به نظر میرسد که بازی بعدی استودیوی محبوب ناتی داگ (Naughty Dog) تمرکز قابل توجهی بر آزادی بازیکنان خواهد گذاست.
بن هانسون (Ben Hanson)، بنیانگذار MinnMax، میگوید که اطلاعاتی در مورد این پروژهی مخفیانه از شخصی بسیار آشنا که روی بازی کار کرده است دریافت کرده است. او میگوید:
لحن او به این صورت بود که هیچ یک از شما آماده نیستید که ببینید این بازی چقدر شگفتانگیز خواهد بود و نمیخواهم اسم بازیای که آنها برای مقایسه با آن اشاره کردند را نیز بگویم زیرا نمیخواهم مردم بگویند که MinnMax گفت که بازی دقیقا اینگونه خواهد بود، اما آنها آن را با یک بازی با تمرکز بر آزادی بالای بازیکن مقایسه کردند.
همچنین هانسون اضافه کرد که بازی آیندهی ناتی داگ با بازی هیتمن (Hitman) مقایسه نشده است. این در حالی است که نیل دراکمن (Neil Druckmann)، رئیس ناتی داگ و کارگردان خلاقیت بازیهای اخیر آن، سال گذشته گفت که دوست دارد استودیو در پروژههای آینده کمتر روی داستانهای سنتی تمرکز کند. او به واشنگتن پست گفت:
من اخیرا شیفتهی آثاری مانند الدن رینگ (Elden Ring) و اینساید (Inside) شدهام که برای گفتن یک داستان چندان به روایتهای سنتی متکی نیستند. من فکر میکنم با اینکه برخی از بهترین داستانسراییها در لست آو آس (The Last of Us) در صحنههای سینمایی بازی هستند اما بسیاری از آنها در گیمپلی و حرکت در یک فضا و درک آن فقط با نگاه کردن و بررسی آن نیز مشهود هستند. برای من در حال حاضر، این بهترین لذتی است که از بازیها بدست میآورم، یعنی بازیهایی که به مخاطبان خود اعتماد میکنند تا خودشان به داستان پی ببرند و بازی به آنها در این زمینه کمک نمیکند. این چیزهایی است که من به خاطر آن واقعا شیفتهی ادامهی راه هستم.
دراکمن در مورد اینکه این گفتهها ممکن است برای پروژههای آتی ناتی داگ چه معنایی داشته باشد، اضافه کرد:
به این معنی نیست که ما هرگز دیالوگ یا کاتسینی نخواهیم داشت. من فکر میکنم اینها ابزارهایی در دسترس شما هستند و نحوهی استفاده از آنها مهم است و برخی از داستان از طریق عناصر رسانههای دیگر و برخی از آن از طریق یادداشتها و داستانگویی محیطی روایت میشود.
من فکر میکنم حداقل برای بازیهایی که در ناتی داگ میسازیم، راهی برای پیشبرد این موارد وجود دارد. من واقعا کنجکاو شدهام و باز هم میگویم، ما هرگز روی ارزشهایمان تکیه نمیکنیم و چیزهایی کمی جدید و کمی متفاوت را نیز امتحان میکنیم که ممکن است همه آن را دوست نداشته باشند، اما اشکالی ندارد. اینها چیزهایی هستند که ما اکنون داریم روی آنها کار میکنیم و میتوانم به شما بگویم که تیمهای ما از پروژههای مختلفی که در ناتی داگ داریم، بسیار هیجانزده هستند.
همچنین دراکمن در ماه جولای گفت که بازیهای متعددی از جمله «چند پروژهی تکنفره» در ناتی داگ در حال توسعه هستند، اما تاکید کرد که اگرچه همهی آنها لست آو آس نیستند، اما هدفی مشابه خواهند داشت. او به لس آنجلس تایمز گفت:
ما تجربههایی خلق میکنیم که غرق در داستان، شخصیتها و به ویژه روابط هستند. داستانها نوعی هسته فلسفی دارند که همه چیز حول آن میچرخد و به آن ختم میشود.
منبع: VGC
source