بازی اسلیترهد (Slitterhead)، اثر جدید استودیوی بوکه (Bokeh Studio)، یک تیم توسعه در پشت سر خود دارد که میتواند طرفداران بازیهای ژاپنی را هیجانزده کند. کارگردانی این بازی بر عهده موسس استودیو، کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق آثاری نظیر گراویتی راش (Gravity Rush)، سایرن (Siren) و مهمتر از همه سایلنت هیل (Silent Hill) است. در کنار او آهنگساز، آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) که به خاطر موسیقیهای هیجانانگیز سایلنت هیل شهرت دارد و طراح شخصیت دویل می کرای (Devil May Cry) و Breath of Fire، تاتسویا یوشیکاوا (Tatsuya Yoshikawa) حضور دارند. این سه اخیرا در مورد آنچه میتوانیم از فضای اسلیترهد انتظار داشته باشیم، توضیحاتی ارائه کردهاند.
اسلیترهد یک بازی اکشن سهبعدی است که در آن شما در نقش هیوکی (Hyoki) بازی میکنید، موجودی که میتواند جسم انسانها و موجودات دیگر را تصاحب کند تا با انگلهای مخرب مغز به نام اسلیترهد مبارزه کند. این بازی قرار است سبک اکشن را در محیط شهری پرنور و نئونی خود با سیستم تصاحب (Possession) ترکیب کند که برداشتی مدرن از گیمپلی جذاب سایرن است.
دنیای اسلیترهد بر اساس Kowloon Walled City ساخته شده است که یک منطقه پرجمعیت واقعی است که قبلا در هنگ کنگ وجود داشته است. دقیقا همانطور که سایرن به دوران Showa ژاپن با دهکده متروکش بازگشت، اسلیترهد روی یک منطقه تاریک و پیچیده و بدون کنترل تمرکز میکند که دیگر وجود خارجی ندارد. تویاما گفته که نوستالژی و اشتیاق برای چیزهایی که در حال از دست رفتن هستند، درون او رخنه کرده است. او افزود که انگیزه نگه داشتن آنچه در حال ناپدید شدن است، یک موضوع مشترک بین سایرن و اسلیترهد است. توسعهدهندگان خاطرنشان میکنند که هدف این بازی یک بازسازی وفادارانه از شهر Kowloon نیست، بلکه میخواهند حس عجیب و پر هرج و مرج این مکان را به تصویر بکشند.
با توجه به عنوان و تم اسلیترهد، بدون شک بسیاری تصور خواهند کرد که اسلیترهد اول از همه یک بازی ترسناک است. با این حال گزارشهایی منتشر شده که میگویند بازی تاکید زیادی بر عناصر اکشن دارد. جالب است بدانید که وقتی از آنها خواسته شد تا ژانر اسلیترهد را توصیف کنند، خود توسعهدهندگان نتوانستند در مورد نحوهی تعریف آن نیز به توافق برسند. یامائوکا در مورد این که بازی در چه سبکی است، گفت که ممکن است هیچ عنصر ترسناکی نداشته باشد و از سوی دیگر، یوشیکاوا آن را به عنوان یک اثر اکشن ترسناک معرفی کرد. کارگردان بازی نیز بیان کرد که اگر کسی از او بپرسد که اسلیترهد یک اثر ترسناک است یا خیر، خواهد گفت که یک بازی ترسناک است. با این حال ظاهرا دوست ندارد بازی به عنوان اثری صرفا ترسناک شناخته شود.
اگرچه امروزه از سایلنت هیل و سایرن از نظر ترسناک بودن شناخته میشوند، اما تویاما توضیح میدهد که وقتی آنها منتشر شدند، مردم به این موضوع اشاره نمیکردند که آنها بازیهای ترسناک هستند. در عوض، او افراد زیادی را ملاقات کرد که از او میپرسیدند که این دیگر چه بازیای است؟!
جالب اینجاست که تویاما اظهار میکند که احساس عجیبی دارد از اینکه سایلنت هیل به عنوان استانداردی برای ژانرهای ترس و بقا و ترسناک روانشناختی نامیده میشود، زیرا او در ابتدا قصد داشت «چیزی که وجود ندارد» را با سایلنت هیل بسازد.
در هر صورت با اسلیترهد، به نظر میرسد که تیم سازنده در تلاش است تا تجربه دیگری را برخلاف آنچه قبلا با آن مواجه شدهایم، برای ما به ارمغان بیاورد. این بازی ممکن است با عناصر کلیشهای تعریفکننده ژانر ترسناک کاملا متفاوت باشد. تویاما گفته که رویکرد او به ترس در اسلیترهد این است که بازیکنان موقعیتهای استرسزا را تجربه کنند و تصمیمات متناقضی در مورد اینکه آیا باید زندگی کنند یا بمیرند به آنها میدهد. با توجه به پیشینه توسعهدهندگان درگیر، این امکان وجود دارد که اسلیترهد تجربهای منحصربهفرد را در درون گیمپلی اکشن خود برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.
این بازی قرار است در ۸ نوامبر (۱۸ آبان)، برای پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی منتشر شود.
منبع: Automaton
source