پس از انتشار گسترده‌ی اخبار و اطلاعات غیررسمی، چیپست پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ الیت به‌صورت رسمی معرفی شد. این چیپست قدرتمند، وظیفه‌ی تامین قدرت نسل جدید گوشی‌های هوشمند اندرویدی رده بالا را بر عهده خواهد داشت. همان‌طور که انتظار می‌رفت، کوالکام از استراتژی نام‌گذاری یکپارچه برای این چیپست با چیپ‌های لپ‌تاپ X الیت مبتنی بر معماری ARM خود استفاده می‌کند.

اسنپدراگون ۸ الیت، همچون چیپ‌های لپ‌تاپ اسنپدراگون، از پردازنده‌ی مرکزی Oryon با ساختار هشت هسته‌ای اختصاصی بهره می‌برد. این ساختار شامل ۲ هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۴.۳۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس حداکثر ۳.۵۳ گیگاهرتز می‌شود. این پردازنده با ۲۴ مگابایت حافظه‌ی کش L2، که در صنعت بی‌رقیب است، و پشتیبانی از رم LPDDR5X با فرکانس ۵۳۰۰ مگاهرتز همراه شده است.

اسنپدراگون 8 الیت

این چیپست جدید با استفاده از فناوری ساخت ۳ نانومتری TSMC تولید شده و کوالکام وعده‌ی افزایش ۴۵ درصدی در عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و ۴۴ درصدی در بهره‌وری انرژی نسبت به نسل قبل را داده است. در حوزه‌ی گرافیک، کوالکام از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno بازطراحی‌شده‌ی خود رونمایی کرد. این پردازنده‌ی گرافیکی، ۴۰ درصد افزایش در عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را همراه با بهبود در عملکرد رهگیری پرتو ارائه می‌دهد.

چیپست جدید کوالکام، اولین تراشه‌ی موبایل است که از موتور Unreal Engine 5.3 و سیستم هندسه‌ی مجازی Nanite پشتیبانی می‌کند. واحد پردازش عصبی Hexagon (NPU) جدید، اجرای ۴۵ درصد سریع‌تر وظایف هوش مصنوعی را با بهبود عملکرد به ازای هر وات تضمین می‌کند. کوالکام موتور هوش مصنوعی خود را به همراه پشتیبانی از Gen AI چندوجهی عرضه می‌کند. این بخش از مدل‌های چندوجهی کوچک و بزرگ با قابلیت اجرای حداکثر ۷۰ توکن در SLM پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 8 الیت

اسنپدراگون ۸ الیت همچنین به یک پردازش سیگنال تصویر (ISP) پیشرفته مجهز است که به‌طور کامل با NPU Hexagon جدید ادغام شده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا از HDR بهبودیافته، رنگ پوست طبیعی‌تر، رنگ آسمان واقعی‌تر و عملکرد فوکوس خودکار بهتر بهره‌مند شوید. کوالکام همچنین قابلیت تقسیم‌بندی معنایی عکس و ویدیو در سطح چیپ و قابلیت پاک کردن اشیاء از ویدیو را به این چیپست افزوده است.

در زمینه‌ی اتصال، اسنپدراگون ۸ الیت از مودم اسنپدراگون X80 5G استفاده می‌کند. این مودم، اولین مودم ۵G با قابلیت تجمیع حامل ۶x در لینک پایین و گسترش برد mmWave مبتنی بر هوش مصنوعی است. کوالکام مدعی است که حداکثر سرعت دانلود این مودم ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه است.

اسنپدراگون ۸ الیت قرار است قلب تپنده‌ی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اندرویدی از برندهایی همچون ایسوس، آنر، iQOO، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، سامسونگ، ویوو، شیائومی و سایر برندها باشد.

۹,۵۵۰,۰۰۰

تومان

۵,۲۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

source

توسط chehrenet.ir