محدودیت های مهاجرت با مهارت بالا به زودی از ترامپ انتظار می رود
آزمون یوس
دونالد ترامپ در دیدار با اعضای جمهوری خواه کنگره و کابینه در مورد مهاجرت صحبت می کند … [+] اعضا در کاخ سفید در 20 ژوئن 2018. (عکس از ماندل NGAN/AFP از طریق گتی ایماژ)
خبرگزاری فرانسه از طریق Getty Images نشان نمی‌دهد که هیچ حس کنایه‌ای ندارد، دولت ترامپ پرتاب مورد انتظار یک موشک اسپیس‌ایکس را جشن می‌گیرد و همزمان مقامات ترامپ قصد دارند ویزای H-1B را محدود کنند، همان نوع ویزایی که بنیانگذار اسپیس ایکس، ایلان ماسک، استفاده می‌کرد. شروع به کار در ایالات متحده اقدامات نظارتی جدید علیه کارفرمایان چند روز پس از صدور فرمان اجرایی کاخ سفید در مورد “تسکین مقرراتی” برای مشاغل صورت می گیرد.
ویزای H-1B معمولاً تنها راه عملی برای یک تبعه خارجی برای کار طولانی مدت در ایالات متحده است. با این حال، چندین منبع تأیید کرده‌اند که دولت ترامپ به زودی محدودیت‌های جدیدی را برای دارندگان ویزای H-1B و دانشجویان بین‌المللی، انتقال‌دهندگان درون شرکتی و احتمالاً حتی همسران متخصصان با مهارت بالا اعمال خواهد کرد.
تجزیه و تحلیل قوانین و مقررات مهاجرت و همچنین اقدامات اخیر دولت به این نتیجه می رسد که ترکیبی از روش ها برای اجرای محدودیت ها استفاده خواهد شد.
مسدود کردن دارندگان ویزای جدید H-1B و L-1: اعلامیه ریاست جمهوری در 22 آوریل 2020، “ورود” اکثر مهاجران را به حالت تعلیق درآورد. (دارندگان ویزای H-1B مهاجر نیستند، آنها دارای وضعیت موقت هستند.) کلمه “ورود” بیش از ده ها بار در اعلامیه ظاهر می شود. به این دلیل که وکلای دادگستری خاطرنشان می‌کنند که اختیارات رئیس‌جمهور بر اساس بخش 212 (f) قانون مهاجرت و ملیت می‌تواند بر علیه «ورود» افراد، برخلاف اقدامات داخل کشور استفاده شود. به گفته شرکت حقوقی Berry Appleman & Leiden، “اعلامیه صادر شده تحت 212(f) فقط ممکن است ورود اتباع خارجی را محدود کند.” “این را نمی توان برای رد دادخواست تغییر یا تمدید وضعیت، یا برای رد درخواست تنظیم وضعیت استفاده کرد.”
با توجه به این محدودیت، اعلامیه جدید ریاست جمهوری ممکن است ورود دارندگان ویزای H-1B و L-1 را به حالت تعلیق درآورد یا با اعمال شرایط جدید برای ورود آنها به نتیجه مشابهی دست یابد. مقامات دولتی در مورد جلوگیری از ورود دارندگان ویزای H-1B که در بالاترین سطح دستمزد – سطح 4 – بر اساس معیارهای دستمزد غالب دولت ایالات متحده دستمزد نمی‌گیرند، بحث کرده‌اند، حتی اگر فرد برای اولین شغل خود درخواست دهد. یک بنیاد ملی برای تجزیه و تحلیل سیاست آمریکا به این نتیجه رسید که چنین الزامی با ایجاد حداقل دستمزدهای فوق العاده بالا برای دارندگان ویزای H-1B بسیار سنگین خواهد بود: بیش از 254000 دلار در سال برای یک مدیر مالی در شهر نیویورک، 144165 دلار سالانه برای یک بیوشیمی در شیکاگو، از جمله post-docs و 172640 دلار برای یک توسعه دهنده نرم افزار در سیلیکون ولی.
دارندگان ویزای L-1 مدیران یا مدیران چندملیتی یا کارمندانی هستند که دارای “دانش تخصصی” هستند که به ایالات متحده منتقل شده اند. بحث های حفاظت از شغل در مورد دارندگان ویزای L-1 گیج کننده است، زیرا چنین افرادی در حال حاضر برای شرکت کار می کنند. ممانعت از ورود آنها، کسب و کارها، به ویژه شرکت های چند ملیتی را از سرمایه گذاری بیشتر در ایالات متحده منصرف می کند. اگر دولت ایالات متحده به شما اجازه نمی دهد کارمندان خود را به ایالات متحده منتقل کنید، چرا در آمریکا سرمایه گذاری کنید؟
بیشتر برای شما جوایز جوایز خانه فروشندگان خانه 1.8 میلیارد دلار در پرونده توطئه گسترده مشاور املاک 10 ثروتمندترین افراد جهان (نوامبر 2023) اوریون بازمی گردد و مشتری می درخشد با طلوع ماه بیور: آسمان شب بالای نوامبر «جلوگیری از انتقال کارگران با استعداد در مشاغل جان بسلیس، مدیر اجرایی سیاست مهاجرت در اتاق بازرگانی ایالات متحده در مصاحبه ای گفت: ورود به ایالات متحده، حتی به طور موقت، توانایی آنها را برای انجام تحقیقات علمی مهم، ایجاد خطوط تولید جدید، ایجاد رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید محدود می کند. .
استفاده از مرجع نظارتی برای همسران H-1B، OPT، L-1 و H-4: برای اعمال محدودیت‌های جدید بر دانشجویان بین‌المللی، انتقال‌شدگان درون شرکتی L-1 و دارندگان ویزای H-1B و همسرانشان، دولت باید از اختیارات نظارتی استفاده کند. که ممکن است شامل صدور آیین نامه هایی باشد که ماه ها یا سال ها در دستور کار بوده است.
یک قانون در مورد ویزای H-1B که قبلاً در دستور کار نظارتی دولت ترامپ قرار دارد، «تعریف شغل تخصصی را اصلاح می‌کند. . . و در تعریف استخدام و رابطه کارفرما و کارمند تجدید نظر شود.» اکنون ممکن است آن آیین نامه صادر شود. موضوعات موجود در مقررات بالقوه با توافق اخیر بین خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) و گروه تجاری ITServe Alliance که 10 سال سیاست های محدودکننده کارفرمایان و دارندگان ویزای H-1B را لغو کرد، همپوشانی دارند. (اینجا را ببین.)
دولت همچنان آموزش عملی اختیاری (OPT) را هدف قرار می دهد، که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا 12 ماه، معمولاً پس از فارغ التحصیلی، و 24 ماه دیگر در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) کار کنند. خلاصه‌ای از یک قانون پیشنهادی در دستور کار بیان می‌کند: «ICE [سازمان مهاجرت و گمرک] مقررات موجود را اصلاح می‌کند و گزینه‌های آموزشی عملی موجود برای دانشجویان غیرمهاجر با ویزای F و M را اصلاح می‌کند.»
هر اقدامی علیه آموزش عملی اختیاری می‌تواند «موقت» یا «تعلیق» نامیده شود، با این حال حتی این کار را برای دانشگاه‌های ایالات متحده سخت‌تر می‌کند تا دانشجویان بین‌المللی را متقاعد کنند که باید در آمریکا تحصیل کنند، به ویژه زمانی که کشورهایی مانند کانادا همچنان استقبال می‌کنند. . در 14 می 2020، دولت کانادا انعطاف قابل توجهی را برای دانشجویان بین المللی از جمله حفظ توانایی کار پس از فارغ التحصیلی اعلام کرد. (اینجا را ببین.)
یک آیتم در دستور کار نظارتی برای ویزای L-1 “پیشنهاد بازنگری در تعریف دانش تخصصی، برای روشن شدن تعریف اشتغال و رابطه کارفرما-کارمند و اطمینان از پرداخت دستمزد مناسب به دارندگان ویزای L-1 را پیشنهاد می کند.” هیچ چیزی در قانون مهاجرت در مورد نیاز به دستمزد برای دارندگان ویزای L-1 وجود ندارد.
برای سال‌ها، دولت ترامپ یک قانون پیشنهادی را در دستور کار نظارتی قرار داده است تا یک مقررات موجود را لغو کند که به بسیاری از همسران دارندگان ویزای H-1B اجازه کار می‌دهد – به نام H-4 EAD (سند مجوز استخدام). دولت می تواند این قانون را صادر کند.
دولت ترامپ در یک پرونده اخیر دولت برای مخالفت با شکایت گروهی علیه مقررات فعلی H-4 EAD، آنچه را که به نظر می رسد اعتراف مخربی است، کرد: «ادعای نجات جابز مبنی بر صدمات جبران ناپذیر متکی بر قانون H-4 است که اشتغال را حذف یا به طور قابل توجهی کاهش می دهد. فرصت ها، به این معنی که تعداد مشاغل موجود در فناوری اطلاعات به دلیل قانون H-4 به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اما نشان داده نشده است که این رابطه «قطعی» و «واقعی» است و نه صرفاً «تئوری».
دولت چه نوع مقرراتی را صادر خواهد کرد؟ ویلیام استاک از شرکای قانون مهاجرت Klasko فکر می کند که صدور یک اعلامیه 212 (f) که از ورود مجدد دانشجویان بین المللی به آموزش عملی اختیاری که ایالات متحده را ترک می کنند جلوگیری می کند تأثیر فوری اما محدود خواهد داشت.
استوک در مصاحبه ای گفت که به احتمال زیاد وزارت امنیت داخلی (DHS) یک قانون نهایی موقت برای حذف یا محدود کردن قابل توجه OPT یا STEM OPT صادر کند. او گفت: «یک قانون موقت موقت می‌تواند تأثیر فوری داشته باشد، اما فقط در شرایط محدودی می‌تواند صادر شود و مشخص نیست که دادگاه وجود آنها را در اینجا تأیید کند». اگر این اتفاق بیفتد، مدارس و گروه‌های ذینفع فوراً به دادگاه می‌روند و می‌گویند که تغییر قانون نمی‌تواند به‌عنوان یک قانون نهایی موقت انجام شود و پرونده قوی‌تری نسبت به زمانی که آژانس قوانین اعلامیه و اظهارنظر را انجام داده باشد، دارند.» او خاطرنشان می کند که یک دادگاه یک قانون نهایی موقت از سوی دولت بوش در مورد STEM OPT را لغو کرد، اگرچه به آن فرصت داده شد تا فرآیند اطلاع رسانی و اظهار نظر را طی کند و یک قانون جدید صادر کند.
یک قانون نهایی موقت اجازه می دهد تا یک قانون تقریباً بلافاصله اعمال شود و تنها در صورتی تغییر می کند که آژانس معتقد باشد نظرات عمومی آن را توجیه می کند.
گزینه دیگری که توسط Berry Appleman & Leiden (BAL) مطرح شد، این است که دولت «قوانین نهایی موقت» را در حوزه‌های بالقوه متعدد، از جمله OPT، H-1B، L-1 و H-4 EAD صادر می‌کند. طبق یک به‌روزرسانی خط‌مشی BAL، «[A]سازمان‌ها بر اساس قانون رویه اداری (APA) ملزم هستند تا اطلاع کافی از یک قانون پیشنهادی را به مردم ارائه دهند و پس از آن فرصتی معنادار برای اظهار نظر در مورد محتوای قانون ارائه کنند. این فرآیند معمولاً 12 تا 18 ماه طول می کشد. با این حال، یک آژانس ممکن است بدون اطلاع قبلی و فرصتی برای اظهار نظر زمانی که آژانس برای «دلیل خوب» تشخیص دهد که این رویه‌ها «غیرعملی، غیر ضروری، یا مغایر با منافع عمومی» هستند، یک قانون صادر کند. به زبان ساده: دولت ممکن است تحت شرایط خاصی مقرراتی را صادر کند که فوراً لازم الاجرا باشد. در ماه گذشته، DHS چندین بار به این استثنا در APA برای صدور قوانین نهایی موقت تکیه کرده است.
با توجه به BAL، “یک قانون نهایی موقت البته باید موقت باشد، و قوانین خارج از قانون مهاجرت، مقررات نهایی موقت را به سه سال محدود می کند.” “قوانین نهایی موقت اخیر H-2B و H-2A به ترتیب برای سه سال و 120 روز اعتبار دارند.”
ویلیام استاک یک راهنمای ارائه می دهد: «یکی از راه هایی که می توان گفت که آیا تندروهای مهاجرت در نبرد خود با حامیان طرفدار تجارت در دولت پیروز می شوند یا خیر، این است که ببینیم آیا هیچ تغییری در استخدام دانشجویان تابستانی، برنامه F-1 OPT و سایر ویزاهای کاری موقت وجود دارد یا خیر. “قوانین نهایی موقت” یا “قوانین نهایی موقت” هستند. هر دو نوع تغییر قوانین، تشریفات و مشارکت عمومی مورد نیاز برای مقررات جدید را نادیده می گیرند، اما همانطور که از نام آن پیداست، قوانین نهایی «موقت» دارای تاریخ انقضا هستند در حالی که قوانین نهایی «موقت» فقط قوانین را بدون نظر عمومی تغییر می دهند. اگر DHS با «قاعده نهایی موقت» محدودیت‌های اساسی را برای قوانین ویزای کار موقت وضع کند، نشانه‌ای از این خواهد بود که تندروها در وادار کردن رئیس‌جمهور به اجازه تغییرات بلندمدت بدون اظهار نظر عمومی و استفاده از همه‌گیری به عنوان بهانه و فرصت پیروز شده‌اند. ”
تحلیلگران بر این باورند که دولت ممکن است از توجیهاتی برای محدودیت های جدید مهاجرتی که ساخته شده اند استفاده کند. داده های اخیر اداره آمار کار نشان می دهد که نرخ بیکاری در مشاغل رایانه ای بین ژانویه تا آوریل 2020 کاهش یافته است – و ایجاد تغییرات دائمی (یا نیمه دائمی) مهاجرت در پاسخ به مشکلات اقتصادی موقت ناشی از یک بحران بهداشتی منطقی نیست. تحلیلگران توجیه کمی برای انواع تغییرات مهاجرتی که مورد بحث قرار می گیرد، می بینند، به ویژه از آنجایی که رئیس جمهور و مشاوران ارشد اقتصادی قول داده اند که اقتصاد تا پاییز یا تابستان به طور قابل توجهی بهبود یابد.
در 27 مه 2020، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری سناتورهای لیندسی گراهام و جان کورنین، نامه‌ای نوشتند و به رئیس‌جمهور توصیه کردند با کنار گذاشتن پیام‌های پوپولیستی آسان و تمرکز بر نیاز، رویکردی معقول در مورد ویزاهای موقت اتخاذ کند. برای کارگران خارجی که می توانند به بهبودی کمک کنند، به مشاغل کمک کنند و کارگران ایالات متحده را تکمیل کنند. سناتورها به درستی خاطرنشان کردند که همه بخش‌های اقتصاد به یک اندازه تحت تأثیر پیامدهای قرنطینه همه‌گیر و فاصله‌گذاری اجتماعی قرار نگرفته‌اند.
بسیاری از جامعه تجاری بیم دارند که آنهایی که در دولت “طرفدار رشد” هستند و از مهاجرت حمایت می کنند، مسائل متعددی برای نگرانی دارند، در حالی که مخالفان مهاجرت، مانند استفان میلر، مشاور کاخ سفید، تقریباً هر ساعت بیداری را متمرکز می کنند. در مورد رد کردن فرصت به بسیاری از افراد متولد خارج تا حد امکان. آنها می ترسند در جنگ بین غیورها و میانه روها، غیورها پیروز شوند و به آمریکا و آینده اش در سال های آینده آسیب بزنند.
من را در توییتر دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. استوارت اندرسون، مدیر اجرایی بنیاد ملی سیاست آمریکا، یک سازمان تحقیقاتی سیاست عمومی غیرحزبی است که بر تجارت، مهاجرت و مسائل مرتبط با آن در آرلینگتون، ویرجینیا متمرکز است. از آگوست 2001 تا ژانویه 2003، من به عنوان معاون اجرایی برای سیاست و برنامه ریزی و مشاور کمیسر در خدمات مهاجرت و تابعیت خدمت کردم. قبل از آن، من چهار سال و نیم را در کاپیتول هیل در کمیته فرعی مهاجرت سنا گذراندم، ابتدا برای سناتور اسپنسر آبراهام و سپس به عنوان مدیر ستاد کمیته فرعی سناتور سام براونبک. من مقالاتی در وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و سایر نشریات منتشر کرده ام. من نویسنده یک کتاب غیرداستانی به نام مهاجرت هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط chehrenet