بازی Monster Hunter Wilds با اینکه تا سال آینده منتشر نمیشود، اما کپکام (Capcom) از نظر اطلاعات مربوط به بازی کوتاهی نکرده و با انتشار سه ویدیوی جدید که جزئیات برخی از مکانیکهای بازی را به نمایش گذاشته است.
اولین ویدیو با عنوان Basic Mechanics Overview، برخی از اساسیترین جنبههای گیمپلی بازی را پیش از معرفی Seikret، پرنده دایناسور مانندی که مرکب شماست، مرور میکند. او ظاهرا جایگزین Canyne در بازی Monster Hunter Rise میشود که به عنوان یک روش جدید برای سرعت بخشیدن به حرکت در مکانهای مختلف بازی عمل میکند.
جالب است بدانید که Seikret میتواند به طور خودکار شکارچیها را در صورت تمایل مستقیما به سمت هدف خود هدایت کند و بازیکنان میتوانند آزادانه آیتمهایی را از محیط جمعآوری کنند، معجونهایی بنوشند تا سلامتی خود را بازیابی کنند، تیغه خود را تیز کنند یا بسلاحهای اولیه و ثانویه آماده نبرد در حالی که در زین هستند را جابهجا کنند. اسلینگر نیز کمی ارتقا در Monster Hunter Wilds داشته است و میتواند آیتمها را از راه دور جمع کند و حتی انواع مختلفی از مهمات را روانه هیولاها کند.
در مورد دومین ویدیوی منتشر شده میتوان گفت که روی شمشیر بزرگ کلاسیک تمرکز دارد. این تیغهای سنگین است که با حرکات آهستهتر میتواند آسیب فراوانی را به همراه داشته باشد.
با این حال، نکته قابل توجهتر، حالت فوکوس جدید Wilds است که در ویدیوی سوم به آن پرداخته میشود. حالت فوکوس شکارچیان را قادر میسازد تا با دقت بیشتری گارد بگیرند و حملات خود را به طور دقیقتری اجرا کنند. این حالت به طور خاص زخمها و نقاط ضعف هیولا را به صراحت با یک جلوه قرمز درخشان برجسته میکند. حمله به زخمها یا نقاط ضعف هیولاها در حالت فوکوس باعث آسیب بیشتر میشود و کپکام آن را Focus Strikes مینامد.
در پایان امیدواریم که شرکت سازنده در مراسم گیمزکام امسال چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد. این بازی در سال ۲۰۲۵ برای پلیاستیشن۵، ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: Eurogamer
source