ژل لب روشی برای بهبود و افزایش حجم لب‌ها با استفاده از مواد ژل‌مانندی مثل هیالورونیک اسید است که به‌صورت موقت به بافت لب تزریق شده تا باعث حجم‌دهی و افزایش رطوبت لب‌ها شود. بعد تزریق ژل، لب‌ها متورم و ملتهب هستند و حدود دو هفته طول می‌کشد تا این ورم برطرف شود. بعد دو هفته، باید برای ترمیم ژل لب مراجعه کرد تا عدم تقارن یا عدم تناسب لب‌ها برطرف شود. تزریق مجدد ژل در نقاط مورد نیاز برای حفظ حجم و فرم لب‌ها، تسطیح و صاف کردن نواحی نامنظم یا ناهنجاری، برطرف کردن نشت یا جابجایی ژل در نواحی نامطلوب انجام می‌گیرد. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با ترمیم ژل لب، بهترین زمان برای ترمیم فیلر لب، تعداد دفعات تزریق دوباره و علت از بین رفتن اثر ژل لب بیشتر آشنا شوید. اگر در این مورد سوالی دارید، بهتر است با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

ترمیم ژل لب

اگر برای بار اول است که فیلر لب می‌زنید و از نتیجه ژل تزریقی راضی نیستید، نگران نباشید! چرا که معمولا بعد ژل زدن، لب‌ها متورم و ملتهب هستند و فرم واقعی مشخص نیست. حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه نهایی آشکار شود. اگر بعد از دو هفته، فرم لب‌ها نامتقارن یا حجم لب‌ها در تمامی قسمت‌ها به یک اندازه نباشند و نتیجه رضایت بخشی حاصل نشود، نیاز به ترمیم ژل لب پیدا می‌کنید.

پزشک با تزریق مقدار کمی ژل می‌تواند نواقص و عیوب ظاهری جزئی را برطرف کند. در برخی موارد هم به‌خاطر از بین رفتن اثر ژل، باید ترمیم انجام شود. ژل‌ها بعد از مدتی جذب بدن شده و لب‌ها به حالت اولیه برمی‌گردند، و برای بازگردان اثر اولیه، دوباره باید ژل تزریق کنید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

آیا ژل لب باید ترمیم شود؟

به‌طورکلی مهم‌ترین دلایل ترمیم ژل لب نیاز به افزایش بیشتر حجم لب، فرم نامناسب یا عدم تقارن لب‌ها در تزریق اول است. به علاوه اینکه، ماندگاری ژل‌ها موقتی است و بعد از ۱۲ تا ۱۸ ماه اثر آن‌ها از بین رفته و باید دوباره ژل بزنید. بیشتر فیلرهای پوستی برپایه هیالورونیک اسید هستند که به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد، یعنی به‌مرور زمان تجزیه و جذب بدن می‌شود. تحت تاثیر این تجزیه، ترمیم ژل لب الزامی است تا نتیجه حفظ شود.

بهترین زمان برای ترمیم ژل لب

بهترین زمان برای ترمیم فیلر لب، دو هفته بعد از اولین تزریق ژل است که التهاب و ورم لب‌ها کاملا از بین رفته باشد. در مواردی که اثر ژل از بین رفته نیز بهترین زمان برای ترمیم، حدود ۶ تا ۱۲ ماه پس از تزریق اولیه است. این بازه زمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است در برخی افراد کمتر یا بیشتر باشد.

تزریق مجدد ژل لب در این محدوده، زمانی است که ژل تزریق شده اولیه تا حد زیادی توسط بدن جذب و متابولیزه شده است و نیاز به تزریق مجدد برای حفظ شکل و حجم لب‌ها وجود دارد. ترمیم ژل لب باعث می‌شود که لب‌ها همچنان شکل و حجم مناسبی داشته باشند و از عوارض ناشی از تجمع بیش از حد ژل نیز جلوگیری می‌شود.

البته عوامل مختلفی مانند سرعت جذب ژل در بدن فرد، میزان فعالیت و حرکت لب‌ها و سبک زندگی بر بهترین زمان برای ترمیم ژل لب تاثیر می‌گذارند. برای تعیین بهترین زمان مناسب ترمیم حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

چیکار کنیم ژل لب از بین نره؟
ترمیم ژل لب فرقی با تزریق ژل لب ندارد، یعنی تمام مراحلی که برای فیلر زدن انجام می‌شوند، باید برای ترمیم فیلر لب هم انجام شوند.

چند بار باید ترمیم ژل لب انجام داد تا ماندگاری داشته باشد؟

اولین جلسه ترمیم ژل لب حدود دو هفته بعد از تزریق اول است تا به لب‌ها فرصت کافی داده شود که فرایند التیام و بهبودی را به شکل طبیعی طی کنند و التهاب اولیه فروکش کند. گاهی ممکن است همان جلسه اول تزریق، کل فیلر به یکباره تزریق شود، اما بیشتر پزشک‌ها جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و افزایش ماندگاری اثر ژل، فاصله دو هفته‌ای برای ترمیم را ترجیح می‌دهند.

متن انگلیسی:
Your lips will start to look smaller, more wrinkled, and feel softer as the filler degrades. Most people need 2-3 lip filler treatments in the first 6-12 months, and then a touch-up every 12-24 months
ترجمه متن:
با تحلیل رفتن فیلر، لب‌های شما کوچک‌تر و نرم‌تر شده و چروک لب‌ها بیشتر به نظر می‌رسند. اکثر افراد در ۶ تا ۱۲ ماه اول به ۲ تا ۳ بار فیلر لب نیاز دارند و سپس هر ۱۲ تا ۲۴ ماه یک بار به فیلر لب نیاز است.

cosmeticconnection

ترمیم ژل لب چگونه است؟

ترمیم ژل لب فرقی با تزریق ژل لب ندارد، یعنی تمام مراحلی که برای فیلر زدن انجام می‌شوند، باید برای ترمیم فیلر لب هم انجام شوند. تمام مراقبت‌های لازم قبل از اولین تزریق، باید بعد ترمیم هم رعایت شوند. اولین ترمیم معمولا چهارده روز بعد از جلسه اول تزریق است و بعد از آن در فاصله چند ماهه که فرد احساس کند فرم لب‌ها به حالت قبل بازگشته و حجم آن کاهش یافته است، نیز می‌توان جلسات بعدی ترمیم فیلر لب را انجام داد. به‌طورکلی، ترمیم ژل لب شامل چند مرحله اصلی زیر می‌شود:

  • ارزیابی اولیه: ابتدا پزشک متخصص با معاینه دقیق، موقعیت ژل تزریق شده قبلی و نیاز به ترمیم را بررسی می‌کند تا مشخص شود که نیاز به تزریق مجدد هست یا خیر.
  • تزریق مجدد ژل: پس از مشخص شدن نواحی نیازمند ترمیم و بعد از بی‌حسی موضعی، پزشک با استفاده از سرنگ‌های مخصوص، ژل هیالورونیک اسید را در محل‌های مورد نظر تزریق می‌کند. میزان و محل تزریق با توجه به هدف ترمیم (مانند افزایش حجم، تسطیح نامنظمی‌ها و رفع عدم قرینگی) تعیین می‌شود.
  • ماساژ و شکل دهی: پس از تزریق، پزشک با ماساژ آرام، ژل را به شکل مناسب و یکنواخت در لب‌ها توزیع می‌کند.
  • بررسی نتیجه: در پایان، پزشک میزان رضایت فرد از نتیجه را بررسی کرده و در صورت لزوم، تزریق مجدد را تکرار می‌کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

فرآیند ترمیم فیلر لب در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شده و فرد می تواند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. تنها ممکن است کمی تورم و قرمزی در محل تزریق ایجاد شود که به سرعت برطرف خواهد شد.

نمی‌دونی به ترمیم ژل لب نیاز داری یا نه؟

از متخصص سوالاتت رو بپرس.

علت از بین رفتن ژل لب

بیشتر فیلرهای پوستی برپایه هیالورونیک اسید هستند که توسط آنزیم‌های تولید بدن تجزیه می‌شوند. ترشح آنزیم‌ها یکی از علل اصلی از بین رفتن اثر ژل لب است و اجازه نمی‌دهد که ماندگاری دائمی داشته باشند. از دیگر دلایل از بین رفتن ژل لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل فیزیکی مانند فشار، مالش و حرکات لب‌ها در طول زمان باعث پراکندگی و از بین رفتن تدریجی ژل می‌شود.
  • واکنش ایمنی بدن نسبت به ژل هیالورونیک اسید به عنوان ماده خارجی باعث تجزیه و دفع سریع‌تر فیلر می‌شود.
  • اگر مقدار ژل تزریق شده کم باشد، تاثیر آن سریع‌تر از بین می‌رود. تزریق حجم مناسب ژل مهمترین عامل برای ماندگاری طولانی مدت آن به‌شمار می‌آید.
  • عدم رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق به‌خصوص در روزهای اول، می‌تواند میزان تاثیر ژل لب را کاهش دهد. هرگونه فشار، مالش یا اصطکاک روی لب‌ها یا بوسیدن در هفته اول بعد تزریق فیلر، می‌توانند از علل از بین رفتن ژل لب باشند.

به‌طورکلی، ژل لب معمولا ۶ تا ۱۲ ماه پس از تزریق به تدریج کاهش یافته و نیاز به تزریق مجدد پیدا می‌کند. با رعایت موارد فوق، می‌توان ماندگاری ژل را تا حد زیادی افزایش داد.

متن انگلیسی:
On average, you need to get new lip fillers every 12 to 18 months
ترجمه متن:
به‌طور متوسط، هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار باید فیلر لب جدید بزنید.

my.clevelandclinic

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب باعث افزایش اثر و ماندگاری ژل می‌شود. معمولا پزشک دستورالعمل‌هایی را برای مراقبت‌های بعد تزریق تجویز می‌کند. در جدول زیر می‌توانید دستورالعمل‌های مراقبت بعد از تزریق ژل لب را مشاهده کنید:

مرحله مراقبت‌ها
روز اول استراحت و پرهیز از فعالیت‌های جسمی و ورزشی شدید، پرهیز از ماساژ شدید و لمس لب‌ها، پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های داغ در ۲۴ ساعت اول بعد فیلر لب، اجتناب از مصرف آسپرین و داروهای ضدالتهاب
۲ تا ۳ روز اول بعد تزریق کمپرس سرد جهت کاهش تورم و کبودی، اجتناب از مصرف رژ لب
هفته اول پرهیز از مصرف سیگار و الکل، پرهیز از مسواک زدن و حرکات شدید لب، از خوردن غذاهای داغ و سخت و سفت پرهیز کنید. بهتر است از رژ لب کمتر استفاده کنید.
هفته دوم بوسیدن تا هفته سوم ممنوع است. ورم و التهاب در این هفته تقریبا از بین رفته است و باید برای ترمیم (در صورت نیاز) مجدد تزریق ژل داشته باشید.
مراقبت بعد از تزریق ژل لب

برای مراقبت بهتر از ژل لب و افزایش ماندگاری آن کلیک کن و مشاوره بگیر.

هزینه تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک

عوامل مختلفی روی هزینه ژل لب تاثیر می‌گذارند از جمله نوع فیلر، کیفیت ژل، دوز مصرفی، تجربه و تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک. تعداد دفعات تزریق و ترمیم آن نیز از جمله فاکتورهای اثرگذار بر هزینه ژل لب هستند. میانگین قیمت ژل لب در دکترتو کلینیک بین ۲ میلیون تا ۸ میلیون تومان است. به‌خاطر داشته باشید که ژل لب یک روش زیبایی است و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. برای اطلاع از قیمت تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و پس از بررسی قیمت‌ها از متخصص مورد نظر نوبت دریافت کنید.

ترمیم ژل لب هزینه دارد؟

ترمیم فیلر لب با فاصله دوهفته‌ای بعد از تزریق ژل معمولا هزینه‌ای ندارد. اما اگر میزان دوز مصرفی زیاد باشد، باید برای ترمیم ژل لب هزینه پرداخت شود. برای ترمیم در مواردی که اثر ژل از بین رفته باشد، باید هزینه براساس میزان دوز مصرفی پرداخت شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

فیلر لب یک تصمیم شخصی است که اگر قصد بزرگ کردن اندازه لب‌ها، یا تغییر فرم و حجم‌دهی دارید، حتما با متخصص پوست مجرب در زمینه فیلر لب مشورت کنید. بعد از فیلر زدن، لب‌ها متورم و ملتهب می‌شوند و تاثیر فیلر به‌راحتی قابل دیدن نیست. حدودا دو هفته طول می‌کشد تا ورم لب‌ها برطرف شود و نواقص ظاهری، عدم نتیجه دلخواه یا نامتقارن بودن لب‌ها مشخص شود.

بعد از دو هفته، باید برای ترمیم ژل لب مراجعه کنید. تاثیر ژل‌ها معمولا ۱۸ ماه بعد از بین می‌رود و باید برای ترمیم آن اقدام کنید. بهتر است برای تزریق فیلر لب و ترمیم آن به پزشک متخصص مجرب و متخصصی مراجعه کنید تا ریسک عوارض جانبی به حداقل برسد و از نتیجه ژل لب راضی باشید.

اگر هر سوالی در مورد ترمیم ژل لب دارید، با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان ویزیت آنلاین متخصص پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir