همانطور که می دانید حسابداری ابری یا Cloud Accounting، به نوعی سیستم پردازش و حسابداری در فضای ابری گفته می شود که از طریق آن می توانید در هر زمان و مکان و استفاده از یک سیستم و اینترنت، فعالیت حسابداری خود را با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری انجام دهید. اگر می خواهید بدانید حسابداری ابری چیست و با انواع نرم افزارهای حسابداری در فضای ابری آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حسابداری ابری چیست
حسابداری ابری چیست

حسابداری ابری چیست

منظور از حسابداری ابری چیست؟ همانطور که گفتیم حسابداری ابری درواقع نوعی سیستم پردازش و حسابداری در فضای ابری است که بوسیله آن شما می توانید در هر زمان و مکان، تنها با یک سیستم و اینترنت و با استفاده از یک برنامه حسابداری ابری، امور مربوط به حسابداری را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال بهترین و کاربردی ترین دوره آموزش حسابداری از صفر تا صد، همراه با دریافت مدرک فنی حرفه ای معتبر هستید، پیشنهاد می کنیم از آموزش حسابداری آریا تهران دیدن کنید. همچنین جهت اطلاع از نحوه دریافت مدرک فنی حرفه ای می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

به عبارتی ساده تر در تعریف حسابداری ابری می توان گفت که سیستم حسابداری ابری به پلتفرم رایانش ابری در حوزه حسابداری اشاره دارد. هنگامی که در حال ارسال ایمیل هستید یا بوسیله اپلیکیشن، پولی را از حسابتان کارت‌ به‌ کارت می‌ کنید، درواقع شما در حال استفاده از رایانش ابری هستید.

علاوه بر این، زمانی که متنی را در گوگل داک یا فایلی را در دراپ‌ باکس ذخیره می‌ کنید، از رایانش ابری استفاده می کنید. این امر بدین معناست که شما بدون نیاز به خرید سرور و سخت‌ افزار، می‌ توانید در هرجا و با هر دستگاه به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. حسابداری فضای ابری نیز به انجام امور حسابداری در کلود اشاره دارد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری نرم افزار پرکاربرد سپیدار به طور تخصصی و حرفه ای هستید، پیشنهاد می کنیم در کلاس نرم افزار سپیدار آریا تهران شرکت کنید. همچنین جهت یادگیری صفر تا صد نرم افزار هلو، پیشنهاد می کنیم از دوره آموزش نرم افزار هلو آریا تهران دیدن کنید.

در ادامه مقاله حسابداری ابری، قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ابری بپردازیم؛ بنابراین ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیشنهاد ویژه: اکر نمی دانید حسابداری واردات به چه معناست و با انواع آن آشنا نیستید، حتما مقاله حسابداری واردات چیست را مطالعه کنید. همچنین در صورت آشنایی با حسابداری خدماتی چیست، بر روی لینک کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری ابری
نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری

هنگامی که می خواهید از یک سیستم حسابداری استفاده کنید، اولین و مهم ترین قدمی که شاید در ذهنتان ایجاد شود، خرید یک نرم افزار حسابداری و نصب آن روی سیستم می باشد. از این رو شما هر زمان که بخواهید از این نرم افزار استفاده کنید، می بایست از سیستمی که نرم افزار روی آن نصب شده است، استفاده کنید.

در پاسخ به این سوال که بهترین نرم افزار حسابداری ابری چیست، می توان گفت که نرم افزار حسابداری ابری رایگان و پولی، نوعی نرم افزار حسابداری در فضای ابری است که هیچ نوع تفاوتی از نظر عملکرد و خدمات با نرم افزارهای سنتی حسابداری نداشته و در برخی موارد پرسرعت تر و قوی تر عمل می کند.

در حقیقت برای انجام امور حسابداری با استفاده از حسابداری ابری همراه سیستم، شما تنها نیاز به یک سیستم و اینترنت دارید و هیچ گونه نیازی به نصب نرم افزار بر روی سیستمتان نخواهید داشت. هر کجا که اسمی از حسابداری ابری و تحت وب نیکراد یا حسابداری آنلاین شنیدید، به معنای همان حسابداری در فضای ابری می باشد که بوسیله آن می توانید امور حسابداری را به راحتی انجام دهید.

به طور کلی خرید نرم افزار حسابداری ابری، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید داده های خود را با خیال راحت در فضای امن و در دسترس، ذخیره داشته باشید و در زمان و مکان دلخواه از آن استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: همانطور که می دانید حسابداری دارای استانداردهای مختلفی می باشد که تمامی حسابداران می بایست برای موفق شدن در حوزه کاری خود، از تمامی این استانداردها مطلع باشند. جهت آشنایی با انواع استاندارد های حسابداری ایران، بر روی لینک کلیک کنید.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش استانداردهای حسابداری یکی از دوره های تخصصی در آکادمی آریا تهران می باشد که زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه آموزش داده می شود. جهت ثبت نام در این دوره کاربردی به صفحه آموزش استانداردهای حسابداری مراجعه نمایید.

نرم‌ افزار حسابداری ابری رایگان
نرم‌ افزار حسابداری ابری رایگان

نرم‌ افزار حسابداری ابری رایگان

نرم افزار حسابداری ابری رایگان به طور معمول به گونه ای ارائه می شود که در ابتدا یک دموی رایگان به مدت محدود در اختیار شما قرار گرفته می شود و نسخه رایگان آن در اکثر مواقع جنبه تبلیغاتی دارد.

پس از گذشت مدت کوتاه، مجددا برای استفاده می بایست هزینه ای مشخص شده را پرداخت کنید تا بتوانید از امکانات سیستم ابری استفاده نمایید. اگر قصد دارید به مدت طولانی از نرم افزار حسابداری ابری استفاده کنید و می خواهید به قابلیت های متنوعی دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از همان ابتدا به جای انتخاب نرم افزارهای رایگان، به سراغ خرید پلن های کاربردی بروید. پلتفرم های رایگان ممکن است برای شما هزینه ای در بر نداشته باشد در استفاده طولانی مدت ممکن است برای شما معایبی به همراه داشته باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت استفاده از سیستم حسابداری ابری
  • امکان از‌ بین‌ رفتن اطلاعات مالی
  • پشتیبانی‌ نکردن و نداشتن تمام امکانات نرم‌ افزارهای حسابداری ابری
کاربرد حسابداری ابری
کاربرد حسابداری ابری

کاربرد حسابداری ابری

سیستم حسابداری ابری دارای قابلیت گزارش‌ دهی قدرتمند می باشد و از این امر از مهم ترین کاربرد حسابداری ابری به شمار می رود. این سیستم قادر است گزارش‌ های مالی شاخص‌ های مهم و رفتار کاربر را در قالب نمودار در داشبورد برنامه به شما ارائه دهد. در طی استفاده از سرویس رایانش ابری در حسابداری، از داده‌ های مالی به‌ طور‌ خودکار نسخه بکاپ گرفته می‌ شود و از این رو شما در هر شرایط می توانید به داده های مالی خود دسترسی داشته باشید.

همچنین با استفاده از حسابداری فروشگاهی ابری مشکلی از بابت ثبت فاکتور و حسابداری ندارید و با استفاده از نرم‌ افزار ابری حسابداری می‌ توانید به سادگی و در کمترین زمان موجودی کالا و سفارش‌ ها و سایر فعالیت‌ های حسابداری مربوط به فروشگاه‌ های اینترنتی را استعلام بگیرید.

علاوه‌ بر‌ این، با این نرم افزار می‌ توانید به امکانات حسابداری شخصی ابری نیز دسترسی داشته باشید. درواقع با اتصال اپلیکیشن‌ های پرداخت به سیستم ابری حسابداری، تسلط و مدیریت بیشتری بر روی امور حسابداری و مالی خود خواهید داشت.

در ادامه مقالات حسابداری ابری، شما را را انواع نرم افزار حسابداری ابری آشنا خواهیم کرد.

نرم افزار حسابداری ابری لیام

نرم افزار حسابداری ابری لیام یکی از اولین و بهترین نرم افزارهایی است که به منظور ارائه به شکل ابری و با به کارگیری مدرن ترین روش های برنامه نویسی تهیه و ارائه شده است. از جمله امکانات این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت دسترسی آسان به اطلاعات مالی، یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری ابری لیام می باشد. شما بوسیله این نوع نرم افزار، می توانید به سادگی و در کوتاه ترین زمان به تمامی اطلاعات مالی خود از جمله اطلاعات مالی شامل درآمدها، هزینه ها، سود و زیان، بدهی ها و طلب ها و دیگر اطلاعات مالی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

نرم افزار حسابداری ابری ابرستان

نرم افزار حسابداری ابری ابرستان یکی از انواع نرم افزارهای حسابداری آنلاین و تحت وب است که می تواند امور مالی کسب و کار شما را مدیریت کند. همچنین این نرم افزار آنلاین با اتوماتیک کردن فرایندهای خرید، فروش، دریافت، پرداخت و… سهولت و سادگی را برای شما فراهم می کند.

در نرم افزار حسابداری ابری ابرستان، تمامی امکاناتی که جهت اتصال به دیگر ابزارها و سامانه های متداول نیاز باشد، به صورت اتوماتیک برای شما در دسترس خواهد بود. در این باره می توان به اتصال ابرستان به فروشگاه های اینترنتی، اتصال به سامانه مودیان مالیاتی، اتصال به دیگر نرم افزارهای حسابداری و همچنین خرید و فروش با قابلیت هایی از جمله ابزار ایمپورت اسناد و فاکتورها اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری ابری قیاس

نرم افزار حسابداری ابری قیاس یک ابزار قدرتمند جهت مدیریت مالی و حسابداری کسب و کارها به شمار می رود که شما با استفاده از آن می توانید در هر زمان و مکام تنها با اتصال به اینترنت و یک سیستم امور حسابداری خود را انجام دهید. این نرم افزار دارای ویژگی های متعددی از جمله دسترسی آسان، مدیریت فاکتورها و مخارج، گزارش‌ دهی مالی، محاسبات مالیات و ارسال صورت حساب الکترونیکی، استفاده همزمان چندکاربره، امنیت، انتقال داده، بروزرسانی مداوم و… اشاره کرد.

این نرم افزار با قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود، توانسته به یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه تبدیل شود.

نرم افزار حسابداری ابری سحاب

نرم افزار حسابداری ابری سحاب یک نوع نرم افزار حسابداری تحت وب متصل به فروشگاه اینترنتی است. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود با استفاده از سحاب می توانید به صورت همزمان و یکپارچه رستوران، فروشگاه و یا مجموعه خود را مدیریت کرده و کسب و کار خود را توسعه ببخشید.

این نرم افزار برای تمامی مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ از جمله مجموعه های بازرگانی، فروشگاه ها، انواع رستوران و انبارها به صورت تک شعبه و زنجیره ای و… کاربرد دارد. جهت استفاده از سحاب، فقط کافیست یک دستگاه متصل به اینترنت داشته باشید. همچنین برای استفاده بهینه تر، پیشنهاد می کنیم از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید حسابداری بازرگانی چیست و با نرم افزار حسابداری بازرگانی آشنا شوید، مطالعه مقاله حسابداری بازرگانی چیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

نرم افزار حسابداری ابری هوفر

نرم افزار حسابداری ابری هوفر، یک نرم افزار کامل و حامع که دارای قابلیت های گسترده ای می باشد و برای رفع نیازهای مختلف مشاغل کوچک و بزرگ ارائه شده است. این برنامه حسابداری آنلاین یک راه حل عالی برای ساده سازی امور مالی و حسابداری ارائه می‌ دهد.

این نوع نرم افزار حسابداری ابری قیمت مناسبی داشته و در کنار این امر، به گونه ای طراحی شده است که کاربری بسیار ساده ای دارد و دارای امکانات بسیاری می باشد. این نرم افزار کمک می کند تا اطلاعات از مبدا ایجاد آن ها بوسیله ارتباط با نرم افزارهای دیگر و اپلیکیشن موبایل وارد نرم افزار شده و حسابدار و مدیر مالی به جای صرف وقت جهت ثبت اطلاعات در سیستم، زمان بیشتری را برای تحلیل اطلاعات مالی و ارائه گزارشات تحلیلی به مدیریت داشته باشند.

نرم افزار حسابداری ابری لاندا

نرم افزار حسابداری ابری لاندا بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین برای کسب و کارهای کوچک است. نرم افزار لاندا علاوه بر اینکه یک نرم‌ افزار مالی استاندارد به شمار می رود، برای مدیران طراحی شده است. مدیران غیر مالی نیز به راحتی می‌ توانند از لاندا استفاده کرده و گزارش های مدیریتی مورد نظر را از کسب و کار خود تهیه نمایند.

این نرم افزار بسیاری از اسناد حسابداری مانند خرید، فروش، حقوق و دستمزد را به صورت خودکار تولید می‌ کند. لازم به ذکر است که شما قبل از خرید می‌ توانید یک ماه از تمامی امکانات لاندا به صورت رایگان استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری ابری حسابفا

نرم افزار حسابداری ابری حسابفا یکی از ساده ترین انواع نرم افزارهای آنلاین است که با استفاده از آن می توانید مدیریت امور مالی را به ساده ترین شیوه ممکن انجام دهید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا بتوانید در کوتاه ترین زمان امور مالی خود را انجام دهید.

نرم افزار حسابداری و ابری حسابفا، با قیمتی بسیار مقرون به صرفه ارائه می شود. حسابفا یک ترکیب عالی با قیمتی مناسب و دارای ویژگی های متنوع است که به شما امکان می دهد تا در کمترین زمان به قابلیت های بسیاری دسترسی داشته باشید.

نرم افزار حسابداری ابری فینتو

نرم افزار حسابداری ابری فینتو یک نرم افزار آنلاین با قابلیت مدیریت دریافت و پرداخت ها، خرید و فروش، انبارداری، ثبت خودکار اسناد، قابلیت یکپارچگی با دیگر نرم افزارهای فینتو و گزارش گیری‌ های متنوع و… می باشد.

با استفاده از این نرم افزار می توانید در هر زمان و مکان امور مالی خود را انجام داده و به راحتی امور مالی کسب و کار خود را مدیریت کنید. با نرم افزار فینتو شما دیگر نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت سخت افزاری و نصب و بروزرسانی نرم افزار ها را نخواهید داشت.

حسابداری ابری استورم

نرم افزار حسابداری ابری استورم یکی از نرم افزارهای آنلاین است که ارائه دهنده انواع وب‌ سرویس‌ های حسابداری می باشد. با استفاده از این نرم افزار شما دیگر نیازی به زیر ساخت‌ های سخت‌ افزاری نخواهید داشت و به سادگی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای، می توانید نسخه های جدید آن رادانلود کرده و از قابلیت های کاربردی آن بهره ببرید.

این نرم افزار به منظور ایجاد یک بستر یکپارچه برای کسب‌ و کارهایی ایجاد شده است که دارای تراکنش آنلاین هستند و در این بستر کسب‌ و کارها می‌ توانند به انواع سیستم های بانکداری، مدیریت مشتریان، فروشگاه های آنلاین و تمامی سیستم‌ های موردنیاز یک کسب‌ و کار متصل شوند.

نرم افزار حسابداری ابری سپیدار

سیستم سپیدار بعنوان ارائه‌ دهنده انواع نرم‌ افزارهای جامع و یکپارچه به شمار می رود. نرم افزار حسابداری ابری سپیدار، با ارائه قابلیت های متنوع، به شما کمک می کند تا به سادگی و در کوتاه ترین زمان، امور حسابداری کسب‌ و کار خود را مدیریت کنید. این نرم‌ افزار به فروشگاه‌ ها و اصناف به فروشگاه‌ داران کمک می‌ کند تا علاوه بر ثبت های حسابداری مربوط به مالیات مالی، سودآوری کسب‌ و کارشان را توسعه دهند.

نرم افزار حسابداری ابری هلو

در نرم افزار حسابداری ابری هلو آنلاین، بدون هیچ گونه محدودیتی می توانید امور حسابداری خود را از دفتر مرکزی، کارخانه، انبارها، فروشگاه‌ ها، شعبات یا در هر مکان های دیگری، در داخل یا خارج از کشور انجام دهید. این نرم افزار علاوه بر راحتی و امکانات گسترده ای که در اختیار شما قرار می دهد، باعث سرعت در انجام امور خواهد شد.

با تحت وب سازی نرم افزار هلو این امکان برای شما فراهم است که در هر مکان که هستید، به راحتی و فقط با وارد نمودن آدرس در مرورگر خود، به راحتی به نرم افزار هلو متصل شوید.

نرم افزار حسابداری ابری محک

نرم افزار حسابداری ابری محک به منظور رفع نیاز کابران برای ذخیره سازی ایمن و امکان دسترسی به اطلاعات به صورت آنلاین در هر زمان و مکان و همچنین امکان اشتراک گذاری بین افراد مختلف توسط گروه نرم‌ افزاری محک ایجاد و عرضه شده است.

با استفاده از این نرم افزار شما امکان ارسال قابل های مختلف از جمله فایل های بکاپ نرم افزار، اشتراک‌ گذاری فایل‌ ها و همچنین در دسترسی بودن در هر زمان و مکان را خواهید داشت تا در صورت از بین رفتن اطلاعات مشتری، خراب شدن دستگاه و اتفاقات ناگهانی، بتوانید در کمترین زمان ممکن پاسخگوی رفع نیاز مشتری باشید.

نرم افزار حسابداری ابری فرداد

نرم افزار حسابداری ابری فرداد یک نرم افزار آنلاین پرکاربرد است که جهت کنترل های تولید و ورود و خروج محصولات به کار رفته و با استفاده از آن می توانید بهای تمای شده محصولات را به طور دقیق تر محاسبه کنید.

شما با استفاده از این نرم افزار می توانید علاوه بر ماژول سامانه مودیان، به ابزارهای مختلف دیگر نیز دسترسی داشته باشید. حسابداری مالی، انبار، فروش، اموال و دارایی‌ های ثابت، دریافت و پرداخت و حقوق و دستمزد از دیگر ماژول‌ های نرم افزار ابری فرداد به شمار می رود.

حسابداری ابری چرتکه

نرم افزار حسابداری ابری چرتکه این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به دانش در زمینه حسابداری و همچنین با داشتن رابط کاربری ساده و آسان، این امکان را به شما می دهد که سیستم مالی کسب و کار خود را راه اندازی و به صورت یکپارچه و هماهنگ، بدون هیچ گونه محدودیتی مدیریت کنید.

بوسیله این نرم افزار می توانید به همه دریافت ها و پراخت ها، فاکتورهای خرید و فروش و… در یک نسخه کامل دسترسی داشته باشید و همچنین امور مالی مربوط به کسب و کار خود را در هر زمان و مکان و بدون نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت، به سادگی مدیریت کنید.

حسابداری ابری داریک

نرم افزار حسابداری ابری داریک با کاربری و زبان ساده و همچنین با دارابودن امکانات و قابلیت های کامل و پیشرفته، به شما کمک می کند تا فرآیندهای مالی و اداری خود با بالاترین بازدهی به انجام برسانید. این نرم افزار با بهره گیری از جدیدترین استانداردهای حسابداری برای تمامی شرکت‌ ها، اصناف و تمامی مشاغل کوچک و بزرگ کاربرد دارد.

از جمله خدمات داریک شامل مواردی همچون پشتیبانی حتی در روزهای تعطیل، مناسب انواع صنوف، به روز رسانی خودکار، تهیه گزارشات تفکیک شده و… می باشد.

نرم افزار حسابداری راهکاران ابری

نرم افزار حسابداری راهکاران ابری یک شیوه به صرفه، ایمن و انعطاف‌ پذیر برای انواع کسب‌ و کارهایی است که مجموعه‌ ای از نرم افزارهای حسابداری و مالی، فروش، پخش، خرده‌ فروشی، منابع انسانی، مدیریت تولید، حسابداری مدیریت، انبار و تدارکات را در بستر آنلاین ارائه می‌ دهد.

حسابداری ابری همکاران سیستم سبد جامعی از محصولات نرم‌ افزاری به شمار می رود که علاوه بر مدیریت فرایندهای این حوزه، با صدور اتوماتیک اسناد، کاهش دوباره‌ کاری‌ ها و خطاهای کاربری و اطمینان از صحت داده‌ های مالی سازمان، در تصمیم گیری های بهتر و هوشمندانه تر مدیران، رشد کسب و کار و ارائه گزارشات قانونی در موعد مقرر کمک بسیاری می کند.

جمع بندی

در این صفحه به طور کامل و جامع درباره حسابداری ابری چیست توضیحات ارائه داده ایم و بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری را معرفی نموده ایم. اگر به دنبال بهترین و کاربردی ترین انواع نرم افزار حسابداری ابری هستید، این مقاله برای شماست. همچنین اگر به دنبال کتاب حسابداری پیشرفته هستید، حسابداری پیشرفته ۱ جمشید اسکندری را به شما پیشنهاد می دهیم.

سوالات متداول
حسابداری ابری چیست؟

حسابداری ابری به معنای انجام امور حسابداری و مالی با استفاده از نرم‌ افزار حسابداری در فضای ابری یا آنلاین می باشد که امکانات گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

بهترین نرم افزار حسابداری ابری با توجه به نیاز و اهداف شما می تواند متفاوت باشد. در این مقاله به معرفی بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای حسابداری ابری پرداخته شده که با مطالعه و آشنایی با آن ها می توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

آیا حسابداری ابری همان رایانش ابری است؟

حسابداری ابری درواقع یکی از تکنولوژی‌ های رایانش ابری به حساب می آید. در رایانش ابری، بدون نیاز به نصب نرم‌ افزار حسابداری می‌ توانید با استفاده از یک سیستم و اینترنت، در هر زمان و مکان به شبکه حسابداری دسترسی داشته باشید و امور مربوط به حسابداری را در فضای ابری انجام دهید.

source

توسط chehrenet.ir