شاید دلیل اصلی محبوبیت بسیار بالای بازی‌های آنلاین رایگان بین نسل جوان را گیم‌پلی جذاب و اعتیادآور آن‌ها قلمداد کنید، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است؛ بچه‌های نسل جوان جیب‌شان خالی است که روی بازی‌های جدید هزینه نمی‌کنند. براساس گزارشی تازه که از سمت یک موسسه‌ی آماری معتبر منتشر شده، میزان قدرت خرید نسل جوان سال به سال در حال کاهش است و این موضوع تاثیری بسیار بزرگ روی میزان هزینه کردن آن‌ها برای بازی‌های ویدیویی گذاشته است.

خبرگزاری وال استریت ژورنال گزارشی از سمت موسسه‌ی آماری Circana منتشر کرده که از کاهش ۱۳ درصدی قدرت خرید نسل جوان در بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۲۴ ساله می‌گوید. کاهش قدرت خرید آن‌ها باعث شده تا این نسل اولویت بسیار پایین‌تری برای هزینه کردن روی بازی‌های ویدیویی داشته باشد؛ طوری که میزان هزینه کردن افراد در همین بازه‌ی سنی یکسان به نسبت سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. حتما باید به این نکته اشاره کنیم که تحقیقات در ایالات متحده انجام شده است.

آیا عصر بازی‌های تک نفره سر آمده است؟

«مت پیسکاتلا»، تحلیل‌گر موسسه‌ی آماری Circana جدولی برای مقایسه‌ی میزان هزینه کردن نسل‌های مختلف سنی منتشر کرده که تفاوت بسیار بالای بین آن‌ها را به‌تصویر می‌کشد.

تفاوت میزان کاهش هزینه‌های نسل زد بین نسل‌های قدیمی‌تر به‌شدت زیاد است. رکود اقتصادی در همه حال منجر به کاهش هزینه کردن افراد روی همه چیز بوده، اما نسل‌های قدیمی از هزینه‌های خود برای بازی نزده‌اند که مطمئنا هم از درآمد بیشتر آن‌ها نشات می‌گیرد و هم بالاتر قرار دادن بازی در اولویت‌های خود.

genz gamers

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «تازه فارغ‌التحصیلان به‌شدت در پیدا کردن شغل مشکل دارند و از یک سمت بازپرداخت وام‌های دانشجویی گریبان میلیون‌ها نفر را گرفته است. قرض‌های پرداخت نشده‌ی کارت‌های اعتباری به بالاترین میزان خود از قبل از شروع پاندمی رسیده است.»

همه‌ی این‌ها بخشی از جریان فشار اقتصادی تازه‌ای است که روی نسل زد و نسل جوان وارد شده است؛ از بازار کار بسیار چالش‌برانگیز گرفته تا تورم بی‌سابقه و وام‌های دانشجویی بسیار سنگین. پیسکاتلا در حساب کاربری بلواسکای خود اضافه کرده است: «ما فرش را از زیر نسل جوان نکشیده‌ایم، بلکه همانطور که رویش ایستاده بودند، فرش را سوزانده‌ایم.»

قیمت نینتندو سوییچ ۲ زیاد نیست، جیب بچه‌ها صدقه سر نظام سرمایه‌داری خالی‌ست

با بالاتر رفتن قیمت بازی‌ها و سخت‌افزارها، باید باز هم منتظر کاهش توانایی هزینه کردن نسل جوان روی بازی‌های ویدیویی باشیم. بازی‌های تراز اول قیمتی۷۰ تا ۸۰ دلاری پیدا کرده‌اند و کنسول‌ها و سخت‌افزار کامپیوتر هم روز‌به‌روز گران‌تر می‌شوند.

genz gamers

البته که کاهش توانایی هزینه کردن نسل جدید روی بازی‌ها به‌معنای بازی نکردن آن‌ها نیست. طبق آمار جدید، ۲۸ درصد گیمرها در بازه‌ی سنی بین ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند. نسل زد هنوز هم بخش بزرگی از جمعیت گیمرها را تشکیل می‌دهد، اما توانایی پایین‌تری برای هزینه کردن دارد. آن‌ها مشخصا بیشتر به سمت بازی‌های رایگان روی می‌آورند، بازی‌های مستقل و ارزان‌قیمت می‌خرند، یا اینکه صبر می‌کنند تا قیمت بازی که می‌خواهند پایین بیاید.

وقتی به لیست پرفروش‌ترین بازی‌های استیم نگاه می‌کنیم، بازی‌هایی مثل Peak یا Repo یا Lethal Company را می‌بینیم که با قیمت‌هایی بعضا زیر ۱۰ دلار به‌فروش می‌رسند، و پلتفرمی برای افراد فراهم می‌آورند تا با یکدیگر تعامل کنند؛ مخصوصا که این بازی‌ها حتی نیاز به سخت‌افزار قوی ندارند.

منبع: PC Gamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

source

توسط chehrenet.ir