در ایران بهترین لباس مناسب مراسم ختم به رنگ مشکی است. آقایان می توانند رنگ مشکی را به به صورت پیراهن، کت و شلوار، تی شرت و شلوار بپوشند، خانم ها نیز می توانند از سبک های عبا، شومیز، مانتو، کت شلوار زنانه یا کت و دامن بلند برای این موضوع استفاده کنند. در ادامه به جزییات استایل مربوط به بهترین پوشش در مراسم ختم می پردازیم.

خوشبختانه رنگ مشکی به خوبی استایل می شود. به این ترتیب با توجه به برخی نکته ها مثل بستن کامل دکمه ها، استفاده از اکسسوری های درست، سبک پوشش رسمی و رنگ مناسب برای مراسم ختم انتخاب کنید.

توصیه می کنیم از پوشیدن لباس های زرق و برق دار در مراسم ختم خودداری و به سبک های ساده اکتفاء کنید. پوشیدن لباس های خیلی باز برای این مراسم نیز جایز نیست و شما باید متناسب با فرهنگ خانواده ها لباس بپوشید. انتخاب لباسی مناسب برای مجلس ختم به معنی احترام برای خانواده عزادار است، بنابراین در انتخاب این لباس دقت زیادی داشته باشید.

لباس مناسب ختم زنانه و مردانه

لباس مناسب برای مراسم ختم چگونه است؟

در تمام کشورهای جهان برای برگزاری مراسم های ختم از سبک خاصی از لباس ها استفاده می کنند. برخی از این کشورها رنگ مشکی و برخی مثل هندوستان رنگ سفید یا رنگ های دیگر را برای لباس این مراسم در نظر می گیرند.

لباس مناسب ختم برخلاف تصور خیلی ها در انواع مختلفی دسته بندی می شود. مدل مانتوهای متنوع و انواع شومیز دخترانه وجود دارند که با رنگ بندی تیره برای مراسم های ختم بسیار مناسب هستند. در نقطه مقابل آقایان می توانند با انتخاب کت و شلوار یا پیراهن هایی با سبک خاص پوششی فوق العاده برای مراسم ختم داشته باشند.

در پوشش مناسب برای مراسم عزاداری خیلی از زرق و برق ها و اکسسوری های مختلف استفاده نمی کنند، چون رسیدگی زیاد می تواند نوعی اهانت به خانواده عزادار باشد.

تیپ مراسم ختم پسرانه + مردانه

می توانند از پوشاک و اکسسوری های زیر استفاده کنند.

  • کت و شلوار مشکی + پیراهن مشکی + ساعت صفحه بزرگ چرمی یا اپل واچ + کفش های مشکی یا تیره مثلا قهوه ای + عطرهایی چون دانهیل قهوه ای
  • پیراهن مشکی+ کت و شلوار خاکستری یا تیره + ساعت بزرگ هوشمند یا بند چرمی + استفاده از عینک آفتابی + عطر دیور ساواج
  • پیراهن مشکی + کت و شلوار قهوه ای + کفش قهوه ای یا مشکی + استفاده از ساعت به عنوان اکسسوری

تیپ مراسم ختم دخترانه + زنانه

می توانند از پوشاک و اکسسوری های زیر استفاده کنند.

  • پوشیدن عبای مشکی بلند+ روسری یا شال مشکی+ کفش مشکی یا تیره + استفاده از عینک آفتابی + کیف دستی بزرگ
  • پوشیدن پیراهن زنانه شیک مشکی و بلند+ روسری یا شال مشکی دارای گل های ریز مشکی یا بابونه ای + کفش مشکی یا تیره + استفاده از عینک آفتابی + دستبند (طلا+ نقره) + چرمی مشکی + انگشتر نقره یا طلا سفید+ کیف شانه ای کوچک
  • پوشیدن کت و شلوار مشکی + روسری یا شال مشکی + کفش مشکی یا تیره (پاشنه دار)+ استفاده از عینک آفتابی (مراسم در محیط باز) + کیف دستی کوچک

صرفاً تا حدی که بتوان پوششی شیک و مناسب داشته، کفایت می کند. سعی کنید از آرایش های جیغ استفاده نکرده و از رنگ های ملایم برای آرایش چهره تان کمک بگیرید.

لباس های عبایی و بلند مشکی

راهنمای انتخاب لباس مناسب برای مراسم ختم

مهمترین نکته ها در انتخاب لباس مناسب برای مراسم ختم عبارت هستند از:

رنگ مناسب

مناسبترین رنگ لباس برای شرکت در مراسم های عزاداری مشکی است. اگر تنها به مجلس عزاداری می روید، توصیه می کنیم که رنگ تیره موردعلاقه خود را انتخاب کنید. اگر از طرف شرکت برای تسلیت به یکی از همکاران قصد رفتن به مجلس عزا را دارید، لباس هایی ست با پوشش دیگر همکاران را بپوشید.

پوشش براساس آداب و رسوم

در مناطقی از استان های جنوبی کشور برای عزداری از لباس های بلند محلی استفاده می کنندف اگر قصد حضور در مراسم عزاداری در شهر خاصی را دارید، پیش از رفتن در مورد مدل لباس مراسم ختم سوال کنید.

آرایش ممنوع نیست

بسیاری از افراد بر این باور هستند که آرایش به معنی بی احترامی به صاحب عزا است؛ اما مقدار کمی آرایش می تواند شما را آراسته تر نشان دهد. برای احترام به صاحب عزا از آرایش ملایم بهره بگیرید.

بستن دکمه ها به صورت کامل

برخی آقایان عادت دارند که دکمه بالای پیراهن خود را باز می گذارند. برای احترام به مجلس عزاداری باید تمام دکمه های پیراهن را ببندید و هیچ یک را باز نگذارید. خانم ها نیز باید لباس هایی بپوشند که قسمت گردن و سینه آنها را پنهان می کند.

استفاده از پیراهن مشکی مردانه

بهترین لباس برای شرکت در مراسم ختم کدام است؟

برای شرکت در مراسم ختم ما این لباس ها را به شما پیشنهاد می دهیم:

  • یک دست کت و شلوار مشکی برای آقایان، جهت شرکت در مراسم ختم مناسب است. آنها می توانند کت و شلوارهای سورمه ای و خاکستری زغالی نیز برای این مراسم ها بپوشند.
  • کفش آکسفورد کپ پتو با رویه چرم سیاه و برش یک دست یا وینگ تیپ برای این مراسم مناسب است.
  • کراوات مشکی ساده
  • کت شلوار زنانه
  • جوراب های ساق بلند تیره
  • دستمال جیب سفید

کدام لباس ها را نباید در مجلس ختم پوشید؟

  • پوشش روشن یا لباس هایی که توجه زیادی به خود جلب می کنند.
  • لباس های کژوال مثل شلوار جین، تیشرت های تنگ و تیشرت های یقه دار
  • استفاده از کراوات بدون کت
  • استفاده از اکسسوری هایی مثل سنجاق سینه، دکمه سردست، زنجیر و …
  • کفش هایی با کفی لاستیکی، اسنیکر، صندل و کفش های ۲ رنگ
  • عدم استفاده از جوراب یا پوشیدن جوراب های رنگی

بهترین لباس مردانه یا زنانه برای مراسم ختم کدام است؟

خانم ها و آقایان انتخاب های متنوعی برای پوشش خود در مراسم ختم دارند اما بهترین استایل برای این مراسم به شرح ذیل است:

پوشش خانم ها در مراسم ختم

  • کت و شلوار مشکی، پیراهن های بلند مشکی، مانتوهای جلو باز تیره همراه با زیره مشکی برای محیط های باز
  • کت و دامن مشکی ساده یا دارای جواهردوزی کم، کت و شلوار، شومیزهای مشکی یا تیره ساده یا دارای طرح های ریز همراه با شلوار مناسب مشکی برای محیط های بسته

پوشش مناسب برای آقایان

ست های مردانه مشکی برای مراسم های عزاداری بسیار مناسب هستند. پیشنهاد می دهیم که پیراهن های ساده و رسمی با رنگ بندی تیره بخرید و به عنوان اکسسوری فقط از یک ساعت مچی با بند چرمی یا استیل استفاده کنید.

استفاده از کت و شلوار و پیراهن مشکی

لباس مناسب مراسم ختم که اهمیت زیادی دارد

لباس مناسب مراسم ختم اهمیت زیادی دارد و اگر به دقت انتخاب نشود، حتی می تواند باعث بی احترامی به صاحب عزا باشد. توصیه می کنیم که لباس هایی با رنگ تیره و ساده بپوشید. سادگی مهمترین اصلی است که در انتخاب لباس عزاداری باید به آن توجه داشته باشید. از جمله مجموعه های بزرگ فعال در حوزه پوشاک، گالری پویان می باشد. این مجموعه با کادری با تجربه همواره ترندترین لباس ها را به شما معرفی می کند. در این گالری امکان خرید آنلاین لباس نیز وجود دارد.

source

توسط chehrenet.ir