در آمریکا و در حوزه حسابدرای مشاغل مختلف از جمله کمک حسابدار، حسابدار، مدیر یا سرپرست حسابداری، حسابدار ارشد، مدیر مالی و غیره در حوزه مالی و حسابداری در آمریکا وجود دارند. بررسی بازار کار آمریکا در حوزه مالی و حسابداری نشان می دهد حدود ۶۶ درصد از کارکنان حوزه مالی را زنان و ۳۴ درصد را مردان تشکیل می دهند.

متوسط درآمد سالانه کارشناس حسابداری در آمریکا با توجه به سابقه کاری متفاوت است. اگر بخواهیم آمار و ارقام ذکر شده را تا حد زیادی درست در نظر بگیریم می توان آمریکا را هم به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت رشته حسابداری در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید با بهترین رشته های فنی برای مهاجرت آشنا شوید، بر روی لینک کلیک کنید.

نمودار زیر تاثیر میزان سابق بر درآمد را توسط کارشناسان مالی و ماکت حسابداری نشان می دهد.

درآمد رشته حسابداری در آمریکا

موقعیت درآمد سایر مشاغل مالی و حسابداری در آمریکا به شرح زیر می باشد:

  • درآمد کمک حسابدار در آمریکا: متوسط درآمد بیست و نه هزار دلار تا چهل هزار دلار می باشد.
  • درآمد حسابدار ارشد در آمریکا: متوسط درآمد از پنجاه و پنج هزار دلار تا هفتاد و سه هزار دلار می باشد.
  • درآمد مدیر حسابداری در آمریکا: متوسط درآمد از پنجاه و پنج هزار دلار تا هشتاد هزار دلار می باشد.
  • درآمد مدیر مالی در آمریکا: متوسط درآمد از ششصد و چهار هزار دلار تا صد و یازده هزار دلار می باشد.

پیشنهاد ویژه: یکی از مهارت هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید درآمد خود را افزایش دهید، یادگیری اصطلاحات تخصصی حسابداری است. جهت یادگیری این اصطلاحات کاربردی، به صفحه اصطلاحات حسابداری به انگلیسی pdf مراجعه نمایید.

مهاجرت به المان با رشته حسابداری

هر ساله تعداد زیادی برای اشتغال در رشته حسابداری به آلمان مهاجرت می‌ کنند. مثل تمام کشورها در اولین قدم باید علم خود را با قوانین آلمان منطبق کرده و به زبان آلمانی و نرم افزارهای حسابداری در آلمان تسلط پیدا کنید. این رشته در آلمان به علت وجود شرکت های متعدد و اقتصاد فعال آن، امکان مهاجرت با رشته حسابداری را برای بسیاری از افراد میسر کرده است و جزو گزینه های بسیار مناسب برای مهاجرت می ‌باشد.

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی با پرکاربردترین انواع نرم افزارهای حسابداری، به صفحه نرم افزار حسابداری مراجعه کنید.

حقوق حسابدار در آلمان

اگر نمی دانید میزان حقوق حسابدار در آلمان چقدر است، باید بگوییم که حقوق حسابدار در خارج از کشور یعنی کشور آلمان، از ۴۵ هزار یورو در سال تا ۸۰ هزار یورو در سال ممکن است متفاوت باشد که بسته به رده شغلی و شرکت مربوطه و مسئولیت هایی که فرد حسابدار دارد تا ۵۶۷۰ یورو که متوسط دستمزد مدیران حسابداری می ‌باشد متغیر است و این امر یکی از مهم ترین تفاوت حسابداری ایران و آلمان می باشد.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید به منبع کامل و جامعی از مطالب حسابداری دسترسی داشته باشید، حتما بهترین مقالات حسابداری رایگان آریا تهران را بررسی کنید.

بازار کار حسابداری در آلمان

همان طور که گفته شد، شرکت های حسابداری متعددی در آلمان وجود دارد که به معنی پتانسیل بسیار بالای اشتغال برای حسابداران است. این موضوع سبب می‌ شود که هر ساله عده زیادی از مردم از سرتاسر دنیا، برای مهاجرت از طریق رشته حسابداری (مهاجرت از طریق حسابداری) به کشور آلمان اقدام نمایند.

از طرفی دیگر از آنجا که آلمان جزو کشورهای صنعتی پیشرفته در دنیا محسوب می شود، درآمد حسابدار در آلمان از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و این کشور هم در زمره بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران و همچنین مهاجرت با رشته کامپیوتر قرار دارد. تحصیل در رشته حسابداری به دانشجویان مقیم کشور آلمان این امکان را می دهد که بتوانند در ثبت و ذخیره اطلاعات مالی، ارائه تجزیه و تحلیل آن ها و تهیه گزارش‌ های مالی بپردازند.

تحصیل در آلمان در رشته حسابداری یک موقعیت استثنایی است که می تواند آینده روشنی را برای علاقه مندان به این رشته به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه آلمان دارای یک اقتصاد قدرتمند است و همه اقتصاددانان دنیا این کشور را به عنوان یک کشور صنعتی قدرتمند می شناسند تحصیل در رشته حسابداری می تواند یک امتیاز ویژه برای پیدا کردن کار در این کشور پیشرفته باشد و باعث تضمین امنیت شغلی برای شما در کشور آلمان باشد.

بر اساس گزارش موسسه Glassdoor درآمد حسابدار در آلمان مبلغی در حدود ۵۶,۵۶۰ دلار در سال است. برای این که با درآمد حسابدار در آلمان بیشتر آشنا شوید به آمار زیر که توسط موسسه Glassdoor منتشر شده است نگاهی بیندازید. وضعیت درآمد حسابداران در آلمان به شرح زیر است:

  • مدیر ارشد مالی: ۸۶۰۰۰ تا ۲۸۶۰۰۰
  • کنترل کننده: ۷۸۰۰۰ تا ۱۵۵۰۰۰
  • مدیر حسابداری: ۸۸۰۰۰ تا ۱۷۴۰۰۰
  • حسابدار مالیاتی: ۵۱۰۰۰ تا ۸۸۰۰۰

پیشنهاد ویژه: جهت آشنایی با کاربرد حسابداری خرید و فروش و همچنین بازار کار این رشته، به صفحه حسابداری خرید و فروش کالا، به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

مهاجرت به کانادا با رشته حسابداری

کشور کانادا با توجه به تجارت های کوچک و بزرگ و شرکت های متعدد تاسیس شده در این کشور می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجرت حسابداران از لحاظ پتانسیل کاری بسیار بالا باشد.

اگر برای مهاجرت به کانادا، آلمان و آمریکا نیاز به مشاوره و آموزش دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

حقوق حسابدار در کانادا

با توجه به سابقه کاری، مهارت و مدرک تحصیلی می ‌توانید در کانادا از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشید. البته در رده های بالاتر، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. مثلا درآمد حسابدار ارشد در کانادا به طور متوسط ۶۰۱۵۳ دلار کانادا در سال می ‌باشد. حتی متوسط درآمد منشی حسابدار در کانادا سالانه ۳۷۳۶۹ دلار کانادا است.

بازار کار حسابداری در کانادا

هر ساله کانادا لیستی از مشاغل مورد نیاز خود ارائه می‌ دهد که حسابداری معمولا گزینه ثابت این لیست می‌ باشد. به این منظور شما باید مدرک بین المللی حسابداری برای کانادا از طرف آموزشگاه یا دانشگاه و همچنین سابقه کار داشته باشید. مهاجرت به کانادا برای حسابداری جزو مشاغل ملی کانادا می‌ باشد و حسابداری در این کشور بازار کار بسیار گسترده ای دارد.

اگر نگاهی به لیست مشاغل پرطرفدار و پردرآمد که هر ساله توسط دولت کانادا منتشر می شود بیندازید خواهید دید که رشته حسابداری در کانادا یکی از مشاغلی است که امروزه در کشور کانادا نیاز اساسی نسبت به آن وجود دارد و با توجه به اقتصاد پویایی که در کشور کانادا وجود دارد، می توان گفت که کانادا هم می تواند در زمره بهترین کشور مهاجرت برای رشته حسابداری محسوب شود.

همانطور که می دانید حسابداری را می توان قلب یک مجموعه شرکت یا کارخانه دانست به دلیل اینکه تمامی بخش های یک مجموعه رابطه مستقیمی با بخش های مالی و حسابداری دارند و این نیاز اساسی در کشور کانادا بیشتر احساس می ‌شود.

به دلیل اینکه این کشور توسعه یافته دارای شرکت ها و کارخانه های بزرگ و کوچکی است نیاز اساسی به حضور حسابداران حرفه‌ ای و مجرب دارند و شما عزیزان بدون هیچ دغدغه ای نسبت به بازار کار حسابداری در کانادا می توانید به این کشور مهاجرت نمایید.

دوره های حسابداری در کانادا

حسابداری یکی از مشاغل بومی محسوب می‌ شود که در هر کشوری که بخواهید کار کنید باید قوانین خاص مربوط به آن کشور را بیاموزید. برای آن که بتوانید در کانادا و در شغل حسابداری (جاب آفر حسابداری) فعالیت داشته باشید باید به زبان انگلیسی (اگر در شهر های فرانسوی زبان کانادا ساکنید) تسلط کامل داشته باشید و دوره های مخصوص حسابداری کانادا را بگذرانید.

شرایط بورسیه رشته حسابداری در کانادا

جهت گرفتن بورسیه حسابداری در کانادا شرایط متفاوتی وجود دارد که این بورسیه ها شامل جوایز، هدایا و کالاهای تبلیغاتی می ‌باشد. از جمله این جوایز می ‌توان جایزه های جورج باکستر، مربی برجسته LS ROSEN، هالم فایک هاوارد برای نواوری در اموزش و پرورش و جایزه بهترین موسسه Lazaridis برای بهترین مقاله در مورد حسابداری مربوط به بنگاه های فناوری اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و کسب مشاوره و آموزش در خصوص مهاجرت همین حالا با ما تماس بگیرید.

تفاوت حسابداری در ایران و کانادا

تفاوت حسابداری در ایران و کانادا در چیست؟ با توجه به این که در ایران به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی بسیاری از شرکت ها با مشکلات زیادی مواجه هستند به همان میزان نیز، نیاز به حسابدار بیشتر احساس می ‌شود. زیرا در قدیم مسائل مالی شرکت ها به عهده مدیران بود. ولی اکنون به دلیل این که این مشکلات و مسائل رشدی روزافزون دارد، مدیران نیاز به متخصصین حسابداری دارند.

در کانادا این مشکلات وجود ندارد اما چون اقتصاد آن یک اقتصاد پویا می ‌باشد فرصت های حرفه ای نیز برای حسابداران خیلی زیاد می‌ باشد. با این که در این کشور قوانین جامعی در رابطه با مسائل اقتصادی و مالی وجود دارد اما همین موضوع باعث شده است اهمیت شغل حسابداری در این کشور بیشتر شود.

مهاجرت به استرالیا با رشته حسابداری

رشته حسابداری در کدام کشور بهتر است؟ استرالیا کشوری پیشرفته و زیبا پر از موقعیت های شغلی برای حسابداران می ‌باشد و این موضوع باعث شده که حسابداران تمایل زیادی برای مهاجرت به این شرکت داشته باشند.

این کشور دارای رتبه چهاردهم اقتصاد دنیاست و از کشورهایی است که آمار بیکاری در آن به شدت پایین است. حسابداری یکی از مشاغلی است که در کل دنیا بازار کار خوبی دارد و استرالیا هم از این قاعده مستثنی نمی‌ باشد.

بازار کار حسابداری در استرالیا

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت حسابدار به استرالیا است. همانطور که گفته شد در دهه های گذشته همواره کشور استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری محسوب شده است و حسابداران نیز در این کشور بازار کار بسیار خوبی را در مقابل خود می بینند.

طبیعتا در هر کشوری که اقتصاد پویا و صنایع شکوفا تری داشته باشد شانس بیشتری برای حسابداران وجود دارد که در این کشور بتواند درآمد قابل توجهی از شغل حسابداری داشته باشد. استرالیا نیز با اقتصادی همواره رو به رشد این مزیت را دارد و به همین علت اولین گزینه برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران محسوب می شود.

در کشوری مانند استرالیا زیر مجموعه ها و مشاغل مربوط به رشته حسابداری که توسط سازمان ارزیابی مدارک حسابداران در این کشور شناسایی می شود عبارتند از: حسابداری عمومی، حسابداری مالیاتی، مدیریت مالی، مدیریت حسابداری و صندوق داری

این مشاغل همگون با حسابداری مشاغلی هستند که در بازار کار حسابداری در استرالیا را امروزه در بین هموطنان ما بسیار پر طرفدار کرده است.

حقوق حسابدار در استرالیا 

از آن جا که اقتصاد استارلی طی ۱۷ سال گذشته هیچ رکودی نداشته است پس میزان درآمد در استرالیا هم قابل توجه می‌ باشد. البته آمار دقیقی نمی ‌توان برای درآمد در رشته حسابداری در نظر گرفت ولی به طور متوسط میانگین آن در سال به صد هزار دلار می ‌رسد که مثل همه مشاغل با توجه به سابقه، مهارت و طبقه شغلی متفاوت خواهد بود.

به طور کلی حسابداران در استرالیا می توانند میانگین حقوق بین ۵۵,۰۰۰ تا ۹۵,۰۰۰ دلار در سال داشته باشند که با توجه به عواملی که گفته شد، متغیر است.

مهاجرت به اتریش با رشته حسابداری

اتریش برای زندگی و کار به دلیل شرایط خاص و ویژه ای که دارد یک کشور ایده ال است. زیرا هزینه و خدمات بسیار مناسبی برای زندگی دارد. کشور اتریش با این که در ابتدای سال گذشته رکود کمی از نظر نرخ بیکاری داشت اما در طی سال مجددا روند رو به رشدی پیش گرفته است. به همین دلیل حسابداری از جمله مشاغلی است که در اتریش بازار کار بسیار مناسب و حقوق و دستمزد قابل توجهی دارد.

حقوق حسابدار در اتریش

با توجه به استانداردهای کاری در اتریش حداکثر تایم کاری ده ساعت در روز و پنجاه ساعت در هفته می‌ باشد. با این تایم کاری متوسط درامد ماهانه در اتریش ۳۲۱۳ یورو است. این در حالی است که هزینه زندگی در اتریش برای هر نفر ۱۵۰۰ یورو می ‌باشد.

مهاجرت به سوئد با رشته حسابداری

در کشور سوئد با داشتن رزومه کاری قوی داشتن یک شغل مناسب به راحتی امکان پذیر است. حسابداری از مهم ترین و معروف ترین گرایشات افراد می‌ باشد. زیرا همیشه به دلیل وجود ارتباطات مالی و اقتصادی و تجاری نیاز به این نوع مشاغل در همه جا احساس می‌ شود.

حقوق حسابدار در سوئد

درآمد سالانه یک حسابدار به طور متوسط در سوئد بین ۴۰۰۰۰ دلار تا ۱۸۰۰۰۰ دلار می ‌باشد که با توجه به تجربه، سابقه و محل کار متغیر است.

مهاجرت به نیوزلند با رشته حسابداری

یکی دیگر از کشورهایی که برای رشته حسابداری و مهاجرت مناسب است و در آن بازار کار مناسبی برای این رشته وجود دارد، نیوزلند است. متقاضیان می‌ توانند از طریق اخذ ویزای کار به این کشور وارد شوند و از مشاغل موجود در آن بهره مند شوند.

سیستم جذب نیروی کار به صورت امتیاز بندی می ‌باشد و برای دارا شدن شرایط مهاجرت با رشته حسابداری (شرایط مهاجرت رشته حسابداری)، متقاضی باید حداقل صد امتیاز کسب کند. در صورت داشن امتیاز ۱۶۰ به بالا شانس اخذ ویزا برای متقاضی بسیار بالا خواهد بود. حسابداری جزو ده شغل اول پردرآمد در نیوزلند معرفی شده است که در این میان رتبه چهارم را دارد.

اگر برای مهاجرت به استرالیا، سوئد، نیوزلند نیاز به مشاوره و آموزش بیشتری دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

مهاجرت به ایالات متحده عربی با رشته حسابداری

یکی دیگر از بهترین کشور برای حسابداران، کشور ایالات متحده عربی می باشد. دریافت حقوق بدون مالیات بر درآمد و زندگی در یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان از مهم ترین ویژگی های فعالیت حسابداری در دبی است. جمعیت چند فرهنگی و خط افق به سرعت در حال تحول آن به معنی این است که مشاغل حسابداری و امور مالی به سرعت در حال رشد هستند و پذیرش IFRS، یکی از دلایلی است که حسابداران خارجی و متخصصان امور مالی را به این فضای تجاری آزاد جذب می‌ کند.

حقوق حسابدار در کویت / استخدام حسابدار در دبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی با رشته حسابداری

آفریقای جنوبی، یکی دیگر از بهترین کشور برای رشته حسابداری است. موسسه حسابداران خبره آفریقای جنوبی (SAICA) یکی از نهادهای پیشرو حسابداری در جهان به شمار می رود. بخش بانکداری غنی این کشور توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و تقاضای بالای آن برای حسابداران واجد شرایط بدین معناست که متقاضیان کار حسابداری و امور مالی می توانند انتظار دستمزد خوبی را داشته باشند.

مهاجرت به سوئیس با رشته حسابداری

سوئیس که به عنوان رهبر جهانی بانکداری خصوصی شناخته شده است، بخش قابل توجهی از نیروی کار آن در بخش خدمات مالی مشغول به کار هستند که ۱۰.۵٪ از کل تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌ دهد. سوئیس برای افرادی که به دنبال ادامه فعالیت حسابداری در خارج از کشور می باشند، می تواند گزینه عالی باشد.

بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری

همان گونه که همه می دانند حسابداری جزو رشته های پردرآمد در خارج از کشور می ‌باشد. همزمان تمایل به تحصیل در این رشته نیز در بین افراد بسیار بالا است. اما بهترین کشور برای حسابداری، کشوری است که آینده کاری بهتری در انتظار حسابدار باشد.

در حال حاضر آلمان و اتریش با بحران نیروی کار مواجه هستند و درخواست ورود نیروی کار از کشورهای دیگر را دارند. این رشته در اروپا بسیار پرطرفدار است و این موضوع دلیل اصلی مهاجرت حسابداران به اروپا می‌ باشد. ولی ما در ابتدا باید بدانیم کدام کشور از لحاظ هزینه، دانشگاه، بازار کار، امکان دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل برای ما مناسب تر است.

بهترین کشور برای مهاجرت با رشته ی حسابداری چهار کشور آمریکا و کانادا و استرالیا و آلمان هستند که از کشورهای مهاجر پذیر در این رشته می‌ باشند.

مدارک بین المللی حسابداری برای مهاجرت

اگر به دنبال معتبرترین مدرک بین المللی حسابداری برای مهاجرت هستید، در ادامه برای شما معتبرترین مدارک بین المللی حسابداری برای مهاجرت لیست شده اند که بوسیله آن ها شانس بسیار زیادی برای پیدا کردن فرصت های شغلی عالی خواهید داشت.

  • Certified Management Accountant_CMA
  • Association of Chartered Certified Accountant_ACCA
  • Certified Public Accountant_CPA

شرایط تحصیل حسابداری در خارج از کشور

شرایط تحصیل در رشته حسابداری اندکی با شرایط تحصیل در رشته های دیگر در کشورهای خارجی متفاوت است. معمولا کسانی برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می ‌کنند که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند. مثلا برای اخذ کارشناسی ارشد وارد کشور دیگری می‌ شوند. پس اشنایی کمی با حسابداری دارند و باید قوانین کشور خود را با کشوری که به ان مهاجرت می کنند منطبق کنند.

پیش نیاز های تحصیل حسابداری در خارج از کشور

همان گونه که گفته شد مهم ترین پیش نیاز تحصیل حسابداری در خارج از کشور دانستن زبان مربوط به آن کشور و انطباق علم متقاضی با قوانین کشور مقصد می‌ باشد. میزان حقوق و درآمد حسابداران در خارج از کشور نیز وابسته به سطح تحصیلات حسابداران و مهارت آنان تغییر خواهد کرد.

داشتن سطح بالای زبان و آشنایی کامل با زبان کشور مربوطه بسیار مهم می‌ باشد. چون رشته حسابداری یک رشته بومی و مختص قوانین و ارتباطات همان کشور است. پس دانستن زبان اهمیت ویژه ای دارد.

درباره دوره های موردنیاز برای تحصیل حسابداری در خارج از کشور نیز باید بگوییم که دوره های اموزش حسابداری معمولا به صورت دانشگاهی و یا در آموزشگاه های معتبر حسابداری در کشور برگزار می ‌شود. پس از اخذ مدرک در این دوره ها برای تکمیل دوران تحصیل، متقاضی وارد کشور مربوطه می ‌شود و در آن جا با شرایطی که به طور معمول با توجه به امتیازی که فرد متقاضی دارد رایگان انجام می‌ شود به تکمیل تحصیلات خود مشغول خواهد شد. شرط اول شرکت در این دوره ها تسلط بر زبان کشور مقصد می‌ باشد.

اپلای رشته حسابداری

برای اپلای رشته حسابداری در هر کشور ابتدا شخص متقاضی باید علم خود را با کشور مقصد منطبق نماید و پس از تحصیلات باید به دنبال جایی برای اپلای باشد که بتواند خود را با آن سازگار کند و قبل از شروع تحصیل باید دوره هایی را در کشور مقصد بگذراند.

برای اپلای در رشته حسابداری باید سوابق تحصیلی خوبی در ریاضیات داشته باشید و تسلط به زبان هم از شرایط اصلی اپلای در رشته حسابداری می ‌باشد. هزینه ها هم بستگی به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید دارد.

کدام کشور ها به حسابدار نیاز دارند

آیا با رشته حسابداری میشه مهاجرت کرد؟ کشورهای مهاجر پذیر بسیاری در دنیا به حسابدار و حسابداری نیازمند هستند، که در این مقاله در مورد کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، استرالیا، سوئد، نیوزلند و اتریش صحبت کرده ایم.

فراموش نکنید که بازار کار رشته حسابداری در خارج از کشور بسیار گسترده است و حسابداران می توانند یا در یک شرکت یا سازمان و یا اداره جات دولتی مشغول به کار شوند یا اینکه به صورت آزاد و مستقل به کار بپردازند. نیاز بالا به نیروی کار حسابداری در تمامی کشورها به ویژه کشورهای صنعتی به خوبی حس می‌ شود و به همین جهت امنیت شغلی در این رشته نسبت به سایر رشته ها بسیار بالا است.

شرایط عمومی مهاجرت حسابداران به خارج از کشور

تا به اینجا به پرسش ایا با رشته حسابداری میتوان مهاجرت کرد یا خیر، پرسش کامل دادیم. رشته حسابداری زیرشاخه های فراوانی مثل حسابرسی، تحلیلگر مالی، حسابدار، بانکدار، مشاور حقوقی و دستمزد، مشاور مالیاتی و… دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره حسابرسی، مقاله حسابرسی چیست را مطالعه کنید.

همان گونه که گفته شد در خارج از کشور زمینه کاری برای این افراد محیا است. از آنجا که در میان گزینه هایی که برای مهاجرت وجود دارد مثل ازدواج و سرمایه گذاری و کار دو گزینه کار و تحصیل هزینه کمتری برای افراد دارند لذا حسابداری گزینه ای بسیار مناسب است.

شغل حسابداری در خارج از کشور

در ادامه پاسخ به سوال با حسابداری میشه مهاجرت کرد یا خیر، باید بگوییم که سالانه تعداد زیادی از افراد برای کار در مشاغل حسابداری و حسابرسی در شرکت های دولتی و خصوصی کشورهای دیگر اپلای می‌ کنند و داشتن درآمدهای بالا و بازار کار بسیار خوب در کشورهای پیشرفته انگیزه مناسبی برای حسابداران می‌ باشد که به دنبال مهاجرت باشند.

شغل حسابداری در خارج از کشور علاوه بر داشتن درآمد ارزی برای فرد می‌ تواند به داشتن ویزای شنگن نیز کمک کند. این مشاغل متقاضی را با اقتصاد قوی دنیا آشنا می ‌کند.

در قدم اول برای استخدام حسابدار در خارج از کشور ابتدا باید رزومه کامل و خوبی برای خود محیا کنید. زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. حداقل یک مدرک بین المللی صلاحیت حرفه ای حسابداری و حسابرسی داشته باشید. دارای حداقل سه تا پنج سال سابقه در شرکت ها و موسسات حسابداری باشید.

اطلاعات خود را به روز نمایید. نسبت به بهترین نرم افزار های حسابداری تسلط و شناخت کافی داشته باشید، از فناوری اطلاعات آگاه باشید، توصیه نامه ای از رئیس دانشکده یا اساتید دانشگاهی که در آن تحصیل نموده اید داشته باشید و در آخر این که بارها هم درخواست کار دادید و ناموفق بودید باز هم ناامید نشوید.

برای دریافت مدرک بین المللی حسابداری می توانید، از خدمات آموزشی، آموزشگاه آریا تهران استفاده کنید.

تفاوت شغل حسابداری در داخل و خارج از کشور

به دلیل مراودت مالی کشورها معمولا معیار مشترکی در حسابداری در دنیا وجود دارد که همان استانداردهای حسابداری می‌ باشند که در مقاله لیست استانداردهای حسابداری به طور کامل به آن اشاره کرده ایم. در جهان امروز بیش از ۱۴۸ کشور در دنیا این استاندارد ها را پذیرفته اند که ایران نیز در سطح کلان این کار را انجام داده است. با توجه به تحقیقات انجام شده در هلند طی ده تا بیست سال آینده نود و چهار درصد کاری که حسابداران انجام می‌ دهند به صورت کاملا اتوماتیک انجام خواهد گرفت. 

مهاجرت کاری حسابداری

چگونه با رشته حسابداری مهاجرت کنیم؟ مهاجرت یکی از راه های رشد و ترقی در زمینه کاری می‌ باشد. امروزه با توجه به رشد کسب و کار در کشورهای پیشرفته حسابداری از مشاغلی می‌ باشد که نیاز آن در تمامی کشورها، خصوصا کشورهای اروپایی و آمریکایی و انگلیسی زبان احساس می ‌شود و به همین دلیل متقاضی هم برای این نوع مهاجرت بسیار زیاد است. برای افرادی که حداقل سه سال سابقه کاری در این زمینه دارند و شرایط و مهارت های آن را آموخته اند دستیابی به این هدف ممکن است.

با توجه به این که بسیاری از کسانی که در رشته حسابداری مشغول تحصیل می‌ باشند و یا از این رشته فارغ التحصیل شده اند تمایل فراوانی برای مهاجرت یا ادامه تحصیل و یا اشتغال در دیگر کشورها را دارند، ما در این مقاله سعی کرده ایم شرایط رشته حسابداری برای مهاجرت به کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران را معرفی کنیم.

دو گزینه کار و تحصیل کمترین هزینه را برای افراد در مهاجرت کاری حسابداری دارد. لذا شغل حسابداری می‌ تواند گزینه مناسبی برای اقدام به مهارت باشد. برای این کار ابتدا باید شناخت اولیه ای از رشته حسابداری و تحصیل در خارج از کشور داشته باشید. که این موضوع در هر کشور متفاوت است و هر کشور شرایط ویژه ای دارد که مهم ترین اصل آن انطباق علم حسابداری فرد متقاضی با قوانین کشور مربوطه است.

کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان بازار کار خوبی برای این رشته دارند. ولی ابتدا باید دانست چه شرایط ویژه ای برای حسابداران در این کشور ها وجود دارد. پس از مطالعه این مقاله با شناخت بهتر می‌ توان گفت که بهترین کشور برای یک حسابدار کدام کشور است.

اگر برای مهاجرت نیاز به مشاوره و آموزش دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

ویژگی های شغل حسابداری در خارج از کشور

از مهم ترین ویژگی های شغل حسابداری در خارج از کشور، می توان به درآمد آن اشاره کرد. بسیاری از افراد برای کسب درآمد بیشتر از رشته حسابداری اقدام به مهاجرت می کنند تا از این طریق بتوانند علاه بر توسعه کسب و کار خود، درآمد خود را نیز افزایش دهند.

واحد سنجش معاملات حسابداری در کشورهای مختلف

معمولا واحد سنجش معاملات حسابداری در کشورهای مختلف به واحد پول رسمی آن کشور وابسته است. در ایران ریال (IRR) و در ایالات متحده، دلار آمریکا (USD) واحد سنجش است، در حالی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یورو (EUR) بعنوان واحد سنجش در نظر گرفته می شود. در ژاپن، ین (JPY) و در بریتانیا، پوند استرلینگ (GBP) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاردستی برای رشته حسابداری
کاردستی برای رشته حسابداری

کاردستی برای رشته حسابداری

اگر به دنبال کاردستی رشته حسابداری (کاردستی حسابداری) یا ماکت رشته حسابداری (ماکت برای حسابداری) به مناسبت هفته مشاغل رشته حسابداری هستید، می توانید در تصویر بالا نمونه ای از ماکت برای رشته حسابداری را مشاهده کنید.

شغل حسابدار به انگلیسی

شغل حسابدار به انگلیسی (شغل حسابداری به انگلیسی) Accountant job، رشته حسابداری به انگلیسی Accounting major و کارشناس حسابداری به انگلیسی Accounting expert ترجمه می شود.

معنی مهاجر کلاس چهارم

یکی از سوالات مهم در پایه چهارم ابتدای برای برخی دانش آموزان ممکن است ایجاد شود، مربوط به معنی مهاجر کلاس چهارم می باشد. درواقع مهاجر به کسی گفته می شود که از جایی به جایی دیگر می رود و از زمینی به زمینی رود و هجرت کند. لازم به ذکر است که اگر به دنبال جمله با مهاجر کلاس چهارم هستید، می توانید از مطالب این مقاله استفاده کنید.

رزومه حسابداری صنعتی
رزومه حسابداری صنعتی

رزومه حسابداری صنعتی

در تصویر بالا می توانید نمونه رزومه حسابداری صنعتی را مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی صفر تا صد بهترین کشور ها برای مهاجرت، بازار کار حسابداری در خارج از کشور، ویژگی های شغل حسابداری در داخل و خارج از کشور و… پرداخته شده است تا شما عزیزان بتوانید با داشتن آگاهی کامل از بازار کار و درآمد این رشته در کشورهای مختلف تصمیم بگیرید.

سوالات متداول
آیا با رشته حسابداری می توان مهاجرت کرد؟

بله با مطالعه شرایط مهاجرت حسابداری که در این مقاله به طور کامل و جامع ذکر شد، می توانید با رشته حسابداری به راحتی مهاجرت کنید و انتظار درآمد بالایی داشته باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت رشته حسابداری کجاست؟

بهترین کشورها برای مهاجرت حسابداران شامل کشورهایی از جمله کانادا، آمریکا، آلمان، انگلستان، اتریش، استرالیا، ایالات متحده عربی، آ،ریقای جنوی، سوئیس می باشد که شرایط بسیار عالی را برای حسابداران محیا کرده است.

چگونه با رشته حسابداری مهاجرت کنیم؟

شما با داشتن تخصص و تجربیات لازم در زمینه حسابداری و همچنین دارا بودن مدارک معتبر دانشگاهی یا فنی حرفه ای معتبر که در این مقاله ارائه شده است، می توانید با رشته حسابداری مهاجرت کرده و در کشورهای خارجی مشغول به کار شوید و درآمد بالایی داشته باشید.

source

توسط chehrenet.ir