در جریان مراسم State of Play اخیر پلیاستیشن، استودیوی گیم بیکرز (The Game Bakers) از تاریخ انتشار بازی بقا و کوهنوردی Cairn در کنار تریلری جدید رونمایی کرد.
در این بازی بازیکنان کنترل شخصیتی به به نام آوا (Aava) را برعهده خواهند داشت که در مسیر فتح قلهای چالش برانگیز است. البته او ظاهرا در این مسیر تنها نیست و شخصیتی به نام مارکو نیز با او آشنا میشود. همچنین همه چیز مربوط به فتح قله نیست و بازیکن راز و رمزهای مختلفی را در طول مسیر کشف خواهد کرد.
امریک توا (Emeric Thoa)، کارگردان خلاقیت بازی میگوید:
Cairn در زبان انگلیسی به معنای تودهای از سنگهاست که به عنوان نشانه در مسیر یا یادبود روی هم چیده میشوند. این مفهوم بهخوبی بیانگر جملهی «تا اینجا پیش رفتهام» است. در Cairn، بازی بقا و کوهنوردی ما، شما به اراده و پایداری نیاز دارید تا بتوانید به بخشی برسید. وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی ویدیویی دربارهی کوهنوردی بسازیم، شیفتهی تعهد و عزم کوهنوردان شدیم. آنها حاضرند همه چیز را به خطر بیندازند، چون این تجربه برایشان احساسی خارقالعاده ایجاد میکند؛ حسی از رضایت مطلق و آزادی. این همان احساسی است که ما میخواستیم در بازی ایجاد و به شما منتقل کنیم.
ما سه سال زمان صرف تحقیق و توسعه کردیم تا سیستم کوهنوردی منحصربهفرد خودمان را بسازیم. این سیستم کاملا نو و متفاوت است. شما احتمالاً پیش از این در بازیهای دیگر هم کوهنوردی کردهاید، اما در اکثر آنها این کار تنها وسیلهای برای جابهجایی بوده است. در Cairn، کوهنوردی خودِ چالش است، جایی است که موفق میشوید یا شکست میخورید. این همان چیزی است که دستهایتان را به لرزه درمیآورد.
او در مورد گیمپلی بازی افزود:
اول از همه، بالا رفتن ساده به نظر میرسد. ما یک سیستم شبیهسازی عمیق ، اما با کنترلهای ساده ساختهایم. در Cairn، شما دستها و پاها را به طور مستقل کنترل میکنید، اما تنها با استفاده از آنالوگ چپ و یک دکمه برای گرفتن دیوار. نود درصد حرکات تنها با حرکت دادن آنالوگ چپ و فشردن دکمهی مربع انجام میشوند. این شاید ساده به نظر برسد اما گرن توریسمو هم فقط با دو ورودی کار میکند اما برای بهبود مهارت رانندگی، ساعتها تمرین نیاز دارد. در Cairn، چالش اصلی در کنترل اندامها نیست، بلکه در جایگذاری تاکتیکی آنها و حفظ تعادل شخصیت است.
ما یک سیستم حرکتی پیشرفته طراحی کردهایم که شخصیت را بسته به جایی که هدف گرفتهاید، مانند یک کوهنورد واقعی حرکت میدهد. این سیستم نه تنها مکانیک بدن را شبیهسازی میکند، بلکه میزان تلاش و خستگی را نیز در نظر میگیرد زیرا شخصیت شما واقعا خسته میشود و نفسنفس میزند. نتیجهی این کار، غوطهوری بسیار بالاست و شما لرزش دستها و پاهای کوهنورد را با دستهی دوالسنس به خوبی احساس میکنید. هیچ رابط کاربریای وجود ندارد. شما یاد میگیرید وضعیت خستگی کوهنورد را از روی نشانهها بخوانید. با تمرین، میفهمید کدام حرکت غیرممکن کدام خطرناک و کدام امن است.
ظاهرا کوه مهم درون بازی سنگ به سنگ توسط تیم طراحی با دست طراحی شده و مسیرهای متنوعی برای صعود وجود دارد که بسته به بررسی اولیهی خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب و پیش بروید و در واقع از این نظر، مسیر از پیش تعیین شدهای وجود ندارد. همچنین در نهایت به نظر میرسد که بازی فراتر از کوهنوردی و دربارهی خود آوا و سفر اوست که در مورد این جنبه اطلاعات بیشتری قرار است در آینده منتشر شود.
بازی Cairn در تاریخ ۵ نوامبر (14 آبان) سال جاری برای پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در این میان دموی این بازی هماکنون برای هر دو پلتفرم در دسترس است. این دمو حدود ۴۵ دقیقه طول میکشد و به بازیکنان این امکان را میدهد که ابتدا در یک بخش تمرینی با محوریت کوه تنزن (Tenzen) با سیستم کوهنوردی بازی آشنا شوند، پیش از آنکه برای اولین بار صعود به کوه را آغاز کنند. میتوانید در ادامه تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.
منبع: PlayStation Blog
source