یک روتین پوستی روزانه، برای داشتن پوستی سالم، شفاف و جوان ضروری است. بهترین روتین پوستی روزانه، شامل پاکسازی مناسب، لایه برداری، آبرسانی و محافظت در برابر آفتاب است. داشتن محصولات باکیفیت مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد، اما کافی نیست. برای اینکه این محصولات بهترین و بیشترین تاثیر را روی پوست شما داشته باشند، باید نحوه استفاده صحیح از آن‌ها را نیز بدانید. استفاده درست و به موقع از محصولات پوستی می‌تواند تاثیر آن‌ها را چند برابر کند و سلامت و زیبایی پوست شما را تضمین کند. این مقاله راهنمای جامعی در مورد بهترین روتین پوستی برای مراقبت روزانه است. 

مرحله 1: پاکسازی

روتین پوستی در روز را با پاکسازی پوست شروع کنید.  یک پاک کننده ملایم با pH  متعادل می‌تواند کثیفی، چربی اضافی و باقی مانده آرایش را از روی پوست شما پاک کند. برای شستن پاک کننده از آب ولرم استفاده کنید و سپس پوست را به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید. از شستشوی شدید یا شستن بیش از حد صورت خودداری کنید، زیرا ممکن است چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و منجر به خشکی و تحریک شود. مهم نیست که در بهترین روتین پوستی روزانه خود، از ژل شستشوی صورت استفاده می‌کنید یا فوم، پن و صابون‌های مخصوص؛ اما مهم است که این محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. به عنوان مثال شوینده پوست چرب می‌تواند به پوست خشک و حساس آسیب بزند، پس بهتر است نوع پوست‌تان را بشناسید و شوینده مناسبی را تهیه کنید.   

مرحله 2: لایه برداری

لایه‌برداری به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تقویت گردش سلولی کمک کرده، و در نتیجه پوستی صاف‌تر و شفاف‌تر برای شما می‌سازد. اگرچه لایه‌بردارها هر روز استفاده نمی‌شوند و شاید بگویید در روتین پوستی روزانه قرار نمی‌گیرند، اما آنقدر مهم هستند که تاثیرشان روی پوست کاملا مشهود است. 

قرار دادن یک لایه بردار ملایم (مانند اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک) حداکثر 2 تا 3 بار در هفته در روتین پوستی، اهمیت زیادی دارد. اگر پوست حساسی دارید، یک اسکراب آنزیمی ملایم را انتخاب کنید.

مرحله 3: تونر

تونرها در متعادل کردن PH پوست نقش دارند، ظاهر منافذ را بهبود می‌دهند و پوست شما را برای جذب سایر محصولات آماده می‌کنند. بهترین روتین پوستی روزانه خود را با یک تونر غیرالکلی و آبرسان که حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد تسکین‌دهنده مانند چای سبز است، کامل کنید. بعد از شستن و خشک کردن صورت، تونر را روی یک پد پنبه ای بمالید و به آرامی روی صورت خود بکشید.

مرحله 4: سرم

سرم‌ها فرمولاسیون سبک و غلیظی با مواد مغذی و فعال هستند که نگرانی های خاص پوست را هدف قرار می‌دهند. برای داشتن بهترین روتین پوستی روزانه،  سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان (مانند ویتامین C، چای سبز، رزوراتول)، اسید هیالورونیک برای آبرسانی، یا نیاسینامید برای روشن کردن پوست را انتخاب کنید. چند قطره از سرم صورت را روی پوست خود بمالید و به آرامی پوست را برای جذب بهتر سرم ماساژ دهید. 

مرحله 5: کرم آبرسان و مرطوب کننده

وجود یک کرم آبرسان و مرطوب کننده در روتین پوستی روزانه برای حفظ رطوبت پوست، جلوگیری از خشکی و حمایت از عملکرد طبیعی پوست حیاتی است. یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید: ژل یا لوسیون برای پوست های چرب یا مختلط، کرم سبک برای پوست‌های معمولی و کرم غنی‌تر برای پوست‌های خشک و حساس. مرطوب کننده را با حرکات دورانی به سمت بالا و بیرون بزنید و صورت و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید.

مرحله 6: ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب سنگ بنا و بدون شک مهم‌ترین مرحله هر روتین پوستی است. فقط یک ضدآفتاب باکیفیت و مناسب می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV که ممکن است منجر به پیری زودرس، ایجاد لک‌های پوستی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید و در نهایت سرطان پوست ‌شوند، محافظت کند. یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به عنوان آخرین مرحله در بهترین روتین پوستی روزانه، نقش مهمی را ایفا می‌کند. اگر در محیط بیرونی هستید یا بعد از شنا، باید هر 2 تا 3 ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تمدید کنید. 

 

مراحل تکمیلی بهترین روتین پوستی روزانه: 

کرم دور چشم: به منظور رفع نگرانی‌هایی مانند پف، حلقه‌های تیره و خطوط ریز از یک کرم دور چشم مخصوص استفاده کنید. برای حداقل فشار، به آرامی محصول را با انگشت حلقه خود زیر چشم پخش کنید.

رتینول: یک محصول رتینول را در روتین شبانه خود بگنجانید تا به گردش سلولی، تولید کلاژن و جوانسازی کلی پوست کمک کند. با غلظت کم شروع کنید و به تدریج استفاده را افزایش دهید تا تحریک را به حداقل برسانید.

مراقبت از لب: بهترین روتین پوستی روزانه خود را با یک بالم لب مغذی حاوی SPF، کامل کرده و با مرطوب کردن لب‌های خود از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کنید.

ماسک‌های هفتگی صورت: یک یا دو بار در هفته از یک ماسک صورت آبرسان، جوانساز یا روشن کننده استفاده کنید تا بهترین روتین پوستی روزانه را برای خود در نظر گرفته باشید و با مراقبت کافی از پوست خود، نگرانی‌های خاص‌تان را برطرف کنید.

شستشوی چندمرحله‌ای: اگر آرایش سنگین یا ضدآب دارید، شب‌ها شستشوی چند مرحله‌ای را در نظر بگیرید. برای از بین بردن آرایش، ابتدا با یک پاک کننده روغنی یا میسلار شروع کنید و سپس با یک محصول شستشوی مبتنی بر آب استفاده کنید.

صبر و ثبات: برای نشان دادن نتایج محصولات جدید و روتین‌های مراقبت از پوست زمان بگذارید. ثبات در حفظ سلامت و ظاهر پوست در درازمدت کلیدی سلامت و زیبایی پوست است.

مشاوره حرفه‌ای: اگر نگرانی‌های پوستی دائمی مانند آکنه، اگزما یا لک‌های ماندگار دارید، برای دریافت مشاوره شخصی و طرح های درمانی با یک متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید.

نکاتی برای اثربخشی بهترین روتین پوستی روزانه

  • قبل از قرار دادن محصولات جدید در روتین مراقبت از پوست خود، یک تست کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید پوست‌تان به آن محصول حساسیت نشان نمی‌دهد.
  • با نوشیدن آب فراوان در طول روز، پوست خود را  آبرسانی کنید.
  • خواب کافی داشته باشید، زیرا خواب باکیفیت نقش مهمی در ترمیم و بازسازی پوست دارد.
  • به طور مرتب برس‌های آرایش خود را تمیز کنید و روبالشی‌ خود را بشویید تا از رشد باکتری‌ها و تحریک احتمالی پوست جلوگیری شود.

با پیروی از این روتین که بهترین روتین پوستی روزانه برای مراقبت از پوست است و داشتن عادات‌های تغذیه‌ای سالم، پوستی زیبا، شفاف و شاداب داشته باشید. برای انتخاب و خرید آنلاین محصولات باکیفیت، می‌توانید از سبد خرید ویژه روتین روزانه در فروشگاه آرایشی بهداشتی سین‌دخت کمک بگیرید و‌ محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و اصالت کالا درب منزل تحویل بگیرید. 

امتیاز این نوشته

source

توسط chehrenet.ir