توسعهدهندهی بازی FC 26 یعنی ایای اسپورتس (EA Sports) ظاهرا به خانهی سازندگان محتوای بازی یا همان استریمرها رفته تا اتصال اینترنت آنها را بررسی کند و دلایل واقعی تأخیر در ورودیها در بازی را پیدا کند.
اگر FC 25 را به صورت آنلاین بازی کرده باشید، احتمال زیادی وجود دارد که با «تأخیر در ورودی» مواجه شده باشید؛ یعنی همان فاصلهی کوتاه بین فشردن دکمه و انجام پاس یا شوت در بازی که گاهی میتواند تفاوت بین برد و باخت را رقم بزند. همانند بازیهای تیراندازی سریع یا بازیهای مبارزهای که فریم به فریم آنها اهمیت دارند، شبیهساز فوتبال الکترونیک آرتز نیز به شدت وابسته به این است که حرکات بازیکنان درون بازی تا حد ممکن به صورت آنی اجرا شوند تا شرایط رقابت عادلانه احساس شود. توسعهدهندگان سری فیفا نیز این موضوع را میدانند و برای حل این نگرانی رایج در میان جامعهی آلتیمیت تیم، پیش از انتشار FC 26 تحقیقات گستردهای انجام دادهاند. تهیهکنندهی ارشد بازی، سم ریورا (Sam Rivera) گفته است:
ما واقعاً باید ریشهی مشکل را درک میکردیم. بنابراین با بازیکنان حرفهای کار کردیم و دادههایی از بازیکنان سراسر جهان جمعآوری کردیم تا مشکلات را بفهمیم، اما نمیخواستیم فقط به بازخوردها گوش کنیم، بلکه میخواستیم خودمان نیز تاخیر در ورودی را تجربه کنیم. برای همین به اروپا سفر کردیم تا با بازیکنان حرفهای در استودیوهایشان ملاقات کنیم. حتی به خانهی سازندگان محتوا رفتیم و چیزهای زیادی یاد گرفتیم.
در نتیجهی این تحقیقات، الکترونیک آرتز متوجه شده که مشکلات از هر دو سمت، هم بازیکن و هم توسعهدهنده، وجود دارد. از سمت بازیکن، کارهایی وجود دارد که میتوان برای کاهش احتمال وقوع تاخیر انجام داد. شاید برای بعضی بدیهی باشد، اما اتصال به اینترنت با کابل اترنت بسیار پایدارتر از استفاده از وایفای است. ریورا افزود:
اگر با وایفای بازی کنید، ممکن است با مشکل جیتر (Jitter) و از دست رفتن بستههای داده روبهرو شوید که میتواند تجربهای با تاخیر زیاد ایجاد کند. ما میدانیم که بیش از ۵۰ درصد بازیکنان FC با وایفای بازی میکنند، بنابراین پیشنهاد میکنیم اگر ممکن است با کابل اترنت به بازی وصل شوند. از طرف دیگر چیزهایی مثل تنظیمات تلویزیون نیز مهم است. اگر روی یک تلویزیون معمولی و خارج از حالت بازی (Game Mode) بازی کنید، صرف نظر از اتصال اینترنت و حتی خود بازی، میتوانید بین ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیثانیه تأخیر در تجربهی خود داشته باشید. پس عوامل زیادی در این مسئله نقش دارند، اما وقتی روی یک اتصال خوب یا حتی آفلاین بازی میکنید، علت تاخیر چیست؟
بنابراین تأخیر در ورودی فقط مرتبط با کیفیت اینترنت نیست. از آن جایی که بازیکنان این پدیده را در حالت آفلاین هم گزارش کردهاند، همین باعث شده ریورا و تیمش به ساختار خود بازی نگاه کنند تا بفهمند علت چیست. ریورا توضیح میدهد:
اولین مورد، محدود بودن انیمیشنهاست. گاهی ما در بازی حرکاتی را درخواست میکنیم که اجرای آنها بسیار دشوار است. مثلاً اگر توپ خیلی سریع به سمت من بیاید و من بخواهم یک پاس بلند رو به عقب بدهم، این کار آسان نیست و گاهی اصلاً انیمیشنی برایش وجود ندارد. در واقع دقیقا مثل زندگی واقعی، انجامش دشوار است. گرفتن چنین انیمیشنهایی برای ما سخت است. با این حال، امسال انیمیشنهای زیادی اضافه میکنیم. مورد بعدی سیستم انیمیشن است. سیستم انیمیشن ما شاید یکی از پیچیدهترین بخشهای بازی باشد و باید هر درخواست، هر شوت، هر پاس را با توجه به انیمیشنهای موجود، جایگاه حریفان، حرکت توپ و همهی این موارد پردازش کند. در نتیجه گاهی ممکن است یک باگ رخ بدهد. مثلاً شما میخواهید فوراً شوت بزنید، اما سیستم تصمیم میگیرد کمی شوت را به تاخیر بیندازد تا به جای پای ضعیف، از پای قوی بازیکن استفاده کند. چنین اتفاقاتی زیاد رخ نمیدهد، اما وقتی آخر هفته ۲۰ مسابقه بازی کنید، چند باری آن را تجربه خواهید کرد. امسال، ما دهها مشکل از این دست را در بازی برطرف میکنیم.
بنابراین به نظر میرسد که بهبودها در راه FC 26 هستند و طبق گفتهها، روانتر و پاسخگوتر احساس میشود. در نهایت ریورا در مورد اینکه روزی این تاخیرها برطرف میشوند یا خیر نیز گفت:
عوامل زیادی در تاخیر ورودی دخیل هستند. بعضی عوامل داخلی و بعضی خارجیاند. پس راهحل سادهای جز اینکه اطلاعات بیشتری به جامعه بدهیم و به آنها در تنظیماتشان کمک کنیم و مطمئن شویم همه از تنظیمات درستی بهره میبرند، وجود ندارد. اما ما فکر میکنیم فرصت زیادی در این زمینه وجود دارد و در FC 26 گام خیلی خوبی برداشتیم تا بازی پاسخگوتر شود.
بازی FC 26 در 26 سپتامبر (4 مهر) سال جاری برای کنسولهای نسل هشتم و نهمی پلیاستیشن، ایکسباکس، نینتندو سوییچ 2 و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: IGN

2,599,000 تومان

2,599,900 تومان
source