وقتی حرف از عطر و بوی دلنشنین نان زده میشود تمام فکر ها به سمت نان تست میرود! نان تست از آن نوع نان هایی در جهان می باشد که با آن میتوانید بیش از ۲۰۰ نوع غذا و عصرانه و حتی صبحانه را تهیه و میل نمایید.

در کشور ایران کارخانه های تهیه نان متنوعی از جمله نان سحر و سه نان این نوع نان لذیذ و خوشمزه را در مدل های مختلف مانند نان تست جو و سبوس دار را تولید و برای مشتریان در تمامی فروشگاه های کشور عرضه می نمایند.

اما لازم است این نکته را بدانید که لذتی که در پخت نان و انجام مراحل آن از جمله تهیه خمیر ( ورز دادن، گوله کردن و … ) وجود دارد و همچنین حس کردن آن عطری که هنگام پخت این نان از فر شما به مشام میرسد قطعا حس بهتری را به شما خواهد داد.

طرز تهیه نان تست
طرز تهیه نان تست

پیشنهاد میکنیم حداقل یکبار پخت نان تست را تجربه نمایید تا پس از گذشت یک مدت کوتاه متوجه اعتیاد آور بودن انجام مراحل پخت نان شوید!

شما عزیزان میتوانید با شرکت در کلاس فینگر فود با غذاهایی که میتوانید با استفاده از نان تست تهیه نمایید به صورت عملی آشنا شوید.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با مراحل طرز تهیه نان تست به آسان ترین شکل ممکن و بدون یناز به استفاده از ابزار فوق حرفه ای و تنها با چند قلم مواد ساده آموزش دهیم.

نان تست به عنوان یکی از انواع نان‌ های محبوب در انواع سفره‌ ها و وعده‌ های غذایی مختلف جای می‌ گیرد. این نان به دلیل طعم خاصی که دارد، معمولا به عنوان صبحانه به همراه نوتلا، مربا و یا عسل یا حتی به عنوان نان پیش غذا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای مشاهده آموزش نان تست خانگی با ما تا انتها همره باشید.

نان تست به انگلیسی : Toast

طرز تهیه نان تست خانگی
طرز تهیه نان تست خانگی

نان تست

نان تست یکی از انواع نان های بین المللی است که در تمامی کشور های جهان به دلیل داشتن طعمی لذیذ از طرفداران زیادی برخوردار شده است. نون تست از جمله مواد غذایی می باشد که با آرد گندم تهیه شده و بهترین گزینه برای سرو کردن انواع سوپ ها و فینگر فود ها می باشد.  

با استفاده از نون تست میتوانید انواع غذاها و عصرانه ها و حتی شیرینی های عصرانه را تهیه نمایید و از مزه و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

انواع مدل های مختلف نان تست از جمله نان تست جو و همچنین نان تست پروتئین و سبوس دار تولید میشوند که هر یک دارای میزان کالری متفاوتی بوده و همواره به دلیل کم تر بودن میزان درصد چربی آن نسبت به سایر نان های جهان در دسته محبوب ترین نان ها برای لاغری و کاهش وزن قرار گرفته است.  

اگر به دنبال یک نان سیر کننده و کم کالری هستید که بتوانید در برنامه غذایی لاغری خود قرار دهید، نان تست جو بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مدل های مختلف نون تست مانند نان تست پروتئین که در ادامه در رابطه با طرز تهیه آن به ساده ترین روش ممکن صحبت کرده ایم به دلیل داشتن فیبر بالا و همچنین خواص زیاد یکی از نان های مورد علاقه ورزشکاران می باشد.

مواد تشکیل دهنده نان تست

نان تست در مدل های مختلفی وجود دارد که هر یک دارای مواد تسکیل دهنده متنوعی هستند. به عنوان مثال نان تست جو سبوس دار دارای ترکیباتی متفاوت تر از نان تست گندم یا همان نان تست معمولی بوده و دارای ترکیبات غلات و سبوس می باشد در صورتی که در نان تست سفید از ارد گندم و خمیر مایه و مقدار کمی روغن استفاده میشود.

اما به صورت کلی یک سری مواد اولیه ثابتی هستند که در تمامی انواع مختلف نان تست استفاده میشود که عبارت اند از:

  • آرد نان فانتزی یا آرد سفید گندم
  • نمک
  • شکر
  • کره
  • آب ولرم
  • خمیرمایه فوری
انواع نان تست
انواع نان تست

انواع نان تست

نان تست دارای انواع مختلفی می باشد و دارای طعمی بسیار لذیذ است. در تمامی کشور های جهان با استفاده از نان تست غذاها و پیش غذاهای زیادی پخته میشود و در واقه میتوان این نان را با هر مواد غذایی موجود در دنیا ترکیب و طبخ نمود!

از جمله محبوب ترین انواع نان تست در جهان عبارت اند از:

  • نان تست جو
  • نان تست فرانسوی
  • نان تست سبوس دار
  • نان تست چند غله
  • نان تست مغزدار
  • نان تست گندم
  • نان تست روگن
  • نان تست غلات
  • نان تست چاودار

نان تست بروسکتا از جمله بهترین انواع نان تست ها می باشد که در واقع همان نان تست گندم مرینیت شده با کره و سیر می باشد که معمولا در سالاد ها به صورت سوخاری از این مدل نان تست استفاده می نمایند. لازم به ذکر است، نان تست صبحانه نیز همان نان تست سفیذ است که معمولا افراد به عنوان صبحانه به همراه خامه شکلاتی و پنیر آن را میل می نمایند.

نان تست هفت غله و نان تست جو دوسر نیز اغلب به عنوان یک میان وعده به همراه میوه های خشک و میوه های کم کالری مانند انجیر توسط ورزشکاران و افرادی که میخواهند لاغر شوند میل میشود.

این مدل نان به دلیل داشتن میزان درصد فیبر بالا نیز مناسب برای صبحانه کودکان بوده و میتوانید به عنوان یک میان وعده و عصرانه برای فرزندان خود با این نان غذاهای خوشمزه و جذابی طبخ نمایید.

با نان تست جو میتوانید مدل های مختلف سوپ های فرانسوی و خومشزه که مناسب برای فصل پاییز و زمستان نیز هستند سرو نمایید. از جمله مهم ترین خواص نان تست جو این است که علاوه بر داشتن میزان چربی بسیار پایین، دارای پروتئین نیز می باشد و سریعا به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

نان تست جو چند کالری دارد
نان تست جو چند کالری دارد

نان تست جو چند کالری دارد

در پاسخ به این سوال که یک عدد نان تست چند کالری دارد باید بگوییم یکی از ویژگی ها و دلایل اصلی محبوبیت زیاد این مدل نان در جهان، کالری آن می باشد، کالری نان تست به این صورت است که هر تکه برش داده شده از نان تست در اندازه متوسط دارای ۳۰ الی ۸۰ کیلو کالری بوده و نسبت به سایر نان ها از کم ترین میزان کالری برخوردار است.

کالری نان تست جو در مقایسه با سایر مدل های این نوع نان پایین تر بوده و بهترین گزینه برای افرادی می باشد که میخواهد در مدت زمان کوتاه چربی سوزانده و لاغر شوند.

از این نان همانطور که بالاتر نیز گفته شد در تهیه انواع ساندویچ ها، فینگرفود ها و برای صرف صبحانه و عصرانه می توان استفاده کرد.

میزان کربوهیدارت موجود در یک نان تست نیز معادل ۵۴.۵ گرم است، همچنین این نان خوشمزه و پرطرفدار دارای ۹ گرم پروتئین خواهد بود که گزینه مناسبی برای وعده های غذایی ورزشکاران است.

طرز تهیه نان تست

ساده ترین روش و سریع ترین طرز تهیه برای نان تست این است که ابتدا ۳ قاشق شکر را به همراه خمیر مایه و آب ولرم داخل کاسه ای مخلوط کنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه ای استراحت کند و سپس به آن آرد ، نمک و روغن را اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط نمایید تا خمیر نرم شود.

پس از نرم شدن خمیر، خمیر به دست آمده را با دست گرد کنید و داخل ظرف گود بزرگی که چرب شده قرار دهید و روی ظرف را با یک حوله نم دار بپوشانید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در جای گرم آن را استراحت دهید. این کار باعث میشود تا حجم خمیر دو برابر شود.

پس از سپری شدن زمان استراحت خمیر و بعد از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، روی سطح میز مورد نظر خود کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و با استفاده از یک وردنه مناسب، خمیر را به اندازه طول قالبتان پهن کنید.

در مرحله بعدی از آسان ترین طرز تهیه نان تست، خمیر را رول کرده و کف و دیوار قالبتان را چرب کنید و کمی آرد بپاشید، سپس خمیر رول شده را با کمک دست داخل قالب قرار دهید و بعد با پارچه تمیزی روی قالب را بپوشانید و در جای گرم قرار دهید.

اجازه دهید تا خمیر مجددا یکی دو ساعت استراحت کند و در این میان یک تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده آن خوب با هم مخلوط شوند.

پس از اینکه خمیر آماده شد و کاملا پف کرد تخم مرغ را با قلمو روی سطح نان بمالید و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود.

پس از گرم شدن محیط داخلی فر، خمیر را به مدت نیم ساعت در طبقه وسط فر قرار دهید تا زمانی که عطر و بوی نان به مشام برسد و رنگ آن طلایی شود.

پس از طلایی شدن سطح نان، آن را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود و سپس با استفاده از چاقو برش نان آن را به صورت عمودی برش دهید و میل نمایید.

نان تست سبوس دار

اگر به دنبال بهترین نان برای سرو کردن صبحانه برای فرزندان خود هستید، نان تست سبوس دار یا همان نان تست قهوه ای بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این نوع نان در واقع بهترین نان تست برای لاغری نیز می باشد که میتوانید در وعده های مختلف خود در روز آن را به همراه پنیر کم چرب و میوه هایی همچون پرتغال و یا سیب اسلایس شده میل نمایید تا در ادامه طول روز دارای انرژی کافی بوده و میزان کالری کمی استفاده نمایید.

این نوع نان تست کوچک از آرد گندم و سبوس تهیه شده و به طور میانگین، دو برابر ویتامین، مواد معدنی و مواد فیبری نسبت به نان های سفید و نان تست سفید در آن وجود دارد. برای رفع مشکلات گوارشی مواد فیبری در نان سبوس دار یک راه حل سریعی می باشد.

مغز نان تست سبوس دار نیز بسیار مغذی و مفید برای کودکان است چرا که سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و الیاف گیاهی در جهان محسوب می‌ شود و برای بدن انسان مقوی خواهد بود.

متاسفانه بسیاری از افراد بر این باور هستند که نان تست چاق کننده است و در نوشته های موجود در نظرات کاربران بخش نان تست چاق کننده است نی نی سایت نیز این مورد مشاهده میشود، اما باید بدانید که نان تست در واقع در دسته نان های کم کالری و مناسب برای لاغری می باشد.

حتی بسیاری از مربیان ورزشی و تغذیه برای لاغری مراجعه کنندگان خود نان تست خشک و نان تست با تخم مرغ را پیشنهاد می نمایند تا در برنامه غذایی خود این نان خوشمزه را قرار دهند.

یکی از موارد و نکات مهمی که در دوره های آموزش آشپزی آریا تهران برای هنرجویان عزیز توسط اساتید مجرب و حرفه ای ذکر می شود این است که از انواع نان تست کوچک برای فینگر فود میتوانید با روش های مختلفی استفاده نمایید.

نان تست رژیمی
نان تست رژیمی

نان تست رژیمی

به صورت کلی نان تست یک نوع نان رژیمی به حساب می آید و دارای میزان کالری بسیار پایینی است. نان تست رژیمی را میتوانید خودتان در خانه و بدون نیاز به استفاده از ابزار و وسایل فوق حرفه ای تهیه نمایید.

استفاده از نان تست رژیمی و سرو کردن صبحانه با نان تست همواره به بهبود گوارش شما کمک بسزایی می نماید و باعث متعادل سازی میزان فشار خون شما خواهد شد.

نان تست رژیمی به صورت کلی برای بدن انسان منبع انرژی به حساب می آید و دارای میزان فیبر و پروتئین بالایی می باشد.

در دوره های آموزش آشپزی آریا تهران و در کلاس آشپزی یکی از مهم ترین سرفصل ها و مباحث آموزشی، معرفی انواع نان ها و خواص و مزایای هر یک از آن ها می باشد.

خواص نان تست

نان تست در مقایسه با سایر نان های سفید دارای خواص و مزایای بسیار زیادی می باشد. یکی از اصلی ترین خواص نان تست داشتن میزان چربی بسیار پایین می باشد.

تمام نان های جهان همواره دارای مقداریی چربی در خود هستند اما این میزان چربی در نان تست کم تر بوده و این خاصیت و مزایای آن برای افرادی که چربی خون بالایی داشته و یا اضافه وزن دارند گزینه مناسبی است.

از دیگر فواید و خواصل نان تست درمان اسهال است. نان تست مخصوصا از نوع جو وسبوس دار آن حجم مدفوع را افزایش می‌ دهد و از بروز اسهال و دل پیچه جلوگیری می نماید.

نان تست در واقع در دسته بهترین نان‌ هایی می باشد که به کاهش وزن و داشتن اندامی مناسب برای افراد کمک بسزایی می‌ کند و دارای کالری کمی است.

طرز تهیه نان تست با ارد گندم

یکی از ساده ترین روش های تهیه یک نان تست خوشمزه با آرد سفید گندم استفاده از فر می باشد. با استفاده از مواد اولیه و ترکیبات نان تست میتوانید به راحتی در خانه قادر به پخت این نان لذیذ باشید.

از جمله ترکیبات نان تست و مواد لازم پخت آن عبارت است از:

آرد گندم ۵۰۰ گرم
آب ولرم ۲ پیمانه
خمیر مایه ۳ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه نان تست در خانه

برای شروع تهیه نان تست در خانه ابتدا خمیر مایه را همراه با شکر و مقداری آب ولرم داخل یک ظرف مناسب بریزید و ۱۰ دقیقه اصبر کنید تا خمیر کاملا عمل بیاید.

در مرحله بعدی مقداری از آرد را با نمک، روغن مایع را به همراه خمیرمایه عمل آمده ترکیب می کنیم و سپس باقی آرد را کم کم به مواد اضافه می نماییم و ورز میدهیم.

چنانچه هنگام ورز دادن، با این مقدار آرد خمیرمایه سفت شد کم کم آب ولرم را به آن اضافه کنید تا خمیر از حالت خشکی در آمده و خوب خمیر را با هم مخلوط نمایید تا خمیر کاملا یکدست شود.

همانطور که در نقاشی مراحل کاشت گندم تا پخت نان نیز مشاهده می نمایید، در این مرحله دیواره های ظرف مورد نظرتان را چرب کنید و سپس خمیر بدست آمده را به شکل استوانه داخل ظرف قرار داده و روی آن را با استفاده از یک پارچه نم دار بپوشانید و سپس برای مدت ۳۰ دقیقه در محیطی گرم قرار دهید تا خمیر حجیم شود.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه روشن کنید تا گرم شود در این میان قالب نان تست را چرب نموده و پس از استراحت کردن خمیر آن را کف قالب پهن کنید و مجدد ۳۰ دقیقه دیگر به آن استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

پس از گذشت مدت زمان استراحت دوباره خمیر، قالب را برای مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا نان تست طلایی رنگ و آماده شود. در انتها یک خلال دندان را داخل نان کرده و امتحان می کنید تا در صورت پخت نان فر را خاموش و نان را از فر خارج نمایید.

پس از انجام مراحل طرز تهیه نان تست ذکر شده، نان را با استفاده از چاقو مخصوص برش نان که میتوانید از وبسایت فروشگاه آریا تهران خریداری نمایید به ابعاد ۲ سانتی متر برش دهید.

طرز تهیه نان تست جو
طرز تهیه نان تست جو

طرز تهیه نان تست جو

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، نان توست جو دارای خواص بسیار زیادی می باشد و میتوان از آن برای لاغری و چربی سوزی استفاده نمود. از نون تست جو میتوانید در سرو انواع سوپ ها و همچین تهیه انواع فینگرفود استفاده نمایید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

همچنین از نان تست جود در انواع ساندویچ های رژیمی نیز استفاده میشود که میتوانید با ورود به لینک آموزش ساندویچ طرز تهیه این مدل ساندویچ های خوشمزه و کم کالری را یاد بگیرید.

نان تست جو به انگلیسی : Barley toast

از جمله مواد لازم برای طرز تهیه نون تست جو و همچنین مراحل طرز تهیه نان تست جو پروتئینی عبارت است از:

آرد جو ۲پیمانه معادل ۳۰۰ گرم
آب یا شیر ولرم ۲۰۰ میلی لیتر ۱ پیمانه سرخالی
شکر ۲الی ۳ ق غذا خوری
پودر خمیر مایه ۸ گرم معادل ۲ ق مربا خوری
روغن مایع ۳ الی ۴ ق غذا خوری
نمک ۱/۳ ق چای خوری
جو پرک به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه نان تست جو به صورت ذیل می باشد:

در اولین مرحله از طرز تهیه نان تست جو رژیمی ابتدا آب یا شیر را گرم کنید تا به دمای ۵۰ درجه برسد، (یعنی در حدی باشد که زمانی انگشت گرمای آن را احساس کند ولی نسوزد).

سپس در مرحله بعدی ۲ ق مربا خوری خمیرمایه را داخل آب یا شیر ریخته و هم بزنید و خمیر مایه را اضافه کنید و خوب بات یکدیگر مخلوزط نمایید و در ظرف را به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه بگذارید تا خمیر مایه حجیم شود.

درون یک کاسه دیگر روغن و شکر و نمک را ریخته و خمیر مایه عمل آمده را نیز به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید در ادامه آرد جو را نیز بریزید و شروع به اضافه کردن آرد نمایید تا زمانی که متوجه شوید خمیر وسط کاسه جمع شده است.

پس از انجام مراحل بالا، خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه به خوب ورز دهید و آن را در کاسه ای که کمی با روغن چرب کردید قرار داده و روی خمیر را با استفاده از یک پارچه به مدت ۱ ساعت بپوشانید تا خمیر حجم بگیرد و در اصطلاح به عمل آید.

پس از استراحت کردن خمیر و حجیم شدن آن، پف خمیر را با دست بگیرید و به چونه های ۱۰۰ گرمی تقسیم کنید سپس چونه ها را در سینی فر قرار دهید و آن ها را با کف دست پهن کنید و روی آن جو پرک ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان زلایی رنگ شده و پخته شود.

لازم به ذکر است، طرز تهیه نان تست جو سبوس دار نیز همین مراحل ذکر شده را دارد تنها با این تفاوت که در زمانی که میخواهید جوپرک را اضافه کنید سبوس را نیز به همراه آن به خمیر تهیه شده اضافه می نمایید.

این مورد را در رابطه با نان تست بهتر است بدانید که نان تست سبوس دار برای دیابت بسیار مفید بوده و باعث جلوگیری از بالارفتن میزان قند خون خواهد شد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در حرفه ای ترین دوره ها و کلاس اشپزی تهران به هنرجویان در رابطه با پخت نان تست جو گفته میشود این است که می توانید برای رومال کردن بهتر خمیر از کمی مخلوط آرد و آب که کمی روی حرارت گذاشتید استفاده کنید.  

طرز تهیه نان تست با آرد جو

مواد لازم برای طرز تهیه نان تست با آرد جو عبارت است از:

آرد جو ۳۴۰ گرم
نمک ۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
تخم‌مرغ ۲ عدد
باترمیلک ۱ پیمانه
روغن زیتون یک سوم فنجان
تخمه آفتابگردان ۴ قاشق غذاخوری

در اولین مرحله از طرز تهیه نان تست با آرد جو ابتدا یک کاسه بزرگ را بردارید و آرد جو، نمک، جوش شیرین و بیکینگ پودر را داخل آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در یک کاسه تیز به صورت همزمان دیگر تخم‌مرغ‌ها، روغن زیتون و باترمیلک را با یکدیگر مخلوط کنید.

سپس ترکیب حاصل شده را به مخلوط مواد خشک در کاسه اول اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. در مرحله آخر نیز تخمه آفتابگردان را مواد اضافه نمایید.

برای پختن خمیر نان تست جو یک قالب مخصوص نان تست بردارید و مخلوطی که در مرحله قبل آماده کردید را در آن بریزید. در مرحله آخر نیز قالب را در فر قرار دهید و به مدت حدود ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود.

طرز تهیه نان تست رژیمی
طرز تهیه نان تست رژیمی

طرز تهیه نان تست رژیمی

نان تست رژیمی بهترین گزینه برای حفظ انرژی بدن در زمانی می باشد که یک برنامه غذایی خاص را برای کاهش وزن خود دنبال می نمایید. از جمله مواد لازم برای تهیه نان تست رژیمی عبارت است از:

شکر ۴۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ولرم ۷۵ میلی‌گرم
نمک ۵ گرم
خمیر مایه فوری ۵ گرم
روغن مایع ۵۰ گرم
آرد نان فانتزی ۵۰۰ گرم
آب ولرم ۱۵۰ میلی‌لیتر

این آموزش نان تست که قرار است برای شما عزیزان قرار دهیم در واقع آسان ترین روش برای تهیه یک نان تست رژیمی و ساده می باشد.

در مرحله اول از تهیه نان تست رژیمی، ۱۵۰ گرم آرد نان فانتزی را با آب ولرم و پودر خمیر مایه فوری، در یک ظرف بزرگ مخلوط نمایید تا مواد کاملاً یکنواخت و با یکدیگر یک‌دست شوند.

مواد را کنار گذاشته و اجازه دهید که حجم آن دو برابر شود و زمانی که خمیر مایه ۲ برابر شد، آن را برای ۱۲ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

خمیر را پس از استراحت دادن آن از یخچال خارج کرده و سپس مابقی آرد نان فانتزی را در دو تا سه مرحله الک کرده و به این کاسه اضافه نمایید.

در مرحله بعدی نمک، شکر، تخم مرغ، شیر ولرم و روغن مایع را به خمیر اضاه نمایید و تمامی مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیر داخل کاسه جمع شود.

شروع به ورز دادن خمیر نمایید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه ورز دادن ۱۰ بار خمیر را بلند کرده و به سطح میز کار بکوبید تا کاملا خاصیت کشسانی به خود بگیرد.

یک کاسه بزرگ و گود را چرب کرده و خمیر را به شکل یک چانه بزرگ در این کاسه قرار دهید. ظرف خمیر را با یک دستمال و یا پارچه تمیز پوشانده و اجازه دهید که در یک محل گرم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

پس از گذشت ۱۵ ئقیقه از استراحت خمیر، آن را به ۳ قسمت تقسیم نمایید و هر قسمت را با دست چانه بگیرید.

کف قالب نان تست مورد نظرتان را با روغن چرب کنید و چانه‌ ها را در داخل آن بگذارید و دوباره بر روی آن‌ها یک پارچه تمیز بکشید و بگذارید تا خمیر ۱ ساعت دیگر مجددا استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

فر را با دمای ۲۱۰ درجه‌ سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید تا کاملا محیط داخلی آن گرم شود. سپس قالب نان‌ تست را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان‌ ها به خوبی پخته و طلایی رنگ شوند.

برای طرز تهیه نان تست بدون قالب نیز میتوانید از ظرف پیرکس و مناسب برای فر استفاده نمایید و حتما نیازی به داشتن قالب خاصی برای تهیه نان در خانه نیست.

از این روش میتوانید به عنوان طرز تهیه نان تست با پیمانه و مراحل پخت نان کلاس دوم نیز استفاده نمایید چرا که اندازه ها و میزان مواد لازم به صورت دقیق و پیمانه ای برای شما عزیزان ذکر شد.

لازم به ذکر است، این روش در مقایسه با طرز تهیه نان تست در کارخانه متفاوت بوده و سریع و آسان تر می باشد.

طرز تهیه نان تست با بکینگ پودر

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، نان تست حتی به عنوان دسر و عصرانه نیز میل میوشد و با آن میتوان انواع شیرینی و حتی کیک های خانگی را تهیه نمایید. نان تست با بیکینگ پودر نیز قابل تهیه بوده و دارای طعم شیرینی خواهد شد.

از جمله مواد لازم برای طرز تهیه نان تست با بکینگ پودر عبارت است از:

خمیر مایه ۲ قاشق چای خوری
کره ۲ قاشق سوپ خوری
آب ولرم یک پیمانه
پودر شکر ۲ قاشق سوپ حوری
نمک ریز یک قاشق سوپ خوری
شیر یک پیمانه
آرد ۶ پیمانه

برای شروع تهیه نان تست ابتدا آب ولرم را داخل کاسه ای بریزید و خمیر مایه را روی آب ولرم بپاشید و کمی شکر نیز داخل آب اضفه نمایید. پس از مخلوط کردن مواد روی ظرف را با پارچه بپوشانید تا ۷ دقیقه در دمای محیط بماند و خمیرمایه به عمل آید.

در پخت نان تست خانگی بعد از اینکه خمیر مایه پف کرد و به عمل آمد، آماده مصرف خواهد بود. کره را از قبل ذوب کنید تا بعد از ور آمدن خمیر مایه شروع به کار کنید. شیر را داخل کاسه بزرگ بریزید و کره ذوب شده را به شیر اضافه کنید و پودر شکر و نمک را نیز به آن اضافه نمایید.

پس از اینکه مواد با هم مخلوط شدند بقیه آرد را نیز به آن اضافه کنید و چهار و یک دوم پیمانه آرد را در سه مرحله به خمیر اضافه کنید و خمیر را با همزن هم بزنید.

خمیر زمانی که کاملا فرم گرفته بود و رنگ آن باز تر شد، آماده شده است. خمیر را با دست به شکل یک توپ جمع کنید و درون کاسه ی بزرگی را چرپ کنید. خمیر را داخل آن قرار دهید و روی خمیر را با روغن چرب کنید. روی ظرف را بوشانید تا خمیر سبک شده و ور بیاید.

قالب ها را در وسط فر با فاصله قرار دهید. حرارت فر را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کم کنید. پخت نان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می کشد. زمانی که روی نان برشته شد و به رنگ قهوه ای روشن رسید، نان پخته شده است.

در این بخش برای شما عزیزان نقاشی مراحل پخت نان کلاس دوم را قرار داده ایم که بتوانید به راحتی آن را دانلود کرده و استفاده نمایید:

نقاشی مراحل تهیه نان از گندم تا نان برای کودکان
نقاشی مراحل تهیه نان از گندم تا نان برای کودکان

طرز تهیه نان تست خانگی

طرز تهیه نان تست در خانه را در این بخش می توانید مشاهده کنید. مواردی که در این مقاله به شما آموزش می دهیم شامل موارد زیر می باشد:

  • طرز تهیه نان تست با تخم مرغ
  • طرز تهیه نان تست با بهبود دهنده
  • طرز تهیه نان تست با بکینگ پودر
  • طرز تهیه نان تست در توستر
  • طرز تهیه نان تست بدون قالب
  • طرز تهیه نان تست جو برای لاغری
  • طرز تهیه نان تست بدون فر
  • طرز تهیه نان تست جو رژیمی
  • طرز تهیه نان تست صنعتی
  • طرز تهیه نان تست بدون گلوتن

برای تهیه نان تست خانگی، ابتدا یک کاسه میانه تا بزرگ را انتخاب کنید و در آن آب ولرم و شکر را به آرامی مخلوط کنید تا شکر کاملا حل شود. سپس کمی نمک اضافه کنید و خمیر مایع مخمر را به آن افزوده و دوباره مخلوط کنید تا همگن شود.

در این مرحله از طرز تهیه نان تست با بهبود دهنده در کاسه جداگانه، آرد را با پودر خمیرپزی مخلوط کنید. سپس آرد را به تدریج به مخلوط مایع مخمر اضافه کرده و همزمان با استفاده از چنگال، مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم و الاستیک شکل گیرد.

سپس خمیر را روی سطح صاف پخش کرده و با دست به آرامی آن را آماده کنید. خمیر را درون یک کاسه بزرگ بگذارید و با یک دسته یا پوشش نایلونی، آن را در محیط گرم و تاریک قرار دهید. بعد از حدود یک تا دو ساعت، خمیر باید دو برابر حجم اولیه‌ اش شده و آماده برای پختن باشد.

سپس با چاقو، خمیر را به تعداد مورد نیاز برش دهید و هر قطعه را به شکل دلخواه آماده کنید. سپس نان‌ ها را روی سینی فر دهید و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌ گراد به مدت حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که رنگ طلایی پیدا کنند، بپزید. حاصل نهایی، نان تست خانگی با طعم و عطر فوق‌ العاده ای خواهد بود که می‌ توانید با لبنیات، مربا یا کره نوش جان کنید.

مواد لازم نان تست:

آرد نان فانتزی ۵۰۰ گرم
شکر ۳ قاشق غذاخوری
کره ۳۰ گرم
نمک ۱/۵ قاشق چایخوری
شیر ولرم ۷۵ میلی لیتر
روغن مایع ۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
خمیر مایه فوری ۵ گرم

طرز تهیه نان تست در منزل به همین راحتی می باشد. برای مشاهده ادامه آموزش های طرز تهیه نان تست قهوه ای، طرز تهیه نان تست با ارد گندم بدون فر و طرز تهیه نان تست جو در خانه در ادامه با ما همراه باشید.

اگر میخواهید طرز تهیه نان تست و ده ها نوع نان را یاد بگیرید میتوانید به صفحه آموزش پخت نان با مدرک فنی حرفه ای مراجعه کنید و در کلاس های پخت نان حجیم و نیمه حجیم آریا تهران با امکان دریافت مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید.

طرز تهیه نان تست صبحانه
طرز تهیه نان تست صبحانه

طرز تهیه نان تست صبحانه

نان تست صبحانه یکی از محبوب‌ ترین و پرمصرف‌ ترین انواع نان‌ ها در صبحانه مردم است. این نان به دلیل طعم لذیذ و بافت خوشمزه‌ اش، به عنوان یک گزینه محبوب در میان صبحانه‌ ها به حساب می‌ آید.

این نان به دلیل سبکی و قابلیت همراهی با خوراکی های مختلف مانند مربا، عسل، پنیر و گوجه فرنگی، گزینه ایده‌ آلی برای صبحانه می باشد. علاوه بر این، نان تست صبحانه باعث ایجاد انرژی خواهد شد و به عنوان یک منبع اساسی از کربوهیدرات در آغاز روز، به سلامتی و فعالیت‌ های روزانه افراد کمک می‌ کند. در این بخش طرز تهیه نان تست تخم مرغی برای صبحانه و طرز تهیه نان تست رژیمی را می توانید مشاهده کنید.

مواد لازم تهیه نان تست صبحانه:

  • ۲ پیمانه آرد نخودچی
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر پروتئین (می‌توانید از پودر پروتئین گیاهی استفاده کنید)
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق چایخوری پودر افزودنی (مانند بیکینگ پودر)
  • ۲ عدد تخم‌ مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری اسانس وانیل (اختیاری)
  • یک قاشق چایخوری سرکه سفید
  • نصف پیمانه آب

طرز تهیه نان تست خانگی رژیمی(طرز تهیه نان تست صبحانه):

در یک کاسه میکسر، آرد نخودچی، پودر پروتئین نمک، و پودر افزودنی را با هم مخلوط کنید. تخم‌ مرغ‌ ها را به مواد مخلوط اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. روغن زیتون، اسانس وانیل (اگر دوست دارید) و سرکه را به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

آب را به تدریج به اضافه کنید و همزمان مخلوط کنید تا به یک ترکیب یکنواخت برسد. تا زمانی که ترکیب خمیر مناسب شود، آب اضافه کنید. خمیر را در قالب مورد نظر خود بریزید. می‌ توانید از قالب‌ های نان تست یا قالب‌ های مخصوص نان استفاده کنید.

نان‌ ها را در فری که از پیش‌ گرم شده به مدت ۲۵ – ۳۰ دقیقه در درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌ گراد بگذارید تا زمانی که سطح آن طلایی شود. در ادامه آموزش طرز تهیه نان تست با ارد گندم را می توانید مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: برای آموزش درست کردن فینگر فود ها می توانید از ثبت نام در آموزش فینگر فود شروع کنید.

طرز تهیه نان تست سبوس دار

این نان به عنوان یک گزینه سالم و مفید برای تغذیه شناخته می‌ شود، زیرا فیبر موجود در سبوس گندم می‌ تواند به بهبود هضم، کاهش قند خون، و حتی کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ ها کمک کند. همچنین، حضور فیبر در این نان ممکن است به کنترل وزن و افزایش احساس سیری کمک کند. به عنوان یک الگوی تغذیه سالم، مصرف غذا با نان تست سبوس‌ دار در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و تعادلی، می‌ تواند به بهبود سلامتی عمومی و کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ ها کمک کند.

مواد لازم:

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ پیمانه شیر داغ
  • ۱ پیمانه آرد سفید
  • ۲۵۰ گرم آرد گندم سبوس دار
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۲ و ۱/۴ قاشق چایخوری خمیر مایه

طرز تهیه نان تست با ارد گندم سبوس دار (طرز تهیه نان تست سبوس دار رژیمی):

ابتدا آرد گندم سبوس‌ دار و آرد سفید را در یک کاسه بزرگ بریزید.

به تدریج شیر داغ را به آرد اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط کنید.

نمک، شکر، و خمیر مایه را به مواد ترکیب شده اضافه کنید و دوباره همه را با هم مخلوط کنید.

سپس روغن مایع را به ترکیب اضافه کرده و مجددا همه را با هم مخلوط کنید تا یکنواخت شوند.

در این مرحله باید روی یک سطحی که روی آن آرد پاشیده اید خمیر را قرار داده و به آرامی آن را با دست وز دهید. بعد به مدت ۱۰ دقیقه در جای گرم بگذارید بماند.

سپس خمیر آماده شده را بعد از ۱۰ دقیقه به صورت مستطیل باز کنید و خمیر را از یک طرف رول کنید و انتهای آن را به بقیه خمیر بچسبانید. خمیر را داخل یک قالب قرار دهید و یک پارچه نازکی روی خمیر بکشید و به مدت نیم ساعت در جای گرم و تاریک بگذارید تا پف کند.

بعد از ۱۰ دقیقه خمیر را به شکل مستطیل باز می کنیم و از یک طرف خمیر را رول می کنیم و انتهای خمیر را به بقیه خمیر می چسبانیم و بعد خمیر را داخل قالب ۲۰ در ۳۰ سانتی می گذاریم و پارچه نازک روی خمیر می کشیم و در یک جای گرم به مدت نیم ساعت آن را استراحت می دهیم تا خمیر کمی پف کند.

در ادامه به آموزش طرز تهیه نون تست فرانسوی می پردازیم.

طرز تهیه نان تست فرانسوی
طرز تهیه نان تست فرانسوی

اگر می خواهید با طرز تهیه غذاهایی که با نان تست آماده می شوند آشنا شوید مقاله غذا با نون تست را مطالعه کنید. همچنین اگر می خواهید با طرز پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی آشنا شوید، سری به مقالات آشپزی آریا تهران بزنید.

طرز تهیه نان تست فرانسوی

مود لازم نان تست فرانسوی:

  • نصف فنجان شیر
  • شکر ۱/۴ فنجان
  • دارچین ۱ قاشق چایخوری (آسیاب شده)
  • کمی نمک
  • خامه ۱۲۰ میلی لیتر
  • تخم مرغ ۴ عدد بزرگ
  • کره ۳ قاشق سوپخوری
  • نان ۸ برش به ضخامت ۲ سانتی متر
  • چاشنی به مقدار دلخواه (پودر شکر، شربت افرا، توت، خامه زده شده، شکر و دارچین)
  • وانیل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان تست فرانسوی برای صبحانه:

ابتدا شیر، تخم مرغ، نمک و وانیل را با هم ترکیب کنید و هم بزنید.

نان هایی که برش داده اید را در یک ظرف بزرگ بچینید. مخلوطی که با تخم مرغ، شیر و وانیل آماده کرده اید را روی نان بریزید. نان ها را به خوبی و کامل به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته کنید.

در این مرحله باید کره را داخل یک تابه بزرگ آب کنید. سپس نان هایی که به مخلوط تخم مرغ آغشته کرده بودید را داخل تابه قرار دهید. نان ها را باید تا زمانی که نان ها کاملا طلایی شوند سرخ کنید.

فرنچ تست ها را داخل فر قرار دهید و برش هایی که باقی مانده اند را نیز سرخ کنید. طرز تهیه نان تست فرانسوی با دارچین به همین راحتی و سریع می باشد. فیلم طرز تهیه نان تست به زودی در این بخش قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه: اگر میخواهید از طریق راه اندازی فست فود کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش فست فود آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه نان تست سالاد سزار
طرز تهیه نان تست سالاد سزار

طرز تهیه نان تست سالاد سزار

به احتمال خیلی زیاد نان های کوچکی که همراه با سالاد سزار سرو می شوند را در رستوران ها دیده باشید که با طعم سیر هستند و بسیار لذیذ می باشند. در این بخش آموزش طرز تهیه نان تست برای سالاد سزار را می توانید مشاهده کنید.

مواد لازم:

  • ۲ حبه سیر
  • نان تست ۳ عدد
  • کره ۲۰ گرم

طرز تهیه نان تست در سالاد سزار:

ابتدا باید برای زیبایی ظاهری نان ها گوشه های آن ها را ببریم. سپس آن ها را به مکعب های کوچک تقسیم کنید.

سپس مکعب هایی که بریدیم را داخل تابه بدون روغن تفت می دهیم تا یک طرف آن ها طلایی شود. بعد باید حرارت گاز را کم کنیم تا نان ها به خوبی و به آرامی طلایی شوند و ترد شوند. سپس طرف دیگر آن ها را تفت می دهیم تا طلایی و ترد شوند.

سیر ها را رنده کنید و داخل تبه به همراه کره تفت دهید. سیر ها نباید سرخ و طلایی شوند.

در این مرحله می بایست حرارت گاز را کم کنید و نون هایی که ترد و طلایی شدند را داخل سیرهایی که تفت دادیم بریزید. سیر ها به هیچ عنوان به نون ها نمیچسبند و کاملا جدا می مانند. اگر به نان های ترکیه ای علاقه مند هستید در ادامه آموزش طرز تهیه نان تست ترکیه(طرز تهیه نان تست اسان) را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید آشپزی را از پایه شروع کنید و با دریافت مدرک بین المللی در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شوید و درآمد کسب کنید، از این طریق کسب درآمد داشته باشید، پیشنهاد می کنیم دوره آشپزی ملل آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه نان تست ترکیه ای

مواد لازم:

  • ۲ عدد تخم مرغ
  • نان تست به اندازه
  • ۱ لیوان شیر
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه هم میزنیم. سپس شیر را اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. بعد نان تست ها را به ترکیب تخم مرغی آغشته می کنیم. سپس داخل روغنی که داغ شده نان تست را قرار می دهیم.

آموزشگاه آشپزی آریا تهران برگزارکننده بهترین و معتبرترین دوره های آشپزی از سطح مقدماتی تا پیشرفته، همراه با ارائه مدرک فنی حرفه ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش آشپزی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه: با مراجعه به صفحه لیست غذاهای ایرانی، می توانید لیست کاملی از انواع غذاهای ایرانی و خارجی را مشاهده کنید.

نان تست را چگونه نگهداری کنیم

حال که با نان تست و خواص آن و همچنین طرز تهیه آن آشنا شدیم زمان آن رسیده است که به بررسی نکات نگهداری آن بپردازیم.

برای افزایش طول عمر و تازه ماندن نان تست سعی کنید آن را در معرض هوا قرار ندهید، زیرا باعث خشک شدن آن می‌شود. چنانچه نان تست را فریز کردید، آن را در یک لایه نازک قرار دهید تا سریع‌تر یخ بزند. با رعایت این نکات می‌توانید نان تست را برای مدت طولانی‌ تری تازه و خوشمزه نگه دارید.

پس در پاسخ این سوال که نان تست را کجا نگهداری کنیم باید بگوییم بهتر است این نوع نان را در فضای سرد و خشک مانند یخچال و در کیسه فریزر درب بسته نگهداری نمایید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم برای شما طرز تهیه ی نان تست بدون فر، طرز تهیه نان باگت لقمه ای، طرز تهیه نان تست شیرین، طرز تهیه نان تست اسنک، و طرز تهیه نان تست با آرد جو را به صورت کامل قرار دهیم. اگر می خواهید با طرز تهیه نان تست برشته و طرز تهیه نان تست جو بدون آرد گندم و طرز تهیه نان تست فوری آشنا شوید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

سوالات متداول
طرز تهیه نان تست خانگی بدون فر چگونه است؟

ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه هم میزنیم. سپس شیر را اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید. بعد نان تست ها را به ترکیب تخم مرغی آغشته می کنیم. سپس داخل روغنی که داغ شده نان تست را قرار می دهیم. در این مقاله چند نوع طرز تهیه نان تست در خانه بدون فر را می توانید مشاهده کنید.

طرز پخت نان تست رژیمی چگونه است؟

در یک کاسه میکسر، آرد نخودچی، پودر پروتئین نمک، و پودر افزودنی را با هم مخلوط کنید. تخم‌ مرغ‌ ها را به مواد مخلوط اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. روغن زیتون، اسانس وانیل (اگر دوست دارید) و سرکه را به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. ادامه ی این طرز تهیه ی نان تست را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

طرز تهیه نان تست پنیری چگونه می باشد؟

برای تهیه نان تست پنیری ابتدا باید هر دو قسمت نان را به کره آغشته کنیم. سپس مقداری پنیر را روی یکی از نان ها قرار دهید و نان دیگر را روی آن بگذارید. نان ها را داخل تابه بگذارید تا پنیر آب شود و نان ها سرخ شوند.

چگونه نان تست را تازه نگه داریم؟

اگر میخواهید نان تست را به صورت طولانی مدت تازه نگه دارید بهتر است آن را پس از پخت در جای خشک و خنک نگه دارید. میتوانید نان تست را داخل کیشه فریزر ریخته و درب آن را ببندید و داخل یخچال قرار دهید.

چگونه نان تست را سوخاری کنیم؟

برای سوخاری کردن نان تست میتوانید مقدار بسیار کمی روغن را داخل یک تابه داغ بریزید و هر طرف از نان تست را به مدت ۲ دقیقه روی تابه سرخ نمایید تا حالت سوخاری به خود بگیرید. میتوانید از کره آب شده نیز برای تردی بیشتر استفاده نمایید.

یک برش نان تست جو چند گرم است؟

یک تکه نان تست جو، وزن تقریبی ۴۰ گرم خواهد داشت.

یک عدد نان تست سبوس دار چند کالری دارد؟

یک عدد نان تست سبوس دار تقریبا ۸۱ کالری دارد.

یک نان تست جو چند کالری دارد؟

یک تکه نان تست جو، با وزن ۴۰ گرم، حاوی حدود ۹۰ کالری است.

یک نان تست معادل چقدر نان لواش است؟

هر کف دست نان لواش حدود ۲۵ کیلوکالری انرژی دارد. و یک نان تست معادل یک نان کامل لواش می باشد.

آیا نان تست حتما باید برشته شود؟

خیر، نیازی نیست که حتما نان تست را برشته و یا سرخ کنید، این کار تنها باعث لذیذ تر شدن و ترد شدن نان میشود و همچنین باعث میشود تا نان تست سریع تر خشک شود.

نان تست حاوی چه موادی است؟

به صورت کلی نان تست حاوی آرد گندم، آب تصفیه شده، نمک، خمیر مایه، روغن مایع آفتابگردان و کربنات کلسیم می باشد.

source

توسط chehrenet.ir