به نظر می‌رسد اپل در طراحی نسل جدید گوشی‌های خود، باریک بودن دستگاه را به یکی از اولویت‌های اصلی تبدیل کرده است. این رویکرد به طور مستقیم بر قطعات داخلی، به خصوص باتری، تاثیر گذاشته و حالا تصاویر جدیدی که از باتری آیفون 17 ایر منتشر شده، این موضوع را به خوبی تایید می‌کند. این تصاویر که اولین بار در وبلاگ کره‌ای Naver به اشتراک گذاشته شد، به سردرگمی هفته گذشته پایان داد؛ زمانی که یک گزارش به اشتباه، باتری مدل آیفون 17 پرو را به عنوان باتری مدل ایر معرفی کرده بود.

تصاویر جدید، یک باتری L شکل را نشان می‌دهند که درون یک محفظه‌ی فولادی قرار گرفته است؛ طراحی‌ای که شباهت زیادی به باتری مدل پرو دارد اما با یک تفاوت اساسی. بر اساس اطلاعات این گزارش، ضخامت باتری آیفون 17 ایر همراه با پوشش فلزی آن تنها 2.49 میلی‌متر است که تقریبا معادل ضخامت سه کارت اعتباری روی هم محسوب می‌شود. در یکی از عکس‌های مقایسه‌ای، به وضوح می‌توان دید که این باتری به شکل قابل توجهی از باتری آیفون 17 پرو باریک‌تر طراحی شده است.

این ضخامت کم برای محصولی که طبق شایعات قرار است با بدنه‌ای به باریکی 5.5 میلی‌متر عرضه شود، کاملا ضروری به نظر می‌رسد. البته این طراحی فوق‌العاده باریک، هزینه‌ای هم به همراه دارد و آن، کاهش ظرفیت باتری است. طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، ظرفیت باتری آیفون 17 ایر حدود 2,900 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. این رقم در مقایسه با ظرفیت 4,674 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 16 پلاس، که مدل ایر جایگزین آن می‌شود، یک عقب‌گرد بزرگ به شمار می‌آید. آخرین بار در سال 2021 بود که اپل با معرفی آیفون 13 مینی از یک باتری با ظرفیت کمتر از 3,000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرد، اما آن دستگاه یک نمایشگر کوچک 5.4 اینچی داشت. در حالی که انتظار می‌رود آیفون 17 ایر به یک نمایشگر بزرگ 6.9 اینچی مجهز شود. باید منتظر ماند و دید که آیا اپل برای جبران این کاهش ظرفیت و افزایش استقامت باتری، به سراغ فناوری جدید باتری‌های سیلیکون-کربن (Si/C) خواهد رفت یا راهکار دیگری را در پیش می‌گیرد.

منبع: GSMArena

source

توسط chehrenet.ir