آیا دوست دارید بدانید که کاربران مختلف در صفحه وبسایت شما چه فعالیتی می کنند و بیشتر به سمت چه مطالبی می روند؟ اگر پاسخ شما به سوال ذکر شده مثبت است، باید با مفهوم Session  در گوگل آنالیتیکس بیشتر آشنا شوید. آشنایی با این مفهوم می تواند راه های بسیاری را جلوی رویتان بگذارد و در های مهمی را برایتان باز کند. در ادامه مطلب قصد داریم Session در گوگل آنالیتیکس را به طور دقیق تر بررسی کنیم و این مفهوم را معرفی کنیم تا با در نظر داشتن فعالیت های مخاطبین خود، وبسایتی کاربردی تر با ترافیک بالا داشته باشید.

 Session  در گوگل آنالیتیکس چیست؟

به طور کلی Session در گوگل آنالیتیکس مانند یک دوربین در مغازه است. همان طور که یک دوربین وظیفه دارد که تمام تعاملات مشتریان، خرید و حرکاتشان را ثبت کند، Session  نیز باید تمام تعاملات کاربران در  وبسایت شما را ثبت کند. به عنوان مثال ممکن است یک کاربر ۱۰ دقیقه در صفحه شما بچرخد. در این زمان، از محصولات معرفی شده خریداری کند و تراکنشی را انجام دهد.از طرف دیگر ممکن است چندین صفحه را بارگذاری ببیند و فعالیت های دیگر را نیز در وبسایت انجام دهد. تمام این فعالیت ها در Session ثبت می شوند و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چرا Session در گوگل آنالیتیکس اهمیت دارد؟

Session در گوگل آنالیتیکس



  • بررسی نحوه کار سئو و تبلیغات: با استفاده از Session در گوگل آنالیتیکس می توانید عملکرد سئو سایت را بررسی و به بهینه سازی آن کمک کنید. همچنین از نحوه کار کمپین های پولی بازاریابی نیز اطمینان حاصل کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
  • بررسی عملکرد وبسایت: تصور کنید که برای هر مشتری در یک روز معمولی، ۳ جلسه ثبت شده است. این به معنی این است که مشتری شما ۳ بار به وبسایتتان آمده و تعاملات مختلفی را انجام داده است. این تعاملات نشان دهنده موفقیت صفحه و جذب مخاطب بالا است.

اگر مشتری شما که پایه ثابت وبسایتتان بوده است، تنها ماهی دو Session ثبت کرده باشد، یعنی شما باید بر روی تکنیک های جذب مخاطب خود کار کنید و با بازاریابی و تبلیغات مناسب و اثر گذار، مخاطبان خود را به صفحه بازگردانید. به طوری که روزانه حداقل یک الی دو جلسه در صفحه شما ثبت کنند.

  • بررسی خرید مشتریان: اگر یک وبسایت فروش محصولات مختلف دارید، به سادگی می توانید از طریق بررسی نحوه عملکرد مشتریان در هر جلسه یا نشست، فروش خود را افزایش دهید. با استفاده از Session در گوگل آنالیتکیس می توانید به سوالات زیر درباره کاربران خود پاسخ دهید و از جواب آن ها برای رشد و پیشرفت کسب و کار استفاده کنید.

چرا Session در گوگل آنالیتیکس اهمیت دارد



  1. هر یک از محصولات در هر جلسه چند بار دیده شده اند؟
  2. کدام یک از محصولات توسط کاربران دیده شده اند؟
  3. در چند جلسه، مخاطبان محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اند تا آن را خریداری کنند؟
  4. چه تعداد از سبد خرید ها در نهایت به تسویه حساب توسط کاربر رسیده و خرید به اتمام رسیده است؟
  5. چه تعدادی از تسویه های نهایی به پایان رسیده و کاملا موفق بوده است؟
  • اولویت بندی صفحات: با استفاده از Session در گوگل آنالیتیکس می توانید به طور دقیق بررسی کنید که کاربران شما در کدام یک از صفحات مکث می کنند و آن را به طور دقیق مطالعه می کنند. با استفاده از این کار، می توانید ترتیب صفحات را دوباره بچینید و یک اولویت بندی جدید با توجه به بازدید مخاطبان ایجاد کنید.

پاسخ سوالات بالا را در Session در گوگل آنالیتیکس می توانید پیدا کنید و به سادگی با استفاده از آن ها، به رشد و بهبود وبسایت خود کمک شایانی کنید.

یک Session در گوگل آنالیتیکس، چه زمانی به پایان می رسد؟

زمان Session در گوگل آنالیتیکس



درواقع یک جلسه با ورود مخاطب شروع می شود. اما چه زمانی به پایان می رسد و چه زمانی بازدید او در جلسه های مختلف ثبت می شود؟

  • پیش فرض ۳۰ دقیقه: هنگامی که مخاطب حدود ۳۰ دقیقه هیچ کاری انجام ندهد و فعالیت او قطع شود، یک جلسه به پایان می رسد. یا ممکن است روزی که وارد سایت شده است، ناگهان با رسیدن به نیمه شب، به پایان برسد و نشست نیز به همین دلیل قطع شود.
  • تغییر کمپین توسط کاربر: برای مثال ممکن است یک مخاطب از طریق کمپینی در فیسبوک، اینستاگرام یا فضا های دیگر وارد وبسایت شما شده باشد، اما خارج شود و این بار از طریق جست و جوی اورجینال صفحه شما، وارد شود. این دو ورود، هر چقدر هم که از نظر زمانی به یکدیگر نزدیک باشند، به عنوان دو جلسه جداگانه ثبت می شوند و در اختیار شما قرار می گیرند.

جمع بندی

به طور کلی Session در گوگل آنالیتیکس مانند یک دوربین مدار بسته در مغازه ها عمل می کند. به طوری که تمام فعالیت های مخاطبان و بازدید کنندگان را ثبت می کنید و می توانید از آن فعالیت ها برای رشد و پیشرفت صفحه خود استفاده کنید. با این کار مخاطبان بیشتری را به سمت وبسایتتان جذب می کنید و اگر محصولی برای فروش دارید، فروش آن را نیز افزایش می دهید. همچنین با جذب ترافیک صفحه، تبلیغات بیشتری می گیرید و موفق تر از سابق عمل کنید.

source

توسط chehrenet.ir