رابرت کوروویتز (Robert Kurvitz)، کارگردان خلاقیت و نویسندهی اصلی بازی تحسینشدهی دیسکو الیسیوم (Disco Elysium)، اخیرا در رویداد جیاستار ۲۰۲۵ (G-Star 2025) کره حضور پیدا کرد.
بر اساس گزارش گیممکا (Gamemeca)، کوروویتز در یک گفتوگو دربارهی روایت در بازیها شرکت کرد و همراه با جنیفر سودبرگین (Jennifer Svedberg-Yen)، نویسندهی اصلی بازی Clair Obscur: Expedition 33 از استودیوی سندفال اینتراکتیو (Sandfall Interactive) به بحث پرداخت. در این نشست، کوروویتس درباره مضامینی که دوست دارد در آثار آیندهاش بررسی کند صحبت کرد. او گفت:
میخواهم یک بازی بسیار تیرهوتار بسازم که بدترین جنبههای انسانیت را نمایان کند؛ ناامیدکننده، منفی و تاریک.
به نظر میرسد داستانی که او در ذهن دارد قرار است نشان دهد یک «شخصیت موفق» تا چه اندازه میتواند در شکست و رنج فرو برود؛ یا به گفتهی خودش: «اینکه انسانها تا چه حد میتوانند در گل فرو بروند.» با اینکه پروژه جدیدی که او توصیف میکند بهنظر تاریکتر از دیسکو الیسیوم است، ساخت خود دیسکو الیسیوم نیز فشار زیادی بر او وارد کرده بود. او نوشتن را «هنری بسیار دردناک» توصیف میکند.

کوروویتز در توضیح نحوهی شکلگیری روایت دیسکو الیسیوم، میگوید:
من بهطور عمد عنصرهایی مثل خشم، اندوه و وسواس را در بازی وارد کردم تا بازیکن مجبور شود دنبالشان برود. تلاش کردم آنها را وارد وضعیتهای پوچ و وارد فانتزی کنم. من مجبور بودم رنج سیاسی و خود وجودم را داخل بازی بریزم و حتی شروع کار در هر صبح نیازمند تلاش شخصی مداوم برای انگیزهدادن به خودم بود.
در حال حاضر، اطلاعات زیادی دربارهی پروژههای آینده یا در دست ساخت کوروویتز وجود ندارد. هرچند در سال ۲۰۲۲ گزارش شد که او به همراه آلکساندر روستوف (Aleksander Rostov)، هنرمند ارشد دیسکو الیسیوم، یک استودیوی جدید به نام رد اینفو (Red Info) تاسیس کردهاند. گفته میشود این استودیو با سرمایهگذاری کمپانی چینی نتایز (NetEase) راهاندازی شده است.
منبع: Automaton Media

source


