کتاب «خون، عرق و پیکسل‌ها: داستان‌های پیروزمندانه و پر تلاطم پشت پرده‌ی ساخت بازی‌های ویدیویی» (Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made) نوشته‌ی جیسون شرایر (Jason Schreier)، نگاهی جذاب و روشن به چالش‌های عظیم و مبارزات پشت صحنه‌ی توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی دارد. در این کتاب شرایر، یک خبرنگار با تجربه با درکی عمیق از صنعت بازی‌های ویدیویی، خوانندگان را به سفری شگفت‌انگیز به دل فرآیند پر هرج و مرج و اغلب طاقت‌فرسای ساخت آثار محبوب می‌برد.

این کتاب خواندنی برای هر کسی است که تاکنون به چگونگی ساخت بازی‌های مورد علاقه‌اش فکر کرده، ضروری است. چه شما یک گیمر مشتاق، یک توسعه‌دهنده‌ی در حال آموزش، یا فردی کنجکاو درباره‌ی صنعت بازی باشید، «خون، عرق و پیکسل‌ها» نگاهی فوق‌العاده به هزینه‌های انسانی، جاه‌طلبی بی‌پایان و طبیعت غیرقابل پیش‌بینی توسعه‌ی بازی‌ها ارائه می‌دهد. همانطور که احتمالا می‌دانید، بازی‌های ویدیویی یکی از پیچیده‌ترین و زمان‌برترین رسانه‌های سرگرمی از نظر تولید هستند. با توسعه‌دهندگانی که اغلب تحت فشار ضرب‌العجل‌های سخت، انتظارات دائماً در حال تغییر و چالش‌های فنی کار می‌کنند، ساخت یک بازی واحد ممکن است سال‌ها به طول بینجامد. کتاب «خون، عرق و پیکسل‌ها» این فرایند را از طریق مصاحبه‌ها و داستان‌های دست اول از توسعه‌دهندگانی که روی برخی از معروف‌ترین بازی‌های اخیر کار کرده‌اند، بررسی می‌کند. شرایر پرده از تلاش شگفت‌انگیز، نوآوری و فداکاری‌هایی که برای تحویل این تجربیات تعاملی به میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان لازم است، برمی‌دارد.

این کتاب بر جنبه‌های پرزرق و برق دنیای بازی‌های ویدیویی تمرکز نمی‌کند، بلکه بر روی «عرق» و «خونی» که در تولید بازی‌ها ریخته می‌شود به معنای دوره‌های استرس‌زا و طاقت‌فرسا، محدودیت‌های بودجه، تنش‌های خلاقانه و چنین مسائلی تاکید دارد. شرایر با تعادلی بین تحسین محصول نهایی و نگاهی صادقانه به دشواری‌های مسیر رسیدن به آن، نشان می‌دهد که این سفر مملو از تنش و چالش‌های غیرمنتظره است. هر فصل از «خون، عرق و پیکسل‌ها» بر توسعه یک بازی ویدیویی خاص تمرکز دارد و به عمق چالش‌ها و پیروزی‌های منحصربه‌فردی که توسعه‌دهندگان با آن روبرو شده‌اند، می‌پردازد. این ده بازی از جمله آنچارتد 4، ویچر 3، دستینی، دیابلو و غیره، از ژانرهای مختلف، استودیوهای توسعه‌دهنده گوناگون و مقیاس‌های تولید متنوع انتخاب شده‌اند و دیدگاه جامعی از صنعت بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهند. در نتیجه برای هر کسی که به توسعه‌ی بازی علاقه دارد یا حتی فقط به دنبال درک این است که چه چیزی لازم است تا بازی‌هایی که دوست دارند ساخته شود، «خون، عرق و پیکسل‌ها» کتابی ضروری است.

ترجمه‌ی کامل کتاب «خون، عرق و پیکسل‌ها» را در دیجی‌کالا مگ بخوانید (موخره + همه‌‌ی فصل‌ها)

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir