مراقبت بعد از تزریق ژل لب اهمیت بسزایی در نتیجه نهایی این درمان زیبایی دارد. پس از تزریق ژل به لب‌ها، ناحیه تحت درمان دچار واکنش‌های التهابی و تورم موقت می‌شود که طبیعی است. اما برای بهبود سریع‌تر این عوارض و همچنین پیشگیری از عوارض احتمالی دیگر، رعایت برخی نکات اساسی ضروری است. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با مراقبت های بعد از تزریق ژل لب بیشتر آشنا شوید. اگر هر سوالی در مورد این روش زیبایی و مراقبت های بعدی آن دارید، با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب چیست؟

برای اینکه ماندگاری تزریق بیشتر شود، باید مراقبت های بعد از تزریق ژل را جدی بگیرید. در ادامه برخی از دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از تزریق ژل را باهم بخوانیم:

  • توصیه می‌شود حداقل ۲۴ ساعت بعد از تزریق، استراحت کنید و از هرگونه فعالیت شدید پرهیز نمایید. این کار به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  • برای کاهش تورم و کبودی، می‌توانید از کمپرس سرد روی لب‌ها استفاده کنید. این کار باعث کاهش واکنش‌های التهابی می‌شود.
  • چند روز اول بعد از تزریق، از هرگونه آرایش روی لب‌ها خودداری کنید تا ناحیه آسیب ندیده و بهبود پیدا کند.
  • سعی کنید چند روز اول، از حرکات شدید مانند خندیدن، غذا خوردن و صحبت کردن پرهیز کنید. بهتر است روزهای اول، از نی برای خوردن نوشیدنی‌ها استفاده کنید و ترجیحا غذاهای آبکی و نرم بخورید.
  • پزشک ممکن است داروهایی مانند کرم‌های ضدالتهاب یا مسکن‌ را برای مصرف چند روز اول تجویز کند که باید طبق دستور مصرف شوند.
  • تا چند روز اول بعد تزریق فیلر به لب‌ها از هرگونه فشار و ماساژ لب‌ها خودداری کنید، این کار باعث انتشار نامناسب ژل در لب می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

۱. شستن صورت بعد از تزریق ژل لب

بهتر است حداقل ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل به لب، صورت را نشویید تا لب‌ها فرصت داشته باشند شروع به بهبود کنند. پس از گذشت این مدت، می‌توانید صورت را با آب ولرم و شوینده‌های ملایم بشویید، اما باید سعی کنید لب‌ها را لمس نکنید و با حرکات آرام و ملایم آنها را پاک کنید. از شوینده‌های قوی یا فشار زیاد روی لب‌ها پرهیز کنید. از مالیدن حوله روی لب‌ها خودداری کنید.

۲. شستن سر بعد از تزریق ژل لب

بهتر است از شستن سر هم تا ۲۴ ساعت بعد تزریق خودداری کنید، چرا که برای شستن سر مجبور هستید که سر را پایین بیاورید و باعث رسیدن جریان خون بیشتر به لب‌ها می‌شود. این اتفاق باعث تشدید عوارضی مانند کبودی و ورم شده و حتی ممکن است باعث گلوله شدن ژل زیر لب یا حتی انتشار نامناسب ژل شود.

۳. حمام بعد از تزریق ژل لب

حداقل ۲۴-۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل لب، از حمام کردن ، سونا، استخر و بخار آب خودداری کنید. بعد ۴۸ ساعت، دمای آب باید ملایم باشد و از آب داغ پرهیز کنید. هنگام شستن موها و صورت، به آرامی عمل کنید و از اعمال فشار یا مالش زیاد روی لب‌ها خودداری کنید. پس از شستشو، لب‌ها را به آرامی خشک کنید و از مالیدن حوله روی آنها پرهیز کنید. سعی کنید در طول حمام، لب‌ها را لمس نکنید. طی یک هفته بعد از تزریق ژل لب، این رویه را دنبال کنید تا روند بهبودی به خوبی پیش برود.

۴. خودداری از مصرف داروهای ضد التهاب

بعد تزریق ژل لب از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن یا آسپرین پرهیز کنید، چرا که تاثیر منفی بر روند التیام و بهبود لب‌ها می‌گذارد. بهتر است حداقل تا ۲ هفته پس از تزریق ژل لب، از مصرف این داروها خودداری کنید. در صورت وجود درد یا التهاب شدید، استامینوفن یا پاراستامول به مقدار مجاز قابل استفاده است. پس از گذشت ۲ هفته، در صورت لزوم می‌توان با تایید پزشک از داروهای ضد التهاب استفاده کرد. رعایت این نکته کمک می‌کند تا روند بهبودی لب‌ها به خوبی پیش رود و عوارض کمتری ایجاد شود.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب چیست؟
از آفتاب گرفتن و استفاده از گریم‌های صورت اجتناب کنید.

۵. استفاده از مسکن

استفاده از مسکن پس از تزریق فیلر لب، بسته به شدت درد و التهاب ایجاد شده، ممکن است لازم باشد. در مواردی که درد و التهاب لب‌ها شدید نباشد، می‌توان با استفاده از کمپرس سرد و استراحت، درد را کاهش داد و نیازی به مصرف مسکن نخواهد بود. اما در صورت وجود درد و التهاب شدید، مصرف مقدار محدودی از داروهای مسکن مانند استامینوفن یا پاراستامول به توصیه پزشک، می‌تواند در کاهش ناراحتی‌های پس از تزریق موثر باشد.

در هر حال، باید توجه داشت که مصرف بی‌رویه داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن یا آسپرین پس از تزریق فیلر لب، می‌تواند بر روند ترمیم و بهبودی لب‌ها تاثیر منفی بگذارد و پرهیز از آنها توصیه می‌شود.

۶. مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب

مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب باید با احتیاط انجام شود. در روزهای اول پس از تزریق، بهتر است از مسواک زدن ناحیه لب‌ها خودداری شود تا از وارد آمدن فشار و آسیب به ناحیه تزریق شده پیشگیری شود. به جای آن می‌توان از دستمال مرطوب یا پنبه برای تمیز کردن لب‌ها استفاده کرد. پس از گذشت ۲-۳ روز و کاهش التهاب و درد، مسواک زدن ناحیه لب‌ها با احتیاط و فشار مختصر امکان‌پذیر است، اما همچنان باید از مسواک زدن شدید و فشردن ناحیه تزریق شده پرهیز کرد. این روش کمک می‌کند تا روند بهبودی لب‌ها بدون عارضه پیش برود.

۷. فعالیت بدنی بعد از تزریق ژل لب

در روزهای اول پس از تزریق، بهتر است از هرگونه فعالیت شدید بدنی مانند ورزش‌های سنگین، دویدن یا حرکات چهره که منجر به کشیدگی و تحریک ناحیه لب‌ها می‌شود، خودداری کرد. این کار به کاهش التهاب و بهبود روند درمان کمک می‌کند. پس از گذشت ۲-۳ روز و کاهش میزان درد و تورم، می‌توان به تدریج فعالیت‌های ورزشی انجام داد، اما همچنان باید از حرکات شدید اجتناب کرد.

متن انگلیسی:
Right after your appointment, it’s crucial that you avoid strenuous exercise for 24 to 48 hours. This activity increases blood flow and body temperature, worsening bruising, swelling, and discomfort. The added sweat can even increase your risk for infection
ترجمه متن:
بلافاصله پس از تزریق ژل، بسیار مهم است که به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از ورزش شدید خودداری کنید. فعالیت باعث افزایش جریان خون و دمای بدن، بدتر شدن کبودی، تورم و ناراحتی می‌شود. تعریق زیاد حتی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

dontageva

۸. سیگار بعد از تزریق ژل لب (چند روز بعد از ژل لب میشه سیگار کشید؟)

افراد سیگاری بهتر است بعد تزریق ژل لب، دیگر سیگار نکشند. سیگار کشیدن ریسک عفونت و آسیب ناشی از فیلر در ناحیه تزریق را بیشتر می‌کند. مصرف ویپ هم تا ۴۸ ساعت بعد فیلر لب ممنوع است تا روند بهبودی درست طی شود و ریسک عوارض جانبی به حداقل برسد. سیگار کشیدن حتی از ویپ هم بدتر است و حداقل تا دو هفته بعد ژل لب نباید استفاده شود.

می‌خوای بعد از تزریق ژل لب سیگار بکشی؟

برای جلوگیری از عوارض مشاوره بگیر.

۹. نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل لب

بهترین پوزیشن خوابیدن بعد از تزریق ژل لب، خوابیدن به پشت است. شب اول سر باید کمی بالاتر باشد تا احتمال تورم کمتر شود و فیلر جابجا نشود.

۱۰. غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

در روزهای اول پس از تزریق، از خوردن غذاهای سخت، داغ یا پرادویه که باعث تحریک ناحیه لب‌ها شده، خودداری کنید. پس از گذشت ۲-۳ روز و کاهش تورم و درد ناحیه لب‌ها، می‌توان به تدریج به سمت خوردن غذاهای معمولی حرکت کرد. اما همچنان باید از خوردن غذاهای بسیار سفت و نیاز به جویدن شدید خودداری شود.

در کل توصیه می‌شود تا زمان بهبود کامل ناحیه لب‌ها، از خوردن غذاهای نرم و راحت‌هضم استفاده شود و از هرگونه عمل جویدن شدید پرهیز گردد. این امر به کاهش احتمال تحریک و آسیب به ناحیه تزریق شده کمک خواهد کرد.

۱۱. بوسیدن بعد از ژل لب (بعد تزریق ژل لب میشه لب گرفت؟)

در روزهای اول پس از تزریق ژل لب، از هرگونه بوسیدن یا تماس نزدیک با ناحیه لب‌ها خودداری کنید تا ریسک التهاب، کبودی و ورم به حداقل برسد. پس از گذشت ۳-۵ روز و کاهش تورم و حساسیت ناحیه لب‌ها، بوسیدن مانعی ندارد.

۱۲. ویتامین آ بعد از تزریق ژل لب

مصرف ویتامین A به بهبود و التیام زخم‌های کوچک کمک می‌کند.

چه داروهایی باید بعد از تزریق ژل لب استفاده کنی؟ سوالاتت رو از پزشک بپرس.

۱۳. درمان تبخال بعد از تزریق ژل لب

درمان تبخال پس از تزریق ژل لب نیز باید با احتیاط و مراقبت ویژه انجام شود. تبخال می‌تواند به عنوان یک عارضه ثانویه در محل تزریق ژل لب ایجاد شود. در این صورت، باید درمان با داروهای ضد ویروسی به صورت موضعی روی محل تبخال شروع شود.

۱۴. چگونه ورم بعد از تزریق ژل لب را از بین ببریم؟

استراحت کافی و استفاده از کمپرس سرد، برای از بین بردن ورم ناشی از تزریق ژل لب مفید است. مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن نیز ممکن است در کاهش ورم موثر باشد. اما باید توجه داشت که مصرف این داروها باید طبق دستور پزشک و به مدت محدود باشد.

در موارد شدید، پزشک ممکن است تزریق موضعی کورتیکواستروئیدها را توصیه کند که این روش می‌تواند ورم را به سرعت کاهش دهد. همچنین در برخی موارد، استفاده از درمان‌های فیزیکی مانند ماساژ و استفاده از دستگاه‌های امواج فرا صوت نیز می‌تواند مفید باشد. در کنار این روش‌ها، رعایت نکات بهداشتی مانند پرهیز از فشار و تحریک بیش ازحد محل تزریق نیز به بهبود ورم کمک می‌کند. با پیروی از توصیه‌های پزشک و استفاده از این روش‌ها، ورم ناشی از تزریق ژل لب را می‌توان به سرعت کاهش داد.

فعالیت بدنی بعد از تزریق ژل لب باید کم شود.
در روزهای اول پس از تزریق، بهتر است از هرگونه فعالیت شدید بدنی مانند ورزش‌های سنگین، دویدن یا حرکات چهره که منجر به کشیدگی و تحریک ناحیه لب‌ها می‌شود، خودداری کرد.

مراقبت های‌ قبل و بعد از تزریق ژل لب

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل لب در ماندگاری و اثربخشی نتیجه فیلر تاثیر دارند:

مراقبت های قبل از تزریق فیلر لب مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب
از مصرف داروهای ضد انعقاد خودداری کنید. از فشار دادن یا مالش محل تزریق خودداری کنید.
از مصرف آسپیرین و ضد التهاب‌ها اجتناب کنید. از آفتاب گرفتن و استفاده از گریم‌های صورت اجتناب کنید.
از مصرف الکل چند روز قبل از تزریق پرهیز کنید. از مصرف الکل و سیگار پرهیز کنید.
پوست صورت را تمیز کرده و آرایش را پاک کنید. در صورت بروز هرگونه ورم، کمپرس سرد روی محل تزریق بگذارید.
هرگونه عفونت یا التهاب در محل تزریق را به پزشک اطلاع دهید. در صورت بروز درد، از مسکن‌های توصیه شده استفاده کنید.
مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل لب

متن انگلیسی:
Avoid smoking for at least 24-48 hours after your injections. This gives your lips crucial time to begin mending properly. Lighting up too soon increases the risk of complications. Steer clear of secondhand smoke too
ترجمه متن:
حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از سیگار کشیدن خودداری کنید. این کار به لب‌ها فرصت می‌دهد تا به درستی ترمیم شوند. روشن کردن سیگار خطر عوارض جانبی را افزایش می‌دهد. از دود دست دوم نیز دوری کنید.

myethosspa

هزینه تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک

هزینه تزریق ژل لب بسته به نوع فیلر، دوز مصرفی، تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک متفاوت خواهد بود. قیمت هر سی‌سی فیلر لب بین دو تا هشت میلیون تومان است. برای اطلاع از قیمت تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و پس از بررسی قیمت‌ها از متخصص مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

مراقبت بعد از تزریق ژل لب اهمیت زیادی در میزان رضایت از نتیجه و ماندگاری فیلر دارد. با رعایت یک سری دستورالعمل‌های مراقبتی می‌توان ریسک بروز عوارض جانبی را به حداقل رساند و از نتیجه تزریق کاملا راضی بود. پس از تزریق ژل به لب‌ها، ناحیه تحت درمان دچار واکنش‌های التهابی و تورم موقت می‌شود که طبیعی است.

اما برای بهبود سریع‌تر این عوارض و همچنین پیشگیری از عوارض احتمالی دیگر، رعایت برخی نکات اساسی ضروری است. حتما با دکتر پوست درباره مراقبت های بعد از تزریق ژل لب مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir