در این چند سال اخیر بازار بازی‌های رایگان و شوتر به شدت داغ بوده است. از فورتنایت (Fortnite) گرفته تا کال آو دیوتی وارزون (Call of Duty: Warzone) همگی به نوعی در سبک شوتر بوده که به حالت خاص خود این سبک را به کاربران ارائه می‌دهند. حال نوبت به یک بازی جدید به شکل شوتر رسیده که توانسته موفقیت بسیار زیادی کسب بکند.

بازی جدیدی که در سبک شوتر و البته رایگان عرضه شده، اولین نسل (The First Descendant) نام دارد. این بازی توسط شرکت نکسون (Nexon) عرضه شد و در کمتر از یک هفته نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر بدست آورده است. رسیدن به این عدد برای بسیاری از بازی‌ها مدت زیادی طول کشیده و اینکه شرکت سازنده توانسته در کمتر از یک هفته این تعداد کاربر جذب کند به نوبه خود جالب است.

شرکت نکسون پس از دریافت این خبر از تیم سازنده بازی و کاربران تشکر کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد سبک خاص این بازی که در سبک علمی تخیلی است باعث شده توجه افراد زیادی به سمت اولین نسل جلب بشود. همینطور اینکه کاربرانی که در حال حاضر این بازی را تجربه کرده‌اند از عملکرد آن تا حد خوبی راضی هستند.

بازی The First Descendant کاربر

با توجه به موفقیت بسیار خوب این بازی، شرکت سازنده اعلام کرده که همچنان از آن پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به اینکه این بازی چندی پیش عرضه شد چنین حرفی منطقی است اما باید دید که این پشتیبانی تا چند سال ادامه پیدا می‌کند. معمولاً بازی‌های سبک شوتر آنلاین و رایگان به شکل سرویس آنلاین بوده و چندین سال با فصل‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند. در نتیجه انتظار می‌رود که بازی اولین نسل نیز چندین سال در دنیای گیمینگ حضور داشته باشد.

بازی اولین نسل برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم در کنار کامپیوتر عرضه شد. این بازی توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب بکند اما از دیدگاه منتقدان یک بازی متوسط بود. شرکت سازنده برای اینکه بتواند آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد، سیستم خرید درون برنامه‌ای را در آن فعال کرده که منتقدان اصلاً از این موضوع راضی نیستند.

نکته دیگر اینجاست که این بازی موارد مشابه زیادی با بازی دستینی ۲ دارد. در نتیجه این موضوع باعث شده تا برخی کاربران تصور کنند شرکت سازنده از دستینی  کپی کرده و این موضوع هم مشکلات خود را به همراه دارد. با این حال بازی اولین نسل تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار داده که باعث شده در کمتر از ۱ هفته نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر جذب بکند. این موفقیت در دنیای گیمینگ بسیار بزرگ است و شرکت سازنده را ترغیب می‌کند تا بیشتر به بازی توجه کرده و مشکلات آن را برطرف بکند.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir