شینگل
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، از محصول جدید این شرکت رونمایی کرد – زونا سقفی که برق خورشیدی تولید می کند. اعلام این محصول جدید احتمالا برای ایجاد هیجان برای خرید اخیر تسلا از دیگر شرکت ایلان ماسک، SolarCity، طراحی شده است.

فایل – در این پنجشنبه، 30 آوریل 2015، عکس فایل، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا موتورز، از … [+] جدیدترین محصولات این شرکت، در هاثورن، کالیفرنیا (AP Photo/Ringo H.W. Chiu, File) رونمایی کرد. )

زوناهای جدید جذاب هستند و ممکن است از نظر تکنولوژی به نظر روند. مانند سایر محصولات تسلا، مانند خودروهای برقی و باتری های بزرگ خانگی، آنها یک برند لوکس هستند که زیرمجموعه خاصی از مصرف کنندگان را هدف قرار می دهند. و مانند سایر محصولات ماسک، آنها هنوز نتوانسته اند مشکلی را که سیستم های تولید خورشیدی و باتری برای بیش از سی سال با آن مواجه بوده اند، برطرف کنند. این فناوری‌ها، علی‌رغم دهه‌ها تحقیق و توسعه، نه به اندازه کافی کارآمد هستند و نه به اندازه کافی ارزان برای رقابت با تولید انرژی هسته‌ای، سوخت فسیلی و برق آبی. این محصول همه مشکلات مشابه مدل های قبلی خود را دارد، اما با تک شیشه های شفاف که در بالا قرار گرفته اند تا زیباتر به نظر برسد.

فایل – در این عکس فایل 18 ژوئن 2010، سناتور ایالات متحده مایکل بنت، مرکز D-Colo، به عنوان… [+] کارمندان SolarCity، جارت اسپوزیتو، سمت چپ، و جیک توراتزکی، یک پنل خورشیدی را در خانه نصب می‌کنند. در جنوب دنور (AP Photo/Ed Andrieski, File)

در واقع، زوناهای خورشیدی ایلان ماسک که در «پارتی بلوک» فانتزی رونمایی کرد، در واقع 2 درصد کمتر از پنل های خورشیدی روی پشت بام هستند که SolarCity در حال حاضر به فروش می رساند. ماسک مانند خودروهای برقی گران قیمت خود واقعاً طراحی و زیبایی را می فروشد – نه یک فناوری انقلابی. ممکن است به اندازه کافی بازاری وجود داشته باشد که به محصولات انرژی جایگزین لوکس علاقه مند باشد تا زونا با کمک معافیت های مالیاتی و یارانه ها سودآور شود. اما هیچ پیشرفت تکنولوژیکی در این سقف‌های تسلا وجود ندارد که تولید انرژی خورشیدی را به اندازه کافی کارآمد یا قابل اعتماد برای پذیرش انبوه کند. مانند تکرارهای قبلی پنل های خورشیدی روی پشت بام، یک محصول لوکس حاشیه ای باقی خواهد ماند.

روزی انرژی خورشیدی صنعت انرژی را متحول خواهد کرد. روزی، یک شرکت فناوری ای ایجاد خواهد کرد که به میزان زیادی جذب انرژی خورشیدی را بهبود می بخشد، و کسی روشی نوآورانه برای ذخیره و انتقال آن انرژی اختراع خواهد کرد. مانند سایر نوآوری‌های انرژی که قبلاً آمده‌اند (زغال‌سنگ، نفت و هسته‌ای) آنقدر مؤثر و مفید خواهد بود که جامعه را متحول خواهد کرد. هنگامی که این انقلاب انرژی جایگزین بیاید، ما آن را می دانیم – و هیچ یارانه یا معافیت مالیاتی برای حمایت از آن لازم نخواهد بود. وقتی نوآوری واقعاً کار می‌کند، خودش صحبت می‌کند. تا آن زمان، سقف‌های خورشیدی جدید تسلا، اگرچه از نظر زیبایی‌شناسی خیره‌کننده و از نظر فناوری جذاب هستند، اما نمی‌توانند با قابلیت اطمینان سوخت‌های هسته‌ای و فسیلی برابری کنند. قدرت های انرژی قدیمی هیچ ترسی ندارند – در حال حاضر.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. الن آر. والد من یک مورخ انرژی هستم که درباره نحوه تعامل دولت ها و کسب و کارهای انرژی در سطح جهانی می نویسد. کار من به این می‌پردازد که چگونه سیاست، جنگ، دیپلماسی، بازار سهام، قیمت‌گذاری نفت و نوآوری بر آینده انرژی تأثیر می‌گذارد. من رئیس شرکت مشاوره Transversal هستم، شرکتی که در زمینه انرژی و ژئوپلیتیک به طیف وسیعی از صنایع مشاوره می دهد. من همچنین عضو ارشد شورای آتلانتیک هستم. کتاب من، عربستان سعودی، (کتاب های پگاسوس، 2018) تاریخ و سیاست آرامکو و عربستان سعودی را پوشش می دهد.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chehrenet