طبق روال هر سال، باید انتظار داشته باشیم شیائومی به‌زودی سری گوشی‌های شیائومی ۱۴T را معرفی کند. این سری مثل همیشه شامل دو مدل قدرتمند به نام‌های شیائومی ۱۴T (شیائومی ۱۴ تی) و شیائومی ۱۴T Pro ( (شیائومی ۱۴T پرو – ۱۴ تی پرو) خواهد بود. از آن جایی که شرکت چینی این سری گوشی‌های T را معمولا با قیمت مناسب‌تری در مقایسه با پرچم‌داران غیر T خود راهی بازار می‌کند، بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظر ورود این گوشی‌ها به بازار هستند. در همین راستا در این مقاله به بررسی مشخصات فنی، قیمت، تاریخ رونمایی و عرضه، تفاوت‌ها و انتظارات از Xiaomi 14T Pro و ۱۴T می‌پردازیم.

۱۱,۰۴۰,۰۰۰

تومان

۵,۳۹۹,۰۰۰

تومان


مقدمه

از آن جایی که در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره گوشی‌های مورد انتظار شیائومی در دسترس نیست و آن‌هایی هم که تاکنون منتشر شده، رسمی و قطعی نیستند، بنابراین قبل از اینکه به بررسی خبرها و اطلاعات موجود پیرامون شیائومی ۱۴T و گوشی شیائومی ۱۴T پرو بپردازیم، باید نگاهی داشته باشیم به گوشی‌های نسل قبل این شرکت یعنی سری ۱۳T تا ببینیم شیائومی در درجه‌ی نخست، این دو گوشی را با چه تفاوت‌هایی در مقایسه با یکدیگر راهی بازار خواهد کرد.

شیائومی ۱۳T و هم ۱۳T پرو از لحاظ ابعاد و اندازه، گوشی‌های کاملا برابری بودند. اما پردازنده‌ای که درون مدل پرو به کار گرفته شده بود، به شکل قابل توجهی قدرتمندتر از مدل استاندارد بود. (دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس در مقابل دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا). همچنین مدل پرو در سه مدل با ترکیب حافظه داخلی و حافظه رم ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲ و ۱TB/16 گیگابایت آن هم با فناوری UFS 4.0 حافظه داخلی عرضه شد. این در حالی بود که مدل استاندارد در دو مدل ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت در دسترس قرار گرفت و نوع حافظه داخلی هم UFS 3.1 بود.

شیائومی 13T و 13T پرو

شیائومی ۱۳T و ۱۳T پرو

اگرچه هر دو گوشی سیستم دوربین مشابهی داشتند، به لطف پردازنده‌ی توانمندتر، مدل پرو می‌توانست در وضوح ۸K فیلمبرداری کند اما مدل استاندارد فقط قادر به فیلمبرداری در وضوح ۴K بود. اما مشخصات فنی دوربین آن‌ها کوچک‌ترین تفاوتی با هم نداشت. در نهایت هم تفاوت دو گوشی به شارژر ختم شد. برای مدل پرو یک شارژر ۱۲۰ واتی و برای مدل استاندارد، شارژر ۶۷ واتی را شاهد بودیم. ناگفته نماند بنا به دلایلی نامشخص، مدل پرو چیزی حدود ۷-۹ گرم هم سنگین‌تر از مدل استاندارد بود. بنابراین شباهت‌های دو گوشی را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد؛

  • ابعاد کاملا برابر
  • کیفیت ساخت و استاندارد مقاومتی مشابه
  • نمایشگر با مشخصات فنی برابر
  • پوشش محافظ صفحه یکسان
  • نسخه‌ی اندروید برابر، مدت زمان پشتیبانی یکسان
  • دوربین‌های برابر (شامل سلفی)
  • مشخصات کاملا برابر از لحاظ نوع و کیفیت اسپیکر، اتصالات بی‌سیم نظیر بلوتوث، رادیو و…، سنسورها، ظرفیت باتری و رنگ‌بندی

تفاوت‌های دو گوشی هم برای درک ساده‌تر، به شرح زیر هستند؛

  • تفاوت وزن ۷-۹ گرمی
  • پردازنده و پردازشگر گرافیکی
  • نوع حافظه داخلی
  • میزان رم و حافظه داخلی
  • امکان فیلمبرداری
  • سرعت شارژر

با توجه به این موارد، انتظار می‌رود شیائومی ۱۴T و ۱۴T Pro را هم با همین تفاوت‌ها راهی بازار کند. البته شاید از لحاظ وزن یا امکان فیلمبرداری، به خاطر افزایش قدرت پردازنده‌ها تفاوتی را شاهد نباشیم اما از لحاظ سرعت شارژر و نوع پردازنده، به احتمال زیاد باید تفاوت وجود داشته باشد. در ادامه به شکل جامع‌تر و جزئی‌تر به این تفاوت‌ها نگاهی خواهیم داشت.

گوشی موبایل شیائومی مدل 13T 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان


طراحی و کیفیت ساخت Xiaomi 14T Pro و ۱۴T

طبق جدیدترین شایعاتی که از سری ردمی ۱۴ تی در اختیار داریم، اینطور به نظر می‌رسد که شیائومی می‌خواهد مدل پرو را به عنوان نسخه‌ی دیگری از ردمی K70 اولترا راهی بازار جهانی کند. همین گفته ما را تا حد زیادی به اطمینان از مشخصات فنی این گوشی نزدیک می‌کند. این یعنی باید انتظار داشته باشیم شیائومی ۱۴T پرو و به دنبال آن شیائومی ۱۴T، از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شوند.

ناگفته نماند شیائومی هم دو مدل از سری ۱۳T و هم شیائومی ۱۴ را در یک مدل با پنل پشتی چرمی هم راهی بازار کرده است. به نظر می‌رسد برای سری ۱۴T هم همین تصمیم اتحاذ شود. چون تیتانیوم فلز به مراتب گران‌تری از آلومینیوم و چرم است و باعث افزایش قیمت این گوشی‌ها خواهد شد.

از لحاظ استاندارد مقاومتی هم قطعا باید شاهد IP68 برای هر دو گوشی باشیم؛ یعنی کاملا ضد آب. اما اینکه پوشش محافظ صفحه باز هم گوریلا گلس ۵ باشد، بعید به نظر می‌رسد. این پوشش برای نسل گذشته انتخاب شده بود و با توجه به اینکه شیائومی برای مدل استاندارد از سری ۱۴ پرچم‌داران خود، گوریلا گلس ویکتوس را در نظر گرفته، باید حداقل انتظار این برچسب را داشته باشیم.

ردمی K70 اولترا

ردمی K70 اولترا

البته برای مدل شیائومی ۱۴ پرو، برچسب شیائومی Longjing گلس را شاهد بودیم که طبق ادعای خود شرکت، مقاومت بیشتری از ویکتوس دارد. اما بعید است از این برچسب برای سری T استفاده شود.

از لحاظ ابعاد و اندازه، طبق روال همیشه، باید انتظار نمایشگر ۶.۶۷ اینچی را برای هر دو گوشی داشته باشیم. با این اندازه، احتمال دارد که ابعاد کلی این دو گوشی ۸.۴ × ۷۵.۱ × ۱۶۰.۴ باشد. حتی اگر قرار به تغییر هم باشد، بعید است خیلی از این اعداد و ارقام فاصله داشته باشد. این ابعادی است که شیائومی برای ردمی K70 اولترا با اندازه ۶.۶۷ اینچ در نظر گرفته است. این گوشی بیش از ۲۰۰ گرم وزن داشته (۲۱۱ گرم) و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن هم ۸۹.۱٪ است. رقمی که برای شیائومی ۱۴ تی و ۱۴ تی پرو پیشرفت خوبی در مقایسه با نسل گذشته با نسبت تقریبا ۸۷ درصدی به حساب می‌آید.

گوشی شیائومی 14T پرو

از لحاظ طراحی، چون ردمی K70 اولترا به عنوان جدیدترین نماینده شیائومی از فریم تخت بهره می‌برد، و از آن جایی هم که این طراحی فعلا روی بورس قرار دارد، این احتمال وجود دارد که شیائومی برای سری ۱۴T هم از فریم تخت استفاده کند. اما گوشه‌های این فریم خمیده خواهند بود. همچنین نمایشگر هر دو گوشی هم باید تخت باشد با حواشی بسیار کم و احتمالا یکسان در هر چهار طرف.

ابعاد ۸.۴ × ۷۵.۱ × ۱۶۰.۴ میلی‌متر – وزن ۱۹۰-۲۱۰ گرم
ترکیب آلومینیوم و شیشه – آلومینیوم و چرم برای هر دو گوشی + رنگ‌بندی مشابه
استاندارد مقاومتی IP68 – مقاومت در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه
اندازه ۶.۶۷ اینچی نمایشگر با نسبت تقریبا ۸۹ درصدی نسبت به بدنه
پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس یا ویکتوس پلاس
طراحی تخت فریم و نمایشگر – یکسان بودن حواشی اطراف صفحه
دوربین سلفی تکی حفره‌ای در هر دو مدل
پنل پشتی با یک ماژول در عرض قسمت بالایی پنل پشتی با سه دوربین و یک فلش
گوشی موبایل شیائومی مدل 14 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 16 گیگابایت - پک گلوبال
۱ %

۷۳,۹۹۹,۰۰۰

۷۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان


نمایشگر شیائومی ۱۴T Pro و شیائومی ۱۴T

شیائومی معمولا برای گوشی‌هایی غیر از پرچم‌داران اصلی خود، از نمایشگر با وضوح ۱.۵K یا همان ۱۲۲۰P استفاده می‌کند. این وضوح را در گوشی شیائومی ۱۴، شیائومی ۱۳T و ۱۳T پرو و ردمی K70 اولترا هم شاهد هستیم. البته که جزئیات اعداد شاید فرق داشته باشند اما به صورت کلی، وضوح تصویر در هر سه گوشی ۱۲۲۰ × ۲۶۷۰ یا ۲۷۱۲ پیکسل است.

نمایشگر گوشی شیائومی 14

دلیلی ندارد که فکر کنیم برای ۱۴T و ۱۴T پرو قرار است از نمایشگر با کیفیت بیشتر استفاده شود. همچنین همانطور که در بالا گفته شد، اندازه نمایشگر هم ۶.۶۷ اینچی باقی خواهد ماند. شیائومی در نسل گذشته، یعنی ۱۳T، رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی را برای نمایشگر گوشی‌هایش انتخاب کرد. رفرش‌ریتی که در انجام خیلی از کارها اصلا در دسترس نبود. اما حتی در شایعات هم به این موضوع اشاره نشده که شاید شرکت تصمیم بگیرد بار دیگر به رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز برگردد. در نتیجه به نظر می‌رسد برای این نسل هم از همان پنل ۱۴۴ هرتزی استفاده خواهد شد.

از لحاظ فناوری‌ها هم به احتمال فراوان شاهد دالبی ویژن، +HDR10، پنل AMOLED معمولی (نه LTPO) و بیشینه روشنایی حداقل ۳۰۰۰ نیت خواهیم بود. بعید است شیائومی تمرکز خاصی روی نمایشگر این دو گوشی بگذارد. بنابراین این مشخصات فنی برای پنل ۱۴T و ۱۴T Pro تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی
وضوح ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل
چگالی ۴۴۶ پیکسل بر هر اینچ
پنل AMOLED معمولی
پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10
رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی
بیشینه روشنایی حداقل ۳۰۰۰ نیت
پنل ساخت TCL (به احتمال زیاد)

نرم‌افزار و سخت‌افزار شیائومی ۱۴ تی و ۱۴ تی پرو

در بخش نرم‌افزار، قطعا اندروید ۱۴ را سوار بر رابط کاربری جدید HyperOS شاهد خواهیم بود. این رابط در تمام گوشی‌های جدید و پیشرفته‌ی شیائومی حضور دارد و امکانات خوبی هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما همچنان یک نسخه‌ای از MIUI به نظر می‌رسد که فقط از لحاظ یکپارچگی با اکوسیستم شیائومی، عملکرد متفاوت و بهتری دارد.

اینکه شیائومی بخواهد سیاست خود را از لحاظ مدت زمان آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی تغییر دهد مشخص نیست اما اگر قرار به رخ دادن این اتفاق باشد، باید همزمان با رونمایی از پرچم‌داران اصلی این شرکت یعنی سری شیائومی ۱۵ این اتفاق را شاهد باشیم. تا به این لحظه شیائومی بهترین گوشی‌هایش را به مدت ۴ سال از لحاظ نرم‌افزاری و ۵ سال از لحاظ امنیتی آپدیت می‌کند که شیائومی ۱۴T و ۱۴T Pro هم بخشی از آن خواهند بود.

رابط کاربری گوشی‌های شیائومی 14 تی

اما می‌رسیم به جایی که دو گوشی به احتمال خیلی زیاد با یکدیگر تفاوت خواهند داشت؛ پردازنده، پردازشگر گرافیکی و ترکیب رم و حافظه داخلی. اینطور که از خبرها پیداست، شیائومی می‌خواهد برای ۱۴ تی پرو از پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس به عنوان قلب تپنده استفاده کند. پردازنده‌ای فوق‌العاده قدرتمند که اصلا هسته‌ی کم‌مصرف ندارد و تمام هسته‌های آن پرمصرف با فرکانس بالا هستند.

شیائومی سال گذشته برای مدل ۱۳T از پردازنده سری دایمنسیتی ۸۰۰۰ یعنی ۸۲۰۰ اولترا استفاده کرده بود. این احتمال وجود دارد که امسال شاهد به‌کارگیری ۸۳۰۰ اولترا در این گوشی باشیم. پردازنده‌ای که از لحاظ فناوری هسته‌ها و فرکانس، وضعیت به مراتب بهتری از ۸۲۰۰ اولترا دارد اما همچنان پایداری خارق‌العاده‌ای زیر فشار سنگین از خود نشان می‌دهد. همچنین از لحاظ قدرت پردازشگر گرافیکی هم وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد و یک پیشرفت معنادار و محسوس به حساب می‌آید.

پردازنده دایمنسیتی 9300 پلاس

لازم به ذکر است شیائومی از این پردازنده یعنی دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا در گوشی پوکو X6 پرو ۵G هم استفاده کرده و عملکرد فوق‌العاده‌ای را هم از این گوشی میانرده در انجام کارهای سنگین شاهد بوده‌ایم. اینکه شیائومی برای سری T از گوشی‌هایش به سراغ پردازنده‌های اسنپدراگون برود بعید است اما استفاده از اسنپدراگون ۸s نسل ۳ یا ۷ پلاس نسل ۳ برای مدل استاندارد هم محتمل به نظر می‌رسد. چیزی که تقریبا قطعی به نظر می‌رسد این است که شیائومی دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس را در ۱۴ تی استفاده نخواهد کرد.

نتیجه بنچمارک دایمنسیتی 9300 پلاس در Xiaomi 14T پرو

نتیجه بنچمارک دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس در Xiaomi 14T پرو

از لحاظ رم و حافظه داخلی، به نظر نمی‌رسد این بار تفاوت سال گذشته را شاهد باشیم. این یعنی احتمال دارد مدل استاندارد، از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی برخوردار نباشد، اما بعید است حافظه داخلی آن باز هم استاندارد UFS 3.1 داشته باشد. همچنین با توجه به عرضه‌ی ردمی K70 اولترا با ۱۲/۱۶/۲۴ گیگابایت رم، این احتمال وجود دارد که برای مدل استاندارد از سری ۱۴T دیگر رم ۸ گیگابایتی را شاهد نباشیم. از آن طرف برای مدل پرو، تا ۲۴ گیگابایت رم هم وجود داشته باشد. همچنین حافظه داخلی مدل استاندارد هم قاعدتا نباید از ۵۱۲ گیگابایت عبور کند.

شیائومی 14 تی پرو

در نسل گذشته، برای ۱۳T فقط حافظه ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده بود. اما با توجه به اینکه گوشی‌های میانرده شیائومی هم این روزها ۵۱۲ گیگابایتی هستند، تجهیز ۱۴ تی به این میزان حافظه اصلا غیرمنطقی نخواهد بود.

شیائومی ۱۴ تی شیائومی ۱۴ تی پرو
پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس پردازنده دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا (احتمال به‌کارگیری اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ یا ۸s نسل ۳ هم وجود دارد)
۱ هسته از نوع Cortex-X4 و ۳ هسته‌ی دیگر از همین نوع با فرکانس ۳.۲۵ و ۲.۸۵ گیگاهرتز، ۴ هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز ۱ هسته از نوع Cortex-A715 و ۳ هسته‌ی دیگر از همین نوع با فرکانس ۳.۳۵ و ۳.۲ گیگاهرتز، ۴ هسته از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی Immortalis-G720 MC12 پردازشگر گرافیکی Mali G615-MC6
۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲، ۵۱۲/۱۶، ۱TB/16 و شاید هم ۱TB/24 گیگابایت ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲ (شاید هم ۲۵۶/۸ گیگابایت)
حافظه UFS 4.0 حافظه UFS 4.0 (احتمال UFS 3.1 بسیار پایین است)
سیستم‌عامل اندروید ۱۴
رابط کاربری HyperOS
آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی ۴ و ۵ ساله
عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
گوشی موبایل شیائومی مدل 14 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

۴۹,۶۹۹,۰۰۰ تومان


دوربین شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو

با توجه به اطلاعات منتشر شده از پایگاه داده Camera FV-5 از محصولی با شماره مدل ۲۴۰۷FPN8EG که در پایگاه داده NBTC تایلند، از آن به عنوان شیائومی ۱۴T پرو یاد شده، به نظر می‌رسد در بخش دوربین نباید انتظار پیشرفت خاصی را داشته باشیم که هیچ، شاید حتی عقب‌گرد هم وجود داشته باشد.

گوشی‌های شیائومی 14 تی - 2

اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی می‌خواهد برای ۱۴T Pro از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۲۴ میلی‌متر و f/1.6 استفاده کند. در کنار این دوربین، شاهد به‌کارگیری یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی هم خواهیم بود. این در حالی است که برای ۱۳T پرو ما شاهد یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری اپتیکال بودیم. ردمی K70 اولترا هم دقیقا از همین سیستم دوربین ۵۰ + ۸ + ۲ بهره می‌برد اما با اندکی تفاوت در اندازه لنز.

XIAOMI 14T PRO

اگر این سیستم دوربین برای مدل ۱۴T پرو در نظر گرفته شود، قطعا برای ۱۴ تی هم باید شاهد همین سیستم باشیم. چون در نسل گذشته هم تفاوتی از لحاظ دوربین بین این دو گوشی وجود نداشت. تنها تفاوت، احتمالا همان امکان فیلمبرداری خواهد بود که در مدل پرو به لطف پردازنده‌ی قدرتمندتر، ۸K و در مدل استاندارد ۴K خواهد بود. سنسور سلفی هم در هر دو گوشی به احتمال زیاد توانایی فیلمبرداری ۱۰۸۰P را خواهد داشت؛ طبق گفته‌های Camera FV-5، سنسور سلفی این گوشی باید ۸.۱ مگاپیکسلی باشد که خیلی عجیب است. به احتمال زیاد یک اشتباه تایپی رخ داده و باید انتظار سلفی ۲۰ یا ۱۶ مگاپیکسلی مگاپیکسلی را داشته باشیم.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برند لایکا
گشودگی دیافراگم f/1.6
پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
امکان فیلمبرداری ۸K در مدل ۱۴ تی پرو و ۴K در مدل ۱۴ تی
دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶/۲۰ یا ۸ مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰P

باتری، شارژر و سایر امکانات شیائومی ۱۴ تی و ۱۴ تی پرو

شایعات حاکی از آن است که شیائومی می‌خواهد برای گوشی شیائومی ۱۴T پرو از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کند. همچنین سرعت شارژر این گوشی هم ۱۲۰ واتی خواهد بود. متأسفانه خبر زیادی درباره مدل استاندارد نداریم. اما با توجه به نوع پردازنده‌ی به کار رفته در این گوشی، به احتمال زیاد شیائومی به همان ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی روی آن بسنده خواهد کرد.

Xiaomi 14T Pro و 14T

هرچند سال گذشته ظرفیت باتری ۱۳T و ۱۳T پرو با هم برابر بود. بنابراین نباید احتمال این را رد کرد که ۱۴ تی و ۱۴ تی پرو هم باتری با ظرفیت مشابه یعنی ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت داشته باشند. اما فارغ از ظرفیت باتری ۱۴T، سرعت شارژر این گوشی به احتمال فراوان ۶۷ واتی باقی خواهد ماند. یک سری امکانات اضافی نظیر فناوری شارژ بی‌سیم هم احتمالا مختص مدل پرو خواهد بود.

گوشی شیائومی ۱۴T پرو گوشی شیائومی ۱۴T
باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری ۵۰۰۰ یا ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژر ۱۲۰ واتی شارژر ۶۷ واتی
فناوری شارژ بی‌سیم ندارد
فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری
مادون قرمز
اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال
اسپیکر استریو
بلوتوث ۵.۴
گوشی موبایل شیائومی مدل 13T Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
۳ %

۳۱,۳۰۰,۰۰۰

۳۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان


تاریخ رونمایی، عرضه و قیمت شیائومی ۱۴T پرو و ۱۴T

شیائومی از زمان ۱۱T تاکنون، گوشی‌های خود از این سری را در ماه‌های آخر سال راهی بازار کرده است. وضعیت در سه نسل گذشته به شرح زیر بوده؛

  • سری شیائومی ۱۱T: در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۱
  • سری شیائومی ۱۲T: در تاریخ اکتبر ۲۰۲۲
  • سری شیائومی ۱۳T: در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۳

قیمت شیائومی 14T پرو

از آن جایی که گفته می‌شود شیائومی امسال قصد دارد سری شیائومی ۱۵ را زودتر از سال‌های گذشته راهی بازار کند، این احتمال وجود دارد که سری ۱۴ تی را سپتامبر امسال در بازار شاهد باشیم. این احتمال وجود دارد که شیائومی ۱۵ در تاریخ نوامبر یا حتی اکتبر به بازار بیاید. بنابراین عرضه‌ی مدل‌های T در سپتامبر بسیار محتمل خواهد بود.

در بحث قیمت باز هم نگاهی به نسل گذشته می‌تواند کمک‌مان کند. ۶ گوشی از این سری در سه نسل اخیر با قیمت‌های زیر راهی بازار شده‌اند؛

  • شیائومی ۱۱T؛ با قیمت ۴۹۹ یورو
  • شیائومی ۱۱T پرو: با قیمت ۶۴۹ یورو
  • شیائومی ۱۲T: با قیمت ۵۹۹ یورو
  • شیائومی ۱۲T پرو: با قیمت ۸۰۰ یورو
  • شیائومی ۱۳T: با قیمت ۵۴۹ یورو
  • شیائومی ۱۳T پرو: با قیمت ۶۴۹ یورو

گوشی شیائومی 14

با نگاهی به آمار و ارقام بالا، جز ۱۲T پرو که یک استثنا در قیمت‌گذاری بود، تمام گوشی‌های شیائومی از سری T در بازه‌ی ۵۰۰ تا ۶۵۰ دلار بوده‌اند. خیلی بعید است امسال هم چیزی غیر از این را شاهد باشیم. با توجه به اینکه شیائومی قصد ارتقای چشمگیر دوربین و نمایشگر را ندارد و پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس هم به اندازه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ گران نیست، انتظار می‌رود گوشی‌های شیائومی ۱۴ تی با قیمتی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو به بازار بیایند.


همه چیز درباره شیائومی ۱۴T Pro – 14T؛ سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، به نظر می‌رسد گوشی‌های شیائومی ۱۴ تی جز پردازنده و یک نسل سیستم‌عامل، هیچ تفاوت معناداری در مقایسه با نسل قبل خود نخواهند داشت. از طرفی این احتمال هم وجود دارد که شیائومی طی یک تصمیم عجیب، یک سری از قابلیت‌های این دو گوشی را هم نظیر دوربین تله‌فوتو حذف کند. فعلا همه چیز در حد یک شایعه باقی می‌ماند تا اینکه ببینیم شیائومی چه زمانی قصد رونمایی از آن‌ها را دارد.

۱۱,۰۴۰,۰۰۰

تومان

۵,۳۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوالات متداول درباره شیائومی ۱۴T پرو و شیائومی ۱۴T

آیا گوشی‌های شیائومی ۱۴ تی با شارژر عرضه می‌شوند؟

بله. این دو گوشی به احتمال زیاد با شارژر عرضه خواهند شد.

آیا این دو گوشی از یک پردازنده بهره می‌برند؟

به نظر می‌رسد اینطور نباشد. احتمالا مدل پرو دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس و مدل استاندارد هم دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا را به عنوان قلب تپنده در اختیار خواهند داشت.

آیا سری شیائومی ۱۴T ارزش خرید دارد؟

با توجه به ارتقای نامحسوس در تمامی بخش‌ها، فقط قیمت این گوشی‌ها می‌تواند ارزش خرید آن‌ها را تعیین کند.

آیا این دو گوشی به بازار ایران هم می‌آیند؟

با توجه به عرضه‌ی مدل‌های ۱۳T و ۱۳T پرو در بازار ایران، دلیلی ندارد فکر کنیم شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو را به بازار ایران عرضه نخواهد کرد.

source

توسط chehrenet.ir