کرم ضد آفتاب رنگی؛ محصولی تلفیقی برای زیبایی و مراقبت از پوست

کرم ضد آفتاب و کرم پودر از محصولات پراستفاده در میان خانم‌ها هستند. به همین علت محصولی به نام کرم ضد آفتاب رنگی توسط شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی طراحی شده است که تلفیقی از این دو محصول است. کرم ضد آفتاب رنگی زیرسازی پوست پیش از آرایش را برای شما انجام می‌دهد و همزمان از پوست شما در برابر اشعه مضر UV نیز محافظت می‌کند. در این مطلب به بررسی کرم‌ ضد آفتاب رنگی و ویژگی‌های محافظتی آن‌ می‌پردازیم.

کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می کند؟

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

کرم ضد آفتاب رنگی یکی از محصولات پرطرفدار برای زیبایی و مراقبت از پوست است. این محصول وظیفه مراقبت از پوست صورت و بدن در برابر اشعه مضر UV را بر عهده دارد و از آسیب دیدن سلول‌‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین کرم ضد آفتاب رنگی به دلیل دارا بودن رنگدانه‌های اکسید آهن می‌تواند مانند یک کرم پودر عمل کند و سطح پوست شما را صاف و یکدست جلوه دهد. از این لوازم آرایشی می‌توانید برای زیرسازی آرایش و گریم خود استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب رنگی در برابر چه عواملی از پوست محافظت می‌کند؟

یکی از نکاتی که می‌تواند افراد را با کرم‌های ضد آفتاب رنگی آشتی دهد این است که کرم ضد آفتاب رنگی می‌تواند از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان مختلفی مانند نور آبی محافظت کند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر عوامل آسیب‌رسان به پوست می‌پردازیم.

نور آبی

نور آبی تولید شده توسط صفحه نمایشگرهای تبلت، کامپیوتر و تلفن همراه برای پوست انسان ضرر دارد. قرار گرفتن در معرض این نور می‌تواند در طولانی مدت باعث بروز پیری زودرس پوست شود. کرم ضد آفتاب رنگی به دلیل داشتن محتویات مغذی می‌تواند با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

اشعه ماوراء بنفش

یکی از اصلی‌ترین عواملی که به پوست انسان آسیب می‌رساند، اشعه ماوراء بنفش یا همان UV است. این اشعه که در نور خورشید نیز وجود دارد، برای پوست مضر است و می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف پوستی مانند چین و چروک، خشکی و حتی سرطان پوست شود. برای مقابله با این اشعه می‌توان از کرم ضد آفتاب رنگی بر روی پوست خود استفاده کنید.

گرمای هوا

اکثر کرم‌های ضد آفتاب رنگی به دلیل دارا بودن خواص آبرسانی به پوست می‌توانند در هوای گرم و حتی در محیط‌های داخلی و به دور از نور خورشید نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این موضوع به جلوگیری از وقوع پیری زودرس پوست و ایجاد ترک‌های سطحی کمک می‌کند.

کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می کند؟

چه ترکیباتی در کرم ضد آفتاب به کار رفته‌اند؟

یکی از پرتکرارترین سوالات در زمینه لوازم آرایشی این است که کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می‌کند؟ در پاسخ باید بگوییم این مدل کرم به دلیل دارا بودن ترکیبات مغذی و معدنی مانند اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از گرما و اشعه مضر UV نور خورشید محافظت کند. در ادامه به بررسی ترکیبات کرم ضد‌ آفتاب می‌پردازیم.

اکسید روی

یکی از اصلی‌ترین مواد معدنی به کار رفته برای ساخت کرم ضد آفتاب رنگی، اکسید روی می‌باشد. این ماده معدنی طبیعی با ایجاد ی سد محافظ روی سطح پوست از آن در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. اکسید روی بر روی پوست ماندگاری طولانی مدتی دارد، این ماده طبیعی با ایجاد یک لایه ملایم از بروز التهاب‌ پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

دی‌اکسید تیتانیوم

دی‌اکسید تیتانیوم بر روی پوست مانند یک فیلتر فیزیکی عمل می‌کند و اشعه ماوراء بنفش را انعکاس می‌دهد. این ماده طبیعی یکی از بهترین ترکیبات برای محافظت از پوست می‌باشد و عملکردی فوق‌العاده ضروری دارد. لایه ایجاد شده توسط دی اکسید تیتانیوم موجود در کرم ضد‌ آفتاب رنگی، بسیار ملایم است و برای پوست‌های حساس مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اوکتی ‌سالات

یکی از فیلترهای شیمیایی به کار رفته در ساخت انواع ضد آفتاب رنگی اوکتی‌ سالات است. این ماده خاصیت روغنی دارد و غالبا در کرم‌های ضد‌آفتاب رنگی مخصوص پوست‌ خشک به کار می‌رود. اوکتی‌ سالات در برابر اشعه UV مانند یک فیلتر عمل می‌کند و از جذب شدن آن توسط پوست جلوگیری می‌کند. این ماده خاصیت ضد آب دارد و باعث می‌شود تا بافت کرم ضدآفتاب در اثر رطوبت حاصل از تعریق یا اشک چشم خراب نشود.

کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می کند؟

ترکیب آووبنزون

کرم ضد آفتاب رنگی در ساختار خود دارای ماده‌ای به نام آووبنزون است، اما این ماده چگونه از پوست محافظت می ‌کند؟ آووبنزون مسئولیت مقابل با اشعه UVA را به عهده دارد که عامل تجزیه کلاژن و بروز پیری زودرس است. این ماده شیمیایی می‌تواند اشعه ماوراء بنفش را به انرژی تبدیل کند تا آسیب‌های وارده به پوست با کاهش مواجه شود.

عملکرد کرم ضد آفتاب رنگی به چه صورت است؟

در ساخت کرم‌های ضد آفتاب از ترکیبات طبیعی و شیمیایی متنوعی استفاده شده است. این ترکیبات با خواص مغذی خود به پوست آبرسانی می‌کنند و از خشک شدن در اثر گرما محافظت می‌کنند. همچنین برخی از این ترکیبات مانند دی اکسید تیتانیوم اشعه UV را بازتاب می‌دهند و مانع از جذب آن توسط پوست می‌شوند. سایر ترکیبات تشکیل‌دهنده کرم‌های ضد‌ آفتاب رنگی نیز با جذب اشعه UV و تبدیل آن به گرما از پوست در برابر این پرتو خطرناک محافظت می‌کنند. باید افزود که خاصیت کرم پودر مانند کرم ضد آفتاب رنگی نیز با پوشانندگی بالا نیز موجب می‌شود تا سطح پوست پس از استفاده از این ماده آرایشی صاف و یکدست شود.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی

در هنگام پاسخ به سوال کرم ضدآفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می‌ کند؟ باید مزایای استفاده از این محصول را در نظر گرفت. استفاده از این محصول مراقبت از پوست در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید به خصوص در فصل تابستان می‌تواند مزیت‌های فراوانی را به همراه داشته باشد.

کرم ضد آفتاب رنگی چگونه از پوست محافظت می کند؟

برخی از مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی عبارتند از:

  • بهبود رنگ پوست: کرم‌های ضد آفتاب رنگی به دلیل دارا بودن موادی مانند اکسید آهن به بهبود رنگ پوست کمک می‌کنند. این مساله برای افرادی که دارای لک‌های پوستی هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
  • استفاده در تمامی فصول: از کرم ضد آفتاب رنگی می‌توان در تمامی فصول سال استفاده کرد؛ زیرا این کرم ظاهری یکدست به پوست می‌دهد و در برابر نور آبی نیز از پوست مراقبت می‌کند
  • جلوگیری از ایجاد رد سفید روی پوست: یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ با آن روبه‌رو هستند، ایجاد رد سفید بر روی پوست است. اما این مشکل در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی ایجاد نخواهد شد و افراد می‌توانند مطابق با سلیقه خود رنگ کرم مورد نظر خود را انتخاب کنند
  • استفاده دوجانبه: از تلفیق کرم ضد آفتاب با کرم پودر، کرم ضد آفتاب رنگی به دست می‌‌آید که خواص هر دو محصول را در خود جای داده است و می‌تواند به صورت دوجانبه مورد استفاده قرار گیرد
  • محافظت در برابر اشعه مضر UV: یکی از اصلی‌‌ترین دلایل استفاده از کرم‌‌های آفتاب رنگی، محافظت از پوست در برابر اشعه مضر ماوراء بنفش می‌باشد. ترکیبات موجود در این کرم‌ها می‌تواند از پوست صورت و بدن شما در برابر این اشعه محافظت کند

هایلند بیوتی؛ فروشنده برتر انواع کرم ضد آفتاب رنگی

source

توسط chehrenet.ir