وقتی صحبت از داشتن یک روتین مراقبت از پوست می‌شود، سرم آبرسان صورت اغلب نادیده گرفته می‌شود، درحالی‌که در واقع نقش مهمی را در یک روتین زیبایی دارد. سرم‌های صورت راه‌حل‌های هدفمندی را برای انواع مختلف پوست و شرایط مختلف ارائه می‌دهند که آنها را به بخشی ضروری از رژیم مدرن مراقبت از پوست تبدیل می‌کند. اما همان‌طور که قطعاً می‌دانید، این محصولات انواع مختلفی دارند و باید متناسب با نوع پوست، بهترین سرم آبرسان صورت را انتخاب کرد. در این مقاله شما را در زمینه انتخاب بهترین سرم آبرسان صورت و نحوه استفاده از آن، راهنمایی می‌کنیم. قبل از مصرف سرم آبرسان حتما با متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

سرم آبرسان چیست؟

سرم آبرسان پوست در واقع فرمولی است که حاوی حجم بالایی از مواد فعال است. آنها می‌توانند انواع مختلفی از مشکلات پوستی شناخته شده را درمان کنند. این ترکیبات بسیار سبک‌تر از انواع مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های نرم‌کننده بوده و هرگز روی پوست سنگینی ندارند. یک سرم آبرسان صورت به اندازه یک شوینده صورت یا مرطوب‌کننده پوست مواد تشکیل‌دهنده ندارد. سرم‌های صورت دارای مواد فعال‌تری هستند که به طور موثر و عمیق به پوست نفوذ می‌کنند.

برخلاف لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده که ممکن است همان مواد فعال را در غلظت‌های پایین‌تر ارائه دهد، هدف سرم صورت این است که اجزای هدفمند را به صورت شما منتقل کند. فرمول غلیظ‌تر سرم‌های پوستی درخشندگی و نرمی بالایی را به پوست می‌دهد.

متن انگلیسی:
A skin care serum is a lightweight product that delivers high concentrations of active ingredients to your skin
ترجمه متن:
سرم مراقبت از پوست محصولی سبک‌وزن است که غلظت بالایی از مواد فعال را به پوست شما می‌رساند.

elegantcosmed

انواع سرم آبرسان

طیف وسیعی از انواع مختلف سرم از جمله آبرسان، روشن‌کننده، لایه‌بردار و ضد پیری موجود است. با این حال خود سرم های آبرسان صورت را می‌توان بر اساس نوع پوست و هدف خاص درمان، تهیه کرد. معمولاً بهترین فرمولاسیون‌ها برای تولید سرم های آبرسان، ترکیباتی مانند سرم‌های هیالورنیک اسید، گلیسیرین و آلوئه‌ورا هستند. انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین سی، ویتامین E، ویتامین B3 یا نیاسینامید، و پپتیدها از جمله دیگر موادی است که در ساخت انواع سرم های آبرسان به کار می‌رود و موجب تفاوت آنها با هم می‌شود.

برای مثال نیاسینامید می‌تواند رنگ پوست را یکدست کند یا انواع پپتیدها می‌توانند کلاژن‌سازی را در پوست تحریک کنند. با توجه به نیاز پوست، می‌توان انواع مختلفی از سرم های آبرسان، با فرمولاسیون‌های متفاوت را تهیه و استفاده کرد.

سرم آبرسان پوست چیست؟
هیالورونیک اسید، یکی از رایج‌ترین مواد موجود در سرم های آبرسان است.

سرم آبرسان هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید – که به نام هیالورونات سدیم نیز شناخته می‌شود – یک مرطوب‌کننده قوی است که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و موجب صاف شدن و هیدراته ماندن پوست می‌شود. سرم های هیالورونیک اسید برای انواع پوست مناسب است و می‌تواند آبرسانی شدید و قوی را برای پوست انجام دهد. از نظر بالینی ثابت شده است که سرم های آبرسان هیالورونیک اسید باعث افزایش هیدراتاسیون و کاهش ظاهر خطوط و چین‌وچروک می‌شود.

کاربرد سرم آبرسان

سرم های آبرسان رطوبت پوست را افزایش می‌دهند، از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند و حفظ رطوبت آن را بهبود می‌بخشند. بسیاری از سرم‌ها حاوی موادی برای بازسازی چربی هستند که پوست را عمیقاً تغذیه می‌کنند و به درمان خشکی پوست کمک می‌کنند.

سرم‌های آبرسان نه‌تنها از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان مانند اشعه ماوراء بنفش، استرس و آلودگی محافظت می‌کنند، بلکه پوستی را که قبلاً در معرض آنها قرار گرفته است درمان می‌کنند. سرم‌ها اغلب حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار مفیدند، زیرا از آسیب سلولی پوست جلوگیری می‌کنند، به کند کردن پیری زودرس کمک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند.

می‌توان از سرم آبرسان برای کاهش سوزش پوست نیز استفاده کرد. آنها سلول‌های پوست را تقویت می‌کنند، بنابراین پوست شما دارای یک سد محافظ قوی‌تر است و از آسیب سلول‌های التهابی جلوگیری می‌کند. سرم آبرسان رنگ پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

متن انگلیسی:
Hydrating serums are designed to provide the skin with an extra boost of hydration. They are ideal for people with dry or dehydrated skin and can be used in conjunction with a moisturizer to provide long-lasting hydration
ترجمه متن:
سرم‌های آبرسان به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که رطوبت بیشتری را برای پوست فراهم کنند. آنها برای افرادی که پوست خشک یا دهیدراته دارند ایده‌آل هستند و می‌توانند همراه با مرطوب کردن پوست،  برای آبرسانی طولانی‌مدت استفاده شوند.

plumgoodness

سرم آبرسان برای پوست خشک

سرم های آبرسان را می‌توان بهترین درمان برای پوست‌های خشک و آسیب‌دیده در نظر گرفت. رطوبت‌رسانی عمیق و قوی این سرم‌ها می‌تواند خشکی پوست را از بین برده و به از بین بردن چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پوست هم کمک کند. از طرفی سرم‌های آبرسان برای پوست‌های خشک تاثیر بالایی در کند کردن روند پیری دارند.

برای پوست‌های خشک و دهیدراته باید یک سرم آبرسان صورت با خاصیت مرطوب‌کنندگی بالا تهیه کرد. سرم‌های حاوی آلوئه‌ورا، گلیسیرین، نیاسینامید و هیالورونیک اسید بهترین گزینه برای پوست‌های خشک و آسیب‌دیده است.

سرم آبرسان برای پوستت مناسبه یا روش جایگزین نیاز داره؟

کلیک کن و مشاوره بگیر.

سرم آبرسان برای پوست چرب

در پوست‌های چرب استفاده از انواع کرم ابرسان می‌تواند در تسریع بهبود آکنه‌ها، جلوگیری از ظاهر شدن جوش‌های جدید و رفع لکه‌ها و زخم‌های ناشی از آکنه موثر باشد. کرم‌های آبرسان می‌تواند میزان التهاب و کدر بودن پوست‌های مستعد آکنه را بهبود ببخشد.

ساختار سرم های آبرسان پوست چرب باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند علاوه بر آبرسانی، کار لایه‌برداری را هم انجام داده و میزان سبوم اضافی پوست را کم کند. علاوه بر این در زمان انتخاب سرم آبرسان برای پوست چرب، باید به عبارت غیر کومدون زا نیز توجه کرد. این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند و موجب ایجاد کومدون‌های سرسیاه یا سرسفید نمی‌شوند.

سرم آبرسان برای پوست دهیدراته

پوست‌های دهیدراته به شدت خشک و آسیب‌پذیرند. در نتیجه قطعاً برای بهبود سریع‌تر آنها به انواع سرم آبرسان نیاز است. سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید بهترین درمان برای پوست‌های دهیدراته هستند. این سرم‌ها می‌توانند با نفوذ عمیق به لایه‌های پوست و جذب رطوبت کافی برای سلول‌های پوست، موجب شفاف‌تر شدن و روشن‌تر شدن پوست صورت شوند.

سرم آبرسان مخصوص دور چشم چین و‌ چروک را کاهش می دهد.
سرم آبرسان مخصوص دور چشم هم چین‌و‌چروک را کاهش می‌دهد و هم تیرگی زیر چشم را کمتر می‌کند.

سرم آبرسان برای دور چشم

سرم های آبرسان مخصوص دور چشم می‌توانند با تاثیری سریع‌تر و بهتر، به درمان چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز دور چشم کمک کند. همچنین با افزایش آبرسانی، پف و سیاهی زیر چشم را بهبود بخشیده، پوست آن را صاف و یکدست‌تر می‌کند و موجب افزایش درخشش و روشن‌تر شدن پوست دور چشم می‌شود.

سرم آبرسان برای پوست مختلط

پوست‌های مختلط در واقع پوست‌هایی هستند که بخشی از آنها چرب و بخشی دیگر خشک و دهیدراته است. برای این پوست‌ها، استفاده از یک سرم آبرسان می‌تواند برای بخش‌های خشک پوست کار آبرسانی و مرطوب‌کنندگی را انجام دهد و در بخش‌های چرب نیز با کنترل سبوم و آکنه، از جوش زدن پوست جلوگیری کند.

سرم آبرسان برای مو

موها نیز به شدت به آبرسانی نیاز دارند. استرس‌های محیطی، آلودگی هوا، نور خورشید و استفاده مکرر از شامپو و حمام کردن‌های روزانه، همگی می‌تواند رطوبت مو را بگیرد و موجب خشکی موها شود. موهای خشک بسیار شکننده‌تر بوده و مستعد موخوره و ریزش است. استفاده از انواع سرم آبرسان مخصوص موها می‌تواند با تامین رطوبت کافی برای تارهای مو، آنها را شفاف‌تر و محکم‌تر کند تا موهای پرپشت و درخشان‌تری داشته باشیم.

سرم آبرسان برای چه کسانی مناسب است؟

سرم‌های آبرسان تقریباً برای تمامی افراد گزینه مناسبی است. کسانی که پوست صورتشان خشک و دهیدراته است و کسانی که روند پیری پوست آنها بسیار سریع‌تر از حالت معمول است، باید از انواع سرم آبرسان استفاده کنند. به صورت کلی معمولاً سرم های آبرسان برای انواع پوست‌ها مناسب است.

سرم آبرسان برای چه کسانی مناسب نیست؟

سرم های آبرسان برای تمامی افراد مناسب است. با این حال کسانی که سابقه حساسیت به انواع محصولات پوستی دارند، بهتر است در خصوص استفاده از این محصولات پوستی محتاط باشند. برخی از انواع سرم‌های پوستی ممکن است برای پوست‌های حساس مناسب نباشند. در این شرایط باید حتماً سرم آبرسان مورد استفاده حاوی مواد ملایم و غیر تحریک‌کننده مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین و سرامیدها باشد.

بعد از استفاده از سرم آبرسان حس می‌کنی پوستت چرب‌تر میشه؟ مشاوره بگیر.

چگونه از سرم آبرسان استفاده کنیم؟

در مراحل روتین پوستی بعد از استفاده کردن از پاک کننده و تونر مناسب، باید مقداری از سرم آبرسان را روی پوست تمیز و نم‌دار زد. سپس به‌آرامی آن را روی پوست ماساژ داده و منتظر بمانید تا جذب پوست شود. محصول را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب استفاده کنید. در صبح بعد از استفاده کردن از سرم آبرسان، باید از یک مرطوب‌کننده سبک روی پوست استفاده کرد. در شب نیز باید بعد از زدن سرم، از یک کرم قوی‌تر روی پوست استفاده کرد تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود. در صورت لزوم می‌توان از دیگر سرم‌ها نیز در کنار یک سرم آبرسان استفاده کرد. برای مثال اگر پوست صورت لکه‌دار و کدر است، استفاده از سرم‌های حاوی ویتامین سی می‌تواند مفید باشد.

مزایای سرم آبرسان

به صورت کلی می‌توان گفت که یک سرم آبرسان نقش بسیار مهمی در سلامت پوست صورت دارد. مزیت‌های استفاده از سرم آبرسان در روتین پوستی شامل موارد زیر می‌شود:

فواید سرم آبرسان توضیحات
سرم آبرسان از پوست شما محافظت می‌کند. آنها رطوبت پوست را افزایش می‌دهند و مانع خشک شدن پوست می‌شوند.
سرم آبرسان برای بهبود رنگ پوست مفید است. سرم های آبرسان، به ویژه آنهایی که حاوی ویتامین C هستند، به یکدست شدن رنگ پوست و بهبود ظاهر پوست کمک می‌کنند.
از سرم های آبرسان می‌توان برای مبارزه با علائم پیری استفاده کرد. این سرم به حجیم کردن پوست و کاهش ظاهر چین‌وچروک و خطوط ریز کمک می‌کند.
سرم آبرسان سریع عمل می‌کند. ازآنجاکه سرم‌ها حاوی غلظت بسیار بالایی از مواد فعال هستند، آنها بسیار سریع عمل می‌کنند.
آنها سبک و ایمن‌اند. آسیبی به پوست نمی‌رسانند.
مزایا و فواید سرم آبرسان

عوارض و خطرات سرم آبرسان

تاکنون عارضه یا خطر خاصی برای انواع سرم آبرسان گزارش نشده است. خصوصاً اگر آنها را مناسب با نوع پوست انتخاب کنید. با این حال در صورتی که در ترکیب این محصولات یک سری مواد آلرژی‌زا وجود داشته باشد، ممکن است برخی از افراد به آن حساسیت نشان دهند. التهاب و خارش پوست یا در مواردی مسدود شدن منافذ پوستی از جمله عوارضی است که ممکن است در برخی از افراد دیده شود. به همین دلیل به اکثر افراد، خصوصاً کسانی که پوست‌های حساس و آسیب‌دیده‌ای دارند توصیه می‌شود قبل از استفاده کردن از هر محصولی، حتماً یک تست پچ پوستی را انجام دهند تا از ایمن بودن آن محصول مطمئن شوند.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

به‌طورکلی، سرم آبرسان برای پوست شما بسیار مفید است. با این درمان سریع و بسیار متمرکز، می‌توانید پوست خود را محافظت، درمان و تسکین دهید و ظاهر آن را بهبود بخشید و در عین حال آن را آبرسانی کنید. یک سرم آبرسان می‌تواند اصلی‌ترین بخش یک روتین پوستی باشد. با این حال شما می‌توانید در مشورت با یک متخصص پوست و مو، متناسب با نوع پوست و نیازی که دارد، بهترین و مناسب‌ترین نوع سرم آبرسان را برای پوست خود تهیه کنید. البته گاهی در کنار یک سرم آبرسان ممکن است به سایر محصولات مراقبت از پوست هم نیاز باشد.

قبل از مصرف سرم آبرسان حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir