آیا به رشته های آرایشگری علاقه مند هستید و به دنبال بهترین لاین زیبایی برای مهاجرت می گردید؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که شغل خوب و پردرآمدی را انتخاب کرده اید. زیرا آرایشگری این روزها به یکی از پرطرفدارترین مشاغل زنانه تبدیل شده است که می تواند درآمد بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما آیا مهاجرت با شغل آرایشگری راهی مطمئن برای ساختن آینده شغلی شماست؟ آیا از کشور مقصد خود مطمئن هستید و می دانید که کدام رشته را برای مهاجرت انتخاب کنید؟

بدون شک این ها سوالاتی است که قبل از هر تصمیمی باید از خود بپرسید و پاسخ دقیق و قانع کننده ای برای آن ها پیدا کنید. اما اگر برای انتخاب رشته آرایشگری مناسب خود برای مهاجرت دچار تردید هستید و نمی دانید که بازار کار لاین های زیبایی در کدام کشورها بهتر است، این مطلب را از دست ندهید. ما اطلاعات جامعی را درباره بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با دید بازتری در مسیر مهاجرت خود قدم بردارید.

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت  به آمریکا

طبق آمار اداره کار ایالات متحده (BLS)، متوسط ​​حقوق آرایشگران و متخصصان زیبایی در آمریکا ۲۹۶۸۰ دلار در سال است و بیشتر از ۱۰ درصد از متخصصان زیبایی ۲۵.۶۰ دلار در ساعت یا تقریباً ۵۱۲۰۰ دلار در سال درآمد دارند. این عدد در آمریکا بسیار قابل توجه است و نشان از توجه و علاقه مندی مردم به زیبایی است. اما قطعا تمام لاین های زیبایی به یک اندازه پردرآمد نیستند و برخی از آن ها طرفدارهای بیشتری دارند. در ادامه بهترین رشته های آرایشگری برای مهاجرت به آمریکا را به شما معرفی می کنیم:

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت به آمریکا

مشاوره مراقبت از پوست

میانگین حقوق: ۷۵۰۲۰ دلار در سال

چنین رشته ای در ایران به طور مجزا وجود ندارد. اما کسانی که دوره های آموزش پاکسازی پوست را می گذرانند، می توانند در زمینه مشاوره مراقبت از پوست نیز فعالیت کنند و مشتریان را در این زمینه راهنمایی کنند. مشاوران مراقبت از پوست در آمریکا برای داشتن روتین پوستی روزانه، انتخاب محصول مناسب برای پوست و نحوه استفاده از آن ها مردم را راهنمایی می کنند.

متخصصین این حوزه معمولاً در سالن ‌ها، اسپاهای زیبایی و سلامت، مراکز خرید و سالن‌ های زیبایی کار می‌کنند. برخی نیز خوداشتغال هستند و از طریق صفحه های مجازی یا برگزاری همایش های مختلف کسب درآمد می کنند.

تاتو بدن و آرایش دائم

میانگین حقوق: ۶۰۳۲۱ دلار در سال

تاتوکارها هنرمندانی هستند که با جوهرهای تاتو نقش های ماندگار روی بدن ثبت می کنند. این هنر از قدیم در سرتاسر دنیا طرفدارهای خاص خود را داشته و امروزه نیز در میان نسل جوان آمریکا بسیار محبوب است. تاتوکارها خدماتی از جمله طراحی تاتو، ترمیم و ریموو تاتو را ارائه می دهند. علاوه بر این، برخی از متخصصین خالکوبی در حوزه آرایش دائم مانند میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن فعالیت می کنند. تاتوکارها می توانند در سالن های تاتو مشغول به کار شوند یا به صورت مستقل کار کنند.

کاشت و طراحی ناخن

میانگین حقوق: ۵۳۳۸۸ دلار در سال

مهاجرت با ناخن کاری به آمریکا می تواند برای شما موفقیت شغلی و درآمد بالایی به همراه داشته باشد. متخصصان کاشت و طراحی ناخن می توانند انواع تکنیک های کاشت یا مانیکور و پدیکور ساده را انجام دهند، و طرح های مختلفی را روی ناخن اجرا کنند.

ناخن کارها در آمریکا می توانند در سالن های ناخن کار کنند یا سالن خودشان را داشته باشند و درآمد بیشتری کسب کنند.

مهاجرت به مدرک آرایشگری

متخصص زیبایی

میانگین حقوق: ۴۷۴۳۵ دلار در سال

متخصص زیبایی در آمریکا به شخصی گفته می شود که کارهای زیبایی از قبیل کوتاهی و براشینگ مو، اصلاح صورت و ابرو، مانیکور و پدیکور یا نصب و حالت دادن به کلاه گیس را انجام می دهد. دقیقا همان مهارت هایی که در دوره آموزش آرایش و پیرایش در ایران تدریس می شود. شما می توانید یکی از این فیلدها را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کنید و در آن زمینه تجربه و تخصص بدست بیاورید.

اکثر متخصصان زیبایی در سالن های زیبایی یا اسپا کار می کنند. اما استراحتگاه ها، هتل ها، کشتی های تفریحی و … نیز می توانند محل کار مناسبی برای آن ها باشند.

ماساژ صورت و بدن

میانگین حقوق: ۴۶۲۳۲ دلار در سال

ماساژورها می توانند انواع ماساژ کلاسیک، سوئدی، تایلندی، ماساژ پا، صورت و … را به مشتریان خود ارائه دهند. این ماساژها با اهداف آرامش بخشی، رفع خستگی، تسکین درد، افزایش جریان خون در بدن، بهبود وضعیت پوست و همچنین کمک به درمان برخی مشکلات عضلانی و اسکلتی انجام می شوند.

متخصصین ماساژ بدن می توانند در سالن های زیبایی، اسپاها، استخرها، هتل ها و سایر مراکز تفریحی و درمانی به عنوان ماساژور مستقل، یا در مراکز درمانی به عنوان همکار متخصصین بهداشت و درمان و سایر ماساژ درمان‌گران مشغول به کار شوند.

متخصصین سایر رشته های آرایشگری مانند میکاپ و شینیون مو نیز به ترتیب ۴۶۳۴۱ و ۳۱۴۶۸ دلار در سال درآمد دارند که می توانند گزینه خوبی برای مهاجرت باشند.

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت  به کانادا

یکی از مشاغلی که سریع ترین رشد در کانادا را دارد، آرایشگری است. زیرا تقاضا برای آن بسیار بالاست و سالانه علاقه مندان زیادی در این حرفه مشغول به کار می شوند. در کانادا نیز مانند هر کشور دیگری آرایشگران بسته به رشته، مدرک تحصیلی، شهر و منطقه زندگی خود می توانند دستمزدهای مختلفی داشته باشند. اما به طور کلی میانگین حقوق سالانه در این کشور ۸۳۲۰۰ دلار کانادا یا ۶۹۳۰۰ دلار کانادا در ماه است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر میزان دستمزد آرایشگران تجربه آن هاست. افراد تازه کار ممکن است از حدود ۳۷۸۰۰ دلار در سال شروع کنند، در حالی که متخصصان زیبایی با تجربه می توانند تا ۱۳۲۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند.

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت به کانادا

اگر کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنید، باید بدانید که کدام رشته های آرایشگری پردرآمدتر هستند و می توانند شما را به موفقیت بیشتری برسانند. در ادامه بهترین و پردرآمدترین رشته آرایشگری در کانادا را به شما معرفی می کنیم:

رشته گریم و میکاپ

کد NOC: ۵۲۱۱۹

میانگین درآمد سالانه: ۸۲۰۲۰ دلار کانادا

میکاپ آرتیست ها در کانادا با اختلاف بیشترین درآمد را در میان رشته های آرایشگری مختلف دارند. متخصصین این حوزه در زمینه گریم و میکاپ سینما، سالن های مد، آرایش عکاسی، میکاپ عروس، و همچنین آرایش های شب و … فعالیت می کنند. شما ابتدا می توانید در سالن های زیبایی به عنوان تکنسین زیبایی کار کنید و سپس با کسب تجربه و پیشرفت در این حرفه به صورت مستقل کار کنید.

سایر رشته های آرایشگری محبوب در کانادا به ترتیب درآمد عبارتند از:

۱- تکنسین ناخن

یکی دیگر از رشته های آرایشگری که در این کشور بسیار پرطرفدار است، مانیکور و پدیکور ناخن است. بازار کار کاشت ناخن در کانادا به قدری داغ است که هیچ ناخن کار ماهری بیکار نمی ماند و سریع جذب بازار کار می شود.

کد NOC: ۶۳۲۱۱

میانگین درآمد سالانه: ۴۷۶۴۲ دلار کانادا

۲- پاکسازی پوست

کد NOC:۶۳۲۱۱

میانگین درآمد سالانه: ۴۷۶۴۲ دلار کانادا

۳- متخصص زیبایی

کد NOC: ۶۳۲۱۱

میانگین درآمد سالانه: ۴۷۶۴۱ دلار کانادا

۴- مشاور زیبایی و پوست

کد NOC: ۶۴۲۰۱

میانگین درآمد سالانه: ۴۷۶۲۸ دلار کانادا

۵- مربی آرایشگری

کد NOC: ۶۴۲۰۱

میانگین درآمد سالانه: ۴۵۴۹۸ دلار کانادا

۶- آرایشگری مو

کد NOC: ۶۳۲۱۰

میانگین درآمد سالانه: ۴۵۴۸۴ دلار کانادا

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت به استرالیا

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت  به استرالیا

آیا عاشق استرالیا و طبیعت زیبا و بکر آن هستید؟ استرالیا یک هدف عالی برای مهاجرت آرایشگران است. زیرا متخصصان حوزه زیبایی در این کشور می توانند درآمدهای قابل توجهی را بدست بیاورند. میزان درآمد در این کشور می تواند با توجه به مهارت، تجربه و منطقه کاری شما می تواند متفاوت باشد. در ادامه درباره بهترین رشته آرایشگری در این کشور صحبت می کنیم:

گریم و میکاپ

باز هم گریم و میکاپ لقب بهترین و پردرآمدترین رشته را از آن خود کرد. متخصصان این رشته با توجه به میزان مهارت و تجربه خود می توانند به طور میانگین ۸۶۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند. بنابراین اگر در این حوزه مهارت کافی دارید، استرالیا می تواند آینده شغلی خوبی را برای شما رقم بزند.

 ۴ رشته آرایشگری پردرآمد دیگر در استرالیا عبارتند از:

  • پاکسازی و فیشیال پوست: ۷۰۰۰۰ دلار در سال
  • خدمات ناخن: ۶۵۰۰۰ دلار در سال
  • اپیلاسیون و ماساژ بدن: ۶۰۰۰۰ دلار در سال
  • آرایشگری مو: ۶۰۰۰۰ دلار در سال

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت  به دبی، عمان و کشورهای عربی

کشورهای عربی با توجه به فرهنگ و دین و سبک زندگی متفاوتی که دارند، ممکن است نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی درخواست های زیبایی متفاوت تری نیز داشته باشند. در ادامه بهترین رشته های آرایشگری در کشور عمان و دبی را بررسی می کنیم.

پردرآمدترین رشته آرایشگری برای مهاجرت به عمان

مهاجرت آرایشگر به کشور عمان

یک متخصص حوزه آرایش و زیبایی در عمان معمولاً حدود ۱۴۲۰۰ ریال عمان در سال درآمد دارد. این عدد می تواند برای افراد مبتدی از ۵۲۰۰ آغاز شده و برای متخصصان باتجربه و حرفه ای به  ۲۴۸۴۰ ریال نیز برسد. اگر قصد دارید از ایران مستقیما به کشور عمان مهاجرت کنید و تجربه کار در هیچ کشور خارجی دیگر را ندارید، حداقل حقوقی که می توانید انتظارش را داشته باشید ۲۰۰ ریال و حداکثر ۵۰۰ ریال در ماه است.

یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی در عمان کاشت است. مهاجرت با شغل کاشت ناخن به عمان می تواند فرصت های شغلی خوبی را برای شما ایجاد کند. از بهترین رشته های آرایشگری در عمان برای متخصصان ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات ناخن
  • آرایشگری مو
  • فیشیال و پاکسازی پوست
  • آرایش دائم ابرو
  • لیفت و اکستنشن مژه

نکته مهم درباره مهاجرت آرایشگر به کشور عمان این است که حتما در کنار لاین تخصصی خود، در یک لاین دیگر نیز مهارت کسب کنید تا بتوانید راحت تر شغل مناسبی را در این کشور پیدا کنید.

بهترین رشته آرایشگری در امارات

محبوبیت و درآمد شغل آرایشگری در کشورهای عربی و مسلمان ممکن است با سایر کشورها کمی متفاوت باشد. به طور کلی میانگین حقوق آرایشگر در دبی ۵۳۰۰۰ درهم در سال است. مسلم است که هرچه مهارت شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

بهترین رشته های آرایشگری در امارات با توجه به میزان درآمد عبارتند از:

  • پاکسازی پوست و فیشیال: ۵۶۰۰ درهم امارات
  • خدمات ناخن: ۴۷۵۰ درهم امارات
  • ماساژ: ۲۵۰۰ درهم امارات
  • آرایشگری مو: ۲۰۰۰ درهم امارات
  • متخصص زیبایی: ۱۷۰۰ درهم امارات
بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت به اروپا

بهترین رشته آرایشگری برای مهاجرت  به اروپا

برای مهاجرت به اروپا با شغل آرایشگری باید شرایط هر کشور را جداگانه در نظر بگیرید. زیرا مردم هر کشور فرهنگ و علاقه مندی های مختص خود را دارند که می تواند روی میزان تقاضای آن ها برای رشته های آرایشگری تاثیر بگذارد. در ادامه میزان درآمد رشته های آرایشگری در کشورهای مختلف را بررسی می کنیم.

آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان

مهاجرت با آرایشگری به کشور آلمان با مدرک ایرانی امکان پذیر نیست. اگر می خواهید در آلمان در این حرفه  فعالیت کنید، ابتدا باید دوره آوسبیلدونگ آرایشگری را در این کشور بگذرانید. این دوره حدوده فنی حرفه ای ۲ تا ۳ سال است و شما در طول دوره آموزش حقوق دریافت می کنید. پس از پایان تحصیل و گرفتن مدرک آلمانی می توانید در سالن های زیبایی مشغول به کار شوید یا سالن خود را تاسیس کنید.

متوسط حقوق آوسبیلدونگ آرایشگری:

  • در سال اول ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو
  • در سال دوم ۱۸۰۰ تا ۲۸۰۰ یورو
  • و در سال سوم ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو خواهد بود.

بهترین رشته های آرایشگری در آلمان عبارتند از:

  • گریم و میکاپ: ۳۲۵۰ یورو در ماه
  • پاکسازی پوست و فیشیال: ۳۰۶۰ یورو در ماه
  • ماساژ تراپی: ۲۶۵۰ یورو در سال
  • خدمات ناخن: ۲۵۰۰ یورو در ماه
  • مشاور پوست و زیبایی: ۲۰۰۰ یورو در ماه
  • آرایشگری مو: ۱۵۵۴ یورو در ماه
مهاجرت به ایتالیا با مدرک آرایشگری

مهاجرت به ایتالیا با مدرک آرایشگری

قطعا زیبایی و آب و هوای بی نظیر ایتالیا هر کسی را وسوسه می کند که این کشور را برای زندگی انتخاب کند. اما متاسفانه شرایط شغلی در این کشور چندان مساعد نیست و هدف خوبی برای مهاجرت کاری محسوب نمی شود. اما اگر شما هم عاشق معماری و طبیعت ایتالیا هستید و دوست دارید با شغل آرایشگری به این کشور مهاجرت کنید، می توانید یکی از رشته های زیر را انتخاب کنید. این رشته ها پرمتقاضی ترین و پردرآمدترین رشته های آرایشگری در ایتالیا هستند که شانس شما را برای یافتن شغل در این کشور بالا می برند.

  • پاکسازی پوست: ۳۱۳۰ یورو در ماه
  • گریم و میکاپ: ۲۳۱۰ یورو در ماه
  • ماساژ تراپی: ۲۲۳۰ یورو در ماه
  • مشاور پوست و زیبایی: ۲۲۰۵ یورو در ماه
  • آرایشگری مو: ۲۰۳۶ یورو در ماه

مهاجرت به اتریش با آرایشگری

کشور اتریش یک کشور آلمانی زبان در اتحادیه اروپاست. بنابراین یکی از مهم ترین شروط مهاجرت به این کشور یادگیری زبان آلمانی است. زیرا شما باید بتوانید با مشتری های خود ارتباط کلامی داشته باشید و خواسته آن ها را به خوبی درک کنید. متوسط حقوق متخصصان زیبایی در اتریش ۳۶۷۰۰ یورو در سال است. به طور کلی اختلاف چندانی بین درآمد رشته های مختلف نیست. اما می توان گفت که در این کشور بیشترین تقاضا برای پاکسازی پوست و کمترین تقاضا برای میکاپ صورت است. در ادامه با بهترین رشته های آرایشگری برای مهاجرت به اتریش آشنا می شوید:

  • پاکسازی پوست و فیشیال: ۳۰۲۸ یورو در ماه
  • خدمات ناخن: ۲۹۱۶ یورو در ماه
  • تاتو بدن: ۲۶۸۳ یورو در ماه
  • آرایشگر مو: ۲۶۳۷ یورو در ماه
  • ماساژ: ۲۲۸۰ یورو در ماه

مهاجرت به اسپانیا با آرایشگری

آرایشگری در اسپانیا شغل پردرآمدی محسوب نمی شود. میانگین درآمد یک آرایشگر در این کشور حدود ۱۴۴۰ یورو در ماه است که رقم زیادی نیست. اما با این حال آرایشگاه ها همیشه بسیار شلوغ هستند و می توانید مطمئن باشید که همیشه مشتری دارید. به طور کلی می توان گفت که مردم اسپانیا بیشتر به پوست و موی خود می رسند و برای رشته هایی مثل میکاپ و تاتو و اکستنشن متقاضیان زیادی وجود ندارد. از محبوب ترین و بهترین رشته های آرایشگری برای مهاجرت به اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی پوست و فیشیال: ۱۹۷۴ یورو در ماه
  • ماساژ تراپی: ۱۸۷۰ یورو در ماه
  • آرایشگری مو: ۱۹۶۹ یورو در ماه
  • خدمات ناخن: ۱۶۰۴ یورو در ماه
  • تاتو بدن: ۱۷۴۸ یورو در ماه
مهاجرت میکاپ آرتیست به فرانسه

مهاجرت به فرانسه با آرایشگری

فرانسه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت با آرایشگری است. این کشور که به زیبایی معروف است و یکی از کشورهای پیشرو در صنعت مد و زیبایی است، بی تردید در رشته گریم و میکاپ بیشترین متقاضی را دارد. اگر شما در یکی از شاخه های آرایشگری فعالیت می کنید و مهارت کافی را دارید، می توانید با گرفتن قرارداد کاری از یک کارفرمای فرانسوی وارد این کشور شوید و فعالیت خود را آغاز کنید.

علاوه بر این، امکان تحصیل در این رشته در دانشگاه های فرانسه یا در صورت داشتن تمکن مالی امکان تاسیس سالن زیبایی در این کشور برای شما وجود دارد. از میان پرطرفدارترین رشته های آرایشگری در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گریم و میکاپ: ۲۵۱۶ یورو در ماه
  • ماساژ تراپی: ۲۴۸۳ یورو در ماه
  • پاکسازی پوست و فیشیال: ۲۲۴۶ یورو در ماه
  • مشاور پوست و زیبایی: ۲۰۳۶ یورو در ماه
  • خدمات ناخن: ۱۹۱۴ یورو در ماه
  • آرایشگری مو: ۱۷۷۵ یورو در ماه

آیا با مدارک فنی حرفه ای رشته های آرایشگری می توان مهاجرت کرد؟

پاسخ به این سوال به صورت کلی ممکن نیست. زیرا هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. در برخی از کشورها مانند آلمان نمی توانید با مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری مهاجرت کنید و حتما باید مدرک تحصیلی همان کشور را داشته باشید. اما در برخی کشورهای دیگر مانند کانادا، فرانسه، عمان، دبی و … می توانید با مدرک فنی و حرفه ای و ثابت کردن مهارت خود ویزای ورود به آن کشورها را دریافت کنید.

source

توسط chehrenet.ir