اخیر ویدیویی منتشر شده که نگاهی به چهار دههی گذشتهی ناتی داگ (Naughty Dog) دارد و علاوه بر مرور تاریخچهی استودیو، به بازی بعدی آن با نام اینترگلکتیک (Intergalactic) نیز اشاره میکند.
امسال ناتی داگ چهلمین سالگرد تاسیس خود را جشن میگیرد؛ استودیویی که از شروعی بسیار ساده و کوچک به یکی از مهمترین استودیوهای فرستپارتی شرکت سونی تبدیل شده است. بنیانگذاران آن، اندی گوین (Andy Gavin) و جیسون روبین (Jason Rubin)، زمانی که هنوز نوجوان بودند این استودیو را ایجاد کردند و پایهای گذاشتند که حتی سالها پس از خروج آنها همچنان پابرجاست. اکنون ناتی داگ به مناسبت این سالگرد، ویدیوی جدیدی منتشر کرده است که به برخی از مهمترین دستاوردهای استودیو میپردازد و در عین حال نگاهی به آینده دارد.
در این ویدیو، گوین و روبین دربارهی شکلگیری اولیهی شرکت صحبت میکنند؛ زمانی که هنوز در دوران تحصیل خود بودند. بخش زیادی از بازیهای ابتدایی ناتی داگ مانند رینگز آو پاور (Rings of Power) و Way of the Warrior در این مستند چندان مورد توجه قرار نگرفتهاند. اما نقطهی عطف واقعی، معرفی مجموعههای کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) و جک اند دکستر (Jak and Daxter) بود که مسیر ناتی داگ را تغییر دادند.

از آنجا، روایت مستند به دوران جدید ناتی داگ میرسد؛ دوران اکشن سینمایی که از سال ۲۰۰۷ با آنچارتد (Uncharted) آغاز شد و تا لست آو آس: پارت 2 (The Last of Us Part II) و بازی در دست ساخت جدید استودیو یعنی Intergalactic: The Heretic Prophet ادامه دارد. در این ویدیو، چند صحنهی کوتاه از بازی اینترگالکتیک نمایش داده میشود و آلیسون موری (Alison Mori)، مدیر استودیو و رئیس بخش عملیات، میگوید:
میدانم استودیوی ما همچنان به ساخت بازیهایی فوقالعاده ادامه خواهد داد؛ بازیهایی داستانمحور و شخصیتمحور که به تجربههای انسانی میپردازند.
روبین نیز در ادامه افزود:
امیدوارم آینده، همان چیزی باشد که ناتی داگ همیشه به آن پایبند بوده است؛ یعنی پیشتازی در ساخت سرگرمیهایی با بالاترین کیفیت ممکن، روایت داستانهایی که معنا و عمق دارند و بیان آنها به شیوهای که خود استودیو باور دارد.
در اوایل امسال، گوین نظر خود را دربارهی تغییراتی که در بازسازیهای کرش بندیکوت اعمال و به عقیدهی او باعث افت کیفیت بازیها شده بود، مطرح کرد. از سوی دیگر، نیل دراکمن (Neil Druckmann)، مدیر ناتی داگ، برای تمرکز بر کارهای استودیو از همکاری در سریال تلویزیونی آخرین ما کنارهگیری کرد. دراکمن در مصاحبهای گفت که بازی اینترگلکتیک دارای «عمیقترین گیمپلی در تاریخ ناتی داگ» خواهد بود. با این حال، تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نشده است.
منبع: GameSpot

source



