ژل رستیلن (Restylane) نوعی ژل هیالورونیک اسید است که طی تخمیر طبیعی در محیط استریل آزمایشگاهی تولید می‌شود. این فیلر پوستی برای اصلاح چین و چروک و خطوط ناشی از افزایش سن، حجم‌دهی و فرم‌دهی به لب‌ها و گونه‌ها به‌کار می‌رود. این فیلرها به‌جای از کار انداختن انقباض عضلانی، فضاهای خالی در لایه‌های پوست را پر کرده تا ظاهر چین و چروک‌ها را کمتر کنند. اگر قصد تزریق فیلر پوستی دارید، بهتر است در ادامه این مطلب از دکترتو با ما همراه باشید تا با ژل رستلین، کاربرد، فواید و طرز استفاده ژل رستلین بیشتر آشنا شوید. اگر علاقمند به فرم‌دهی به صورت خود هستید بهتر است قبل از انجام هر نوعی تزریقی با متخصص پوست در این باره مشورت نمایید شما می‌توانید علاوه بر دریافت نوبت از طریق دکترتو با بهترین متخصصان بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

ژل رستیلن چیست؟

رستلین بهترین برند ژل لب و فیلر پوستی بر پایه هیالورونیک اسید است که برای رفع و کاهش چروک‌های پوستی به‌کار می‌رود. انواع مختلف رستلین برای نیازها و مقاصد مختلف عرضه می‌شوند از حجم دادن و بزرگ کردن لب‌ها گرفته تا از بین بردن خطوط اطراف دهان، حجم‌دادن و برجسته‌سازی گونه‌ها و رفع حلقه سیاه و گودی زیر چشم. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به‌صورت طبیعی داخل بافت پوستی بدن وجود دارد، به همین دلیل فیلرهای بر پایه هیالورونیک اسید کاربرد گسترده‌ای در صنعت زیبایی دارند.

ژل رستلین تقریبا برای همه مناسب است و روش کم خطر با دوره بهبودی سریع است. البته افرادی که سابقه حساسیت به پروتئین‌های باکتریایی دارند، از سیستم ایمنی ضعیف برخوردارند و رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند، زیر ۱۸ سال، یا باردار و در دوران شیردهی هستند، بهتر است از تزریق این فیلر پوستی خودداری کنند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

ژل رستیلن ساخت کجاست؟

ژل رستلین که امروز از محبوب‌ترین فیلرهای زیبایی دنیا به شمار می‌آید، ساخت شرکت کیو مِد (Q-Med) سوئد است که جزو تولیدکننده‌های برتر فیلرهای پوستی و زیبایی برپایه هیالورونیک اسید محسوب می‌شود. این ژل در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان محصول قابل مصرف برای افراد بالای ۲۱ سال مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا قرار گرفت.

کاربرد ژل رستیلن

ژل رستلین، فیلر پوستی حاوی هیالورونیک اسید برای کاهش و رفع چروک‌های صورت است. هیالورونیک موجود در این فیلر باعث حفظ رطوبت پوست شده و خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهد.

فیلر رستلین انواع مختلفی دارد که هرکدام باتوجه به انتظارات و هدف تزریق و ناحیه مدنظر، کاربرد متفاوتی دارند. از کاربردهای اصلی این ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برجسته‌سازی و حجم‌دهی گونه‌ها
  • بزرگ کردن و افزایش حجم و فرم‌دهی لب‌ها
  • رفع خطوط ناشی از افزایش سن در اطراف لب
  • کاهش تیرگی و سیاهی زیر چشم
نوع توضیح
Restylane Lyft برای خطوط عمیق و چین و چروک‌ها
Restylane Silk برای خطوط ظریف و حجم‌دهی لب‌ها
Restylane Defyne برای حجم‌دهی به گونه‌ها و خطوط فک
Restylane Refyne برای خطوط خنده و خطوط دور دهان
Restylane Contour برای حجم‌دهی به چانه و زاویه‌سازی فک
انواع مختلف رستیلن

ژل رستیلن فیلر

ژل رستلین نوعی برند فیلر پوستی برای کاهش چین و چروک‌ها، فرم‌دهی و افزایش حجم به گونه‌ها و لب‌ها است و باعث حفظ رطوبت و آبرسانی پوست صورت شده و با تحریک تولید کلاژن باعث افزایش الاستیسیته پوست می‌شود.

ژل رستیلن ساخت کجاست؟
این ژل در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان محصول قابل مصرف برای افراد بالای ۲۱ سال مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا قرار گرفت.

فواید ژل رستیلن

رستلین گزینه مطلوبی برای از بین بردن گودی زیر چشم و رفع حلقه سیاه اطراف چشم، خط خنده، چین‌های کناره لب و بینی است. به علاوه اینکه باعث برجسته‌تر شدن و پرتر نشان دادن لب‌های نازک می‌شود. از فواید ژل رستلین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حاوی ترکیبات موثر و مفید برای پوست است.
  • فرایند تزریق بدون درد، برش، جراحی و خونریزی است.
  • نتایج بلافاصله بعد تزریق قابل مشاهده هستند.
  • سرپایی است و فرد بعد تزریق می‌تواند به روال معمول زندگی بازگردد.
  • نتایج نسبتا ماندگار هستند.
  • مطابق با خواسته و نیاز فرد قابل مصرف است.
  • عوارض جانبی جدی ندارد.
مزیت توضیحات
کاهش خطوط و چین و چروک رستیلن می‌تواند برای پر کردن خطوط و چین و چروک‌های متوسط تا عمیق، مانند خطوط خنده، خطوط پیشانی و خطوط گردن استفاده شود.
افزایش حجم این ژل می‌تواند برای حجم‌دهی به نواحی مختلف مانند گونه‌ها، لب‌ها و زیر چشم‌ها استفاده شود و ظاهری جوان‌تر به آنها بدهد.
بهبود خاصیت ارتجاعی پوست رستیلن می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک کند، که به نوبه خود باعث افزایش صاف‌شدن و سفتی پوست می‌شود.
آبرسانی به پوست این ژل حاوی اسید هیالورونیک است که یک ماده طبیعی موجود در پوست است و به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.
فواید ژل رستیلن

نمیدونی ژل رستیلن روی پوستت موثره یا نه؟

با مشورت متخصص برای تزریق ژل اقدام کن.

طرز استفاده از ژل رستیلن

نحوه استفاده از ژل رستلین نسبتا ساده و غیرتهاجمی، بدون درد و خونریزی است. فیلر مستقیما با یک سوزن نازک وارد پوست می‌شود و بسته به میزان و وسعت نواحی تحت درمان، کل فرایند تزریق ژل حدود سی دقیقه طول می‌کشد. نتایج درمان هم بلافاصله بعد تزریق قابل مشاهده هستند. ابتدا پزشک، صورت را با پد الکلی ضدعفونی و تمیز می‌کند. سپس از بی‌حسی موضعی روی نواحی مدنظر استفاده کرده تا میزان درد و ناراحتی به حداقل برسد. دوز مصرفی برحسب سی سی و به تشخیص پزشک تعیین می‌شود و با سوزن بسیار نازکی به لایه زیرین پوست تزریق می‌شود.

رستلین با حجم‌دهی زیر پوست یعنی در نواحی که کلاژن و سایر بافت‌های پوستی بنا به هر دلیلی از دست رفته‌اند، تاثیر خود را می‌گذارد و با لیفت کردن پوست، باعث لطافت و جوان‌شدن چهره می‌شود و آن را پرتر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. هیالورونیک اسید موجود در رستلین به پوست چسبیده و آب موجود در این اسید با نگه داشتن آب در پوست، باعث پرحجم‌تر نشان دادن چهره می‌شود.

متن انگلیسی:
Restylane fillers not only add volume and fullness to the skin, but they are also very often used to treat wrinkles, fine lines, and other signs of aging. They can also be used to improve the appearance of many types of scars
ترجمه متن:
فیلرهای رستیلن نه تنها به پوست حجم می‌بخشند، بلکه اغلب برای درمان چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری استفاده می‌شوند. آنها همچنین می‌توانند برای بهبود بسیاری از انواع اسکار کاربرد داشته باشند.

yourlaserskincare

ماندگاری ژل رستیلن

فیلرهای پوستی معمولا نتایج ماندگاری دارند و رستلین نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر کدام از انواع ژل‌های رستلین ماندگاری نسبتا مناسبی دارند و در بیشترین حالت تا یکسال اثر این ژل‌ها روی صورت باقی می‌ماند. حتی برخی از آن‌ها تا سه سال هم روی پوست ماندگار هستند.

برخلاف سایر روش‌های مشابه، بعد از تزریق ژل رستلین، هر چقدر که زمان بیشتر می‌گذرد، نتایج بهتر می‌شوند. ترکیبات فعال موجود در این فیلر با ویژگی‌های احیاکننده طبیعی خود بدن ادغام شده و باعث می‌شود نتایج چند هفته بعد تزریق به بهترین شکل ظاهر شوند.

ماندگاری ژل رستلین بسته به نوع ژل و محدوده تزریق آن روی صورت بین شش تا هجده ماه است. بنابراین در مقام مقایسه ماندگاری ژل گونه و ژل لب باید بگوییم ماندگاری فیلرها در نواحی که حرکت و جنب و جوش بیشتری دارند، مانند لب‌ها که هم مدام حرکت می‌کنند و هم بافت منعطف نازکی دارند، به اندازه فیلرهای متراکم‌تر در نواحی گونه و فیلرهای ضدچروک نیست.

عوارض ژل رستیلن

فیلرهای پوستی نسبت به سایر روش‌های زیبایی، عوارض جانبی کمتری دارند، چرا که معمولا از جراحی، برش و بخیه در آن‌ها خبری نیست. اما همانند هر روش زیبایی دیگر، ژل رستلین هم ممکن است عوارض و خطراتی به دنبال داشته باشد مانند:

  • کبودی یا خونریزی در نواحی تزریق
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک
  • درد و خارش در نواحی تزریق
  • سردرد
  • حساسیت پوست

البته عوارض ژل رستلین بسته به ناحیه تحت درمان، معمولا جدی نبوده و طی یک هفته تا ۱۸ روز بهبود پیدا می‌کنند.

افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند، گزینه مناسبی برای فیلرهای پوستی از جمله رستلین نیستند. در صورتی که شدت عوارض بعد تزریق زیاد باشد، یا بعد از چند روز علائم به‌جای بهبودی، تشدید شوند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است باعث بروز عفونت و خطرات ثانویه جدی شود.

نگران عوارض بعد از تزریق ژل هستی؟ همین حالا با متخصص مشورت کن.

قیمت ژل رستیلن

قیمت تزریق ژل رستلین براساس علت انجام تزریق، ناحیه تحت درمان، شدت و وسعت آن، میزان دوز مصرفی، تعداد جلسات لازم برای تزریق، تعداد سرنگ‌های مورد نیاز، تخصص پزشک، تجهیزات جانبی مصرفی و موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می‌شود. معمولا کل فرایند تزریق بین ۶ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است. جهت اطلاع از قیمت ژل رستلین با پزشک معالج و کلینیک درمانی خود تماس بگیرید. یادتان باشد که تزریق فیلرهای پوستی با هدف زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

قیمت هر سی سی ژل رستیلن

برای اطلاع از قیمت هر سی سی ژل رستلین به کلینیک یا مرکز درمانی مدنظر مراجعه کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر از دیدن چروک‌های پوستی ناشی از افزایش سن روی صورت‌ خود ناراحت هستید، یا به‌دنبال راهی برای رفع افتادگی و شل‌شدن پوست، رفع سیاهی و گودی زیر چشم و کم کردن خطوط و چروک‌های پوستی اطراف بینی و دهان هستید، یا می‌خواهید لب‌های پرتر و حجیم‌تر و گونه‌های برجسته‌تر داشته باشید، ژل رستلین، راهکار مناسبی برای شماست.

رستلین حاوی هیالورونیک اسید است که ماده طبیعی موجود در بدن انسان بوده و به‌همین دلیل با بدن سازگاری دارد. این اسید قابلیت نگهداری و حفظ رطوبت پوست را داشته و باعث می‌شود که پوست هیدراته‌تر و سالم‌تر به‌نظر برسد. این فیلر پوستی عوارض جانبی جدی ندارد و بسته به نوع ژل و محدوده تحت درمان، بین شش تا هجده ماه ماندگار است. بهتر است برای تزریق این ماده به یک دکتر پوست و مو خوب مراجعه کرده و یا از خدمات غیرحضوری دکترتو برای مشاوره با دکتر آنلاین پوست و مو استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir