بازی بلک میث: ووکانگ (Black Myth: Wukong) یکی از عناوین به شدت مورد انتظار در این چند سال اخیر است. این بازی چندی پیش عرضه شد و توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. از طرفی بازی بلک میث نظر منتقدان را نیز به خود جلب کرد و در کل توانست در دنیای گیمینگ عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

بازی بلک میث ووکانگ در فروشگاه استیم در مرتبه Most Wishlisted بود. به این شکل که کاربران این بازی را در بخش ویش لیست (Wishlist) خود اضافه کرده تا زمانی که این بازی عرضه شد به سرعت آن را خریداری و دریافت بکنند. حال که نوبت به عرضه بلک میث رسیده و این بازی توانسته بیشترین تعداد کاربران را در این مدت داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که بازی بلک میث توانست در کمتر از ۲ ساعت بیش از ۱.۲ میلیون کاربر فعال داشته باشد. این رقم باعث شد تا بازی بلک میث ووکانگ رکورد بازی‌های مختلفی را در زمان عرضه بشکاند و تبدیل به یکی از موفق‌ترین عرضه‌های بازی در پلتفرم استیم بشود. اینطور که به نظر می‌رسد استقبال از این بازی اکشن و نقش آفرینی در دنیای گیمینگ بسیار خوب بوده است.

با توجه به اطلاعاتی که استیم منتشر کرده، بازی بلک میث ووکانگ توانسته از بازی‌هایی مثل هاگوارتز لگاسی (Hogwarts Legacy) با نزدیک به ۹۰۰ هزار کاربر، الدن رینگ (Elden Ring) با ۹۵۰ هزار کاربر و سایبرپانک (Cyberpunk) با ۱.۵ میلیون کاربر عبور بکند. به همین دلیل بازی بلک میث ووکانگ از عناوین بسیار بزرگی پیشی گرفته و نشان می‌دهد که بحث خلاقیت در دنیای گیمینگ حرف اول را می‌زند.

عرضه بازی Black Myth Wukong

بازی بلک میث ووکانگ در سبک سولز لایک است و در نتیجه شما با چالش‌های زیادی در این بازی روبرو هستید.

چیزی که توجه رسانه را جلب کرده این است که آیا بازی بلک میث ووکانگ توانایی این را دارد که از عناوینی مثل پل ورلد (Pal World) و پابجی (PUBG) عبور بکند یا نه. اینطور که به نظر می‌رسد این بازی توانسته از بازی پل ورلد عبور کند و بیش از ۲.۱ میلیون کاربر فعال داشته است ولی همچنان به پابجی نرسیده و احتمال هم دارد که به آن نرسد. به دلیل اینکه بازی پابجی یک عنوان آنلاین بوده و معمولاً از عناوین آنلاین استقبال بیشتری در بازه زمانی کمتر می‌شود.

نکته اصلی اینجاست که بازی بلک میث ووکانگ یک بازی بسیار خلاقانه است. از طرفی موفقیت این بازی نشان می‌دهد که سبک تک نفره و داستانی همچنان زنده بوده و از بین نرفته است. در نتیجه دنیای گیمینگ باید بیشتر به این سبک توجه کرده و بحث بازی‌های آنلاین دیگر تسلط قبلی خود را در این دنیا ندارد.

بازی بلک میث با وجود اینکه نتوانست امتیاز بسیار بالایی از متاکریتیک (Metacritics) و منتقدان بدست بیاورد ولی از لحاظ گیم‌پلی و سبک بازی بسیار خاص است. همینطور اینکه کرکتر اصلی به دلیل اینکه یک میمون است توانایی‌های خاص خود را داشته که باعث شده این بازی از لحاظ گیم‌پلی و اکشن در سطح بالایی قرار داشته باشد.

از مشکلاتی که برای بلک میث اعلام شده بحث بهینه بودن آن است. طبق چیزی که اعلام شده بازی بلک میث ووکانگ اصلاً بهینه نبوده و تجربه خوبی را به کاربران در پلتفرم کامپیوتر ارائه نداده است. همین موضوع باعث شده تا امتیاز این بازی از چیزی که لیاقتش را دارد کمتر باشد. با وجود این مشکلات، هسته بازی بسیار قدرتمند بوده و پتانسیل زیادی دارد. در نتیجه در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات این بازی برطرف شده و تجربه بهتری را به کاربران ارائه خواهد داد.

با توجه به موفقیتی که بازی بلک میث ووکانگ بدست آورد رسانه به دنبال یافتن ریشه آن بود. حال با توجه به چیزی که اعلام شده اکثر آمار فروش بازی بلک میث، ۸۸ درصد، مربوط به کشور چین بوده که تا حدی هم منطقی است. به دلیل اینکه این بازی به داستان‌های اساطیری چین اشاره کرده و در نتیجه با توجه به کیفیت بالایی که دارد، گیمرهای این کشور استقبال بسیار خوبی از آن کردند. همینطور اینکه جمعیت کشور چین و گیمرهای آن بسیار زیاد است همین موضوع باعث شده که بازی بلک میث به این آمار در این بازه زمانی کوتاه برسد.

منبع: PCgamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir