در حالی که تا همین چند ماه پیش تصور میکردیم جدیدترین بازی در سری مافیا، مثل همیشه یک بازی جهانباز و بزرگ است، بالاخره ساختار کلی بازی با نمایش گیمپلی تازهی آن برایمان مشخص شده است. این طور که به نظر میرسد، بازی Mafia: The Old Country از نظر روند بسیار شبیه به بازسازی مافیا ۱ باشد.
گیمپلی نمایش داده شده از Mafia: The Old Country تا امروز بیشتر روی میانپردههای کارگردانی شده یا در بهترین حالت روی مبارزات تمرکز داشت، در حالی که سازندگان بازی میگفتند که بازی ساختار جهانباز ندارد و تجربهای کوتاهتر و کوچکتر از بازیهای قبلی مافیا را ارایه میدهد. حتی کوچکتر بودن بازی در مقایسه با قسمتهای گذشتهی سری منجر به انتخاب قیمتی ارزانتر برای بازی شده است؛ طوری که Mafia: The Old Country قرار است با قیمت ۵۰ دلار بهفروش برسد.
بازسازی مافیا ۱ که چند سال پیش عرضه شد را به خاطر دارید؟ با اینکه بازی Mafia: Definitive Edition از نظر ساختاری جهانباز بود و نقشهای بزرگ داشت، اما خبری از گشت و گذار در نقشه نبود. در واقع با شروع بازی نمیتوانستید کاری جز دنبال کردن خط داستانی انجام دهید، ولی در عین حال مراحل جداگانه از هم نبودند و حتی برای رسیدن به نقطهای در نقشه باید با خودروی خود در شهر حرکت میکردید. به نظر میرسد که همین روند عینا در Mafia: The Old Country تکرار شده است.
اساسا در Mafia: The Old Country هم مثل گذشته در محیط رفت و آمد میکنید، اما بازی جهانباز نیست و آزادی عملی در آن وجود ندارد. این موضوع به بازی کمک میکند تا جریانی پیوسته داشته باشد و محیط و دنیای خود را بسیار واقعیتر از یک بازی مرحله-محور جلوه دهد، ضمن اینکه درگیر مشکلات بازیهای جهانباز هم نمیشود.
برای مثال بهراحتی میتوان گفت که آخرین شمارهی اصلی این سری یعنی «مافیا ۳» نیازی به آن نقشهی بزرگ نداشت. ساختار بازی در مافیا ۳ به این شکل تنظیم شده بود: حجم زیادی مرحلهی بیربط و بسیار تکراری را در نقشهی بازی انجام دهید تا مرحلهی داستانی بعدی آزاد شود. بهنظر میرسد که سازندگان Mafia: The Old Country خواستهاند تا در این بازی کاملا روی داستان سینمایی خود تمرکز داشته باشد.
میتوانید در ادامه این گیمپلی منتشر شدهی جدید را ببینید.
source