علت ریزش مو بعد از پی ار پی

پی آر پی یک روش غیرتهاجمی برای درمان ریزش مو است که در آن پلاسمای غنی شده از پلاکت خون فرد به پوست سر تزریق او می‌شود. بااین‌حال بعضی از افراد ممکن است دچار ریزش مو بعد از پی آر پی شوند. ازاین‌رو افراد نگرانند که چرا پس از prp، مو بیشتر می‌ریزد؟ در واقع ریزش موها یکی از عوارض پی آر پی مو است که احتمالا به‌طورطبیعی اتفاق می‌افتد؛ زیرا پلاکت‌های خون، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کنند تا وارد مرحله رشد شوند. در نتیجه این اتفاق باعث ریزش تارهای قدیمی می‌شود. در این مقاله به بررسی دقیق علت ریزش مو بعد از پی ار پی خواهیم پرداخت. اگر نگران ابتلا به عوارض پی آر پی مو هستید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

بررسی دلیل ریزش مو بعد از prp؛ تحریک فولیکول‌ها برای رشد مو جدید

تزریق پی آر پی باعث می‌شود تا تارهای قدیمی مو که رشدشان متوقف شده است از بین بروند. اما این موضوع نگران‌کننده‌ای نیست. ریزش مو یکی از عوارض جانبی و بخشی از روند درمان طبیعی با پی آر پی است. با استفاده از prp، فولیکول‌های روی پوست سر تحریک و باعث رشد مجدد مو در روزهای آتی خواهند شد.

استفاده از کیت و وسایل باکیفیت هنگام تزریق پی آر پی یکی از عواملی است که باعث نتیجه مطلوب از عمل پی آر پی و رشد سریع مو می‌شود. ازاین‌رو مراکز زیبایی پوست و مو باید توجه کنند برای رسیدن به بهترین نتایج مطلوب و رضایت مشتری، خرید کیت prp معتبر و استاندارد اهمیت بالایی دارد.

دلیل ریزش مو پس از پی آر پی

ریزش مو بعد از پی آر پی چقدر طول می‌کشد؟

مراحل اولیه ریزش مو بعد از پی آر پی معمولا پس از ۶ یا ۱۰ هفته از اولین جلسه درمانی آغاز می‌شود. ریزش بعد از prp ممکن است دو برابر مقدار ریزش طبیعی مو باشد؛ زیرا در این حالت فولیکول‌ها برای بیرون راندن موهای قدیمی بیشتر تلاش می‌کنند. این ریزش حدودا تا ۸ هفته باقی خواهد ماند. به‌طورهمزمان فولیکول‌های مو احیا می‌شوند و با از بین بردن تارهای قبلی، تارهای جدید رشد می‌کنند.

مدت‌زمان دقیقی که این فرایند اتفاق می‌افتد بسته به شرایط و وضعیت بیمار متفاوت است؛ هرچه تعداد فولیکول‌های مرده مو بیشتر باشد، شدت ریزش مو افزایش پیدا می‌کند. به‌طورکلی فرایند از دست رفتن تارهای قدیمی مو جزوی از روند درمان سریع ریزش مو و نوید بخش احیای دوباره فولیکول‌ها است. با اینکه ریزش مو بعد از پی آر پی یک اتفاق طبیعی به شمار می‌رود؛ اما برای بررسی دقیق وضعیت پوست سر و مو خود حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.

رشد دوباره مو چه زمانی پس از پی آر پی اتفاق می‌افتد؟

مراحل اولیه بهبود ریزش مو پس از پی آر پی حدودا دو هفته بعد از انجام تزریق اتفاق می‌افتد. در این حالت بیمار می‌تواند بهبودهایی را در میزان تراکم و ضخامت مو خود ببیند. البته مشاهده میزان محسوس رشد مو بسته به شدت ریزش، احتمالا تا ۶ ماه پس از شروع درمان طول بکشد. همچنین می‌توان برای افزایش اثربخشی این روش درمانی، جلسات تزریق را حداقل ۳ بار و با فاصله ۴ تا ۶ هفته تکرار کرد. برای حفظ سلامت موها و جلوگیری از آسیب دیدن دوباره فولیکول معمولا سالانه جلسات نگهداری و ترمیم انجام می‌شود.

ریزش مو بعد از پی آر پی

ریزش مو بعد از پی آر پی جزوی از فرایند درمان است

روش درمانی prp یکی راه‌حل عالی برای کسانی است که با ریزش شدید مو دست و پنجه نرم می‌کنند. در این روش پلاسمای غنی از پلاکت خون بیمار به سر او تزریق می‌شود. لازم به ذکر است ریزش مو بعد از پی آر پی بخشی از فرایند طبیعی درمان است.

در واقع ریزش مو پس از انجام prp نشان‌دهنده این است که پلاکت‌ها به درستی با فولیکول‌های مو ارتباط برقرار کردند. در نتیجه تارهای مو قدیمی از بین می‌روند و فولیکول‌های احیا شده، موهای جدید، سالم و طبیعی را تقویت می‌کند. با اینکه این فرایند معمولا یک اتفاق طبیعی در درمان با prp به شمار می‌رود؛ اما بهتر است راجع‌به این موضوع با پزشک معالج خود مشورت کنید تا جای هیچ نگرانی باقی نماند.

source

توسط chehrenet.ir