داستان سم سانگ، کارمند سابق اپل، یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین روایت‌ها از تقاطع هویت شخصی، فرهنگ سازمانی و قدرت غیرمنتظره اینترنت است. در سال 2012، زمانی که تصویر کارت ویزیت او با نام «Sam Sung» و لوگوی اپل در شبکه اجتماعی ردیت منتشر شد، به سرعت به یک سوژه داغ جهانی تبدیل شد. این تشابه اسمی با بزرگ‌ترین رقیب اپل، برای او شهرتی ناخواسته به ارمغان آورد که با ترس و اضطراب همراه بود. او در مصاحبه‌ای جدید با بیزنس‌اینسایدر، از ترس و اضطراب آن روزها و واکنش غیرمنتظره اپل پرده برداشته است.

پس از وایرال شدن این موضوع، اپل با سم سانگ تماس گرفت تا از صحت ماجرا مطلع شود. این تماس، نگرانی او را دوچندان کرد، تا جایی که تصور می‌کرد شغلش را از دست خواهد داد. او می‌گوید: «من خیلی ترسیده بودم و فقط می‌خواستم سرم پایین باشد و شغلم را حفظ کنم». واکنش اپل به این اتفاق سریع و قاطع بود. این شرکت برای جلوگیری از حواشی بیشتر، او را از بخش فروشگاه به قسمت دیگری منتقل کرد، کارت‌های ویزیتش را از او گرفت و به سایر کارکنان دستور داد که در پاسخ به مشتریان کنجکاو، هویت او را فاش نکنند. این اقدامات اگرچه برای محافظت از برند اپل بود، اما فشار روانی زیادی را به سانگ تحمیل کرد.

سم سانگ در سال 2013 به دلیل تمایل به فاصله گرفتن از محیط فروشگاهی، اپل را ترک کرد، اما شهرت نامش همچنان با او بود. او در سال 2014 تصمیم گرفت از این شهرت در راه خیریه استفاده کند و با حراج کردن آخرین کارت ویزیت و بخش‌هایی از یونیفرم اپل خود، مبلغ قابل توجهی را برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری کرد. با این حال، او نمی‌خواست تا ابد به عنوان «آن کارمند اپل با نام سامسونگ» شناخته شود. به همین دلیل، تصمیم گرفت نام خانوادگی خود را به «استروان» تغییر دهد که نام یکی از مکان‌های مورد علاقه‌اش در اسکاتلند است. هرچند او از تغییر نام خود پشیمان نیست، اما اکنون آرزو می‌کند که ای کاش به نسخه جوان‌تر خود می‌گفت که این اتفاق را تنها به چشم یک شوخی ببیند و بیهوده نگران از دست دادن شغلش نباشد.

منبع: MacRumors

source

توسط chehrenet.ir