فیلر لب، محبوب‌ترین روش بزرگ کردن لب‌ها است که نسبت به روش‌های جراحی حجم دهی لب‌ها، کم تهاجمی با دوره نقاهت کوتاه‌تر محسوب می‌شود. با افزایش سن، به طور طبیعی میزان کلاژن و چربی پوست کاهش پیدا می‌کند. این اتفاق باعث نازک شدن و افتادگی صورت از جمله لب‌ها می‌شود. ژل لب جایگزین کلاژن و چربی از دست رفته می‌شود. البته فیلرها روش‌ زیبایی موقتی محسوب شده و ماندگاری ژل لب محدود است و باید هر چند وقت یکبار تمدید شوند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با ماندگاری ژل لب، عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری فیلر لب و تعداد دفعات تمدید آن بیشتر آشنا شوید. برای تزریق ژل لب حتما با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

ماندگاری ژل لب چقدر است؟‏

دوام ژل لب به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. به‌طورکلی، فیلرها بین شش تا دوازده ماه بعد از تزریق ژل در لب‌ها دوام می‌آورند.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

چه عواملی در ماندگاری ژل لب تاثیر دارند؟

عوامل موثر بر ماندگاری فیلر لب عبارتند از:

  • نوع ژل: ژل‌های بر پایه هیالورونیک اسید معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارند.
  • تکنیک تزریق: تزریق با تکنیک مناسب و توزیع یکنواخت ژل در لب‌ها، باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود.
  • واکنش بدن فرد: سرعت متابولیسم و جذب افراد در دفع و تجزیه ژل موثر است. افراد با متابولیسم سریع ممکن است ژل را زودتر از افراد با متابولیسم آهسته از دست بدهند.
  • میزان فعالیت لب‌ها: هر چقدر لب‌ها در حرکات چهره و صحبت کردن فعال‌تر باشند، ماندگاری فیلر لب کمتر شده و اثر آن سریع‌تر از بین می‌رود.
  • تعداد دفعات تمدید: تکرار تزریق باعث ماندگارتر شدن می‌شود.
  • سبک زندگی: فعالیت‌های ورزشی شدید و مصرف برخی داروها، دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند ماندگاری ژل لب را کاهش دهند.

آیا ژل لب باید تمدید شود؟

در مواردی که نتیجه تزریق اولیه رضایت بخش نباشد، یا ژل جذب بدن شود و اثر آن از بین برود، باید ژل لب تمدید شود. فرم نامناسب، عدم تقارن لب‌ها و ایجاد برخی نواقص ظاهری و از بین رفتن اثر فیلر از علل اصلی تمدید ژل هستند. به‌طورمعمول، یک سال بعد تزریق که فیلر پوستی کامل جذب بدن شده است، باید ژل لب تمدید شود.

اگر حجم فیلر نسبت به قبل کاهش یافته باشد، یعنی وقت تمدید ژل لب رسیده است که کاملا طبیعی است، چرا که همانطور که اشاره شد، فیلرها درمان موقت هستند و میزان ماندگاری آن‌ها به نوع فیلر مصرفی بستگی دارد. به منظور حفظ نتایج مطلوب، تمدید ژل لب الزامی است.

آیا ژل لب باید تمدید شود؟
فعالیت و حرکات زیاد لب‌ها می‌تواند دیگر علت زود جذب شدن ژل لب باشد.

چند بار باید ژل لب انجام داد تا ماندگاری داشته باشد؟

برای داشتن ماندگاری مطلوب ژل لب، معمولا توصیه می‌شود که ۲-۳ بار تزریق ژل در فواصل ۶ ماهه انجام شود:

  • تزریق اول: در تزریق اول، ژل لب معمولا ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند.
  • تزریق دوم بعد از شش ماه جهت تقویت دوام ژل لب که ماندگاری فیلر لب را به ۱۸ ماه افزایش می‌دهد.
  • تزریق سوم شش ماه بعد تزریق دوم است و دوام ژل لب را تا ۲۴ ماه می‌رساند.

نتایج برخی فیلرهای ژوویدرم تا یک سال و حتی بیشتر هم باقی می‌ماند، اما معمولا بیشتر بیماران شش ماه بعد اولین جلسه برای ترمیم مراجعه می‌کنند.

متن انگلیسی:
If you’re wondering “how often should you get lip fillers” then the general advice to follow is, that to maintain the desired size, most patients have to have a top-up procedure every 6-12 months. Depending on the substance used and the patient’s age, this may vary depending on the individual
ترجمه متن:
اگر نمی‌دانید که چند بار باید ژل لب انجام دهید تا ماندگاری داشته باشید، توصیه می‌کنیم برای حفظ اندازه مطلوب لب‌ها، روش تکرار و تمدید ۶ تا ۱۲ ماه یکبار را انتخاب کنید. بسته به نوع ژل مصرفی و سن بیمار، تعداد دفعات ژل زدن در افراد مختلف فرق می‌کند.

.sknclinics.co

علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟ (علت از بین رفتن ژل لب)

دلیل زود جذب شدن و از بین رفتن ژل لب معمولا به چند عامل مربوط می‌شود:

  • متابولیسم سریع باعث می‌شود که بدن  ژل را سریع‌تر تجزیه و جذب کند.
  • فعالیت و حرکات زیاد لب‌ها می‌تواند دیگر علت زود جذب شدن ژل لب باشد.
  • ویژگی‌های فردی مانند نوع پوست و واکنش بدن فرد به ژل هم روی ماندگاری ژل لب تاثیر دارند.
  • استرس و فشار روانی می‌تواند باعث تغییر در متابولیسم و تجزیه سریع‌تر ژل شود.
  • برخی داروها مثل استروئیدها یا داروهای حساسیت‌زا می‌توانند سبب جذب سریع‌تر ژل لب شوند.

ژل لبت زود از بین رفته و کلافه‌ای؟

برای انتخاب بهترین متخصص کلیک کن.

ماندگاری انواع ژل لب (کدام ژل لب ماندگاری بیشتری دارد؟)

ماندگاری ژل لب بسته به نوع ژل و مواد تشکیل‌دهنده آن متفاوت است. به‌طورکلی، فیلرهای لب به دو دسته اصلی فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک اسید و ژل‌های بر پایه کلاژن تقسیم کرد:

  1. ژل‌های لب بر پایه هیالورونیک اسید: معمولا ماندگاری بیشتری دارند و تا ۱۸ ماه اثرشان در بدن می‌ماند. معروف‌ترین و بهترین برندهای ژل لب برپایه هیالورونیک اسید با دوام بالا عبارتند از فیلر لب ژوویدرم، رستلین و بلاترو.
  2. ژل‌های لب بر پایه کلاژن: ماندگاری کمتری نسبت به نوع اول دارند و اثر آن‌ها بین ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند، مانند ژل لب کازمودرم.

در مجموع، ژل‌های لب بر پایه هیالورونیک اسید ماندگاری بیشتری دارند و توصیه می‌شوند. اما این ماندگاری بیشتر هزینه بیشتری را نیز به دنبال دارد. همچنین ماندگاری ژل لب به عوامل دیگری نیز بستگی دارد مانند متابولیسم فرد و میزان فعالیت لب‌ها که پیش از تزریق باید بررسی شود.

ماندگاری ژل جالپرو

جالپرو ترکیبی از هیالورونیک اسید خاص و آمینواسیدهای ضروری بدن است که معروف‌ترین برند مزوژل دنیا به‌شمار می‌آید. تزریق این ژل محبوب زیر پوست باعث تحریک تولید کلاژن، تغذیه و احیای پوست می‌شود. طول عمر و ماندگاری ژل جالپرو یک سال است.

ماندگاری ژل اودری

ژل اودری تولید کشوره کره است که از لحاظ ماندگاری با فیلرهای باکیفیتی مانند رووفیل برابری می‌کند و بین ۱۰ تا ۱۲ ماه اثر آن در لب‌ها می‌ماند.

ماندگاری ژل دنبی کره

ژل دنبی از فیلرهای ۱۰ سی سی باکیفیت ساخت کره جنوبی است که به‌خاطر ماندگاری بالا و کیفیت فوق‌العاده از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین فیلرهای پوستی به‌شمار می‌آید. علاوه بر کیفیت و عوارض جانبی حداقل، ماندگاری فیلر لب دنبی کره نیز بالا است و نوع دنبی اس حداقل تا ۶ ماه و ژل لب دنبی اچ هم حداقل تا یکسال ماندگاری دارند.

از بین بردن ژل لب در خانه ممکن نیست.
گاهی افراد بعد تزریق فیلر لب، از ظاهر و نتیجه کار راضی نیستند و نمی‌توانند تا چند ماه صبر کنند تا اثر فیلر به صورت طبیعی از بین برود، به‌همین خاطر به‌دنبال راهی برای تخلیه ژل لب هستند.

ماندگاری ژل نورامیس

ژل نورامیس از بهترین فیلرهای حجم دهنده و کاهش دهنده چین و چروک برای قسمت‌های مختلف صورت از جمله لب‌ها است. دوام ژل لب نورامیس حدود دو سال است و همین ماندگاری بالا باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

ماندگاری ژل رووفیل

رووفیل قابلیت کاهش چین و چروک، حجم‌دهی و کانتورینگ دارد و نتایج آن بلافاصله بعد تزریق قابل مشاهده هستند. فرمول ژل رووفیل به‌شکلی است که در مقابل آنزیم هیالورونیداز طبیعی بدن به‌شدت مقاومت می کند، که همان آنزیم مسئول تجزیه هیالورونیک اسید است که دوام ژل‌ها را کاهش می‌دهد. به‌خاطر وجود این آنزیم در رووفیل، ماندگاری فیلر لب رووفیل به چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ ماه می‌رسد.

ماندگاری ژل الانسه

ژل الانسه نوعی فیلر پوستی جدید با ماندگاری بالا است که برای جوان‌سازی پوست صورت تزریق می‌شود. وجه تمایز این فیلر نسبت به سایر ژل‌های رایج، این است که ژل الانسه فیلر غیر هیالورونیک اسید است که برای زاویه‌سازی، لیفتینگ و بازگرداندن حجم از دست رفته صورت در اثر افزایش سن به‌کار می‌رود. ماندگاری فیلر لب الانسه زیاد است و تا ۴ سال هم چین‌وچروکی روی پوست صورت ظاهر نمی‌شود.

متن انگلیسی:
Look at their size and texture, and feel them too. Your lips will start to look smaller, more wrinkled, and feel softer as the filler degrades. Most people need 2-3 lip filler treatments in the first 6-12 months, and then a touch-up every 12-24 months
ترجمه متن:
به اندازه و بافت لب توجه کنید. به مرور زمان، لب‌ها کم‌کم کوچک‌تر شده، یا چروک می‌شوند. بیشتر افراد طی شش ماه تا دوازده ماه اول باید دو تا سه بار تکرار داشته باشند و بعد از آن هر ۱۲ تا ۲۴ ماه یکبار باید تزریق ژل تکرار شود.

cosmeticconnection

کدام برند ژل لب ماندگاری بیشتری داره؟ بعد از مشورت با پزشک، ژل تزریق کن.

مراقبت های لازم برای افزایش ماندگاری ژل لب

برای افزایش ماندگاری ژل لب، مراقبت‌های زیر پیشنهاد می‌شوند:

دستورالعمل‌های مراقبتی توضیحات
استفاده از محصولات مرطوب‌کننده استفاده از کرم‌ها و محصولات مرطوب‌کننده لب می‌تواند به حفظ رطوبت و ماندگاری ژل کمک کند.
پرهیز از لیسیدن لب‌ها لیسیدن لب‌ها باعث تحریک و سریع‌تر تجزیه شدن ژل می‌شود.
پرهیز از مصرف سیگار سیگار کشیدن می‌تواند باعث تسریع در تجزیه ژل و کاهش ماندگاری آن شود.
محافظت از لب‌ها در برابر آفتاب استفاده از محافظ لب در برابر اشعه UV آفتاب می‌تواند به حفظ ماندگاری ژل کمک کند.
پرهیز از فشار زیاد روی لب‌ها فشار زیاد روی لب‌ها از جمله حین خوردن غذا می‌تواند باعث تجزیه سریع‌تر ژل شود.
تمدید و ترمیم در زمان مناسب تزریق ژل لب در زمان مناسب و با فواصل مناسب می‌تواند ماندگاری آن را افزایش دهد.
مراقبت های لازم برای افزایش ماندگاری ژل لب

از بین بردن ژل لب در خانه

گاهی افراد بعد تزریق فیلر لب، از ظاهر و نتیجه کار راضی نیستند و نمی‌توانند تا چند ماه صبر کنند تا اثر فیلر به صورت طبیعی از بین برود، به‌همین خاطر به‌دنبال راهی برای تخلیه ژل لب هستند. برخی راهکارهای از بین بردن ژل لب در خانه عبارتند از:

  • استفاده از آنزیم‌های پروتئولیتیک مانند پاپایین یا بروملین می‌توانند به تجزیه و از بین بردن ژل لب کمک کنند. این آنزیم‌ها را می‌توان به صورت کرم یا سرم روی لب‌ها استفاده کرد.
  • استفاده از محلول‌های حل‌کننده مانند الکل ایزوپروپیلیک یا استون می‌توانند ژل لب را حل و از بین ببرند. این محلول‌ها را می‌توان با پنبه روی لب‌ها استفاده کرد.
  • ماساژ شدید لب‌ها، استفاده از لایه‌بردارهای مکانیکی یا شیمیایی نیز می‌توانند به از بین بردن ژل کمک کنند.

قبل از استفاده از هر روشی، حتما با پزشک مشورت کنید تا عوارض احتمالی را بررسی کنید چرا که استفاده نادرست از این روش‌ها می‌تواند به آسیب لب‌ها منجر شود.

هزینه تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک

نوع برند ژل و کیفیت آن، دوز مصرفی، تعداد جلسات و دفعات تزریق، تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ژل لب هستند. به‌طور میانگین، تعرفه ژل لب از ۲ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان بسته به برند ژل و کارایی آن متغیر است. برای اطلاع از قیمت تزریق ژل لب در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و پس از بررسی قیمت‌ها از متخصص مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

ژل لب نوعی فیلر برپایه هیالورونیک اسید یا کلاژن است که باعث فرم‌دهی، حجم‌دهی یا بزرگ‌تر کردن لب‌ها می‌شود. یکی از نکات مهم در انتخاب نوع و برند ژل لب، ماندگاری فیلر لب است. حتما قبل از اقدام به تزریق ژل لب به این نکات توجه کنید که دوام ژل لب چقدر است و هر چند وقت یکبار باید تزریق را تکرار و تمدید کنید.

در کنار عوامل مختلفی بر ماندگاری ژل لب تاثیر دارند، تخصص و مهارت پزشک هم اثرگذار است. نوع تکنیک و نحوه تزریق پزشک اهمیت زیادی دارد، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص پوست نهایت دقت را داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان ویزیت آنلاین دکتر پوست وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

source

توسط chehrenet.ir