طبق گزارش‌ها فورتنایت قرار است میزبان بازی‌هایی شود که با موتور یونیتی (Unity) ساخته شده‌اند. این اتفاق حاصل همکاری شرکت اپیک گیمز (Epic Games) با رقیب بزرگش در حوزه‌ی توسعه بازی، یعنی Unity Technologies است.

این تغییر باعث می‌شود بازی‌هایی که با موتور یونیتی ساخته می‌شوند، کنار مجموعه تجربه‌های اپیک گیمز و همچنین محتوای سازندگان مستقل که با ابزار Unreal Editor for Fortnite ساخته شده‌اند، در فورتنایت قرار بگیرند. در نتیجه این موضوع در فورتنایت را به روی تعداد بسیار بیشتری از بازی‌ها باز می‌کند.

تیم سوئینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل اپیک گیمز، در بیانیه‌ای می‌گوید:

درست مثل روزهای ابتدایی وب، ما معتقدیم شرکت‌ها باید کنار هم کار کنند تا متاورسی باز، قابل تعامل و عادلانه شکل بگیرد. همکاری با یونیتی به ما کمک می‌کند تا توسعه‌دهندگان بازی‌های سرگرم‌کننده بسازند، مخاطب بزرگ‌تری بدست بیاورند و به موفقیت برسند.

سوئینی در کنفرانس یونیتی افزود:

به لطف فناوری شبکه‌ای فوق‌العاده‌ای که شرکت یونیتی ساخته و موتورهای دیگر را از طریق یک پروتکل شبکه به یونیتی متصل می‌کند، در فورتنایت برای تمام بازی‌های یونیتی باز خواهد شد. از سال آینده توسعه‌دهندگان یونیتی می‌توانند بازی‌های خود را مستقیما در فورتنایت منتشر کنند تا در سیستم کشف محتوا کنار بازی‌های ساخته‌شده با آنریل انجین قرار بگیرند و در اقتصاد فورتنایت که در حال حرکت به سمت یک اقتصاد متاورسی باز است، مشارکت کنند.

جاه‌طلبی‌های بی‌پایان فورتنایت

این تغییر، قدم مهمی در مسیر بلندمدت اپیک برای تبدیل فورتنایت به یک متاورس باز محسوب می‌شود؛ جایی که یک فضای اجتماعی سه‌بعدی بزرگ با انبوهی تجربه‌‌ی مختلف است و شما و دوستانتان می‌توانید در آن فعالیت کنید. اپیک سال‌هاست که روی این ایده کار می‌کند؛ از جمله تمرکز بیشتر روی تجربه‌های ساخته‌شده توسط سازندگان و تبدیل مرور محتوا در لابی فورتنایت به تجربه‌ای نزدیک به یوتیوب. سوئینی گفته که اکنون ۴۰ درصد زمان بازی کاربران در محتواهای ساخته‌شده توسط اشخاص ثالث صرف می‌شود.

یونیتی آنریل انجین اپیک گیمز تیم سویینی

در حال حاضر، فورتنایت که طبق گفته‌ی سوئینی در تعطیلات سال گذشته ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته، یک اکوسیستم بسته است؛ یعنی سازندگان فقط با ابزارهای اپیک می‌توانند برای آن محتوا تولید کنند و نمی‌توانند به‌ سادگی بازی‌هایشان را به آنریل انجین منتقل کرده و روی پلتفرم‌های دیگر عرضه کنند یا تجربه‌هایی که در موتورهای دیگر ساخته شده‌اند را وارد فورتنایت کنند. اما حتی در سال ۲۰۲۳، سوئینی گفته بود که به آینده‌ی موتورهای بازی قابل تعامل و همکاری‌پذیر بسیار ایمان دارد.

اپیک توانسته فورتنایت را از یک بازی بتل‌رویال به یک اکوسیستم شبیه روبلاکس تبدیل کند که بازی‌های زیادی از سازندگان مستقل در آن حضور دارند. تا پایان سال گذشته، ۷۰ هزار سازنده نزدیک به ۲۰۰ هزار «جزیره» (اصطلاح فورتنایت برای تجربه‌های ساخته شده توسط کاربران) منتشر کرده بودند. اما یونیتی بیش از ۱.۳ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و حتی اگر بخش کوچکی از آن‌ها بازی‌هایشان را به فورتنایت بیاورند، حجم فوق‌العاده‌ای از محتوا وارد این پلتفرم می‌شود. این همکاری می‌تواند راه جدیدی پیش پای توسعه‌دهندگان بگذارد تا مخاطب پیدا کنند و از بازی‌هایشان کسب درآمد کنند؛ چیزی که برای استودیوهای کوچک‌تر در دوران سخت فعلی صنعت بازی می‌تواند حیاتی باشد. البته این اتفاق می‌تواند قدرت بیشتری هم در دست فورتنایت متمرکز کند، اما سوئینی آینده‌ای بسیار غیرمتمرکزتر برای فورتنایت متصور است. او در مصاحبه با The Verge می‌گوید:

فورتنایت هنوز یک چیز بزرگ است که کاملا توسط اپیک اداره می‌شود، اما روزی خواهد رسید که بتوانید از داخل چیزی که امروز فورتنایت نام دارد، به سایت‌هایی بروید که کاملا در اختیار شرکت‌های دیگری هستند. ما هیچ نقشی در آن‌ها نداریم، هیچ درآمدی از آن‌ها نمی‌گیریم و هیچ قرارداد تجاری هم نداریم. آن‌ها مثل وب‌سایت‌های اینترنت هستند.

فورتنایت

او می‌گوید خبر اخیر درباره‌ی یونیتی اولین قدم در عملی شدن این ایده است که موتورهای مختلف بتوانند در کنار هم کار کنند. در حال حاضر فرقی ندارد جزیره‌ی خود را با ابزارهای خود فورتنایت بسازید یا با یونیتی. سوئینی می‌گوید یک فرآیند بررسی وجود دارد تا مطمئن شوند محتوا با استانداردهای رتبه‌بندی سازگار است و به‌ خوبی کار می‌کند اما در آینده، وقتی سیستم کاملا باز شود، فقط چیزهایی که خود اپیک میزبانی می‌کند بررسی می‌شوند و هر کس می‌تواند هر چیزی را هرجا قرار بدهد و مردم همان‌طور که در یک مرورگر وب گشت‌وگذار می‌کنند، به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

در حال حاضر نمی‌توان یک بازی ساخته‌ شده با آنریل انجین را در فورتنایت منتشر کرد؛ موضوعی که اپیک قصد دارد در آنریل انجین ۶ حل کند، اما این نسخه سال‌ها با ما فاصله دارد. سوئینی ادامه داد:

جالب اینجاست که انتشار بازی‌های یونیتی در فورتنایت قبل از انتشار بازی‌های مستقل ساخته‌ شده با آنریل انجین در فورتنایت اتفاق خواهد افتاد.

بخش دوم خبر این است که یونیتی قرار است پشتیبانی از آنریل انجین را به پلتفرم مدیریت فروشگاه دیجیتالی‌اش که ماه گذشته معرفی کرد، اضافه کند. این پلتفرم به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد فروشگاه‌های دیجیتالی‌شان را روی پلتفرم‌های مختلف، همگی از داخل موتور یونیتی، مدیریت کنند. این قابلیت در زمان معرفی‌اش راهی برای ساده‌تر کردن مدیریت فروشگاه‌ها و پردازشگرهای پرداخت متفاوت بود. به گفته‌ی مت برومبرگ (Matt Bromberg)، رئیس و مدیرعامل شرکت یونیتی، اضافه شدن پشتیبانی از آنریل انجین «به توسعه‌دهندگان انتخاب بیشتری برای ساخت و مدیریت فروشگاه‌هایشان می‌دهد». او می‌گوید:

در نهایت، چیزی که من و تیم بیشترین توافق را درباره‌اش داریم این است که داشتن انتخاب بیشتر، مکان‌های بیشتر برای ساخت و کنترل بیشتر برای توسعه‌دهندگان، مهم‌ترین کاری است که می‌توانیم برای کمک به اکوسیستم بازی انجام دهیم.

اپیک گیمز به توسعه‌دهندگان فورتنایت برای فروش آیتم‌هایشان پول می‌دهد

منبع: The Verge

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir