بازی Assassin’s Creed Shadows اگر برای سومین بار تاخیر نخورد، به زودی در دسترس خواهد بود و با نزدیک شدن به انتشار آن در ماه مارس، شرکت یوبیسافت (Ubisoft) همچنان به معرفی تغییرات و ویژگیهای جدیدی میپردازد که این نسخه از سری را از سنتهای گذشته متمایز میکند. این بار نوبت به ویژگیهای مربوط به کاوش رسیده است که وعده داده شده که بیشتر به دست بازیکن هدایت شود و نقشه از نشانههای مختلف پر نخواهد شد.
یوبیسافت توضیح میدهد که بازی Assassin’s Creed Shadows تغییرات بزرگی در زمینهی کاوش ایجاد کرده است تا «احساس منحصربهفردی از کشف» را برای بازیکنان به ارمغان آورد. هدف این است که از نمایش بیش از حد نمادها و نشانههای نقشه که به عنوان راهنما عمل میکنند، فاصله بگیرند و دنیای باز را به گونهای طراحی کنند که اطلاعات به نوعی پاداش تبدیل شود. به این ترتیب، به جای اینکه بازیکنان به سرعت با نقاط مهم مواجه شوند، آنها باید شخصا اطلاعات را کشف و بدست آورند و این کار چه به صورت مستقیم، از طریق جاسوسهای خود یا از طریق شخصیتهای غیرقابل بازی در سفرهایشان قابل انجام است. به عنوان مثال، نقشهی جهان در ابتدا فقط نام مناطق و سرنخهای تصویری مبهمی از مکانهای کلیدی را نشان میدهد و با کاوش بازیکنان در مناطق، نقاط دیدنی محلی و جزئیات بیشتری فاش میشود. بازیکنان در نهایت میتوانند افرادی را بفرستند تا جزئیات بیشتری از مکان مأموریتها پیدا کنند.
یکی از ویژگیهای نمادین کاوش در سری اساسینز کرید نیز ظاهرا تغییر کرده است. نقاطی به نام نقاط همگامسازی (Synchronization Points) نیز شناخته میشوند، حالا عملکرد متفاوتی دارند. در بازی Shadows، همگامسازی دیگر نقشه با مجموعهای از نمادها پر نمیکند، بلکه فقط نقاط کلیدی نزدیک فاش میشود که میتوان آنها را به صورت دستی علامتگذاری کرد. یوبیسافت میگوید هدف این تغییر این است که به بازیکنان «راهی هدفمندتر برای پیدا کردن ماجراجویی بعدیشان» بدهد. به روشی مشابه، همراه کلاسیک عقاب نیز حالا حذف شده است و بازیکنان باید یک نقطه دید خوب پیدا کنند تا منطقهی اطراف را بررسی کرده و به صورت دستی آیتمهای ارزشمند، دشمنان و غیره را پیدا و علامتگذاری کنند.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید بازی، خانههای امنی به نام «کاکورگا» هستند که بازیکنان میتوانند آنها را بدست آورند. این خانهها نقاط امنی برای سفر سریع فراهم میکنند و همچنین سایر قابلیتهای مفید را ارائه میدهند. البته نقاط Viewpoint کشف شده نیز امکان سفر سریع را باز میکنند، اما اینها اغلب در مناطق خطرناک دشمن هستند. به عنوان مثال، بازیکنان میتوانند جیرهها، ابزارها و مهمات مورد نیاز خود را خانههای امن پیدا کنند، به انبار تجهیزات خود دسترسی پیدا کنند، قراردادها را مدیریت و قبول کنند و همپیمانانی را که میتوانند برای کمک فراخوانده شوند، مدیریت کنند.
در ادامه به تخته اهداف (Objective Board) بازی نیز اشاره شده است که که پیشتر در نسخهی میراژ (Mirage) دیده شده بود و با مواجهه با شخصیتها و چالشهای جدید گسترش مییابد و اهداف و ماموریتهای جدید را نمایش میدهد یا به عبارت دقیقتر، سرنخهایی را برای یافتن مکان فرصتهای جدید فاش میکند که بازیکنان باید برای پیدا کردن موارد خاص، این سرنخها را کنار هم قرار دهند، مگر اینکه بخواهند افرادشان کار سخت را انجام دهند. یوبیسافت همچنین ابزار Pathfinder را برجسته میکند که به بازیکنان کمک میکند از میانبرهای نادرستی که زمان سفرشان را افزایش میدهد، اجتناب کنند. هنگامی که یک مأموریت مشخص میشود و مکان آن فاش میشود یا زمانی که بازیکنان به صورت دستی یک نشانه روی نقشه میگذارند، ابزار Pathfinder را میتوان هنگام سوارکاری فعال کرد تا یک خط سفید روی زمین ترسیم کند که کوتاهترین مسیر به سمت مقصد بازیکن را نشان میدهد.
بازی Assassin’s Creed Shadows قرار است در تاریخ ۲۰ مارس (۳۰ اسفند) برای ایکسباکس سری ایکس/اس، پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی منتشر شود.
منبع: Eurogamer
source